BOL is helaas niet meer haalbaar voor mij. Ik moet dan naast de stufi nog heel wat erbij werken, omdat ik toch mijn kosten moet kunnen betalen. En daarbij trek ik het gewoon niet meer om 5 dagen naar school te gaan. Dus dan kan ik net zo goed proberen om een BBL opleiding te gaan volgen.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:46 schreef Sylvana het volgende:
Fijn dat je nu een keuze hebt gemaakt. Succes met een BBL-plek krijgen, wordt wel opschieten, maar hoop voor je dat het lukt
Ik ben van de week aangenomen voor de BOL-opleiding Juridisch medewerker openbaar bestuur, dus ik kan rustig vakantie gaan houden nu
Maar moet je dan niet heel veel bijlenen, en krijg je niet een gigantische schuld? Daar ben ik dus bang voor als ik een BOL opleiding wil gaan doen. Na die opleidingen zit je nog met een super grote schuld, dat lijkt mij ook niet echt een leuk vooruitzicht.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:40 schreef Sylvana het volgende:
Tja, ik leen gewoon bij, aangezien ik er niet ook nog naast kan werken. Heb toch al zo'n grote studieschuld dat die paar duizend euro erbij ook niet zoveel meer uitmaakt.
En ik heb ook geen zin om 5 dagen in de week tussen de 16jarigen te zitten, maar zal toch wat moeten als ik een diploma wil halen. Dan liever iig een leuke opleiding en dit voor lief nemen dan een BBL-opleiding gaan doen die ik niet leuk vind.
Ben je nog thuiswonend ofzo danquote:Op zondag 15 juli 2012 18:45 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Maar moet je dan niet heel veel bijlenen, en krijg je niet een gigantische schuld? Daar ben ik dus bang voor als ik een BOL opleiding wil gaan doen. Na die opleidingen zit je nog met een super grote schuld, dat lijkt mij ook niet echt een leuk vooruitzicht.
Als ik een basisbeurs + aanvullend neem dan krijg ik iets van 384 euro per maand. Nouja misschien 2 avonden per week erbij werken gaat nog wel, maar je wilt ook wel wat ruimer kunnen leven.
Hoe oud ben jij eigenlijk als ik vragen mag?
Ik woon inderdaad nog thuis ja, en ben trouwens ook 25. Maar door omstandigheden is het er nog niet van gekomen om uit huis te gaan.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ben je nog thuiswonend ofzo dan
Want als je uitwonend bent krijg je 246 euro basisbeurs en 331 aanvullende beurs. Dan nog 165 euro lenen en dan zit je op ruim 740 euro. (klik )
Ik ben 25 trouwens
Nou ik moet gewoon kostgeld betalen en al mijn andere kosten zelf betalen. Mijn ma heeft een uitkering omdat ze niet kan werken wegens ziekte. Ik vind ook niet erg om zelf te betalen, maar ik ga het natuurlijk niet redden met alleen stufi. Ik moet zeker nog wel 20 uur ernaast werken, en daarom is BBL voor mij beter.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:01 schreef Sylvana het volgende:
Maar als je nog thuis woont dan moet je het toch wel redden met bijna 400 euro lijkt me
En ik hoef maar 2 jaar nog hèStroom in het tweede jaar in van een 3-jarige opleiding.
En omdat ik 2 jaar volledige HBO-stufi+OVkaart moet terugbetalen heb ik al zoveel schuld dat 4000 euro echt een schijntje is
Ik heb nooit MBO gedaan hoor, heb mijn Havo en heb twee verschillende studies op het HBO gedaan (SPH en Bestuurskunde) Maar vanwege persoonlijke omstandigheden veel vertraging opgelopen en nu met die langstudeerboete en de kans dat ik in de 3 jaar dat ik nog moet ik nog meer vertraging ga oplopen, lijkt het de decaan beter als ik een "succeservaring" op het MBO ga halen. En die kans is gewoon wat groter dan dat ik aanmodder op het HBO. En financieel is het gewoon niet haalbaar om alleen al 500 euro aan collegegeld te moeten betalenquote:Op zondag 15 juli 2012 19:56 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Nou ik moet gewoon kostgeld betalen en al mijn andere kosten zelf betalen. Mijn ma heeft een uitkering omdat ze niet kan werken wegens ziekte. Ik vind ook niet erg om zelf te betalen, maar ik ga het natuurlijk niet redden met alleen stufi. Ik moet zeker nog wel 20 uur ernaast werken, en daarom is BBL voor mij beter.
Maar kon je HBO niet aan dan, omdat je nu toch weer MBO 4 gaat doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |