abonnement Unibet Coolblue
pi_113846771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

donald duck gaat ook naar verwegistan inderdaad maar dat bestaan dan weer niet echt

hij rent ook vaak naar een bordje timboektoe en dat bestaat wel (en lijkt mij een boeiende stad)
ik heb zelfs een plaatje voor je gevonden :P
in het duits maar goed je kunt niet alles hebben

[ afbeelding ]
Momenteel is het niet zo heel gezellig daar.
pi_113846800
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:00 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Momenteel is het niet zo heel gezellig daar.
Nee, ik geloof dat er burgeroorlog was, niet?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:01:03 #253
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113846802
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:56 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Nou weet ik dat ik de stomste dingen kan onthouden, zo heet de hoofdstad van Mongolië Ulan Bator, maar idd, het algemene kennisniveau van sommigen is om te huilen. Ik merkte het een aantal jaar terug nog tijdens een potje triviant, de vriendin van een maat van mij antwoordde Roemenië op de vraag in welk Scandinavisch land elk jaar de 1000 meren rally wordt georganiseerd...
Ik zou niet weten wat de 1000 meren rally is, maar ik weet wel dat Roemenië niet in Scandinavië ligt :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_113846818
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Is CKV daar niet voor?

Daarbij, ik zie het niet als een ramp of zo wanneer mensen bepaalde Bekende Nederlanders niet kennen, het is maar net waar je interesse ligt. Ik weet niks van dichters, de ander niks van bekende sporters en weer een ander vindt schrijvers totaal niet interessant.

Basale kennis lijkt me goed, maar ik denk niet dat het haalbaar is dat men onthoudt wie bijvoorbeeld Gerrit Komrij is. Vooral niet als het die persoon geen reet interesseert.
Ik weet soms niet of het juist een vloek of een zegen is om over iets veel te weten. Je komt altijd wel in een soort discussie terecht lijkt het.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_113846826
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Is CKV daar niet voor?

Daarbij, ik zie het niet als een ramp of zo wanneer mensen bepaalde Bekende Nederlanders niet kennen, het is maar net waar je interesse ligt. Ik weet niks van dichters, de ander niks van bekende sporters en weer een ander vindt schrijvers totaal niet interessant.

Basale kennis lijkt me goed, maar ik denk niet dat het haalbaar is dat men onthoudt wie bijvoorbeeld Gerrit Komrij is. Vooral niet als het die persoon geen reet interesseert.
ckv richt zich op kunstzinnige vorming niet op algemene vorming

en nee niet alles is belangrijk maar er zijn nu gewoon echt jongeren die niet weten waar de toren van pisa staat (ondanks de naam)
of het zinnig is of niet, ik vind het belangrijk dat mensen in aanraking komen met dingen die ze van huis uit niet mee krijgen zodat ze zich kunnen en durven te verbreden
ik denk dat het het algemene niveau van onze bevolking ten goede zou komen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113846845
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:00 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Momenteel is het niet zo heel gezellig daar.
nee erg he wat ze daar doen! net als toen in irak allerlei cultuuruitingen werden vernield :N
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113846860
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ckv richt zich op kunstzinnige vorming niet op algemene vorming

en nee niet alles is belangrijk maar er zijn nu gewoon echt jongeren die niet weten waar de toren van pisa staat (ondanks de naam)
of het zinnig is of niet, ik vind het belangrijk dat mensen in aanraking komen met dingen die ze van huis uit niet mee krijgen zodat ze zich kunnen en durven te verbreden
ik denk dat het het algemene niveau van onze bevolking ten goede zou komen
Ok, maar daar zie ik ook de logica van in. Maar de logica om verplicht romans te moeten lezen, ontgaat me geheel
pi_113846867
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, ik geloof dat er burgeroorlog was, niet?
http://nos.nl/artikel/359(...)li-verslechterd.html

