DeParo | maandag 2 juli 2012 @ 15:29 |
![]() http://www.marketwatch.co(...)r-rome-ii-2012-07-02 Spannend dus. | |
Furacao86 | maandag 2 juli 2012 @ 15:42 |
ZOMG ![]() | |
Catkiller | maandag 2 juli 2012 @ 15:44 |
Tof dat er een nieuwe TW komt. In mijn ogen jammer dat het weer een opvolger is van een oud deel. Zou liever zien dat ze iets totaal nieuws doen of met een speelkaart komen waar de gehele wereld op staat. Ook al zal deze game ook wel goed zijn. Ik heb het eerste deel nooit gedaan dus hoor niet bij alle fanboys die daar wel ervaring mee hebben en nu nog idolaat van zijn. | |
Katsumi | maandag 2 juli 2012 @ 15:52 |
Rome TW>alle andere TW | |
Smoofie | maandag 2 juli 2012 @ 15:53 |
EINDELIJK!!!!!!!!!!!!!!! Als ze het originele spel nu al maken zoals ROma surrectum was ![]() | |
Smoofie | maandag 2 juli 2012 @ 15:55 |
| |
DeParo | maandag 2 juli 2012 @ 16:09 |
Ik had gehoopt op eindelijk de 19e eeuw met als expansie WOI, de eerste echt geslaagde game mogelijk met WOI, maar dat is even wachten, Rome II is niet slecht, haha. | |
Smoofie | maandag 2 juli 2012 @ 16:20 |
![]() | |
Smoofie | maandag 2 juli 2012 @ 16:20 |
Ik wilde al tijden Rome II, het heeft gewoon iets, die periode. | |
DeParo | maandag 2 juli 2012 @ 16:22 |
Ja ik weet het was bij veel TW-fans een favoriet, ik denk ook bijna de grootste favoriet, maar goed hierna weer nieuwe kansen. Zolang ze maar niet met een derde deel van alles daarna gaan aankomen ![]() ![]() | |
Smoofie | maandag 2 juli 2012 @ 16:24 |
Denk het niet. | |
Silv | maandag 2 juli 2012 @ 16:38 |
Fuck yeah. ![]() Die screens. ![]() Hoop dat land en zee battles nu ook gecombineerd kunnen worden zoals op die eerste screen. | |
Furacao86 | maandag 2 juli 2012 @ 16:42 |
Sommige game blogs hebben al stukjes staan over closed door demo waar dit inderdaad het geval is rockpapershotgun beschrijft de demo als saving private ryan openingsscene maar dan grootser en Rome vs Carthago. Verder ook nog dingen als naast legers ook legioenen (meerdere legers) besturen op een enorme battlemap, nieuwe camera settings (over the shoulder camera) en meer! | |
Clerxify | maandag 2 juli 2012 @ 16:43 |
Er is maar één spel dat ik nu nog steeds speel en dat is Rome total war momenteel Roma Surrectum 2. Kreeg op mijn sodemieter omdat ik blijkbaar iets te hard yeaaah riep. Sega Give me back my legions ![]() | |
Smoofie | maandag 2 juli 2012 @ 16:46 |
Roma surrectum is echt super realistisch en vet. Zo had Rome:Total war moeten zijn | |
Silv | maandag 2 juli 2012 @ 17:16 |
Leuk stuk trouwens: http://www.rockpapershotg(...)-war-rome-2-preview/ | |
Clerxify | maandag 2 juli 2012 @ 17:52 |
daar ben ik het absoluut mee eens, maar bij die 2.0 versie hebben ze maar niet zo'n beetje tijd in gestoken , op het total war forum werd bijna een jaar gepost , hij is bijna klaar, hij is bijna klaar. Het is wel een versie gemaakt door fantieke mensen die 8 jaar de tijd hebben gehad om de eerste versie te verbeteren. we zullen zien wat rome 2 total war voor moois gaat brengen. Valt die tegen dan maar wachten op de roma surrectum variant. [ Bericht 3% gewijzigd door Clerxify op 02-07-2012 17:59:30 (een extra opmerking) ] | |
Fingon | maandag 2 juli 2012 @ 19:14 |
Kwijl, ik zal nu alvast een schema gaan maken zodat wanneer die uitkomt ik no-life een week lang kan gamen... | |
DeParo | maandag 2 juli 2012 @ 21:30 |
Houd ik jou aan. | |
Beardslasher | dinsdag 3 juli 2012 @ 09:24 |
de eerste (ingame?) screenies:
| |
Furacao86 | dinsdag 3 juli 2012 @ 10:36 |
Is ingame idd, die zijn van het demo level ![]() | |
AthCom | dinsdag 3 juli 2012 @ 16:37 |
Zeer veel zin in. Ik had er gisteren al van gehoord, maar toentertijd had ik nog niets op Fok! kunnen vinden (en ik ben te lui om zelf een topic te starten ![]() Wat zouden jullie graag zien terugkomen van RTW? Wat zouden jullie graag veranderd of zelfs geheel weggelaten zien? 1) Ik zou het fijn vinden als de Griekse stadstaten echt aparte stadstaten zijn, met de optie om hen te verenigen onder dé Griekse stadstaten, zoals dat in RTW het geval was (behalve Athene). Hier is de mogelijkheid tot vereniging in ieder geval historisch gefundeerd: zie de Korinthische Bond ten tijde van Alexander de Grotes vader. 2) Facties in RTW zoals Gallië, Brittannië en Germanië opsplitsen in historisch verantwoorde stammen, zoals de Aedui, Trinovantes, Nervii etc. Deze zullen dan ook de optie hebben zich te verenigen tot het Gallië/Brittannië etc zoals in RTW d.m.v. diplomatiek of oorlog/annexatie. Cultuur van de stam bepaalt welk 'rijk' je kunt stichten ... zeg, je start als de Aedui: je kunt dan wel de factie Gallië stichten, maar niet Germanië of Brittannië enz. Jullie snappen vast wel wat ik bedoel. Vereniging is hier ook niet zomaar uit de lucht gegrepen, althans niet voor Gallië: zie Vercingetorix. 