abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114005376
Je zocht een bevestiging van je reeds gemaakte keuze bedoel je? ;)
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:29:36 #102
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_114053311
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je zocht een bevestiging van je reeds gemaakte keuze bedoel je? ;)
;)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_114056839
kan ook nog een vaak voorkomend issue met een VVE melden:

vorige woning het grootste appartement in een kleine woontoren.
servicekosten werden berekend adhv woonoppervlakte dus wij betaalden veruit het meeste.
(bovenin, ons appartement was dubbele van de overigen qua oppervlakte dus ook dubbel zoveel in servicekosten)
toren voormalig huur waarbij zodra er een huurder uitging, de boel op de verkoopmarkt kwam.
woningcorporatie zat er vanwege nog 4 appartementen in, maar door die hoeveelheid wel de meeste stemmen bij vergaderingen / beslissingen.
het was wel wat wrang dat wij het meeste betaalden en vervolgens door deze constructie werkelijk niets in te brengen hadden, alles wat de woningcorporatie wilde, gebeurde gewoon en wij hadden dus gewoon niets te vertellen. huurders die niet van plan waren om op korte termijn te verhuizen hadden dus ook niets te vertellen want geen eigenaar en die paar eigenaren die er waren hadden bij elkaar nog steeds minder in te brengen dan het totaal van de woningcorporatie.

werd na een tijdje van 'wrang' naar 'echt waardeloos en zeer kostbaar'

dus mocht iemand een appartement kopen in een toren waar ook nog huurders zitten; dit kan dus ook nog gebeuren.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_114058759
het is toch wel gangbaar om het aantal "stemmen" dat iemand heeft te tellen naar rato van woonoppervlak. Alleen dan win je natuurlijk nog nooit van een vereniging die meerdere appartementen heeft.

Maar inderdaad, het allergrootste nadeel van een appartement is toch wel de VvE. Je kan hoog en laag springen als je het ergens niet mee eens bent, maar als jij de enige bent, dan gaat het wel gewoon door....
pi_114059399
Moest laatst een klusje doen in een appartement. Netjes gemeld door de eigenaar natuurlijk, maar dan nog bepalen ze graag hoe je het doet en hoelang je daarmee bezig bent.
pi_114059610
In de flat waar ik woonde was iedereen gewoon eigenaar. Toen werd er een nieuwe naast gebouwd met 40% sociale huur erin. Goedkoopste unit in die flat ging de deur uit voor 225k von en de duurste voor 450k. Ik zou daar zelf nooit maar dan ook nooit en appartement in gekocht hebben. Bij woningstichtingen moet je gewoon ver uit de buurt blijven als huiseigenaar.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_114060171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:38 schreef _VoiD_ het volgende:
het is toch wel gangbaar om het aantal "stemmen" dat iemand heeft te tellen naar rato van woonoppervlak. Alleen dan win je natuurlijk nog nooit van een vereniging die meerdere appartementen heeft.

Maar inderdaad, het allergrootste nadeel van een appartement is toch wel de VvE. Je kan hoog en laag springen als je het ergens niet mee eens bent, maar als jij de enige bent, dan gaat het wel gewoon door....
nouja, dat dus.
rekening houden met medebewoners is gewoon normaal, of dat nu in een appartementencomplex is of in een rijtje, maar bij een VVE is het vrijblijvende er gewoon helemaal vanaf.
er is toch wel erg vaak discussie over hoeveel en uberhaupt reserve opbouwen en hoe dat uit te geven.
het recht van de meeste stemmen geldt dan en je hebt je er dan maar gewoon in te schikken, dat ergert mij persoonlijk zo erg dat ik nooit meer iets met een VVE te maken wil hebben, je eigen recht wordt geminimaliseerd.
pi_114060255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef Tikbalang het volgende:
In de flat waar ik woonde was iedereen gewoon eigenaar. Toen werd er een nieuwe naast gebouwd met 40% sociale huur erin. Goedkoopste unit in die flat ging de deur uit voor 225k von en de duurste voor 450k. Ik zou daar zelf nooit maar dan ook nooit en appartement in gekocht hebben. Bij woningstichtingen moet je gewoon ver uit de buurt blijven als huiseigenaar.
dat is ook irritant.
niets ten nadele van lagere verkoopprijs, maar mensen die bv een appartement van 1,5 ton kopen hebben vaak toch wel een ander bestedingspatroon / bestedingsruimte dan de mensen die een appartement van 4,5 ton kopen en als je die mensen in 1 gebouw zet dan weet je bijna zeker dat ze er qua besteding van VVE gelden niet samen uit gaan komen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 03:31:41 #109
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114095415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef Tikbalang het volgende:
Hoe kan dat nou ooit 'sociale huur' zijn, in een flat met die koopprijzen?
Je zegt 'ernaast', hoe kan eea dan onder dezelfde VvE vallen?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 12 juli 2012 @ 03:33:36 #110
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114095426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:07 schreef WRH het volgende:

[..]

dat is ook irritant.
niets ten nadele van lagere verkoopprijs, maar mensen die bv een appartement van 1,5 ton kopen hebben vaak toch wel een ander bestedingspatroon / bestedingsruimte dan de mensen die een appartement van 4,5 ton kopen en als je die mensen in 1 gebouw zet dan weet je bijna zeker dat ze er qua besteding van VVE gelden niet samen uit gaan komen.
Alles gaat toch gewoon naar rato van het vloeroppervlak (en dus naar rato van de koopsom)?
Het bestedingspatroon van individuele kopers heeft hier toch niks mee te maken - je weet waar je aan begint, het te betalen bedrag aan de VvE is naar rato, en wettelijk geregeld, dus ik zie dat probleem niet zo.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114095696
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 03:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou ooit 'sociale huur' zijn, in een flat met die koopprijzen?
Je zegt 'ernaast', hoe kan eea dan onder dezelfde VvE vallen?
Aan de overkant van de straat bedoel ik dan dus. Een toren van 19 verdiepingen hoog met een slingerding eraangebouwd. Met die VvE had ik dus niks van doen maar alleen dat al lezen dat in een flalt die jij wilt kopen er ook Sociale Huur zit nee bedankt.

Tevens het betalen van de VvE gaat idd per ratio van oppervlakte. Het stemrecht daar dan weer gaat per woning. Volgens mij klopt dat ook niet helemaal eigenlijk bedenk ik mij nou. Flat waar ik in woonde had ik 1/265 deel. Sommigen 2/265 deel. Zou je dan ook niet 265 stemmen moeten hebben ipv gewoon per woning. Niet dat dat veel uitmaakt maar qua uitvoering van democratie rammelde het dus ook een beetje. Nou ja dat is dus meteen het probleem van een VvE.
Trouwens vloeroppervlak en koopsom is een verhouding maar niet voor je VvE deel dat staat in de splitsingakte van een flatgebouw. Ik mijn flat verkocht 240k mijn buren 3 jaar eerder voor 260k zelfde flat zelfde oppervlak maar allebei zelfde service kosten.
pi_114096565
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 03:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Alles gaat toch gewoon naar rato van het vloeroppervlak (en dus naar rato van de koopsom)?
Het bestedingspatroon van individuele kopers heeft hier toch niks mee te maken - je weet waar je aan begint, het te betalen bedrag aan de VvE is naar rato, en wettelijk geregeld, dus ik zie dat probleem niet zo.
nee ik bedoel dus waar het geld van de VVE aan uitgegeven wordt. (dus niet wat er aan de VVE betaald wordt)
uit ervaring kan ik zeggen dat de mensen met de veel duurdere appartementen het nut wel inzagen van reserve tbv groot onderhoud en de mensen die veel minder te besteden hadden dat absoluut niet wilden, die zaten bv ook tegen onderhoud van de liften aan te hikken, vonden ze maar onzin.
pi_114097571
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:24 schreef WRH het volgende:

[..]

nee ik bedoel dus waar het geld van de VVE aan uitgegeven wordt. (dus niet wat er aan de VVE betaald wordt)
uit ervaring kan ik zeggen dat de mensen met de veel duurdere appartementen het nut wel inzagen van reserve tbv groot onderhoud en de mensen die veel minder te besteden hadden dat absoluut niet wilden, die zaten bv ook tegen onderhoud van de liften aan te hikken, vonden ze maar onzin.
Ja totdat ze zelf vast komen te zitten in een lift. Maar dat is ook alweer geregeld wettelijk. Minimaal 1 jaarlijkse keuring. Maar reserveren is wel nodig uiteindelijk of je nou wil of niet. Uiteindelijk krijg je aan een appartement net als een gewoon huis ook groot onderhoud. 100k euro is dan helemaal niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')