abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47151103
Ik ben ook helemaal om; Station to Station is een meesterwerk!!

Ben helemaal verslaafd aan het titelnummer, geweldig.

Zeker een van de beste albums van Bowie, mijn top 10:

1. Low
2. Station to station
3. Heroes
4. Hunky Dory
5. Scary Monsters
6. Ziggy Stardust
7. The Man who sold the world
8. Lodger
9. Diamond Dogs
10. Aladdin Sane
pi_47348662
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:45 schreef persoon14362 het volgende:

Maar wat zou er bedoeld worden met 'The european cannon is here'?
Bowie zelf?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_47352719
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:05 schreef Kolkus het volgende:
Ik ben ook helemaal om; Station to Station is een meesterwerk!!

Ben helemaal verslaafd aan het titelnummer, geweldig.

Zeker een van de beste albums van Bowie, mijn top 10:

1. Low
2. Station to station
3. Heroes
4. Hunky Dory
5. Scary Monsters
6. Ziggy Stardust
7. The Man who sold the world
8. Lodger
9. Diamond Dogs
10. Aladdin Sane
heel goed. Low heb ik dus nog niet
Ik heb laatst de complete BBC sessies gedownload, echt ontzettend gaaf. HIj doet zelfs twee Velvet Underground covers
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_47354048
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:45 schreef persoon14362 het volgende:
Luister nu Station To Station, wat een vet album vind ik dat.

Its not the side-effects of the cocaine
Im thinking that it must be love
Its too late - to be grateful
Its too late - to be late again
Its too late - to be hateful
The european cannon is here

Maar wat zou er bedoeld worden met 'The european cannon is here'?
Bowie zelf als the 'Thin White Duke'. Een personage uit die tijd, net als Ziggy door Bowie zelf gecreeerd.
pi_47361451
Ik ken hem niet zo goed. Mijn ouders zijn wel grote fans. De nummers die hij met Queen, Maynard James Keenan en Nine Inch Nails heeft gedaan vind ik wel leuk.
led nie op de spelvaudten!
pi_47364304
Ik denk dat ik vanmiddag Stage, een live album ten tijde van Heroes en Low, ga aanschaffen.

Wie kan mij vertellen of het een aanrader is??
pi_47364614
#46: David Bowie - Stage

Now this is the way to sequence a live album—exile the hits on the second disc, frontload the first with the sepulchral instrumentals whose arctic drift lent your two most recent albums their unsettling majesty. Out of print for years, Stage was rereleased and rearranged a couple of years ago to reflect the universal acceptance of Low and Heroes as David Bowie’s crowning achievements; but let us imagine how an audience in, say, Houston responded to “Sense of Doubt” and “Warsawva,” both played in the first ten minutes, as the Thin White Duke, never thinner and whiter, accompanied his expert band on woozy chamberlain keyboard. As for the Ziggy Stardust material, well, they make splendid dinner-theatre material—by speeding up the likes of “Hang On to Yourself” and “Star” he schlocks’em up, winningly. But Bowie earns his reputation for incongruent hybrids on what is very likely the best live version of “Station to Station” recorded. Speed and schlock become art and ard

van de Stylus live albums top 50
[Alfred Soto]
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:28:45 #233
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_47364747
Ik leerde hem 'kennen' door het nummer -without you I'm nothing- die hij samen deed met Placebo.
En -Space Oddity- is mijn favoriet
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_47378591
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:13 schreef Kolkus het volgende:
Ik denk dat ik vanmiddag Stage, een live album ten tijde van Heroes en Low, ga aanschaffen.

Leuk live album, maar lang niet zo goed als David Live
pi_47515274
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 12:13 schreef Kolkus het volgende:

Ik vind het een aanrader.

Ik heb een vraagje, ik zoek 'The man who sold the world' en zag er laatst een in de winkel liggen (een LP), maar die had een zwarte hoes. Weet iemand of dat een bootleg is of een echte?
pi_47518457
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 16:37 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik vind het een aanrader.

