De prefab image staat gewoon op de wiki geloof ik. Het is ook meteen de nieuwstequote:Op donderdag 19 juli 2012 22:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Voorlopig nog wel ff aan 't compilen
Ja ik zou ook een prefab image kunnen zoeken maar ik doe het ff zo
Bij beide heb ik ze besteld. Ze kunt nu bij beiden een Pi direct bestellen, maar reken maar op een maand of 2 voordat je 'm hebt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:07 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ga er ook maar ééntje scoren denk ik. Waar hebben jullie 'm gehaald? Farnell/RS?
Met een productie van 4000 per dag, nog steeds?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:41 schreef Iemand91 het volgende:
Bij beide heb ik ze besteld. Ze kunt nu bij beiden een Pi direct bestellen, maar reken maar op een maand of 2 voordat je 'm hebt.
Grote productie maar een nog grote vraag. Ja; het lijkt nu wel de goede kant op te gaan maar om teleurstelling te voorkomen zeg ik gewoon 2 maanden wachtijd minimaal.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:50 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Met een productie van 4000 per dag, nog steeds?
Even OpenELEC voor de lol proberen en daarna maak ik er een file-/webservertje van.quote:Deliveries to mainland Europe are expected to take between 3 to 5 working days
Even natte vinger werk.......woensdag krijg je 'm binnen. Of donderdag.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:52 schreef shiznuts het volgende:
M'n Farnell-order is on-its-way (interesse getoond, toen 2 juli mogen bestellen, 20e verzonden).
Waar moet dat vandaan komen, hebben zeker geen Europese warehouse?
Ah wacht, ik zie het al, Groot-Brittannië, beter dan.
[..]
Even OpenELEC voor de lol proberen en daarna maak ik er een file-/webservertje van.
Dacht ik ook. Ik dacht dat ik er een case omheen zou doen. Dat ik 'm met dubbelzijdig tape aan de tv zou plakken...en toen dacht ik....quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:56 schreef shiznuts het volgende:
Zo'n case is niet echt heel overbodige luxe.
Ik heb er bij Farnell ook een besteld, ook op 2 juli. Voor mij geen verzendbevestigingquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:52 schreef shiznuts het volgende:
M'n Farnell-order is on-its-way (interesse getoond, toen 2 juli mogen bestellen, 20e verzonden).
[...]
Heb het niet geprobeerd maar als het goed is kun je zowel als bedrijf als als particulier bestellen. Voor dat laatste heb je uiteraard geen btw-nummer nodig.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:19 schreef Froggle het volgende:
Bij Farnell kun je niet bestellen zonder btw nummer?
quote:Op zondag 22 juli 2012 00:11 schreef Quir het volgende:
En ik wacht al bijna 8 weken. Waarom krijg jij ze zo snel al?
Ik ben dan ook niet zomaar iemand, ik ben extraspeciaal...quote:Op zondag 22 juli 2012 14:15 schreef thecuriousone het volgende:
[..]
Ik heb er bij Farnell ook een besteld, ook op 2 juli. Voor mij geen verzendbevestiging![]()
Ook op 24 juni en op 3 juli (dan met extra cases) bij RS Components. Ook nog niets van gehoord.
Ik heb het even nagekeken. Alleen voor bestellingen boven de 50 euro en nog wat andere voorwaarden. Zie daar dus geen voordeel. Wacht wel gewoon tot ze wat beter leverbaar zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heb het niet geprobeerd maar als het goed is kun je zowel als bedrijf als als particulier bestellen. Voor dat laatste heb je uiteraard geen btw-nummer nodig.
Mooiquote:Op maandag 23 juli 2012 01:43 schreef Iemand91 het volgende:
Hier kun je 'm bij Farnell gewoon bestellen als particulier?![]()
Ik moet bekennen dat ik steeds blijer wordt van de Pi, constant updates voor OpenElec en het draait steeds vloeiender. Mooi systeempje zo!
Er een website of iets dergelijks op hosten zal wel een pittig zijn voor de Pi inderdaadquote:Op maandag 23 juli 2012 01:55 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk best traag. Als webserver is ie niet vooruit te branden
Nouja, ik was niet serieus, want ik heb 'm nog steeds niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 01:55 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk best traag. Als webserver is ie niet vooruit te branden
Ah top! Besteld. Levering over 5 weken. Dat is al beter dan 19 weken bij RS.quote:Op maandag 23 juli 2012 01:43 schreef Iemand91 het volgende:
Hier kun je 'm bij Farnell gewoon bestellen als particulier?![]()
Ik moet bekennen dat ik steeds blijer wordt van de Pi, constant updates voor OpenElec en het draait steeds vloeiender. Mooi systeempje zo!
