abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113787292
Een goedenavond,

Vorig jaar heb ik een BBL opleiding gedaan en hierbij een leuk bedrag opgebouwd als spaarpot. Dit was bedoeld om voor mijn rijbewijs te gaan en daarnaast een bedrag voor onvoorziene uitgaven. Door omstandigheden ben ik vanaf het tweede jaar (dit jaar) verder gegaan in de BOL vorm, waardoor mijn inkomsten gemiddeld ¤ 400 per maand lager zijn. Ter illustratie: inkomsten - uitgaven - maandelijks spaarbedrag (¤35) is ¤ 80,00.

Vorig jaar heeft mijn moeder, deels met toestemming en deels met achteraf mededelen geld van mijn spaarrekening gehaald. Het begon met ¤ 125,00 voor iets wat haar leuk leek. Wat uiteindelijk een bericht achteraf werd met 'ik heb ¤600 van je rekening afgehaald voor rekeningen krijg je terug). Totaalbedrag wat ik via internetbankieren kan aantonen (afgeboekt door haar rekening, rekening zaten helaas gekoppeld), is ¤ 1075 direct afgeschreven. Daarnaast kwamen ze dit jaar nog met 'je kan rood staan toch, kunnen we ¤ 100,00 lenen krijg je terug over 2 weken', wat overigens nu 2 maanden terug is en niet teruggezien terwijl ik puur daardoor nu rood sta en wel tassen met kleding voor broertjes en bouwmaterien kunnen kopen. Maar dat terzijde, het totaalbedrag is dus ¤ 1175,-

Overigens was het totaalbedrag nog een stuk hoger, schoolboeken die zij zou betalen heb ikzelf betaald, vind ik geen probleem. En de vele keren dat ik boodschappen heb voorgeschoten (bonnetjes heb ik bewaard) had ik voor mezelf kwijtgescholden geen probleem, ongeveer ¤ 500 zag ik al als verlies en vond ik redelijk.

M'n moeder heeft ook een fikse schuld openstaan bij m'n opa en oma en die hebben ook niet het idee dat ze de intentie heeft hun terug te betalen, laat staan mij. Maar vervolgens kreeg ik vandaag wel voor de zorgverzekering een fikse extra rekening van een xxx bedrag die ik niet zomaar even kan ophoesten. Het enige wat me moeder daarop zegt 'dan had je maar moeten sparen voor dit soort dingen'. Sinds zij al mijn geld heeft afgenomen heb ik met die weinige inkomsten die ik heb nu ongeveer ¤ 150 opgebouwd aan spaargeld. Dus zelf is dat best redelijk.

Maar ben een beetje klaar met dat financieel geruzie, maar geen idee wat ik eraan kan gaan doen. Iemand ervaring met zulke situaties?
pi_113787373
Hoe oud ben je?
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:45:23 #3
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113787417
tijd voor john?
oooh oooh Den haag
pi_113787454
je potje onvoorziene uitgave was blijkbaar groter dan verwacht
pi_113787461
Dat is geen gezonde verstandhouding met je moeder. Werkt ze wel?

Anders lijkt dit me een gevalletje schuldsanering.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:48:57 #6
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_113787631
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat mams niet meer bij je geld kan.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:49:41 #7
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113787670
quote:
3s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:48 schreef Wickedangel het volgende:
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat mams niet meer bij je geld kan.
Dat sowieso. Lijkt me toch niet normaal dat je moeder geld van jouw spaarrekening haalt.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:50:49 #8
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_113787739
En verder heeft mams inderdaad een behoorlijk probleem. Laat dat voortaan jouw probleem niet worden, TS.
pi_113787891
Ik ben dit jaar 18 geworden

Zowel m'n moeder als stiefvader werken fulltime. Met 2 kinderen en zoals ze zelf zeggen hadden ze 'allemaal schulden uit het verleden' waar ze sinds twee maanden vanaf zijn.

En m'n moeder kan niet meer bij m'n geld op de dag van m'n 18e verjaardig had ik al een rekening bij andere bank geopent.
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:00:07 #10
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_113788250
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:53 schreef Leontje het volgende:

En m'n moeder kan niet meer bij m'n geld op de dag van m'n 18e verjaardig had ik al een rekening bij andere bank geopent.
Dus je hebt al maatregelen genomen.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:42 schreef Leontje het volgende:

Maar ben een beetje klaar met dat financieel geruzie, maar geen idee wat ik eraan kan gaan doen.
Wat bedoel je hier dan mee? Wil je je geld terug? Of heb je dat al opgegeven?
pi_113788253
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:53 schreef Leontje het volgende:
Ik ben dit jaar 18 geworden

Zowel m'n moeder als stiefvader werken fulltime. Met 2 kinderen en zoals ze zelf zeggen hadden ze 'allemaal schulden uit het verleden' waar ze sinds twee maanden vanaf zijn.

probleem opgelost dus
Beschouw dat geld wat je kwijt bent gewoon als kosten voor inwoning etc
pi_113788522
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:00 schreef YebCar het volgende:

[..]

probleem opgelost dus
Beschouw dat geld wat je kwijt bent gewoon als kosten voor inwoning etc
slaat toch nergens op?

kijk, als je het geld uitleent ok. Maar om het daarna maar niet terug te hoeven krijgen omdat "kosten voor inwoning" ?

tot je 18e zijn ze verplicht voor je te zorgen, daar hoef jij wettelijk gezien geen cent aan mee te betalen.
pi_113788873
Ikzelf zit niet in zo'n situatie. Maar het is vooral hoe de relatie tussen jullie is.

In mijn geval is mijn relatie met mijn moeder goed en zit het financieel tussen ons ook goed. Ik weet haar pincodes en internetbankieren en mag ook geld lenen in het geval dat (wat niet meer is voorgekomen sinds ik werk heb). Zij weet hoeveel geld ik heb en ze houdt haar eigen financiele administratie ook goed bij. Als we boodschappen doen oid kan ik voorschieten en betaald ze me meteen terug als we thuis zijn (voorbeeld).

Mijn vader aan de andere kant, kan helemaal niet met geld omgaan. Ik zal dan ook geen 1 cent uitlenen aan mijn vader en zorg ook dat mijn portemonnee geen contant geld bevat.

Mijn advies: probeer jouw geld terug te krijgen want jullie relatie is niet goed genoeg om ook nog met geld te werken. Misschien kun je om de tafel een serieus gesprek aan te gaan?

Als ik dan ook nog dit lees:
quote:
Het enige wat me moeder daarop zegt 'dan had je maar moeten sparen voor dit soort dingen'.
kan ik alleen maar kwaad om worden.
pi_113789318
quote:
4s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:05 schreef gogosweden het volgende:

[..]

slaat toch nergens op?

kijk, als je het geld uitleent ok. Maar om het daarna maar niet terug te hoeven krijgen omdat "kosten voor inwoning" ?

tot je 18e zijn ze verplicht voor je te zorgen, daar hoef jij wettelijk gezien geen cent aan mee te betalen.
ik weet niet hoe het in jouw familie zit
maar als mijn moeder geld van me leent of pakt hoef ik dat niet terug. Nu niet , vroeger niet en in de toekomst ook niet. Het gaat zelfs hier om 1000 euro wat misschien voor een 14 jarige veel geld is, maar voor een 18 jarige niet echt om je druk erover te maken.

Zelfde toen ik vroeger geld pakte van mijn vader. Paar ferme tikken gehad om het af te leren. Maar hoefde het niet terug te betalen. Blijf toch zijn zoon en later mocht ik geld nodig hebben kan ik bij hem aankloppen. Daar is familie toch voor.

wel moet ik erbij vermelden dat zijn moeder wellicht een geldprobleem had of heeft, maar dat TS daar al een andere rekening heeft geopend is het toch opgelost.
pi_113789395
zijn moeder heeft dat geld op een leugenachtige manier gekregen. mag ik 100? ok. 600 weg.

dus gewoon proberen terug te krijgen, zeker als ze een fulltime baan heeft.
pi_113789656
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:23 schreef YebCar het volgende:

[..]

maar als mijn moeder geld van me leent of pakt hoef ik dat niet terug. Nu niet , vroeger niet en in de toekomst ook niet. Het gaat zelfs hier om 1000 euro wat misschien voor een 14 jarige veel geld is, maar voor een 18 jarige niet echt om je druk erover te maken.

Zelfde toen ik vroeger geld pakte van mijn vader. Paar ferme tikken gehad om het af te leren. Maar hoefde het niet terug te betalen. Blijf toch zijn zoon en later mocht ik geld nodig hebben kan ik bij hem aankloppen. Daar is familie toch voor.

wel moet ik erbij vermelden dat zijn moeder wellicht een geldprobleem had of heeft, maar dat TS daar al een andere rekening heeft geopend is het toch opgelost.
Ik leen vaak genoeg geld uit aan mijn ouders, maar dan LEEN ik het ook echt uit, en heb ik het ( in de uiterste gevallen ) binnen 2 maanden terug. Wederzijds vertrouwen enzo.

Als TS niet de intentie had gehad het terug te willen hebben had hij het wel weg gegeven. Maar zoals TS al zegt is het zijn spaarpotje voor zijn rijbewijs, en het lijkt mij ook dat je dat graag terug wilt.
pi_113790500
quote:

[..]

Ik vind 1000 genoeg om het er eens goed over te hebben, zeker als hij zelf financieel krap zit.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 5 juli 2012 @ 01:41:14 #18
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_113791768
1000 euro? :o

Voor dat bedrag zou ik anders een hoop doen om 't terug te krijgen!
Het is gewoon asociaal, achterbaks, en bovendien, diefstal van je eigen kind.

Als mijn ouders me zoiets zouden flikken zou het huis te klein zijn! Gelukkig lenen zij nooit van mij
en ik alleen incidenteel van hen ;)

Goed van je dat je gelijk een losse rekening geopend heb, ik heb ook gelijk de machtigingen veranderd zodra ik 18 werd, kon er helemaal niet tegen dat mijn ouders in internetbankieren precies konden zien wat ik allemaal gedaan had :(
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_113792485
Ik denk dat het in deze niet eens echt puur om het geld gaat, daar zou ik me in ieder geval het minst druk om maken (1k spaargeld weg ja niet leuk maar ze hebben je tot nu toe wel 18 jaar gevoed en onderdak gegeven en wat wel niet meer). Ik zou me meer druk maken om de relatie tussen jou en je moeder. Ik weet natuurlijk niet precies hoe de vork in de steel zit, maar ik zou haar in ieder geval niet meer vertrouwen. Ik zou me echt kei hard schamen als moeder zijnde..

Wat vind je moeder er zelf van?
pi_113792677
quote:

[..]

1000 voor een 18-jarige is veel man :?
pi_113792737
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 02:14 schreef pimmetje2010 het volgende:
Ik denk dat het in deze niet eens echt puur om het geld gaat, daar zou ik me in ieder geval het minst druk om maken (1k spaargeld weg ja niet leuk maar ze hebben je tot nu toe wel 18 jaar gevoed en onderdak gegeven en wat wel niet meer). Ik zou me meer druk maken om de relatie tussen jou en je moeder. Ik weet natuurlijk niet precies hoe de vork in de steel zit, maar ik zou haar in ieder geval niet meer vertrouwen. Ik zou me echt kei hard schamen als moeder zijnde..

Wat vind je moeder er zelf van?
Mjah onderschat 1000 euro niet. Ben nu 25 en zie 1000e staan en denk leuk nieuwe wielrenfiets *;.

Maar op die leeftijd is het verschil tussen wel of niet kunnen starten met een opleiding (ondanks stufie is een buffer kunnen hebben fijn).

Wel of niet in schulden moeten aangaan voor onverwachtse kosten zoals nu.
Wel of niet je rijbewijs kunnen halen, probeer maar weer es 1k te sparen terwijl je studeert.
Wel of niet een buitenlandstage
Wel of niet een onvergeetelijke vakantie etc. etc. etc.

Met een beetje pech werkt het nog door ook, geen rijbewijs niet die ene droomstage kunnen pakken etc.

Het is gewoon diep en diep triest des te meer omdat evenwicht in de relatie tussen moeder-dochter compleet is verziekt.

Advies ts.
Op jezelf gaan wonen, heb hetzelfde verhaal mee gemaakt met een vriendin van mij. En het gedrag hebben ze nimmer meer afgeleerd.
pi_113792885
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 02:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mjah onderschat 1000 euro niet. Ben nu 25 en zie 1000e staan en denk leuk nieuwe wielrenfiets *;.

Maar op die leeftijd is het verschil tussen wel of niet kunnen starten met een opleiding (ondanks stufie is een buffer kunnen hebben fijn).

Wel of niet in schulden moeten aangaan voor onverwachtse kosten zoals nu.
Wel of niet je rijbewijs kunnen halen, probeer maar weer es 1k te sparen terwijl je studeert.
Wel of niet een buitenlandstage
Wel of niet een onvergeetelijke vakantie etc. etc. etc.

Met een beetje pech werkt het nog door ook, geen rijbewijs niet die ene droomstage kunnen pakken etc.

Het is gewoon diep en diep triest des te meer omdat evenwicht in de relatie tussen moeder-dochter compleet is verziekt.

Advies ts.
Op jezelf gaan wonen, heb hetzelfde verhaal mee gemaakt met een vriendin van mij. En het gedrag hebben ze nimmer meer afgeleerd.
Je overdrijft wel een beetje met geen studie meer kunnen doen enzo... Tsja een vakantie minder inderdaad, jammer ja.
1000 euro kan je in een maandje verdienen als 18 jarige, extreem veel geld is het niet, het is niet leuk maar ik zou er geen dagen om wakker liggen.
Wat ik stukken erger zou vinden is dat de relatie tussen jou en je moeder "verziekt" is.
pi_113793054
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 02:40 schreef pimmetje2010 het volgende:

[..]

Je overdrijft wel een beetje met geen studie meer kunnen doen enzo... Tsja een vakantie minder inderdaad, jammer ja.
1000 euro kan je in een maandje verdienen als 18 jarige, extreem veel geld is het niet, het is niet leuk maar ik zou er geen dagen om wakker liggen.
Wat ik stukken erger zou vinden is dat de relatie tussen jou en je moeder "verziekt" is.
Ik weet ik had zelf 4k toen ik 18 was, omdat ik studie volledig zelf betaalde zonder bij te lenen en toch graag nog wat luxe had redelijk ingeteerd op mijn spaargeld daarna :'). Maar ach had het niet voor niks weggelegd natuurlijk.

Maar als ik alle jeugd tegenwoordig zie overal verplichtingen en schulden aan gaan en maar maximaal bijlenen dan bloedt mijn hart. Dan zie ik hier een meid van 18 1k gespaard en blijft zelfs na tegenslag elke maand wat opzij leggen. Dan denk ik de Nederlandse kruideniersmentaliteit bestaat nog gewoon *;.

De achterbaksheid van het gehele gedoe, 125 euro lenen zonder te vragen wat 600 blijkt te zijn. Dochter mee haar schulden in willen trekken. Ik word gewoon vanaf een toetsenbord giftig als ik het lees (overkomt me niet vaak). Maar ik zou sowieso proberen uit te gaan als dit enigszins mogelijk is. En even na-checken als het waar is dat al haar schulden uit het verleden zijn opgebouwd. Iets mij denkt namelijk dat ze op nog meer plekken aan het opbouwen is -O-
pi_113794452
Gaat misschien een beetje ver, maar is een civiele procedure niks (of de dreiging alleen al) of misschien een incassobureau (weet niet of dat kan hier).
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_113794590
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:29 schreef bijdehand het volgende:
Gaat misschien een beetje ver, maar is een civiele procedure niks (of de dreiging alleen al) of misschien een incassobureau (weet niet of dat kan hier).
:D , eeb civiele procedure tegen je moeder. Nice!!
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:50:25 #26
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_113794647
Wat een treurig sujet ben je als je geld jat (want dat is het vooralsnog) van je eigen kinderen...
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_113794745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

:D , eeb civiele procedure tegen je moeder. Nice!!
Ligt eraan. Ik kan me situaties denken waarin je dat zou doen. Tevens zeg ik alleen wat mogelijk is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:59:37 #28
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113794748
Tragisch, maar wat heb je toch een hoop onvolwassen en onverantwoordelijke ouders in Nederland.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:17:11 #29
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_113795043
Formele brief naar je moeder sturen om haar in te manen het verschuldigde bedrag (incl. kopie bewijs) binnen 30 dagen terug te betalen en dat je anders stappen onderneemt. Zal de bom wel barsten maar dan zeg je doodleuk 'dan had je maar moeten sparen voor dit soort dingen'.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_113795296
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:59 schreef GSbrder het volgende:
Tragisch, maar wat heb je toch een hoop onvolwassen en onverantwoordelijke ouders in Nederland.
dat. En steek achteraf vind ik nog het ergste van alles.
pi_113795428
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:17 schreef TallMan het volgende:
Formele brief naar je moeder sturen om haar in te manen het verschuldigde bedrag (incl. kopie bewijs) binnen 30 dagen terug te betalen en dat je anders stappen onderneemt. Zal de bom wel barsten maar dan zeg je doodleuk 'dan had je maar moeten sparen voor dit soort dingen'.
_O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113795510
Klinkt als mijn moeder. :')

Deze maand ook al 100 euro moeten overschrijven omdat ze d'r rekeningen niet meer kan betalen.
(en dat is al jaren zo, staat constant -1000 rood op minimaal 1 dag per kwartaal na uiteraard)

Is behoorlijk verlammend als je zelf al een klein inkomen hebt (wajong) en ik dus niets kan sparen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:55:33 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_113799779
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Deze maand ook al 100 euro moeten overschrijven omdat ze d'r rekeningen niet meer kan betalen.
(en dat is al jaren zo, staat constant -1000 rood op minimaal 1 dag per kwartaal na uiteraard)
Je kan ook "nee" zeggen, he?

Kijk en dat is er met TS ook gebeurd. Ik heb het idee dat hij niet duidelijk is geweest naar zijn moeder toe. Hij heeft niet duidelijk grenzen getrokken.
"kwijtgescholden geen probleem, ongeveer ¤ 500 zag ik al als verlies"
"deels met toestemming"
"kunnen we ¤ 100 lenen"

Heeft TS zijn mond opengetrokken en gezegd: NEE, je kan niks lenen. NEE, ik wil dat je het binnen een week terugbetaald. NEE, ik betaal niet de boodschappen. NEE, je overschrijdt al mijn grenzen. NEE, want ik ben niet de ouder, dat ben jijzelf. NEE, ik neem niet financieel de verantwoordelijkheid op me.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:13:44 #34
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113800486
Wat een in-trieste situatie.
Hoe krijg je het voor elkaar om als ouder het spaargeld te jatten van je eigen kind, want daar komt het wel op neer. En ik vind 1000 euro een behoorlijke klap geld hoor, dat is niet zomaar een paar tientjes.
Misselijk.

Ik vrees dat het starten van een civiele procedure 1) veel te duur is (je bent al rap 200 euro per uur kwijt aan een advocaat om maar eens iets te noemen), en 2) het de relatie met je moeder geen goed zou doen, als er nog sprake is van een 'goede' relatie.
Mijn advies: ga zo snel mogelijk op jezelf wonen als dat maar enigszins mogelijk is. Afstand nemen en wees daarin DUIDELIJK naar je moeder.
En vertel die ma van je dat ze zo snel mogelijk professionele schuldhulpverlening zoekt, want als je zelfs geld gaat jatten van je eigen kind, dan heb je dus echt een enorm geldprobleem. :{w

Veel sterkte!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_113801175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Klonk als mijn moeder. Wat ik allemaal niet over moest maken... En allemaal kleine dingetjes. 150 Euro, 200 Euro. 'en je krijgt het terug hoor' Ik zou niet eens weten hoeveel het bij elkaar was, maar een keertje 'nee' was voldoende om tot nu toe een jaar niets meer van te horen...
quote:

Is behoorlijk verlammend als je zelf al een klein inkomen hebt (wajong) en ik dus niets kan sparen.
Dus ze weet wel haar huishoudboekje te runnen. In ieder geval zodanig dat ze geen probleem met de bank krijgt... Dan zou ik mij zorgen maken...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_113803476
Ik vind het toch wel schokkend om te lezen dat dit probleem zo vaak voorkomt! Ooit een keer een vriendinnetje gehad, haar ouders hadden heel hun leven elke maand een klein bedrag naar een spaarrekening (op haar naam) geschreven, en dat bedrag zou ze vanaf d'r 18e krijgen. Totdat ze 17,5 was, toen hadden ze dat geld opeens allemaal nodig, en was d'r spaarreking 0,00. Ik vond dat al schandalig. Maar ik vind het nog schandaliger als je als kind echt werkt voor je spaarrekening, en dat dat moet afstaan.

In het geval van TS werken zowel moeder als stiefvader full-time. Als je dan nog geld nodig hebt van je kind moet je echt je uitgavenpatroon gaan wijzigen. Ik zou me als ouder schamen om aan te kloppen bij m'n kind.
pi_113804808
Mijn ouders hebben dit nooit gedaan.. Zelfs mijn tante en oom die alle dubbeltjes 3 keer moesten omdraaien hebben dit niet gedaan bij hun 3 kinderen.

Ik zou zo snel mogelijk een andere pincode aanvragen ! Of een compleet andere rekening.Mijn moeder stort juist elke maand 50 euro op mijn spaarrekening O+ ( terwijl ik het huis allang uit ben )
  maandag 9 juli 2012 @ 06:43:54 #38
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_113957794
Als ouder ga je niet bij je kind lenen. maximaal kun je als ouder woongeld aan je kinderen vragen zodra ze een inkomen hebben van een bepaald formaat maar thats it. MI verstoord het de gezagsverhouding ook compleet.

Overigens wat jroz aangeeft met het spaarboekje voor dat vriendinnetje. Daar kan ik me weer wel iets bij voorstellen. Als er een ernstige situatie zich voordoet waarbij de ouders echt geld nodig hebben omdat ze bijvoorbeeld anders echt in de problemen komen en dat geld is nog niet overgedragen aan het kind... dan kan ik me voorstellen dat men dat geld gebruikt.
Overigens is mijn mening dat je dat als vriendinnetje dat gewoon niet " schandalig" te vinden hebt...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 9 juli 2012 @ 09:28:28 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_113959000
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 02:40 schreef pimmetje2010 het volgende:
Dit. 1000 euro is jammer, maar zou me meer zorgen maken om relatie tussen TS en z'n moeder.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_113959372
het principe achter lenen is dat beide partijen weten dat er geld heen en weer gaat en dat vooraf weten en afspraken over maken.
dat is hier niet gebeurt, TS weet het wel maar niet op het niveau van 'we moeten even iets bespreken, afspraken over terugbetaling, termijnen etc'.

dat geld is zoals anderen ook al zeggen niet het probleem, maar een symptoom van een probleem nl een hele slechte verhouding tussen moeder en kind. (los van dat ik het echt té asociaal vind dat ouders zich spaargeld van hun kinderen toeëigenen, echt heel walgelijk).

TS zal zich zelf moeten gaan afvragen of en hoe hij hier mee verder wil leven. bij zijn moeder blijven wonen betekent bijna automatisch gezeur over geld. zolang TS overal zonder morren mee instemt krijgt moeder het signaal dat het wel prima is.
lijkt mij dat een goed gesprek op zijn plaats is, misschien samen met je opa / oma? die zijn duidelijk op de hoogte van de financiële situatie.

het is knap waardeloos dat je op je 18de in deze situatie geplaatst wordt door notabene je eigen ouders, maar de situatie ís nu eenmaal zo en zolang je er zelf niets aan doet blijft het geen prettige thuisbasis.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')