Ja, min of meer... In dat jaar dat ik hier rondhuppel heb ik dingen geleerd waar een ander bij wijze van spreken weer een jaar over zou moeten doen om op hetzelfde niveau te komen. Onmisbaar ben je nooit, maar ik vervul wel een relatief belangrijke functie binnen meerdere afdelingen...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:50 schreef dabadbass het volgende:
Voer jij taken uit die essentieel zijn voor het bedrijf en die nu door niemand wordt gedaan?
Heb je het al eens gewoon gevraagd? Wellicht hebben zij er inderdaad momenteel wel baat bij en willen ze graag met je verder. Anders zou ik voorzichtig laten weten dat jij graag de zekerheid van een vaste baan wil hebben, bij deze of een andere organisatie. Als jij daadwerkelijk boven verwachting presteert is het hiermee denk ik wel geregeld. Goed personeel is moeilijk te krijgen...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:39 schreef Kluiven-79 het volgende:
Nee, deze titel gaat niet de kant op die jullie denken... (Of misschien juist wel..)
Het volgende: Sinds een jaar werk ik nu als "uitzendkracht" voor een groot bedrijf. Vanwege wat problemen rond de crisis bestond mijn functie op papier niet (Althans: Bestond wel, maar mocht niet worden ingevuld) en ik heb sinds dien mijn dagen goed kunnen vullen. Werk zat dus...
Nu het met het bedrijf wat beter gaat zie ik om me heen wat promoties en andere uitgaveposten ontstaan en ik denk dat het zo'n beetje tijd is geworden om in een gesprek mijn onvrede aan te geven met de huidige situatie en vind dat het tijd wordt dat ik bij bedrijf in dienst wordt genomen. Hier zitten nog wat andere voordelen aan zoals promoties, meer centjes (Altijd lekker), korting op verzekeringen, gratis medische dienst enz enz enz...
Nu is alleen het punt: Ik ben geen ster in mezelf verkopen. Ik ken mijn kwaliteiten en weet hoe ik deze binnen mijn baan kan aanboren en zover ik gehoord heb functioneer ik boven verwachting. Echter: Wat zijn in deze tijd nu steekhoudende argumenten om mijn bedrijf te bewegen zo'n stap te zetten? Uiteraard is er niemand beter geschikt dan ik voor mijn functie, maar zo'n non-argument wordt direct van tafel geveegd. Wel kan ik me voorstellen dat deze situatie duurder is voor bedrijf dan dat ik direct in dienst ben. Uitzendorganisatie verdient nu namelijk ook aan mij, of valt dat onder de streep wel mee? (Aftrekbaar wellicht?)
Maargoed, wat zouden volgens jullie goede punten zijn om zo'n gesprek aan op te hangen en in het verlengde daarvan: Wat zou ik juist beter niet naar voren brengen?
Thanks voor de tips!
Uiteraard heb ik al vrij vroeg laten weten dat het wat mij betreft geen ideale situatie is. Ik voel me niet prettig bij het idee van een uitzendbureau, ook al heb ik daar vrijwel evenveel rechten als bij het bedrijf zelf. Het is gewoon een beetje het wij-zij gevoel...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:54 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je het al eens gewoon gevraagd? Wellicht hebben zij er inderdaad momenteel wel baat bij en willen ze graag met je verder. Anders zou ik voorzichtig laten weten dat jij graag de zekerheid van een vaste baan wil hebben, bij deze of een andere organisatie. Als jij daadwerkelijk boven verwachting presteert is het hiermee denk ik wel geregeld. Goed personeel is moeilijk te krijgen...
Nemen ze al externe medewerkers in eigen dienst aan? Of zijn alle nieuwe krachten nog tijdelijk (en dus makkelijk te lozen?)
Je moet natuurlijk begrijpen dat ook als jouw manager je wel graag zou helpen hij, dat hij dat van hoger management niet altijd mag. Dat is vaak een kwestie van budgetten, als het budget toegewezen is komt er iemand bij, zo niet... dan niet... Hoe succesvol een afdeling of business unit ook is. Dat speelt nog sterker als de besluitvorming vanuit een hoofdkantoor komt. Dan wordt er naar nummertjes gekeken en vaak gaan er heel wat laagjes management voorbij en dan wordt natuurlijk bij iedere laag de invloed van jouw manager kleiner.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:02 schreef Kluiven-79 het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik al vrij vroeg laten weten dat het wat mij betreft geen ideale situatie is. Ik voel me niet prettig bij het idee van een uitzendbureau, ook al heb ik daar vrijwel evenveel rechten als bij het bedrijf zelf. Het is gewoon een beetje het wij-zij gevoel...
Er worden wereldwijd wel wat mensen aangenomen, maar ook hele afdelingen afgestoten. Wij zijn een relatief kleine afdeling binnen dit geheel en zijn ook niet compleet. Er is nog minimaal een vacature.
Tot nu toe werd het op een soort "code rood" gegooid. Geen geld om vacatures te vullen (Hoewel ik toch gewoon netjes betaald krijg, dat geld moet toch ergens vandaan komen?) maar meer dan voldoende werk om me bezig te houden.
Helaas komen veel beslissingen over wat te doen met de centjes uit Amerika (hoofdkantoor enzo) en ik heb niet het idee dat mijn leidinggevende enorm gemotiveerd is zijn nek voor me uit te steken (Voor niemand overigens)... Dat maakt het ook wat lastiger...
Nee, da's helder... Geen akkoord van HQ is geen functie.. dat begrijp ik wel...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:09 schreef XL het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk begrijpen dat ook als jouw manager je wel graag zou helpen hij, dat hij dat van hoger management niet altijd mag. Dat is vaak een kwestie van budgetten, als het budget toegewezen is komt er iemand bij, zo niet... dan niet... Hoe succesvol een afdeling of business unit ook is. Dat speelt nog sterker als de besluitvorming vanuit een hoofdkantoor komt. Dan wordt er naar nummertjes gekeken en vaak gaan er heel wat laagjes management voorbij en dan wordt natuurlijk bij iedere laag de invloed van jouw manager kleiner.
Als er nu een vacature is op jouw afdeling die extern gevuld mag worden, dan zou ik daar op solliciteren en bij je manager aangeven dat je dat doet omdat je die zekerheid van ze verwacht. Ze kunnen dan altijd via het uitzendbureau jouw huidige plek opvullen. Dit vind ik ook iets wat je van je manager mag verwachten als hij daadwerkelijk tevreden is.
Helaas een non-argument, vooral bij een multi-national. Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt, ooit begonnen via een uitzendbureau bij een grote Deense multi-national. Hier een bepaald softwareprogramma mijzelf kundig gemaakt, en uiteindelijk wist ik als enige van een afdeling hoe dit werkte. Bedoeling was toen dat ik dit aan de rest van de afdeling zou leren, omdat dit de toekomst was. Toen kwam een arrogante Deen langs: bezuinigen, schnell!!!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:50 schreef dabadbass het volgende:
Voer jij taken uit die essentieel zijn voor het bedrijf en die nu door niemand wordt gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |