abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113859979
Korte vraag; ik heb nu alle studiepunten en wil mij dus uitschrijven van de opleiding (HBO). Als ik dat nu doe, moet ik deze maand nog collegegeld betalen? En wanneer is mijn OV-product niet meer beschikbaar?

Ik had eigenlijk DUO willen bellen maar die zit dicht :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113860519
Als het even tegen zit dan kun je enkel per maand uitschrijven. Schrijf je je nu uit (via studielink) dan kan het zo 2 weken duren voordat je iets van je opleiding hoort. Vaak gaat de betaling automatisch en krijg je het eventueel nog teruggestort. Als je uberhaupt nog moet betalen, veel opleidingen betaal je in 10 termijnen als je dus niet in 1x betaald. In juli en augustus betaal je dan ook niet.

Mocht je je wel per direct kunnen uitschrijven, let er wel even op dat je ook daadwerkelijk je cijferlijst/diploma in het bezit krijgt, voordat je uit het systeem verdwijnt.

Als je je uitschrijft per datum X bij je studie dan moet je ook deze datum aanhouden bij de DUO. Verder over je OV van de duo site

quote:
Hoe stopzetten

Je zet je studentenreisproduct stop in twee stappen:

1. Je kunt je studentenreisproduct online stopzetten door met je DigiD in te loggen op je persoonlijke gegevens. Ga naar 'Mijn gegevens' en ga vervolgens naar het scherm 'Reizen'. Je kunt je studentenreisproduct ook per direct stopzetten door te bellen met (088) 424 76 99. Reizen is dan vanaf de eerste dag na je telefoontje niet meer mogelijk.

2. Als je bij DUO hebt stopgezet (stap 1), krijg je een bericht van de Klantenservice Studentenreisproduct over stap 2: Ga naar een ophaalautomaat en bevestig je stopzetting. Je product is dan pas echt stopgezet. Heb je je studentenreisproduct ruim van tevoren stopgezet, dan krijg je het bericht van de Klantenservice Studentenreisproduct ongeveer twee weken voordat je recht verloopt.
Wanneer stopzetten?

Zet je studentenreisproduct op tijd stop. Op tijd is vóór of op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.

LET OP: Je mag gedurende deze vijf werkdagen niet met je studentenreisproduct reizen. Doe je dat wel, dan kan het OV-bedrijf je een boete opleggen.

Voorbeeld: Je hebt recht op studiefinanciering tot en met 30 juni. Je moet uiterlijk de vijfde werkdag van juli je studentenreisproduct stopzetten en je mag vanaf 1 juli niet meer reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')