abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113869345
Heb je daar nog enigszins kans op als oudere (23 a 26 jarige)?

Meestal willen ze jongere van 16 a 18 jaar in hun winkel hebben, maar ik zou het nog steeds wel super leuk vinden om in een winkel te werken. Maar dat even terzijde :Y

Zijn hier dus mensen die nog op late leeftijd in een winkel werken, en een BBL opleiding volgen of hebben gevolgd? :) .
pi_113869863
Ik heb geen ervaring met bbl detailhandel. Wat je eens kunt proberen is op de site van stagemarkt zoeken naar een bedrijf wat je leuk lijkt en eens bellen met de vraag wat voor leerling ze precies zoeken.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:38:40 #3
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_113875246
Ik ben 24, ben 3 jaar geleden in de detailhandel begonnen, zonder opleiding hiervoor.
Beter voorbeeld: mijn moeder (54) is vorig jaar aangenomen in een schoenenzaak, ook zonder ervaring en ze doet het beter dan de 'jonkies'.

Maar je moet gewoon geluk hebben. Sommige bedrijven hebben liever jongere mensen, die ze nog van alles kunnen leren, dan mensen met een paar jaar ervaring die meer geld kosten.

Ook iets om over na te denken is, dat als je een opleiding hebt gevolgd, je meer geld kunt vragen (weet niet zeker of dat voor jouw BBL ook zo is...). Werkgevers letten daarop als ze je cv in handen krijgen, en kunnen je dus om die reden niet aannemen, ook al ben je niet van plan meer geld te vragen.
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_113878106
Damn, jij weet echt niet wat je wilt hè? :o ICT, Zorg, Juridisch medewerker P&O en nu weer Detailhandel :o

Misschien een keer een beroepskeuzetest maken?
pi_113878202
Ik vraag alleen naar ervaringen.
pi_113878323
Detailhandel is echt de saaiste opleiding die je kan doen, kan je nog beter groot of internationale handel gaan doen.
Ben er zelf na een half jaar mee gestopt, pure tijdsverspilling.
pi_113886376
Ik ben ook aangenomen in de dierenwinkel, wel puur dat ik al 10 jaar aan de aquarium hobby meedoe. Probeer gewoon te solliciteren. Niet proberen is altijd misgeschoten.

Ik ga volgende week op gesprek voor mijn bbl opleiding vz ig op mijn werk. Hopelijk krijg ik hem O+ ;) ( ben zelf 25 )
pi_114234905
Ik ga het gewoon proberen inderdaad. Ik heb er even over nagedacht, en ga gewoon voor die richting.

Het werd een beetje te gek qua keuzes, maar als ik eerlijk ben is de zorg, p&o etc etc gewoon niks voor mij. Het verdient misschien niet zo goed, maar ja ik doe liever iets wat ik lang leuk ga vinden. Kan wel iets doen wat meer verdient, maar dan moet je het ook maar jaren zien vol te houden. :{

@ Aloria, ben je aangenomen voor die opleiding?
pi_114236079
Fijn dat je nu een keuze hebt gemaakt. Succes met een BBL-plek krijgen, wordt wel opschieten, maar hoop voor je dat het lukt ^O^

Ik ben van de week aangenomen voor de BOL-opleiding Juridisch medewerker openbaar bestuur, dus ik kan rustig vakantie gaan houden nu :)
pi_114237973
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:46 schreef Sylvana het volgende:
Fijn dat je nu een keuze hebt gemaakt. Succes met een BBL-plek krijgen, wordt wel opschieten, maar hoop voor je dat het lukt ^O^

Ik ben van de week aangenomen voor de BOL-opleiding Juridisch medewerker openbaar bestuur, dus ik kan rustig vakantie gaan houden nu :)
BOL is helaas niet meer haalbaar voor mij. Ik moet dan naast de stufi nog heel wat erbij werken, omdat ik toch mijn kosten moet kunnen betalen. En daarbij trek ik het gewoon niet meer om 5 dagen naar school te gaan. Dus dan kan ik net zo goed proberen om een BBL opleiding te gaan volgen.
Ik heb het in het verleden al eens gedaan in de horeca, en dat beviel me wel. Helaas wil ik niet meer verder in de horeca, maar anders had ik zo een BBL plek.

Het zal wel te laat zijn voor dit jaar, maar wat ik altijd begrepen had. Is dat als je een BBL plek heb gevonden en een contract heb, dat je dan tussendoor in kan stromen.

Jij natuurlijk gefeliciteerd dat je toegelaten bent. :s) *O*
pi_114238079
Tja, ik leen gewoon bij, aangezien ik er niet ook nog naast kan werken. Heb toch al zo'n grote studieschuld dat die paar duizend euro erbij ook niet zoveel meer uitmaakt.

En ik heb ook geen zin om 5 dagen in de week tussen de 16jarigen te zitten, maar zal toch wat moeten als ik een diploma wil halen. Dan liever iig een leuke opleiding en dit voor lief nemen dan een BBL-opleiding gaan doen die ik niet leuk vind.
pi_114238269
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:40 schreef Sylvana het volgende:
Tja, ik leen gewoon bij, aangezien ik er niet ook nog naast kan werken. Heb toch al zo'n grote studieschuld dat die paar duizend euro erbij ook niet zoveel meer uitmaakt.

En ik heb ook geen zin om 5 dagen in de week tussen de 16jarigen te zitten, maar zal toch wat moeten als ik een diploma wil halen. Dan liever iig een leuke opleiding en dit voor lief nemen dan een BBL-opleiding gaan doen die ik niet leuk vind.
Maar moet je dan niet heel veel bijlenen, en krijg je niet een gigantische schuld? Daar ben ik dus bang voor als ik een BOL opleiding wil gaan doen. Na die opleidingen zit je nog met een super grote schuld, dat lijkt mij ook niet echt een leuk vooruitzicht.

Als ik een basisbeurs + aanvullend neem dan krijg ik iets van 384 euro per maand. Nouja misschien 2 avonden per week erbij werken gaat nog wel, maar je wilt ook wel wat ruimer kunnen leven.

Hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag?
pi_114238568
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:45 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Maar moet je dan niet heel veel bijlenen, en krijg je niet een gigantische schuld? Daar ben ik dus bang voor als ik een BOL opleiding wil gaan doen. Na die opleidingen zit je nog met een super grote schuld, dat lijkt mij ook niet echt een leuk vooruitzicht.

Als ik een basisbeurs + aanvullend neem dan krijg ik iets van 384 euro per maand. Nouja misschien 2 avonden per week erbij werken gaat nog wel, maar je wilt ook wel wat ruimer kunnen leven.

Hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag?
Ben je nog thuiswonend ofzo dan :? Want dan kom je idd op 386 euro uit.

Want als je uitwonend bent krijg je 246 euro basisbeurs en 331 euro aanvullende beurs. Dan nog 165 euro lenen en dan zit je op ruim 740 euro. (klik )

Ik ben 25 trouwens :) En ik woon samen met mijn vriend, dus moet wel zuiniger gaan leven dan, want op het HBO kreeg ik 200 euro stufi meer.
pi_114238761
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ben je nog thuiswonend ofzo dan :?

Want als je uitwonend bent krijg je 246 euro basisbeurs en 331 aanvullende beurs. Dan nog 165 euro lenen en dan zit je op ruim 740 euro. (klik )

Ik ben 25 trouwens :)
Ik woon inderdaad nog thuis ja, en ben trouwens ook 25. Maar door omstandigheden is het er nog niet van gekomen om uit huis te gaan.

Die 740 euro is inderdaad wel wat ruimer ja om van te leven, maar toch ben ik een voorzichtig met dat lenen. Als je dat 4 jaar doet dan heb je alweer 7920 euro aan schuld. Dat is toch niet niks vind ik. :@ :@ Ik snap ook wel dat het een investering is voor later, maar toch ben ik wel echt voorzichtig met die leningen.
pi_114238881
Maar als je nog thuis woont dan moet je het toch wel redden met bijna 400 euro lijkt me :?

En ik hoef maar 2 jaar nog hè ;) Stroom in het tweede jaar in van een 3-jarige opleiding.

En omdat ik 2 jaar volledige HBO-stufi+OVkaart moet terugbetalen heb ik al zoveel schuld dat 4000 euro echt een schijntje is :')
pi_114240876
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:01 schreef Sylvana het volgende:
Maar als je nog thuis woont dan moet je het toch wel redden met bijna 400 euro lijkt me :?

En ik hoef maar 2 jaar nog hè ;) Stroom in het tweede jaar in van een 3-jarige opleiding.

En omdat ik 2 jaar volledige HBO-stufi+OVkaart moet terugbetalen heb ik al zoveel schuld dat 4000 euro echt een schijntje is :')
Nou ik moet gewoon kostgeld betalen en al mijn andere kosten zelf betalen. Mijn ma heeft een uitkering omdat ze niet kan werken wegens ziekte. Ik vind ook niet erg om zelf te betalen, maar ik ga het natuurlijk niet redden met alleen stufi. Ik moet zeker nog wel 20 uur ernaast werken, en daarom is BBL voor mij beter.

Maar kon je HBO niet aan dan, omdat je nu toch weer MBO 4 gaat doen?
pi_114240966
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:56 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nou ik moet gewoon kostgeld betalen en al mijn andere kosten zelf betalen. Mijn ma heeft een uitkering omdat ze niet kan werken wegens ziekte. Ik vind ook niet erg om zelf te betalen, maar ik ga het natuurlijk niet redden met alleen stufi. Ik moet zeker nog wel 20 uur ernaast werken, en daarom is BBL voor mij beter.

Maar kon je HBO niet aan dan, omdat je nu toch weer MBO 4 gaat doen?
Ik heb nooit MBO gedaan hoor, heb mijn Havo en heb twee verschillende studies op het HBO gedaan (SPH en Bestuurskunde) Maar vanwege persoonlijke omstandigheden veel vertraging opgelopen en nu met die langstudeerboete en de kans dat ik in de 3 jaar dat ik nog moet ik nog meer vertraging ga oplopen, lijkt het de decaan beter als ik een "succeservaring" op het MBO ga halen. En die kans is gewoon wat groter dan dat ik aanmodder op het HBO. En financieel is het gewoon niet haalbaar om alleen al 500 euro aan collegegeld te moeten betalen :N
pi_115653000
Heb je inmiddels al een plek gevonden? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')