abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:29:25 #1
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113861091
Ik heb al ruim twee jaar een Sony VAIO VPC-F11Z1E/BI. Waarom destijds die Sony VAIO? Nou ja, ik ben niet bepaald de gamer, maar ik mag graag met videomogelijkheden klooien, grafische bewerking, rendering enzo. :Y Een vaste PC kun je niet met je meenemen, mocht dat nodig zijn, dus dat viel af. De i7-core processor i.c.m. 8GB RAM op 1333mhz was natuurlijk ideaal, vooral in combinatie met het premium FHD en matte 16.4" display. Niet de goedkoopste laptop ooit, maar wilde best wel wat neerleggen als ik daarmee de komende tijd er een beetje mee vooruit kon.

Maar zo langzaam aan is er USB 3.0, zijn er nieuwere processors, is er goede en redelijk betaalbare SSD-technologie e.d. en denk ik na over upgraden. Ik blijf Windows trouw, maar VAIO heeft me verder niet echt overtuigd om me echt een fanboy te maken en de meest recente navolger van de F11: de F24 te doen bestellen. In het begin had m'n VAIO last van fannoise/gefluit en moest 'ie terug, de leren pad polssteun bobbelt alle kanten op en hij is in het algemeen erg luidruchtig, maar goed, de Dell XPS in de soortgelijke configuratie van een vriend is dat ook.

Dus wat ik graag terug zie:
› Mat FHD scherm 14"<x<17"
› Krachtige processor
› Goed wat RAM aan boord
› Numpad
› USB 3.0 (stuk of 4 USB-poorten) + memorycardslot
› Multimedia minded en een noemenswaardige videokaart

Nu kreeg ik laatst een mailtje van Redcoon met de Asus N56VM-S4032V erin en die ziet er toch wel erg leuk uit. Ik ben ook nog wel een kritische audio luisteraar, dus een systeem van Bang & Olufsen klinkt als muziek in de oren. :D Ik heb voor de Sony VAIO een tijdlang een Asus gehad en die beviel me eigenlijk goed, alleen hadden ze daarna alleen een Asus ROG G73 ter concurrentie van de VAIO aan te bieden.

Verder schuw ik niet echt andere merken, 't moet er alleen een beetje zakelijk uitzien. :) Zo'n MSI GE of GT, net als een Alienware of de Toshiba Qosmio, zien er te opzichtig en gamerachtig uit, dat hoeft van mij niet. :P Dan blijven er volgens mij alleen nog de opvolger van de VAIO F11 over, de huidige F24 inmiddels alweer of een Dell XPS 15z ofzo, maar die laatste die heeft dan weer geen numpad, hetgeen ik wel fijn vind en de stap naar 17" wil ik niet maken, dan krijg ik 'em niet meer in m'n Eastpak rugtas. Moet wel een beetje portable blijven. HP Envy en Spectre zien er ook aardig uit qua design, maar kunnen niet met die andere laptops mee qua functionaliteit.

• Mensen die nog andere interessante invalshoeken hebben? Mis ik een merk/model? :o
• Bevalt de 2nd gen i7-core een beetje? Is 'ie trouwens stiller dan de eerste generatie?
• Ik heb nog nooit een SSD gehad. Dat lijkt me een must tegenwoordig?
Zelf inbouwen beste optie? Kom je door de geringe capaciteit dan niet tekort?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113861134
Prima laptop verder, maar je verwacht toch serieus niet dat daar goed geluid uit gaat komen?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:32:49 #3
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113861181
Nee, daar heb ik wel een echte speakerset voor. :P
Maar als het beter klinkt dan een laptop die als een telefoonspeaker klinkt, dan lijkt dat wel wat voor on the go (hotel ofzo). :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_113861198
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef shiznuts het volgende:
Nee, daar heb ik wel een echte speakerset voor. :P
Maar als het beter klinkt dan een laptop die als een telefoonspeaker klinkt, dan lijkt dat wel wat voor on the go (hotel ofzo). :Y
Dan is het een prima ding.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:38:34 #5
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113861345
Eens kijken of ik 'em ergens in het wild tegenkom dan. :D
Op papier kan van alles je natuurlijk enthousiast maken. :+
Was benieuwd of iets soortgelijks er ook was, maar dan kom ik dus eigenlijk alleen bij de VAIO F24 uit.
pi_113861448
Geluid kan je vast bij een Mediamarkt of BCC wel even uitproberen.

Vaio heeft altijd mijn voorkeur, al zal die wel wat duurder zijn dan de Asus.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:59:55 #7
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113862000
Ga ik zeker ff doen. :Y

Ik zie nu pas dat er ook een N56VZ is.
http://www.asus.com/Noteb(...)56VZ/#specifications
Die is dan weer bij Komplett te halen (verder alleen bij informatique lijkt het).
Hm, het verschil is zo te zien Nvidia GT650M i.p.v. GT630M. Verschilt qua prijs niet veel met de F24.

Het scherm van m'n VAIO is echt fenomenaal, service is ook ok, maar de rest wat betreft laptop zelf vind ik toch wat gemiddeld. Design van de nieuwe spreekt me ook niet zo aan als de VAIO die ik heb:

Ziet er dichtgeklapt ook zo raar uit:

Wat het uiteindelijk ook wordt (zal ook nog ff bij Samsung en Lenovo kijken). Ik zal eens rondkijken voor een SSD alvast, want van wat ik hoor is dat een wereld van verschil en een verademing in vergelijking met de 5400rpm en 7200rpm reguliere schijven.

Zat net te kijken naar een Samsung SSD 830 Series 512GB, 2.5", SATA 6Gb/s (MZ-7PC512B) voor 419,-, is volgens mij een populair ding die mensen erin mikken...

[ Bericht 7% gewijzigd door shiz op 06-07-2012 19:23:10 ]
pi_113863450
Dell Inspiron 15R SE? Quad core i7, 8GB en AMD 7730M GPU waar nog redelijk mee te gamen is, hij heeft alleen geen numpad...

Zelf SSD inbouwen is altijd de beste optie! Fabrikanten vragen de hoofdprijs voor SSD's terwijl je zelf een 256GB Samsung 830 hebt voor ¤180...
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:10:17 #9
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113864955
De Dell XPS 15z ziet er inderdaad ook wel fijn uit, maar dan zit je inderdaad zonder numpad. Als 'ie dan op een ander gebied weer zou uitblinken en dat compenseren was het nog wat, maar volgens mij heeft 'ie verder niks bijzonders.

En good to know. :Y Als je het verschil ziet tussen een HDD en een SSD laptop die verder hetzelfde is, schrik je je een hoedje. Ik zag dus inderdaad de Samsung 830-serie al voorbijkomen in de zoekresultaten op tweakahs. Ik heb nu 500GB intern (HDD) en daar zijn nog 31GB van over (nou ja, ik zorg steeds dat ik nog een beetje vrije ruimte heb, dus mik telkens iets weg). Dus een 512GB-versie zal ik wel nodig hebben. De rest wat gewoon ter bewaren ergens moet staan flikker ik op een externe portable 2.5", waarvan er twee aan een iomega iConnect in het netwerk (+online cloud) hangen. De ADATA die ik hier tegenkwam als 3e zoekresultaat, leek ook wel wat qua prijs/performance, net als de Transcend, maar die zijn op de een of andere manier toch niet zo populair als de 830-serie van Samsung. De Samsung 830's als 512GB kosten trouwens allen boven de 510,- euro en er wordt verschil gemaakt tussen desktop en notebook versies en hebben een -B, -N of -D uiteinde? Betekent dat Desktop, Notebook en Both, ofzo? :P

De B-versie kan ik wel onder de 500 krijgen hier (zit in Oostenrijk, wil de laptop alleen als Qwerty hebben en in NL halen).
pi_113865511
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:10 schreef shiznuts het volgende:
De Dell XPS 15z ziet er inderdaad ook wel fijn uit, maar dan zit je inderdaad zonder numpad. Als 'ie dan op een ander gebied weer zou uitblinken en dat compenseren was het nog wat, maar volgens mij heeft 'ie verder niks bijzonders.

En good to know. :Y Als je het verschil ziet tussen een HDD en een SSD laptop die verder hetzelfde is, schrik je je een hoedje. Ik zag dus inderdaad de Samsung 830-serie al voorbijkomen in de zoekresultaten op tweakahs. Ik heb nu 500GB intern (HDD) en daar zijn nog 31GB van over (nou ja, ik zorg steeds dat ik nog een beetje vrije ruimte heb, dus mik telkens iets weg). Dus een 512GB-versie zal ik wel nodig hebben. De rest wat gewoon ter bewaren ergens moet staan flikker ik op een externe portable 2.5", waarvan er twee aan een iomega iConnect in het netwerk (+online cloud) hangen. De ADATA die ik hier tegenkwam als 3e zoekresultaat, leek ook wel wat qua prijs/performance, net als de Transcend, maar die zijn op de een of andere manier toch niet zo populair als de 830-serie van Samsung. De Samsung 830's als 512GB kosten trouwens allen boven de 510,- euro en er wordt verschil gemaakt tussen desktop en notebook versies en hebben een -B, -N of -D uiteinde? Betekent dat Desktop, Notebook en Both, ofzo? :P