Maar het wil wel. Zou je er een Joomla site op hosten met Php, Mysql, SSH, FTP, phpmyadmin en apache dan draait ie wel gewoon, wel enorm traag waardoor je eigenlijk beter een XAMPP server op je PC kan draaienquote:Op maandag 23 juli 2012 07:02 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Mooi! nu nog de tijd vinden om het te installeren
Nog steeds geen idee wat ik met mijn tweede Pi moet (aangezien er een andere oplossing komt voor de internet radio). Wellicht maar op marktplaats of iets dergelijks.
[..]
Er een website of iets dergelijks op hosten zal wel een pittig zijn voor de Pi inderdaad
Voor het proof-of-concept is het leuk. Webservers die je serieus wilt gebruiken moet je sowieso niet thuis hosten.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:49 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Maar het wil wel. Zou je er een Joomla site op hosten met Php, Mysql, SSH, FTP, phpmyadmin en apache dan draait ie wel gewoon, wel enorm traag waardoor je eigenlijk beter een XAMPP server op je PC kan draaien
Hah! Fout!quote:Op zondag 22 juli 2012 00:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Even natte vinger werk.......woensdag krijg je 'm binnen. Of donderdag.
[..]
Wat is lang?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:30 schreef shiznuts het volgende:
Mmkai.. 'k heb dit gevolgd: http://www.squirrelhostin(...)g-blog-info.php?id=9
› Duurt lang voordat XBMC eens opstart...
Dat ken ik. Gebruik je de allerlaatste image (11646 op dit moment)?quote:› Als het er dan eens is en je wat navigeert dan houdt 'ie er na een paar seconden mee op en blijft 'ie hangen
Dacht ik eerst ook. Wordt steeds minder met elke nieuwe image. (als in: de Pi begint steeds beter te werken)quote:› Megagaar en onbruikbaar dit
Ik draai momenteel 633 op een 8GB class 10 SD-card geloof ik en die draait prima voor standaard videostreaming.quote:› Ja, ik heb verschillende (klassen, opslag, merken) SD-kaartjes geprobeerd (alsmede twee verschillende builds (11646, 11372))
Ben benieuwd.quote:.. Raspbmc maar eens proberen..
Raspberry en XBMC hebben heel weinig met elkaar te maken. Raspberry community heeft al een tijdje een prima Debian image die goed werkt en laatst nog sneller is geworden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:16 schreef shiznuts het volgende:
Mja, compromis sluiten is een ding, maar je mag toch aannemen dat een laatste versie gewoon werkt.Ik ga niet alle versies in de geschiedenis af om te kijken wat wel bij mij werkt.
Ik ben nu Raspbmc aan het installeren. Formatteren (tijdens het booten) duurde wat lang, daarna kwam er een timeout, maar volgens menschen moet je dat gewoon negeren en laten installeren, nu is 'ie inmiddels op 86% van 'Downloading root file system...' dus fingers crossed!
Zegt nu 'Installing root filesystem... (Go grab a coffee!)Ik lust geen koffie...
-edit - Ja, hmm, dat wil dus net zo goed niet.Eerst fouten geven, toen andere memorycard, hing 'ie vast bij het updaten, toen ging 'ie alleen nog maar telkens hetzelfde doen met een wit scherm met 'Relax' erop ertussen. Daarna maar over een andere boeg gegooid en een microSD-kaart in een adapter gegooid en het daarop geprobeerd. Daarmee is het nu dan eindelijk geïnstalleerd, maar net als bij OpenELEC freezt de boel na een paar seconden genavigeerd te hebben en reageert de interface nergens meer op. Wat iesch deze.
-edit2 - hum, wacht, misschien is het door m'n wireless logitech muis, met alleen keyboard lijkt het nu wat langer al goed te gaan...
-edit3 - nope, still friggin' freezes. Andersom: keyboard weg en muis wel is ook een nogo.
Nu wilde ik toch een androiddevice gebruiken wat betreft XBMC, maar de Raspberry verdient hier wel een Raspberry award wat betreft opzetten en runnen so far. (Dan maar op m'n tablet ergens (filestube ofzo) een .apk'tje halen)
Nu maar eens kijken hoe ik hier een ftp/html server van maak...
Waar? Ik wacht al 6 maanden en heb bevestiging van RS voor half september.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:20 schreef Froggle het volgende:
Afgelopen maandag besteld, nu al verzonden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |