Dat sowieso. Lijkt me toch niet normaal dat je moeder geld van jouw spaarrekening haalt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:48 schreef Wickedangel het volgende:
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat mams niet meer bij je geld kan.
Dus je hebt al maatregelen genomen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:53 schreef Leontje het volgende:
En m'n moeder kan niet meer bij m'n geld op de dag van m'n 18e verjaardig had ik al een rekening bij andere bank geopent.
Wat bedoel je hier dan mee? Wil je je geld terug? Of heb je dat al opgegeven?quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:42 schreef Leontje het volgende:
Maar ben een beetje klaar met dat financieel geruzie, maar geen idee wat ik eraan kan gaan doen.
probleem opgelost dusquote:Op woensdag 4 juli 2012 23:53 schreef Leontje het volgende:
Ik ben dit jaar 18 geworden
Zowel m'n moeder als stiefvader werken fulltime. Met 2 kinderen en zoals ze zelf zeggen hadden ze 'allemaal schulden uit het verleden' waar ze sinds twee maanden vanaf zijn.
En m'n moeder kan niet meer bij m'n geld op de dag van m'n 18e verjaardig had ik al een rekening bij andere bank geopent.
slaat toch nergens op?quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:00 schreef YebCar het volgende:
[..]
probleem opgelost dus
Beschouw dat geld wat je kwijt bent gewoon als kosten voor inwoning etc
kan ik alleen maar kwaad om worden.quote:Het enige wat me moeder daarop zegt 'dan had je maar moeten sparen voor dit soort dingen'.
ik weet niet hoe het in jouw familie zitquote:Op donderdag 5 juli 2012 00:05 schreef gogosweden het volgende:
[..]
slaat toch nergens op?
kijk, als je het geld uitleent ok. Maar om het daarna maar niet terug te hoeven krijgen omdat "kosten voor inwoning" ?
tot je 18e zijn ze verplicht voor je te zorgen, daar hoef jij wettelijk gezien geen cent aan mee te betalen.
Ik leen vaak genoeg geld uit aan mijn ouders, maar dan LEEN ik het ook echt uit, en heb ik het ( in de uiterste gevallen ) binnen 2 maanden terug. Wederzijds vertrouwen enzo.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:23 schreef YebCar het volgende:
[..]
ik weet niet hoe het in jouw familie zit
maar als mijn moeder geld van me leent of pakt hoef ik dat niet terug. Nu niet , vroeger niet en in de toekomst ook niet. Het gaat zelfs hier om 1000 euro wat misschien voor een 14 jarige veel geld is, maar voor een 18 jarige niet echt om je druk erover te maken.
Zelfde toen ik vroeger geld pakte van mijn vader. Paar ferme tikken gehad om het af te leren. Maar hoefde het niet terug te betalen. Blijf toch zijn zoon en later mocht ik geld nodig hebben kan ik bij hem aankloppen. Daar is familie toch voor.
wel moet ik erbij vermelden dat zijn moeder wellicht een geldprobleem had of heeft, maar dat TS daar al een andere rekening heeft geopend is het toch opgelost.
Ik vind 1000 genoeg om het er eens goed over te hebben, zeker als hij zelf financieel krap zit.quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:23 schreef YebCar het volgende:
[..]
maar als mijn moeder geld van me leent of pakt hoef ik dat niet terug. Nu niet , vroeger niet en in de toekomst ook niet. Het gaat zelfs hier om 1000 euro wat misschien voor een 14 jarige veel geld is, maar voor een 18 jarige niet echt om je druk erover te maken.
Zelfde toen ik vroeger geld pakte van mijn vader. Paar ferme tikken gehad om het af te leren. Maar hoefde het niet terug te betalen. Blijf toch zijn zoon en later mocht ik geld nodig hebben kan ik bij hem aankloppen. Daar is familie toch voor.
wel moet ik erbij vermelden dat zijn moeder wellicht een geldprobleem had of heeft, maar dat TS daar al een andere rekening heeft geopend is het toch opgelost.
1000 voor een 18-jarige is veel manquote:Op donderdag 5 juli 2012 00:23 schreef YebCar het volgende:
[..]
Mjah onderschat 1000 euro niet. Ben nu 25 en zie 1000e staan en denk leuk nieuwe wielrenfietsquote:Op donderdag 5 juli 2012 02:14 schreef pimmetje2010 het volgende:
Ik denk dat het in deze niet eens echt puur om het geld gaat, daar zou ik me in ieder geval het minst druk om maken (1k spaargeld weg ja niet leuk maar ze hebben je tot nu toe wel 18 jaar gevoed en onderdak gegeven en wat wel niet meer). Ik zou me meer druk maken om de relatie tussen jou en je moeder. Ik weet natuurlijk niet precies hoe de vork in de steel zit, maar ik zou haar in ieder geval niet meer vertrouwen. Ik zou me echt kei hard schamen als moeder zijnde..
Wat vind je moeder er zelf van?
Je overdrijft wel een beetje met geen studie meer kunnen doen enzo... Tsja een vakantie minder inderdaad, jammer ja.quote:Op donderdag 5 juli 2012 02:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah onderschat 1000 euro niet. Ben nu 25 en zie 1000e staan en denk leuk nieuwe wielrenfiets.
Maar op die leeftijd is het verschil tussen wel of niet kunnen starten met een opleiding (ondanks stufie is een buffer kunnen hebben fijn).
Wel of niet in schulden moeten aangaan voor onverwachtse kosten zoals nu.
Wel of niet je rijbewijs kunnen halen, probeer maar weer es 1k te sparen terwijl je studeert.
Wel of niet een buitenlandstage
Wel of niet een onvergeetelijke vakantie etc. etc. etc.
Met een beetje pech werkt het nog door ook, geen rijbewijs niet die ene droomstage kunnen pakken etc.
Het is gewoon diep en diep triest des te meer omdat evenwicht in de relatie tussen moeder-dochter compleet is verziekt.
Advies ts.
Op jezelf gaan wonen, heb hetzelfde verhaal mee gemaakt met een vriendin van mij. En het gedrag hebben ze nimmer meer afgeleerd.
Ik weet ik had zelf 4k toen ik 18 was, omdat ik studie volledig zelf betaalde zonder bij te lenen en toch graag nog wat luxe had redelijk ingeteerd op mijn spaargeld daarnaquote:Op donderdag 5 juli 2012 02:40 schreef pimmetje2010 het volgende:
[..]
Je overdrijft wel een beetje met geen studie meer kunnen doen enzo... Tsja een vakantie minder inderdaad, jammer ja.
1000 euro kan je in een maandje verdienen als 18 jarige, extreem veel geld is het niet, het is niet leuk maar ik zou er geen dagen om wakker liggen.
Wat ik stukken erger zou vinden is dat de relatie tussen jou en je moeder "verziekt" is.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:29 schreef bijdehand het volgende:
Gaat misschien een beetje ver, maar is een civiele procedure niks (of de dreiging alleen al) of misschien een incassobureau (weet niet of dat kan hier).
Ligt eraan. Ik kan me situaties denken waarin je dat zou doen. Tevens zeg ik alleen wat mogelijk is.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..], eeb civiele procedure tegen je moeder. Nice!!
dat. En steek achteraf vind ik nog het ergste van alles.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:59 schreef GSbrder het volgende:
Tragisch, maar wat heb je toch een hoop onvolwassen en onverantwoordelijke ouders in Nederland.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:17 schreef TallMan het volgende:
Formele brief naar je moeder sturen om haar in te manen het verschuldigde bedrag (incl. kopie bewijs) binnen 30 dagen terug te betalen en dat je anders stappen onderneemt. Zal de bom wel barsten maar dan zeg je doodleuk 'dan had je maar moeten sparen voor dit soort dingen'.
Je kan ook "nee" zeggen, he?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klinkt als mijn moeder.
Deze maand ook al 100 euro moeten overschrijven omdat ze d'r rekeningen niet meer kan betalen.
(en dat is al jaren zo, staat constant -1000 rood op minimaal 1 dag per kwartaal na uiteraard)
Klonk als mijn moeder. Wat ik allemaal niet over moest maken... En allemaal kleine dingetjes. 150 Euro, 200 Euro. 'en je krijgt het terug hoor' Ik zou niet eens weten hoeveel het bij elkaar was, maar een keertje 'nee' was voldoende om tot nu toe een jaar niets meer van te horen...quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klinkt als mijn moeder.
Deze maand ook al 100 euro moeten overschrijven omdat ze d'r rekeningen niet meer kan betalen.
Dus ze weet wel haar huishoudboekje te runnen. In ieder geval zodanig dat ze geen probleem met de bank krijgt... Dan zou ik mij zorgen maken...quote:(en dat is al jaren zo, staat constant -1000 rood op minimaal 1 dag per kwartaal na uiteraard)
Is behoorlijk verlammend als je zelf al een klein inkomen hebt (wajong) en ik dus niets kan sparen.
Dit. 1000 euro is jammer, maar zou me meer zorgen maken om relatie tussen TS en z'n moeder.quote:Op donderdag 5 juli 2012 02:40 schreef pimmetje2010 het volgende:
Je overdrijft wel een beetje met geen studie meer kunnen doen enzo... Tsja een vakantie minder inderdaad, jammer ja.
1000 euro kan je in een maandje verdienen als 18 jarige, extreem veel geld is het niet, het is niet leuk maar ik zou er geen dagen om wakker liggen.
Wat ik stukken erger zou vinden is dat de relatie tussen jou en je moeder "verziekt" is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |