quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:50 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je zocht een bevestiging van je reeds gemaakte keuze bedoel je?
nouja, dat dus.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:38 schreef _VoiD_ het volgende:
het is toch wel gangbaar om het aantal "stemmen" dat iemand heeft te tellen naar rato van woonoppervlak. Alleen dan win je natuurlijk nog nooit van een vereniging die meerdere appartementen heeft.
Maar inderdaad, het allergrootste nadeel van een appartement is toch wel de VvE. Je kan hoog en laag springen als je het ergens niet mee eens bent, maar als jij de enige bent, dan gaat het wel gewoon door....
dat is ook irritant.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef Tikbalang het volgende:
In de flat waar ik woonde was iedereen gewoon eigenaar. Toen werd er een nieuwe naast gebouwd met 40% sociale huur erin. Goedkoopste unit in die flat ging de deur uit voor 225k von en de duurste voor 450k. Ik zou daar zelf nooit maar dan ook nooit en appartement in gekocht hebben. Bij woningstichtingen moet je gewoon ver uit de buurt blijven als huiseigenaar.
Hoe kan dat nou ooit 'sociale huur' zijn, in een flat met die koopprijzen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef Tikbalang het volgende:
In de flat waar ik woonde was iedereen gewoon eigenaar. Toen werd er een nieuwe naast gebouwd met 40% sociale huur erin. Goedkoopste unit in die flat ging de deur uit voor 225k von en de duurste voor 450k. Ik zou daar zelf nooit maar dan ook nooit en appartement in gekocht hebben. Bij woningstichtingen moet je gewoon ver uit de buurt blijven als huiseigenaar.
Alles gaat toch gewoon naar rato van het vloeroppervlak (en dus naar rato van de koopsom)?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:07 schreef WRH het volgende:
[..]
dat is ook irritant.
niets ten nadele van lagere verkoopprijs, maar mensen die bv een appartement van 1,5 ton kopen hebben vaak toch wel een ander bestedingspatroon / bestedingsruimte dan de mensen die een appartement van 4,5 ton kopen en als je die mensen in 1 gebouw zet dan weet je bijna zeker dat ze er qua besteding van VVE gelden niet samen uit gaan komen.
Aan de overkant van de straat bedoel ik dan dus. Een toren van 19 verdiepingen hoog met een slingerding eraangebouwd. Met die VvE had ik dus niks van doen maar alleen dat al lezen dat in een flalt die jij wilt kopen er ook Sociale Huur zit nee bedankt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 03:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou ooit 'sociale huur' zijn, in een flat met die koopprijzen?
Je zegt 'ernaast', hoe kan eea dan onder dezelfde VvE vallen?
nee ik bedoel dus waar het geld van de VVE aan uitgegeven wordt. (dus niet wat er aan de VVE betaald wordt)quote:Op donderdag 12 juli 2012 03:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Alles gaat toch gewoon naar rato van het vloeroppervlak (en dus naar rato van de koopsom)?
Het bestedingspatroon van individuele kopers heeft hier toch niks mee te maken - je weet waar je aan begint, het te betalen bedrag aan de VvE is naar rato, en wettelijk geregeld, dus ik zie dat probleem niet zo.
Ja totdat ze zelf vast komen te zitten in een lift. Maar dat is ook alweer geregeld wettelijk. Minimaal 1 jaarlijkse keuring. Maar reserveren is wel nodig uiteindelijk of je nou wil of niet. Uiteindelijk krijg je aan een appartement net als een gewoon huis ook groot onderhoud. 100k euro is dan helemaal niks.quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:24 schreef WRH het volgende:
[..]
nee ik bedoel dus waar het geld van de VVE aan uitgegeven wordt. (dus niet wat er aan de VVE betaald wordt)
uit ervaring kan ik zeggen dat de mensen met de veel duurdere appartementen het nut wel inzagen van reserve tbv groot onderhoud en de mensen die veel minder te besteden hadden dat absoluut niet wilden, die zaten bv ook tegen onderhoud van de liften aan te hikken, vonden ze maar onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |