abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113680355
Ik woon nu 3 jaar in een flat en sinds een jaar heb ik nieuwe bovenburen. Zij hebben ook 3 katten die altijd binnen zitten. Vanaf het begin zorgen deze beesten voor geluidsoverlast door midden in de nacht of 's morgens vroeg op het parket te springen en te rennen. Dit gebonk is zo hard dat ik er gewoon wakker van word.

Het afgelopen jaar ben ik niet één keer uit mijzelf wakker geworden: het eerste wat ik hoor als ik mijn ogen open doe is het gebonk en gespring van deze beesten. Uitslapen heb ik -letterlijk- bijna een jaar niet gedaan. Ook is het "normaal" dat ik 's nachts soms gemiddeld drie of vier keer wakker word.

Ik heb het huurcontract nagelezen en er staat dat er een verbod is op harde vloeren en óók dat dieren zijn toegestaan mits ze geen overlast veroorzaken.

Welnu, praten helpt niet (al zijn het aardige mensen) dus nu ga ik er werk van maken middels de woningbouw.

Wat vinden jullie: is dit een terechte klacht en een goede aanpak?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 juli 2012 @ 17:55:56 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_113680444
Harde vloeren mits goede degelijk ondervloer of sowieso niet?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_113680467
Harde vloeren mits goede degelijk ondervloer, ja
pi_113680511
Er mogen geen klachten over komen in ieder geval.
pi_113680886
Heb je al eens geklaagd bij de woningbouw?
You can trust me, trust nobody...
pi_113680964
Heb je het er al met je buren over gehad?
pi_113680995
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:08 schreef Neroje het volgende:
Heb je al eens geklaagd bij de woningbouw?
Nee, nog niet.
pi_113681004
quote:
12s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:10 schreef Kola het volgende:
Heb je het er al met je buren over gehad?
Ja een paar keer.
pi_113681038
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:12 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Ja een paar keer.
En wat zeiden zij er over?
pi_113681121
Dat zij het recht hebben op het houden van katten, net als iedereen :[
pi_113681305
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:16 schreef Misty_eyes het volgende:
Maar ze hebben niet geprobeerd om met een oplossing te komen?
pi_113681356
quote:
12s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:21 schreef Kola het volgende:

[..]

Maar ze hebben niet geprobeerd om met een oplossing te komen?
ze proberen de beesten kalm te houden maar dit lukt natuurlijk niet.
pi_113681426
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:23 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

ze proberen de beesten kalm te houden maar dit lukt natuurlijk niet.
En wat zou jij willen zien gebeuren nu? De katten weg?
pi_113681474
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:16 schreef Misty_eyes het volgende:
Lekker asociale bovenburen dus :{ Als mijn onderburen over zoiets bij mij zouden klagen dan zou ik echt direct actie ondernemen. Bijv. de beesten 's nachts in een kooi doen ofzo.

Ik zou mooi een klacht bij je woningverhuurder neerleggen.
pi_113681481
quote:
12s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:24 schreef Kola het volgende:

[..]

En wat zou jij willen zien gebeuren nu? De katten weg?
Ik wil die katten niet meer horen, hoe ze het doen moeten ze zelf weten. Nog meer vragen...?
pi_113681686
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:26 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Ik wil die katten niet meer horen, hoe ze het doen moeten ze zelf weten. Nog meer vragen...?
Dit gaat de woningbouw ook allemaal vragen hoor, als je daar aanklopt. Ik dacht, ik bereid je alvast even voor. :P
pi_113681700
Oké, goeie. Hoe weet je dat trouwens?

Maar volgens mij sta ik vrij sterk als ik het huurcontract zo lees.
pi_113682330
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:32 schreef Misty_eyes het volgende:
Oké, goeie. Hoe weet je dat trouwens?

Maar volgens mij sta ik vrij sterk als ik het huurcontract zo lees.
Een buurman van mij had ook ooit ruzie met zijn buurman, dat hebben wij tijden moeten aanhoren.
Maar over het algemeen denk ik niet dat je sterk staat.

Wat je als eerste moet doen is alles noteren. Data en tijdstippen van de overlast. Dan kan je een schriftelijke klacht indienen. De woningbouw zal een bemiddelingsgesprek voorstellen en dat is zo'n beetje het enige wat ze kunnen en zullen doen.
Je zaak zou sterker staan als verdere omwonenden er ook last van zouden hebben, maar dat lijkt me hier niet het geval. En eigenlijk alleen in zo'n situatie zou er (en dan nog, enkel in het ergste geval) een gerechtelijke procedure gestart kunnen worden.

Je kan oordoppen gaan dragen 's nachts, verhuizen of er mee leren leven. Meer zit er denk ik niet in.
Tenzij je buren iets aan hun vloeren gaan doen, wat ze waarschijnlijk niet willen gezien het werk/ de kosten en hun hele houding tot nu toe. Maar daar zou de bemiddeling eventueel nog iets aan kunnen veranderen, het is het proberen waard toch. ;)
Succes ermee.
pi_113682818
Bedankt voor je antwoord.

Als het uiteindelijk zo is dat die katten gewoon hun gang mogen gaan 's nachts dan zal ik hun iedere keer óók wakker maken. Gewoon eventjes aanbellen of het zachter kan. Iedere keer weer, ongeacht welk tijdstip. Samen uit, samen thuis. Zij de lusten en ik de lasten? Nee, dat zeker niet.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 18:59:20 #20
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_113682895
Is mdit geen topic voor KLAAGbaak?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_113682970
Onafhankelijk onderzoek naar de vloer laten uitvoeren, deze moet aan verschillende eisen voldoen qua ondervloer en of deze de muren raakt.

Hoe dat verder in zijn werk gaat, weet ik niet. Wellicht dat de verhuurder zo'n onderzoek kan regelen.
pi_113683014
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:01 schreef JoPiDo het volgende:
Onafhankelijk onderzoek naar de vloer laten uitvoeren, deze moet aan verschillende eisen voldoen qua ondervloer en of deze de muren raakt.

Hoe dat verder in zijn werk gaat, weet ik niet. Wellicht dat de verhuurder zo'n onderzoek kan regelen.
Zal een goede ondervloer het gespring van drie katten van bv. een kast tegenhouden...?
pi_113683058
Daarnaast kun je zelf kijken of er andere ruimtes in je huis zijn waar je er minder last van hebt en daar gaan slapen. Ik heb zelf ook mijn bed verhuisd omdat ik last had van de onderbuurman. Dit heeft voor mij enorm geholpen.
pi_113683097
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:02 schreef JoPiDo het volgende:
Daarnaast kun je zelf kijken of er andere ruimtes in je huis zijn waar je er minder last van hebt en daar gaan slapen. Ik heb zelf ook mijn bed verhuisd omdat ik last had van de onderbuurman. Dit heeft voor mij enorm geholpen.
Die ruimte heb ik helaas niet, zelf ook aan gedacht. Bedankt in ieder geval.
pi_113683108
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:01 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Zal een goede ondervloer het gespring van drie katten van bv. een kast tegenhouden...?
Ja, tenzij dat beest heel zwaar is?!

Hoor je de bewoners lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')