SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Stamboomonderzoekquote:
Koci zou ook kunnen slaan op 'keci' (geit), wat mij ook logischer lijkt aangezien een van de beruchte Yoruk stammen uit de regio Konya 'Kara Kecililer' heet en het verder ook bekend is dat veel van deze Konya Yorukler zich hebben gevestigd in de Balkan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stamboomonderzoek![]()
Sinds ruim een jaar weet ik dat mijn voorouders in het jaar 1415 van Konya naar Koçiler/Köprülü/(Tito) Veles verhuisd zijn. Koçi zou slaan op de dieren (ossen?) waarmee ze reisden. Het is opvallend dat ik meerdere lichtgetinte mensen ken die uit Konya komen. Nu meende ik ergens gelezen te hebben dat er in de Romeinse tijd (ergens) intellectuelen naar Konya gestuurd zijn. De reden waarom weet ik niet meer precies. Waar kwamen die intellectuelen hoofdzakelijk vandaan?
Als ik dat eens weer kon vinden hèquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:16 schreef Bortecinem het volgende:
Verder weet ik niet waar die Romeinse intellectuelen vandaan kwamen. Eigenlijk hoor ik er nu voor het eerst over. Waar heb jij deze info vandaan?
Ik denk ook dat jouw verhaal plausibeler is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:27 schreef Bortecinem het volgende:
Maar ah, tenzij deze Romeinse intellectuelen 'lokale' Romeinen waren kan ik je verzekeren dat ze geen tot weinig invloed hebben gehad op de lokale bevolking.
Ik wil maar zeggenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:45 schreef Ayca het volgende:
Ik heb familie in Oost-Turkije met blond/rood haar, lichte ogen etc. Hoeft niet perse iets met invloed van slavische volkeren te maken te hebben.
Hoe weet je dit trouwens?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stamboomonderzoek![]()
Sinds ruim een jaar weet ik dat mijn voorouders in het jaar 1415 van Konya naar Koçiler/Köprülü/(Tito) Veles verhuisd zijn. Koçi zou slaan op de dieren (ossen?) waarmee ze reisden. Het is opvallend dat ik meerdere lichtgetinte mensen ken die uit Konya komen. Nu meende ik ergens gelezen te hebben dat er in de Romeinse tijd (ergens) intellectuelen naar Konya gestuurd zijn. De reden waarom weet ik niet meer precies. Waar kwamen die intellectuelen hoofdzakelijk vandaan?
Oh ik wilde helemaal niet beweren dat licht haar en lichte ogen per definitie een Slavisch trekje zijn, hoor. Want er is amper of beter gezegd; geen Slavisch of 'Europees' bloed in Turkije, ondanks het feit dat licht haar en ogen overal wel te vinden zijn. In sommige gebieden meer dan in andere, maar in het algemeen kun je ze overal wel vinden. Tot in het diepste puntje van Zuid-Oost Turkije zelfs.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:42 schreef ACT-F het volgende:
Een vriend van mij heeft nog steeds familie in Konya en die net zo blond is met blauwe ogen. Ik ken zijn stamboom niet, maar zijn er volkeren in Konya die zich niet vermengd hebben met Slavische volkeren maar toch licht getint zijn?
Verre familieleden die het onderzocht hebbenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niks mis mee toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:06 schreef Bortecinem het volgende:
Een verre familielid van ons (of nou ja, de neef van mijn vader), heeft ook een stamboomonderzoek gedaan en hij zegt dat we Koerdisch bloed hebben.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nah.
Heb je mijn verhaal nog gelezen?![]()
Net even naar mijn neef een bericht gestuurd wat er nou uit zijn DNA-onderzoek was gekomen destijds. Ik zou het nog vragen weet je nog?![]()
![]()
Oh ja, zo'n 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Net even naar mijn neef een bericht gestuurd wat er nou uit zijn DNA-onderzoek was gekomen destijds. Ik zou het nog vragen weet je nog?
Maar de DNA wereld is nu een stuk verder. Het zou tof zijn als jij je DNA ook liet testen.![]()
Maar ik ben niet eens degene die er over begon! Ik kan er toch niks aan doen als mensen mij vragen stellen? Moet ik ze negeren dan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:11 schreef Triggershot het volgende:
Het waren deze gesprekken waardoor je wegging Borte.![]()
Zolang je maar blijft.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar ik ben niet eens degene die er over begon! Ik kan er toch niks aan doen als mensen mij vragen stellen? Moet ik ze negeren dan.
Die zelfde nacht he, ik heb gedroomd over gehakte ledematen in Mexico, wallah.![]()
![]()
Vay kuzum.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zolang je maar blijft.
Die zelfde nacht he, ik heb gedroomd over gehakte ledematen in Mexico, wallah.![]()
Heb jij die fotoreportage nog gezien trouwens?![]()
Van mij mag ze blijvenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:11 schreef Triggershot het volgende:
Het waren deze gesprekken waardoor je wegging Borte.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |