abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:56:10 #251
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116146828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:01 schreef Leandra het volgende:
Oh das leuk, gewoon in je eigen straat blijven en genoeg budget overhouden om die woningbouwmeuk te upgraden naar een fatsoenlijke keuken en badkamer.
Succes ^O^

Toch stom trouwens, dat ze wel een huis in jullie straat te koop aanbieden maar dat je je eigen huis niet kunt kopen |:(
Zou best kunnen dat dat een regel is die van bovenaf op is gelegd. Dat ze een bepaald percentage van dr huizen moeten verkopen. In zo'n geval worden veelal de vrijkomende huurhuizen in de verkoop gedaan.
Ook hoi !
pi_116178124
woeps, die in onze straat is niks :N
zit net in het aso stukje, dus autoknutselfanaten (die dat gewoon voor op straat doene n testen enzo) aan de ene kant en een gigantische duiventil aan de andere kant en net wat te dichtbij de hoofdstraat naar mijn zin (en volkomen uitgeleefd!)

wel gesproken met potentiele (reli)buurvrouw en daar een leuk gevoel bij. dus wellicht dat we binnenkort voor een tweede bezichtiging gaan (en dan sans kinderspul zodat we wat beter kunnen kijken!). die 209 valt ook prima naar beneden te praten schijnt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116178235
Bestaat er gewoon niet de mogelijkheid dat jullie je huidige huur woning aanschaffen, ja de baliemiep zal wel zeggen dat het niet kan, maar het zou zomaar kunnen zijn dat als je de makelaarstak van de WBV benaderd er opeens wel dingen geregeld kunnen worden.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 09:50:13 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116178928
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:56 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat dat een regel is die van bovenaf op is gelegd. Dat ze een bepaald percentage van dr huizen moeten verkopen. In zo'n geval worden veelal de vrijkomende huurhuizen in de verkoop gedaan.
Dan nog heeft de woningstichting de keuze de woningen aan zittende huurders aan te bieden, dat ze dat niet willen doen terwijl ze wel voormalige huurwoningen in dezelfde straat verkopen is vrij zot.

Ik merk dat het bij mij in het dorp ook gebeurt, waarbij het bijkomende nadeel voor zittende huurders die niet kunnen/willen kopen is, dat ze het onderhoud ook beperken, want de woningen worden toch verkocht als ze vrijkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116179039
ik heb de indruk dat die afdeling bij de woningbouw nogal een zootje is. ze wisselen van makelaar, dan verdwijnt opeens een verkoopwoning om dan een paar dagen later terug op te duiken op funda. soms staat er iets bij de site van de woningbouw te koop wat dan bij de makelaar waarnaar verwezen word niet terug te vinden is. heel maf allemaal
pi_116179200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:55 schreef simmu het volgende:
ik heb de indruk dat die afdeling bij de woningbouw nogal een zootje is. ze wisselen van makelaar, dan verdwijnt opeens een verkoopwoning om dan een paar dagen later terug op te duiken op funda. soms staat er iets bij de site van de woningbouw te koop wat dan bij de makelaar waarnaar verwezen word niet terug te vinden is. heel maf allemaal
Daarom juist dat de baliemiep waarschijnlijk niet erdoorheen komt maar als je serieus als zittende huurder je huidige woning wilt kopen ziet de makelaarstak van de wbv hun verkoop doelstelling gehaald worden.

Je zou ook alle administratie kunnen overslaan en meteen gewoon naar het managment mailen met een vraag waarom je niet je huurhuis zou kunnen overnemen maar wel een ander huis verderop in de straat. ;)
pi_116179250
hoe zou je die contactgegevens vinden? :@

vind ik nl wel de moeite waard om ff te proberen
pi_116179288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:04 schreef simmu het volgende:
hoe zou je die contactgegevens vinden? :@

vind ik nl wel de moeite waard om ff te proberen
Misschien het jaarverslag met een beetje geluk staan daar wat mailadressen van wat managment leden in.
pi_116186548
Ik zou inderdaad proberen om jullie eigen huurhuis te kopen. Heb je ooit gevraagd wat ze zullen doen als jullie eruit gaan? Het zou toch te gek zijn als jullie moeten verhuizen omdat ze het niet aan jullie willen verkopen en op het moment dat jullie eruit gaan het huis in de verkoop gaat.
Misschien kun je dat argument gebruiken.
pi_116186997
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:22 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik zou inderdaad proberen om jullie eigen huurhuis te kopen. Heb je ooit gevraagd wat ze zullen doen als jullie eruit gaan? Het zou toch te gek zijn als jullie moeten verhuizen omdat ze het niet aan jullie willen verkopen en op het moment dat jullie eruit gaan het huis in de verkoop gaat.
Misschien kun je dat argument gebruiken.
dat heb ik zojuist gedaan maar ze houden vol dat dit huis echtechtecht niet in de verkoop komt. er was een uitleg over dat de huizen per blokjes (we hebben hier steeds rijtjes van 2 en 3 huizen naast/aan elkaar) de verkoop ingaan. toen ik daarop zei dat het huis wat hier verderop in de verkoop staat toch echt geflankeerd wordt door huur kreeg ik geen antwoord.
pi_116187526
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:36 schreef simmu het volgende:

[..]

dat heb ik zojuist gedaan maar ze houden vol dat dit huis echtechtecht niet in de verkoop komt. er was een uitleg over dat de huizen per blokjes (we hebben hier steeds rijtjes van 2 en 3 huizen naast/aan elkaar) de verkoop ingaan. toen ik daarop zei dat het huis wat hier verderop in de verkoop staat toch echt geflankeerd wordt door huur kreeg ik geen antwoord.
Wat fijn toch dat de bureaucraten overal te vinden zijn. :') Vooral als je ze vastlult en men dan geen bevredigend antwoord meer kan geven zou je toch dan altijd het recht als consument moeten hebben om met de volgende in de hierachie in discussie te gaan.
pi_116187608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:36 schreef simmu het volgende:

[..]

Probeer een mailadres of iets dergelijks voor de directeur van je woningstichting te vinden. Eens kijken wat die zegt.
pi_116197838
Of wacht de maatregelen van het nieuwe kabinet af straks, kan best zijn dat daar iets bij zit over het verkopen aan de huurders.
pi_116203626
ik weet het gewoon allemaal nog niet :)

dat huis wat we laatst gekeken hadden klinkt me steeds fijner eigenlijk :P die kleine woonkamer heeft als voordeel de garage (die we niet gebruiken en waar moeders dus een relaxte winterrookplek van kan maken met ons oude aftandse bankstel :@ )

wat zou het (heel grofweg) kosten om zo'n tuin om te gooien? steentjes weg en stukje gras en een stukje gewone steenterras dus. iemand een idee?
pi_116203806
een brief tav de directrice van de woningbouw ga ik ook nog doen trouwens :P eens kijken wat ze dan zeggen. op papier. en dan kijken wat ze doen als we hier weg zijn
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:26:55 #266
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116204984
Zou me niets verbazen dat je huidige huis ook de verkoop ingaat zodra je vertrokken bent eigenlijk.
Ook hoi !
pi_116205256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:26 schreef Inlognaam het volgende:
Zou me niets verbazen dat je huidige huis ook de verkoop ingaat zodra je vertrokken bent eigenlijk.
mij ook niet, hence dat ik e.e.a. graag iig op papier wens te hebben. je weet nooit hoe dat van pas komt :P
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:33:02 #268
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116205353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:31 schreef simmu het volgende:

[..]

mij ook niet, hence dat ik e.e.a. graag iig op papier wens te hebben. je weet nooit hoe dat van pas komt :P
Maar wat je evt doen dan? Het is niet zo dat je als huurder het recht hebt om je koophuis te kunnen kopen.
Ook hoi !
pi_116205592
Tuin omgooien kun je zo duur maken als je zelf wilt, de lowbudget oplossing is het zelf doen, rotzooi eruit scheppen in een container laten afvoeren, wat nieuw zand erin graszaad er over heen, op marktplaats wat tegels op de kop tikken en zelf leggen. Dat dan afhankelijk van de grote lijkt me toch niet meer dan 1000 euro te hoeven kosten.
pi_116205717
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:33 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Maar wat je evt doen dan? Het is niet zo dat je als huurder het recht hebt om je koophuis te kunnen kopen.
och, ik mag gewoon graag alles op papier hebben :) dat heeft me in de loop der jaren behoorlijk wat gezeik gescheeld (en gekost, de paar keer dat ik er niet bij stilstond).
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:51:36 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116217564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:04 schreef simmu het volgende:
ik weet het gewoon allemaal nog niet :)

dat huis wat we laatst gekeken hadden klinkt me steeds fijner eigenlijk :P die kleine woonkamer heeft als voordeel de garage (die we niet gebruiken en waar moeders dus een relaxte winterrookplek van kan maken met ons oude aftandse bankstel :@ )

wat zou het (heel grofweg) kosten om zo'n tuin om te gooien? steentjes weg en stukje gras en een stukje gewone steenterras dus. iemand een idee?
Wij hebben net eea laten betegelen (gewoon 50x50cm tegels) en die waren niet duur, er zat wat korting op maar voor ¤ 12,50 per m² moet dat te vinden zijn, dan nog zand, huur van een trilmachine en iemand die het voor je doet.... dat laatste kost waarschijnlijk het meest ;)
Zoek een klusbedrijf.

Gras kost bijna niks (vergeleken met tegels :') )
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117335213
En, zijn jullie al wat verder gekomen? :)
pi_117354166
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:52 schreef poemojn het volgende:
En, zijn jullie al wat verder gekomen? :)
net een uurtje terug van vakantie, ik kom er vanaaf of morgen op terug :)
pi_118070680
even ter informatie: alles staat eventjes in de ijskast. we hebben het even te druk met heen en weer karren van en naar het westen. schoonpa ligt weer in het ziekenhuis en deze keer is het echt. 1 nier doet het niet meer en daar gaan ze niks aan doen ook, reanimeren doen ze ook niet meer en zn vrouw heeft 3 maanden palliatief zorgverlof opgenomen.

als het niet lukt om dit jaar te kopen is dat geen probleem voor ons. goed, geen stukje aflossingsvrije hypotheek, maar daar zaten we om te beginnen al over te twijfelen. ws ook lagere hypotheek, maar dat wilden we toch al. tis nu ff prioriteiten stellen en dit gaat voor. ik heb ook een brief aan de woningbouw gestuurd, ook dat wachten we even af.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:55:16 #275
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_118070869
Sterkte. Soms hebben andere zaken prioriteit.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')