Ik heb een vraagje, ik zoek 'The man who sold the world' en zag er laatst een in de winkel liggen (een LP), maar die had een zwarte hoes. Weet iemand of dat een bootleg is of een echte?
Bowie zat toen hij doorbrak met 'Ziggy Stardust' bij het RCA label. RCA heeft toen vanwege zijn populariteit 'The Man Who Sold the World' opnieuw uitgebracht, dit keer met een zwart wit Ziggy foto op de voorkant. Dit kan dus wel een origineel zijn uit begin jaren zeventig (of later via RCA International) maar dan is het dus die heruitgave met de Ziggy foto.
pi_47524424

Dit is inderdaad een officiele uitgave

jarenlang gedacht dat dit deoriginele uitgave was
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 maart 2007 @ 12:17:55 #238
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_47543060
ik vond laatst nog een track van Davey Jones & The Lower Third(You've Got A Habit Of Leaving )

iemand interesse ?

uit 1965 ,en veel beter dan z'n eerste album
pi_47543131
Low is briljant, met Sound & Vision
pi_47548530
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:50 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Bowie zat toen hij doorbrak met 'Ziggy Stardust' bij het RCA label. RCA heeft toen vanwege zijn populariteit 'The Man Who Sold the World' opnieuw uitgebracht, dit keer met een zwart wit Ziggy foto op de voorkant. Dit kan dus wel een origineel zijn uit begin jaren zeventig (of later via RCA International) maar dan is het dus die heruitgave met de Ziggy foto.
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 20:27 schreef cafca het volgende:
[afbeelding]
Dit is inderdaad een officiele uitgave

jarenlang gedacht dat dit deoriginele uitgave was
Oke bedankt, volgens mij heb ik die gezien in de platenzaak. Vanmiddag maar kijken of die nog in voorraad is.
pi_47560938
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:17 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik vond laatst nog een track van Davey Jones & The Lower Third(You've Got A Habit Of Leaving )

iemand interesse ?

uit 1965 ,en veel beter dan z'n eerste album
Die's leuk ja

check ook eens de verzamelaar David Bowie 1964 - 1966 early on Deze is volgens mij nog wel redelijk te verkrijgen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 6 april 2007 @ 22:50:33 #242
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_48095529
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:04 schreef cafca het volgende:

[..]

Die's leuk ja

check ook eens de verzamelaar David Bowie 1964 - 1966 early on Deze is volgens mij nog wel redelijk te verkrijgen
er is ook nog een Manish Boys/Davy Jones & The Lower Third Compilatie cd
pi_48099655
tvp
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:14:16 #244
136283 knars
Teethgrinder
pi_54144045
Weinig liefhebbers van ...Hours? Vind het toch wel een prettig album.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 15:55 schreef ComicBase het volgende:
Op zaterdag 21 december 2002 20:38 schreef Seborik het volgende:

"Ok, stemmen zijn geteld. De uitslag is: Space Oddity (13) - "Heroes" (11). De winner is dus Space Oddity"

Leuke wedstrijd, close finish. Geeft maar weer aan dat beide nummers super zijn. Dat is ook de makke van Bowie in de allertijdenlijstjes: mensen kunnen niet kiezen.
Even een schaamteloze kick, want deze fantastische artiest staat in de finale van [TOERNOOI] Fok! 70's FINALE! !

Alleen lijkt hij nu met Heroes het onderspit te delven tegen Pink Floyd en hun Shine on you crazy diamond...
pi_54167524
Goed initiatief knars!
Bowie-fans aller landen, verenigt u!
pi_54167618
Is hij trouwens weer bezig met een nieuw album? 'Reality' was prima te pruimen.
  zondag 28 oktober 2007 @ 09:19:48 #247
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54217605
nieuw werk zou wel leuk zijn, vooralsnog staan alleen nog maar re-issues in de planning.
could you just [i]not[/i] breathe?
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:06:07 #248
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_54291057
Voor mij is Bowie's (pre) Ziggy periode de meest interessante periode. Een van de meest geweldige nummers van hem vind ik "Quicksand" (van Hunky Dory), Life On Mars, Five Years enz.

Als ik Bowie luister is dat dus (the rise and Fall) Ziggy Stardust, Hunky Dory, en Alladin Sane.

Een van de meests stijvolle video die ik ken, deze

En laten we vooral niet vergeten dat Bowie veel gehad heeft aan z'n gitarist destijds, de late great "Rollo"Mick Ronson. Had Bowie dit zo kunnen maken zonder hem? Bovenstaande promo is ook afkomstig van Ronson.

" Don't believe in yourself
Don't deceive with belief
Knowledge comes
with death's release "

[ Bericht 6% gewijzigd door Fockker op 31-10-2007 22:23:22 ]
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_54295384
Had altijd nog een beetje de stille hoop dat hij een vervolg op 'Outside' zou maken.
pi_54660396
zeg, gaat ie nog een keer touren binnekort?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')