abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113821509
Hey.

Even het volgende: mijn verhuurder heeft de kamerhuur opgezegd. dat heeft hij 22 juni gedaan. Hij wilt dat ik er per 1 augustus uit ben.
Het betreft een kamer in een huis van hem waar hij niet zelf woont.

details: ik huur "zwart", er is geen officieel contract getekend, dit is mondeling gedaan. Verhuurder wil de huur graag contant, echter ik heb een aantal keer per bank overgemaakt onder vermelding van "huur maand".

De huur moet ik altijd voordat de maand voorbij is betaald hebben, dat heb ik ook altijd gedaan, van achterstand is geen sprake.

Ik had ergens gelezen dat er een opzegtermijn van 3 maanden is. Betekend dit dat ik er per 1 oktober uitmoet zijn, per 22 september of 1 september?

De verhuurder zegt dat ik er per 1 augustus uit moet zijn. ik citeer: "1 augustus is 1 augustus GEEN GRAPPEN".
De sloten worden op die datum ook veranderd zegt hij. Ik acht hem hiertoe in staat. Ik zie het ook gebeuren dat wanneer ik terugkom uit mijn werk mijn spullen op straat staan. Of erger..

Uiteraard ben ik hard op zoek naar een andere woning, als is het een kamer (in rotterdam, dus als iemand nog iets weet toevallig houd ik me aanbevolen), maar als ik niks vind zo snel dan moet ik maar bij mijn vader gaan wonen zegt hij. Die woont in Almere. Mijn moeder in spanje, dat word hem dus ook niet..

Als dit al ergens staat, sorry, ik kan even niet helder nadenken. Dank voor jullie reply's.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_113821628
Ik zou maar opschieten met die andere kamer want met de woorden zwart huren ben je al je rechten verloren alhoewel je je verhuurder nog wel een loer kunt draaien. >:) :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_113821717
Hij verhuurt zwart dus hij heeft wat te vrezen, gebruik dat...
pi_113821782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:42 schreef trovey het volgende:
Ik zou maar opschieten met die andere kamer want met de woorden zwart huren ben je al je rechten verloren
Onzin.

Maar gelijk hebben en gelijk krijgen...
pi_113821830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Onzin.

Maar gelijk hebben en gelijk krijgen...
Ze zien TS aankomen :P ....ik heb rechten! maar ik heb wel zwart gehuurd. :@ :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_113821875
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Ze zien TS aankomen :P ....ik heb rechten! maar ik heb wel zwart gehuurd. :@ :')
Kun je vinden, maar het recht op huurbescherming is behoorlijk sterk.
Alleen praktisch gaat het m niet worden nee.
pi_113821912
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:44 schreef ReplaR het volgende:
Hij verhuurt zwart dus hij heeft wat te vrezen, gebruik dat...
dat zou het eea alleen maar escaleren, dan sta ik bij wijze van spreken over 5 minuten al op straat.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Kun je vinden, maar het recht op huurbescherming is behoorlijk sterk.
Alleen praktisch gaat het m niet worden nee.
praktisch lig ik eerder in de goot dan dat het gaat worden, ik ken de verhuurder goed genoeg daarvoor :(
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_113821964
Dus wat iets precies je vraag dan? Volgens mij weet je al hoe het gaat lopen.
pi_113822021
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:50 schreef Piles het volgende:
Dus wat iets precies je vraag dan? Volgens mij weet je al hoe het gaat lopen.
ja..daar heb je eigenlijk wel een punt..ik zal me er wel bij neerleggen..
pi_113822027
Wat gaat er gebeuren met het huis?
In Rotterdam zijn ze vrij streng wat betreft onterechte bewoning en boetes.
Als je sowieso weg moet is hem aangeven wel aan te bevelen :)
pi_113822048
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat gaat er genieten met het huis?
er komt een andere huurder per 1 augustus is mij te kennen gegeven.
pi_113822229
En hoeveel borg heb je betaald?
pi_113822280
quote:
17s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:55 schreef Snuitebolletje het volgende:
En hoeveel borg heb je betaald?
dat werd destijd gelukkig niet gevraagd.
pi_113822623
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:56 schreef Maax het volgende:

[..]

dat werd destijd gelukkig niet gevraagd.
Dan een heeel leuk feestje op 31 juli geven!
pi_113822857
Hoe oud ben je?
pi_113823154
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:08 schreef Fokboer het volgende:
Hoe oud ben je?
24. Geen student, werkend.
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:21:07 #17
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113823471
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat gaat er gebeuren met het huis?
Eén woord: NSB
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_113823743
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:21 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Eén woord: NSB
Meer meneer de huisjesmelker helpen goed voor zijn huurders te leren zorgen :)
pi_113824008
Aangeven die hap. Want de volgende huurder wordt eveneens te grazen genomen, TS.
pi_113824190
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:31 schreef Fokboer het volgende:
Aangeven die hap. Want de volgende huurder wordt eveneens te grazen genomen, TS.
ja, als ik hem aangeef dan word ik te grazen genomen, lijkt me geen slim plan ;)
pi_113824249
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:35 schreef Maax het volgende:

[..]

ja, als ik hem aangeef dan word ik te grazen genomen, lijkt me geen slim plan ;)
Na je eigen verhuizing natuurlijk. Om de oplichters in te kunnen rekenen moet jij zelf als een oplichter denken ;)
pi_113824332
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:36 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Na je eigen verhuizing natuurlijk. Om de oplichters in te kunnen rekenen moet jij zelf als een oplichter denken ;)
dat snap ik, maar ik ken hem, hij weet waar ik werk dus hij weet me te vinden..en dat zou hij doen..
pi_113824565
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:38 schreef Maax het volgende:

[..]

dat snap ik, maar ik ken hem, hij weet waar ik werk dus hij weet me te vinden..en dat zou hij doen..
Ben je bang voor hem? :X
pi_113824592
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:38 schreef Maax het volgende:

[..]

Als je je door zoiets laat tegenhouden... het recht staat in ieder geval achter je, je kan je recht in dit geval ook heel erg makkelijk krijgen maar als je niet wil/durft hoef je hier geen raad te vragen maar kan je beter meteen verhuizen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_113824755
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:42 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ben je bang voor hem? :X
Bang, misschien. Ik heb geen zin in gezeik en ik loop graag op eigen kracht ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')