De B-versie kan ik wel onder de 500 krijgen hier (zit in Oostenrijk, wil de laptop alleen als Qwerty hebben en in NL halen).
Je kan ook een laptop kopen waar je de DVD-speler kan vervangen voor een HDD. Dan kan je een combinatie draaien: 256GB SSD voor Windows + browser en wat andere applicaties die je vaak gebruikt + 500GB HDD in de plaats van de DVD-speler ;) . Zelf persoonlijk zou ik dat doen i.p.v. 512GB SSD :) .
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:50:10 #11
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_113866780
:D Ah, ok, dat wist ik helemaal niet joh. Dat is natuurlijk wel een strak plan om te bekijken. :P

De laatste keer dat ik een fysieke drive gebruikt heb, is inderdaad maanden geleden of gewoon nooit. ;( Dat terwijl ik een Bluraybrander in de VAIO heb zitten, beetje overkill.
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:39:05 #12
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_116011025
Ik neig ook naar de N56, de N56VZ-S4035V om precies te zijn.

Er zijn echter nogal wat uitvoeringen waarvan de verschillen zeer vaag / onbekend zijn.

Daarbij lijkt Asus problemen te hebben met de productie. Veel modellen hebben oneffenheden / problemen ...

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471608 (problemen vanaf pagina 151 ongeveer).

[ Bericht 3% gewijzigd door TommyGun op 26-08-2012 00:44:22 ]
pi_116011110
quote:
5s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:39 schreef TommyGun het volgende:
Ik neig ook naar de N56VM, de N56VM-S4035V om precies te zijn.

Er zijn echter nogal wat uitvoeringen waarvan de verschillen zeer vaag / onbekend zijn.

Daarbij lijkt Asus problemen te hebben met de productie. Veel modellen hebben oneffenheden / problemen ...

Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471608 (problemen vanaf pagina 151 ongeveer).
Gewoon kopen en als hij niet bevalt ruilen. Het is een goede laptop hoor :).
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  zondag 26 augustus 2012 @ 00:44:51 #14
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_116011213
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:41 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Gewoon kopen en als hij niet bevalt ruilen. Het is een goede laptop hoor :).
(Ik bedoelde de N56VZ)

Ja... wellicht maar ik heb geen zin in RMA-gedoe, maar het moet maar vrees ik...

De laptop lijkt me verder geweldig inderdaad, ook qua gaming.
pi_116011385
quote:
4s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:44 schreef TommyGun het volgende:

[..]

(Ik bedoelde de N56VZ)

Ja... wellicht maar ik heb geen zin in RMA-gedoe, maar het moet maar vrees ik...

De laptop lijkt me verder geweldig inderdaad, ook qua gaming.
Gaming op een laptop kun je beter niet doen. Af en toe een spelletje is leuk maar verwacht geen vette bak.

Verder is het een goede laptop van een goed merk.
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  zondag 26 augustus 2012 @ 09:41:33 #16
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_116015279
Ja. Update: ik heb nu de Asus N56VZ-S4056V, met bluray-brander, backlit keyboard, Intel wificard en laptoptas + muis.

'k Zou niet weten waarom een laptop niet geschikt zou zijn voor gaming? Ja, misschien als iemand zoals jij een 'laffe' Macbook zou hebben en niet compatible is voor gaming. :P Maar deze heeft een i7-powerhouse en een 2GB NVidia GT650M erin zitten die games prima aankan, dus waarom daar geen gebruik van maken?
  zondag 26 augustus 2012 @ 09:54:30 #17
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_116015409
Verder lijkt iedereen met een 4056 daarvan het Asus-logo niet op te lichten en de subwoofer rare bijgeluidjes maakt als je bijvoorbeeld aan het scrollen bent. Is hier tenminste zo. Verder is de touchpad niet echt optimaal afgewerkt. Zonde is het wel een beetje, echt tragisch is het niet.

Verder is er een Samsung 830 512GB onderweg voor erin! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')