Extremistische moslims, sharia, vernieling van honderden jaren oud cultureel erfgoed.
pi_113846881
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee erg he wat ze daar doen! net als toen in irak allerlei cultuuruitingen werden vernield :N
Ik zat bijna te janken toen de Taliban in Afghanistan die grote Boeddhabeelden vernietigden.
pi_113846895
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:03 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/359(...)li-verslechterd.html

Extremistische moslims, sharia, vernieling van honderden jaren oud cultureel erfgoed.
Niet echt het paradijsje om vakantie te vieren nee.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:04:15 #261
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_113846900
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:03 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik zat bijna te janken toen de Taliban in Afghanistan die grote Boeddhabeelden vernietigden.
Het Egyptisch museum een aantal jaar geleden :'(
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_113846908
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:03 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik zat bijna te janken toen de Taliban in Afghanistan die grote Boeddhabeelden vernietigden.
De moderne Beeldenstorm?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_113846941
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ckv richt zich op kunstzinnige vorming niet op algemene vorming

en nee niet alles is belangrijk maar er zijn nu gewoon echt jongeren die niet weten waar de toren van pisa staat (ondanks de naam)
of het zinnig is of niet, ik vind het belangrijk dat mensen in aanraking komen met dingen die ze van huis uit niet mee krijgen zodat ze zich kunnen en durven te verbreden
ik denk dat het het algemene niveau van onze bevolking ten goede zou komen
Ik vind zelf de vaderlandse geschiedenis heel belangrijk. Je hoeft van mij niet perse te weten wanneer de 80 jarige oorlog begon en eindigde, maar ik vind het wel belangrijk dat mensen weten wat en waarom dingen zijn gebeurd. En ik vind een naam als Gerrit Komrij toch ook wel bij de vaderlandse geschiedenis horen als belangrijk persoon, net als een Jan Wolkers.
pi_113846959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ok, maar daar zie ik ook de logica van in. Maar de logica om verplicht romans te moeten lezen, ontgaat me geheel
pubers doen niets uit zich zelf (behalve tongen, roddelen, over hun belbundel gaan en slechte films kijken)
die 5 verplichte boeken op school zullen er nou niet voor zorgen dat ze daar niet meer genoeg aan toe komen en veel leerlingen komen er dan achter dat ze het wel leuk vinden om te lezen of een bepaalde schrijver leuk vinden
het zelfde met ckv: daar moeten ze naar een toneelstuk/dansvoorstelling/cabaret etc en als ze er mee in aanraking komen komen ze er pas achter dat het ook leuk kan zijn

veel ouders kunnen dit niet of doen dit niet en dan vind ik het niet verkeerd dat school deze taak over neemt
het gaat om 1 toneelstuk per jaar en 5 boeken of zo... het is niet alsof ze propaganda binnen krijgen geramd... ze krijgen een hapje om te proeven zeg maar en dan moeten ze maar zien wat ze er mee doen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113846964
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:04 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Het Egyptisch museum een aantal jaar geleden :'(
Dat ook idd.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:06:06 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113846965
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ckv richt zich op kunstzinnige vorming niet op algemene vorming

en nee niet alles is belangrijk maar er zijn nu gewoon echt jongeren die niet weten waar de toren van pisa staat (ondanks de naam)
of het zinnig is of niet, ik vind het belangrijk dat mensen in aanraking komen met dingen die ze van huis uit niet mee krijgen zodat ze zich kunnen en durven te verbreden
ik denk dat het het algemene niveau van onze bevolking ten goede zou komen
Je hebt gelijk hoor en ik ben ook met je eens dat het huidige kennisniveau niet verder gaat dan de populairste telefoon :). Ik denk alleen niet dat er een apart vak voor nodig is, de Toren van Pisa valt onder Aardrijkskunde, net als Timboektoe, waar dichters en schrijvers onder Nederlands vallen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:06:14 #267
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_113846970
Nadat ik ooit iemand heb horen zeggen dat Roald Dahl de auteur was van Nijntje schrik ik nergens meer van :')
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_113846983
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:03 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik zat bijna te janken toen de Taliban in Afghanistan die grote Boeddhabeelden vernietigden.
ja zo erg he
ik snap ook niet waarom je dat zou willen doen... boedhha is niet degene die je onderdrukte dat was het regime

in egypte zijn ze toen ook helemaal los gegaan in de arabische lente :N
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113846998
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:05 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik vind zelf de vaderlandse geschiedenis heel belangrijk. Je hoeft van mij niet perse te weten wanneer de 80 jarige oorlog begon en eindigde, maar ik vind het wel belangrijk dat mensen weten wat en waarom dingen zijn gebeurd. En ik vind een naam als Gerrit Komrij toch ook wel bij de vaderlandse geschiedenis horen als belangrijk persoon, net als een Jan Wolkers.
Eerlijk gezegd denk ik dat Jan Wolkers meer bekendheid geniet dan Gerrit Komrij, maar dat is mijn mening. Ik heb zijn boeken gezien en er ging een belletje rinkelen, maar toen ik zijn foto zag kon ik hem nog niet meteen plaatsen.

Zouden er mensen zijn die Anne Frank niet of niet goed kennen?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:07:44 #270
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113847011
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:05 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik vind zelf de vaderlandse geschiedenis heel belangrijk. Je hoeft van mij niet perse te weten wanneer de 80 jarige oorlog begon en eindigde, maar ik vind het wel belangrijk dat mensen weten wat en waarom dingen zijn gebeurd. En ik vind een naam als Gerrit Komrij toch ook wel bij de vaderlandse geschiedenis horen als belangrijk persoon, net als een Jan Wolkers.
In hoeverre zijn Gerrit en Jan dan belangrijk geweest voor Nederland? Hebben zij bijgedragen aan een bepaalde ontwikkeling of zo? Ik wil hun prestaties niet bagatelliseren, maar ik vind kennis over oorlogen, uitvindingen en ontwikkelingen in de geschiedenis vele malen belangrijker dan weten hoe een dichter of schrijven heet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_113847026
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:06 schreef Pien85 het volgende:
Nadat ik ooit iemand heb horen zeggen dat Roald Dahl de auteur was van Nijntje schrik ik nergens meer van :')
WTF, echt waar? Zelfs ik weet dat dat Dick Bruna is :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_113847040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:05 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

pubers doen niets uit zich zelf (behalve tongen, roddelen, over hun belbundel gaan en slechte films kijken)
die 5 verplichte boeken op school zullen er nou niet voor zorgen dat ze daar niet meer genoeg aan toe komen en veel leerlingen komen er dan achter dat ze het wel leuk vinden om te lezen of een bepaalde schrijver leuk vinden
het zelfde met ckv: daar moeten ze naar een toneelstuk/dansvoorstelling/cabaret etc en als ze er mee in aanraking komen komen ze er pas achter dat het ook leuk kan zijn

veel ouders kunnen dit niet of doen dit niet en dan vind ik het niet verkeerd dat school deze taak over neemt
het gaat om 1 toneelstuk per jaar en 5 boeken of zo... het is niet alsof ze propaganda binnen krijgen geramd... ze krijgen een hapje om te proeven zeg maar en dan moeten ze maar zien wat ze er mee doen
waren het maar 5 boeken :')
Het waren er tientallen! :o
Krijg je he, als je VWO doet met Nederlands, Duits en Engels -_-
pi_113847041
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:07 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat Jan Wolkers meer bekendheid geniet dan Gerrit Komrij, maar dat is mijn mening. Ik heb zijn boeken gezien en er ging een belletje rinkelen, maar toen ik zijn foto zag kon ik hem nog niet meteen plaatsen.

Zouden er mensen zijn die Anne Frank niet of niet goed kennen?
Anne Frankly, I don't give a damn. Nee, ik denk dat Wolkers bekender is omdat een aantal van zijn boeken ook verfilmd zijn.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:08:50 #274
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_113847063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor en ik ben ook met je eens dat het huidige kennisniveau niet verder gaat dan de populairste telefoon :). Ik denk alleen niet dat er een apart vak voor nodig is, de Toren van Pisa valt onder Aardrijkskunde, net als Timboektoe, waar dichters en schrijvers onder Nederlands vallen.
Dan zullen ze die vakken toch echt anders in moeten gaan richten. Wat ik me nog kan herinneren van aardrijkskunde (dat ik in de derde klas uit m'n pakket heb gegooid) is dat we vooral leerde over de verschillende lagen aarde, interessant voor sommigen, maar ik vind topografie een stuk belangrijker dan weten wat er precies 60km onder onze voeten voor soort grond zit.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:08:52 #275
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113847066
Ik heb tien boeken gelezen voor Literatuur O+. Ik had het hoogste cijfer van mijn jaar O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_113847075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor en ik ben ook met je eens dat het huidige kennisniveau niet verder gaat dan de populairste telefoon :). Ik denk alleen niet dat er een apart vak voor nodig is, de Toren van Pisa valt onder Aardrijkskunde, net als Timboektoe, waar dichters en schrijvers onder Nederlands vallen.
maar aangezien leerlingen ook van school komen zonder te kunnen spellen (en daar mag ik verder echt niks over zeggen :P maar goed) hebben ze bij het vak nederlands het al druk genoeg
het zelfde geld voor aardrijkskunde etc
en dan vooral op het vmbo waar je ook maar 4 jaar hebt.... en daar zitten de meeste leerlingen die het van thuis uit niet mee krijgen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113847085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

In hoeverre zijn Gerrit en Jan dan belangrijk geweest voor Nederland? Hebben zij bijgedragen aan een bepaalde ontwikkeling of zo? Ik wil hun prestaties niet bagatelliseren, maar ik vind kennis over oorlogen, uitvindingen en ontwikkelingen in de geschiedenis vele malen belangrijker dan weten hoe een dichter of schrijven heet.
Ik vind dat zij een grote bijdrage hebben gehad aan de Nederlandse cultuur. Net zoals diverse andere schilders, schrijvers, wetenschappers en noem het maar op.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:10:01 #278
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_113847108
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:07 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

WTF, echt waar? Zelfs ik weet dat dat Dick Bruna is :')
Zou ik daar grapjes over maken? ;)
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:10:05 #279
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113847113
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:08 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Dan zullen ze die vakken toch echt anders in moeten gaan richten. Wat ik me nog kan herinneren van aardrijkskunde (dat ik in de derde klas uit m'n pakket heb gegooid) is dat we vooral leerde over de verschillende lagen aarde, interessant voor sommigen, maar ik vind topografie een stuk belangrijker dan weten wat er precies 60km onder onze voeten voor soort grond zit.
Ik heb aardrijkskunde in mijn pakket gehad, en naast de samenstelling van de aarde, had ik ook topografie en demografie :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_113847119
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

In hoeverre zijn Gerrit en Jan dan belangrijk geweest voor Nederland? Hebben zij bijgedragen aan een bepaalde ontwikkeling of zo? Ik wil hun prestaties niet bagatelliseren, maar ik vind kennis over oorlogen, uitvindingen en ontwikkelingen in de geschiedenis vele malen belangrijker dan weten hoe een dichter of schrijven heet.
Ja zij hebben bijgedragen aan de literaire ontwikkeling van nederland en bepaalde taboes aangekaart etc
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:11:21 #281
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113847164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:09 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar aangezien leerlingen ook van school komen zonder te kunnen spellen (en daar mag ik verder echt niks over zeggen :P maar goed) hebben ze bij het vak nederlands het al druk genoeg
het zelfde geld voor aardrijkskunde etc
en dan vooral op het vmbo waar je ook maar 4 jaar hebt.... en daar zitten de meeste leerlingen die het van thuis uit niet mee krijgen
Dat is ook weer waar ja...

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja zij hebben bijgedragen aan de literaire ontwikkeling van nederland en bepaalde taboes aangekaart etc
Oké.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:11:23 #282
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_113847165
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb aardrijkskunde in mijn pakket gehad, en naast de samenstelling van de aarde, had ik ook topografie en demografie :).
Zou goed kunnen zijn dat ik gewoon een enorm slechte docent had hoor, zou me niets verbazen. Die man was sowieso al structureel 10 minuten te laat aanwezig en zijn stem was te zacht om hem fatsoenlijk te kunnen verstaan als je niet helemaal vooraan zat :')
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_113847193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja zij hebben bijgedragen aan de literaire ontwikkeling van nederland en bepaalde taboes aangekaart etc
Kijk, hier hebben we wel wat aan :)
Maar dan nog, tientallen boeken moeten lezen zonder opgaaf van rede vind ik niks. Ik was dan ook totaal niet gemotiveerd om die boeken te lezen. Vond het maar onzin. Het zijn per slot van rekening allemaal verzonnen verhaaltjes van de mening van 1 bepaalde persoon. Niet boeiend
pi_113847221
Ik moest trouwens ook huilen toen ik dit op tv zag:

quote:
Een commissie bestaande uit Joost Zwagerman, Herman Pleij en Andrée van Es stelde een lijst van tweehonderd kandidaten samen waaruit het publiek tien kanshebbers mocht kiezen. De keus van de 40.000 stemmers leverde een shortlist op. In een live-uitzending op 15 november 2004, gepresenteerd door Sven Kockelmann en Frits Spits, werd bekendgemaakt wie de grootste Nederlander volgens het bellend en sms'end publiek was. De uiteindelijke uitslag was als volgt:
1.Pim Fortuyn (politicus) [feitelijk tweede.]
2.Willem van Oranje (Vader des Vaderlands) [feitelijk eerste.]
3.Willem Drees (premier in vier naoorlogse kabinetten)
4.Antoni van Leeuwenhoek (baanbrekend cel- en microbioloog met microscoop)
5.Desiderius Erasmus (filosoof, humanist)
6.Johan Cruijff (een van 's werelds grootste voetballers en coaches)
7.Michiel de Ruyter (Nederlands admiraal, groot zeeheld)
8.Anne Frank (Joods meisje, omgekomen in Tweede wereldoorlog; formeel geen Nederlandse)
9.Rembrandt van Rijn (schilder)
10.Vincent van Gogh (schilder)
Gelukkig werd het later terug gedraaid.

quote:
Verwarring rond de stemmingsprocedure

In een live uitzending op 15 november 2004, gepresenteerd door Sven Kockelmann en Frits Spits, werd bekendgemaakt wie de grootste Nederlander volgens het bellend en sms'end publiek was. In deze uitzending werd Pim Fortuyn uitgeroepen tot de grootste Nederlander, maar na de uitzending bleek dat Pim Fortuyn uiteindelijk 130.000 en Willem van Oranje 161.000 stemmen wist te vergaren. De KRO besloot evenwel om de afgesproken procedure te respecteren. De oorzaak van de vertraging van de uiteindelijke uitslag was het beveiligingsmechanisme dat moest zorgen dat er niet gefraudeerd kon worden met het aantal stemmen dat op een kandidaat uitgebracht werd. Per telefoon mochten 6 stemmen uitgebracht worden.[1]

Volgens een tezelfdertijd door Maurice de Hond uitgevoerd onderzoek wordt niet Pim Fortuyn, maar Willem van Oranje als de grootste Nederlander beschouwd. Willem van Oranje kreeg in dit onderzoek 31 procent van de stemmen, op ruime afstand gevolgd door Pim Fortuyn met 14 procent. Antoni van Leeuwenhoek was de derde, gekozen door 13 procent.[2] Een enkele dagen later door de Hond uitgevoerd onderzoek waarin de vraagstelling was wie men zou kiezen als het alleen tussen Oranje en Fortuyn ging leverde als resultaat op dat 84 procent voor Oranje koos en opnieuw 14 procent voor Fortuyn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_grootste_Nederlander
pi_113847229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja zij hebben bijgedragen aan de literaire ontwikkeling van nederland en bepaalde taboes aangekaart etc
Jan Wolkers, de man die Nederland leerde neuken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:13:17 #286
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113847231
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik vind dat zij een grote bijdrage hebben gehad aan de Nederlandse cultuur. Net zoals diverse andere schilders, schrijvers, wetenschappers en noem het maar op.
Dat zou kunnen. Toch vind ik een dichter of schrijver wel of niet kennen niet het belangrijkste, eigenlijk. Maar dat komt denk ik ook omdat ik mij niet zo interesseer voor dichters, dan onthoud je die dingen minder makkelijk :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:13:53 #287
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_113847259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kijk, hier hebben we wel wat aan :)
Maar dan nog, tientallen boeken moeten lezen zonder opgaaf van rede vind ik niks. Ik was dan ook totaal niet gemotiveerd om die boeken te lezen. Vond het maar onzin. Het zijn per slot van rekening allemaal verzonnen verhaaltjes van de mening van 1 bepaalde persoon. Niet boeiend
Ik denk dat daar ook een beetje het probleem ligt, geen enkele docent die uit kan leggen waarom je die boeken moet lezen "omdat ik het zeg", "omdat de overheid dat nu eenmaal bepaald heeft". Terwijl dat juist niet de reden is.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_113847265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kijk, hier hebben we wel wat aan :)
Maar dan nog, tientallen boeken moeten lezen zonder opgaaf van rede vind ik niks. Ik was dan ook totaal niet gemotiveerd om die boeken te lezen. Vond het maar onzin. Het zijn per slot van rekening allemaal verzonnen verhaaltjes van de mening van 1 bepaalde persoon. Niet boeiend
dat is ook al niet meer echt zo hoor
leerlingen mogen nu zelf kiezen wie ze op hun lijst zetten als het maar onder literatuur valt
en vaak is het 5 boeken voor nederlands (hooguit 10 op 'strenge' scholen) en dan nog 1 of 2 per extra taal

saksia noord mag zelfs op je lijst :') maar daar ben ik het ook niet mee eens (maar scholen zeggen dan wel vaak: maar 1 'literaire' thriller)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113847291
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:13 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Toch vind ik een dichter of schrijver wel of niet kennen niet het belangrijkste, eigenlijk. Maar dat komt denk ik ook omdat ik mij niet zo interesseer voor dichters, dan onthoud je die dingen minder makkelijk :).
Oh, ik heb hetzelfde als jij hoor, een gedichtenbundel zal ik ook niet lezen. Maar ik kan wel begrijpen dat ze voor cultureel Nederland veel hebben bijgedragen. Ik val je er ook absoluut niet op aan hoor, dat je hem niet kende, ik ken ook niet alle Nederlandse schrijvers en dichters hoor.
pi_113847304
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:12 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik moest trouwens ook huilen toen ik dit op tv zag:

[..]

Gelukkig werd het later terug gedraaid.

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_grootste_Nederlander
nou en ga eens met dat lijstje (zonder waarom ze bekend zijn) de supermarkt in :P
ik durf te wedden dat de gemiddelde persoon niet zelf in kan vullen wie wie is van vijf uit 10
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:15:17 #291
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_113847308
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:14 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat is ook al niet meer echt zo hoor
leerlingen mogen nu zelf kiezen wie ze op hun lijst zetten als het maar onder literatuur valt
en vaak is het 5 boeken voor nederlands (hooguit 10 op 'strenge' scholen) en dan nog 1 of 2 per extra taal

saksia noord mag zelfs op je lijst :') maar daar ben ik het ook niet mee eens (maar scholen zeggen dan wel vaak: maar 1 'literaire' thriller)
Serieus? Saskia Noord op een literatuurlijst? :')
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_113847319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:14 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat is ook al niet meer echt zo hoor
leerlingen mogen nu zelf kiezen wie ze op hun lijst zetten als het maar onder literatuur valt
en vaak is het 5 boeken voor nederlands (hooguit 10 op 'strenge' scholen) en dan nog 1 of 2 per extra taal

saksia noord mag zelfs op je lijst :') maar daar ben ik het ook niet mee eens (maar scholen zeggen dan wel vaak: maar 1 'literaire' thriller)
Zo weinig! :o

*O*
pi_113847376
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:15 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Serieus? Saskia Noord op een literatuurlijst? :')
I know :')

maar gelukkig niet op alle scholen en waar ik weet dat het wel mag is die extra regel
het is toch een beetje om die schapen te gemoed te komen (en realistisch gezien is het het meest literaire wat de meeste ooit zullen lezen als ze niet gedwongen worden)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113847389
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:13 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Ik denk dat daar ook een beetje het probleem ligt, geen enkele docent die uit kan leggen waarom je die boeken moet lezen "omdat ik het zeg", "omdat de overheid dat nu eenmaal bepaald heeft". Terwijl dat juist niet de reden is.
Maar wat dan wel de reden is, blijft me een raadsel. Ik heb van het lezen van die romans dan ook totaal niks geleerd, vond encyclopedieen altijd veel interessanter :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:17:15 #295
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113847392
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:14 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Oh, ik heb hetzelfde als jij hoor, een gedichtenbundel zal ik ook niet lezen. Maar ik kan wel begrijpen dat ze voor cultureel Nederland veel hebben bijgedragen. Ik val je er ook absoluut niet op aan hoor, dat je hem niet kende, ik ken ook niet alle Nederlandse schrijvers en dichters hoor.
Ik voel me ook niet aangevallen, hoor :*.

Ik ken gewoon bijna geen Nederlandse dichters omdat ze me niet interesseren. Boeken lezen vind ik heerlijk, dus veel grote Nederlandse schrijvers ken ik.

Maar ik moet mijn zusje niet vragen wie Harry Mulisch is, ze heeft geen idee.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_113847394
Ik heb de boeken van Jan Wolkers vroeger met plezier gelezen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:17:53 #297
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113847427
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:17 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik heb de boeken van Jan Wolkers vroeger met plezier gelezen.
Ik heb Turks Fruit gelezen voor m'n literatuurlijst. Hij eindigde niet hoog.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_113847480
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:17 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik heb de boeken van Jan Wolkers vroeger met plezier gelezen.
Ik lang geleden voor het laatst. Leuke boeken inderdaad :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_113847510
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar wat dan wel de reden is, blijft me een raadsel. Ik heb van het lezen van die romans dan ook totaal niks geleerd, vond encyclopedieen altijd veel interessanter :P
om je kennis te laten maken met literatuur, een groot onderdeel van onze nederlandse cultuur
en om je verschillende schrijfstijlen te laten zien zodat je niet na het lezen van 1 roman denkt: lezen is niets voor mij omdat dat type roman niets voor jou was
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113847528
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb Turks Fruit gelezen voor m'n literatuurlijst. Hij eindigde niet hoog.
Ik weet niet precies meer welke ik allemaal gelezen, sowieso Terug naar Oegsgeest, die vond ik erg mooi, maar ook nog anderen. Vond het echt geen straf in ieder geval om echte literatuur te lezen voor bepaalde vakken.

De film Turks Fruit vond ik weer geen reet aan trouwens. Maar ik heb de Nederlandse cinema sowieso niet hoog staan, alleen Soldaat van Oranje vond ik een goeie Nederlandse film.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')