3) In RTW had je een Spaanse factie. Gooi die eruit en vervang deze wederom door historische stammen, bijv. Vettones en Celtici. Wellicht kunnen deze stammen zich ook verenigen, zodat je Iberië krijgt. 4) Houd de piraten, maar die kleine rebellenlegertjes die zo nu en dan opduiken mogen van mij weg. 5) Het tevredenheidssysteem van RTW was n.m.m. verschrikkelijk. RTW kende zover ik weet vijf hoofdminpunten voor je tevredenheid: distance to capital, unrest, culture penalty, devastation en squalor. Volgens mij was het squalorsysteem gewoon kapot, maar dat kan aan mij liggen. Ik zeg niet dat het weg moet, maar verander het zodat het wat lekkerder wegspeelt; als ik vandaag de dag RTW speel, word ik altijd ontmoedigd door rebellerende steden overal zodat ik er helemaal geen zin meer in heb. | |
Clerxify | dinsdag 3 juli 2012 @ 16:41 |
Aah joh de ontevreden stad verlaten , stad belegeren, kruisigen die hap. vet irritant is dat ja, vooral die kolere steden in egypte memphis alexandrie aaargh. | |
AthCom | dinsdag 3 juli 2012 @ 16:52 |
Ja, dat was een optie inderdaad, maar dat word ik ook zat na een paar keer. Je zou toch denken dat bijv. de inwoners van Alexandrië iets hebben van: "Goh, drie keer hebben we die Romeinen eruitgeknikkerd (ook al is ons belastingtarief lekker laag), drie keer hebben ze de stad weer veroverd en een groot deel van de populatie vermoord ... zullen we ons van nu af aan gedeisd houden? Zo erg zijn die Romeinen niet." Maar nee ... ![]() | |
Augustus_Thijs | woensdag 4 juli 2012 @ 11:06 |
![]()
| |
AthCom | woensdag 4 juli 2012 @ 11:12 |
Even wat video's/trailers (deze (of sommige) kunnen in de OP worden geplaatst): Aankondiging RTW2 door IGN: De RTW2 live-actiontrailer: RTW2, interview met lead designer: RTW2, interview met lead battle designer: Waar die lead designer het over heeft – minder management – stemt me niet echt vrolijk, want dat vind ik juist leuk om te doen. | |
SuperHarregarre | zaterdag 7 juli 2012 @ 21:17 |
Jammer dat ze geen nieuwe periode of compleet andere setting proberen. China Total War en dan rond de Three Kingdoms. | |
NightH4wk | zaterdag 7 juli 2012 @ 21:18 |
The Creative Assembly ![]() | |
Fenomeno | zaterdag 7 juli 2012 @ 21:21 |
Game eigenlijk op fifa na amper meer maar voor een nieuwe Rome ga ik weer uitgebreid zitten straks ![]() | |
Hathor | zondag 8 juli 2012 @ 20:25 |
Van dit soort berichten kan ik nou echt blij worden. | |
AthCom | dinsdag 10 juli 2012 @ 00:20 |
Een preview te vinden op http://www.rockpapershotgun.com/2012/07/02/total-war-rome-2-preview/. Deze staat er al een tijdje, maar ik had hem nog niet gezien. De preview gaat over een demo, De belegering van Carthago, die we wellicht nog te zien zullen krijgen:![]() Most of the internet knew the nature of the Creative Assembly’s next Total War game as of last week, but as a man of honour I have ignored the leaks and waited to mention it until I could tell you about it properly. Onwards then, and to battle… ‘Big’ would be the obvious word. “Enormous” is probably a slightly better one. “Bugger me, what an awful lot of soldiers and boats and increasingly demolished buildings that is” would be a more accurate summary of my thoughts at the time of seeing Rome: Total War II. “My deepest sympathies to anyone else currently working on a historical real-time strategy game” would be my thoughts now. Admittedly, my first look at Rome: Total War II did come via a very big screen and some rather loud posh speakers, but I’m reasonably confident that the enormous scale of the Creative Assembly’s return to arguably its most enduring game would have dragged my jaw inexorably floorwards even had I been watching it on an eye-telephone. ![]() This demo is all about scale, and what the latest iteration of CA’s proprietary strategy engine can do with it. The battle of Carthage is the setting for a seamless assault by sea and land. A vast force of Roman ships pile from the black ocean into a sweeping coastline, expelling hundreds of legionaries onto a beach overlooking the towering fortress-city of Carthage as arrows and rocks rain down on them. It’s Saving Private Ryan in sandals, and a dramatic statement that navies and armies are no longer separate, compartmentalised entities for Total War. As soldiers swarm towards siege equipment left on the beach by their forerunners’ failed attempts to fell Carthage, Roman artillery boats sail coolly down inlets towards the city’s flanks and proceed to unleash hell at its defenders. As catapults and siege towers join the fray, apocalyptic music swells and smoke, fire and rubble mount. Carthage has held out for two long years of the Punic Wars, but today Scipio Aemilianus and his legions will bring about its fall. As Romans clamber up siege towers, the shields on their backs lending them the appearance of aggressive cockroaches, Rome II’s new unit-lock camera shows the battle from an over-the-shoulder perspective. Rows and rows of differing faces shouting and waiting as the tower rolls inexorably to Carthage’s walls. Zoom out again and the size of the approaching army once again startles. Zoom out again to a Supreme Commander-esque tactical overhead map (not an interactive one as such, mind) and streams of soldiers are swarming the city from all angles as artillery boats creep around the sides. It seems impossible that one player could control all this, but a developer assures me that a broad move up from squads to legions does not mean over-complication. ![]() The sound is something I can’t ignore. It’s not the sound of little pixel men moving forwards in eerie unison, it’s the clatter and clamour of an army thumping towards its fearful goal. As a catapult finally brings down a wall in a shower of shattered stone, the siege engines spew their cockroaches over the top of another. Inside, Carthage shows the cost of a two-year siege. Much is already in an unhappy, semi-trashed state, while angry graffiti creeps over the walls like a viral spread of physical discontent. Carthage is nonetheless still a stronghold, and a huge one at that, filled with multiple roads, hills, towering structures and multiple capture points. The canny general can plot the most efficient/least defended/most defensible path through Rome II’s cities, not simply rush for the central square – no more ‘headshotting’ cities, as CA put it. Smoke pillars emerge where the city is suffering shelling from the artillery ships, while in the streets the Carthaginian defenders rush towards the Roman invaders. There’s an almighty crunch as the two shield-wielding forces collide, but before too long Scipio’s army has a clear edge. Then, a sharp trumpeting sound overwhelms the clatter, and something huge blots out the light. Ah yes. For what would Rome: Total War be without elephants? ![]() So that’s the drama: Total War at its biggest to date, land and sea fused together into seamless assaults, and a return to CA’s most diverse and exoticism-friendly setting. What about details? Well, Total War: Rome II is the follow-up to Shogun II and its add-on Fall of the Samurai, so primarily the plan is to take the techniques that were there focused on a relatively small time and place into something much broader. You can play the campaign from the off as any of the nations on Rome II’s map, that mass choice of cultures and combat styles that Rome’s wannabe empire and its enemies comprised – each with their own tech trees, content and internal conflict. The campaign map will be bigger still than Rome 1′s, with all I can glean of the new territories to be explored/conquered being that the game will be “going further East” in addition to containing all the countries and sates of the first the game. The map will also be scattered with invisible, branching storyline triggers which demand consequence-laden choices and dilemmas beyond the merely military regardless of which nation/state/tribe/faction you play as. It’s not quite procedural, but you won’t run into the same story ‘Easter eggs’ every time and they’re not locked to specifically Roman history and lore. ‘Human drama’ is a term that keeps coming up, both in terms of the intrigue and politicking on the campaign map (because, let’s face it, the Roman Empire was playing the game of thrones centuries before George R.R. Martin sprouted his first beard-hair) and right down on the battlefield. The per-unit camera, the more detailed faces and glut of new animations is intended to demonstrate soldiers’ state of mind and likelihood of success as much as are morale and health meters. Whether it will actually be feasible to watch much of the game from this perspective remains to be seen, but in this demo at least Rome II is more war than wargame. ![]() “Shogun 2 was about one line of infantry hitting another and having an elegant duel on the frontline,” series lead James Russell tells me (in a full interview to follow soon), “whereas this is about the Roman war machine, the impact and steamroller smashing on the frontline.” For that, units need a sense of mass, stonework needs to seem to quake, and this means animation and audio escalated further than before. It also means approaching TW’s battles in a different context than previous games offered. “We want the player to be thinking like a Roman military leader. A Roman emperor was not thinking about what to do with specific units of archers, he’s thinking about where the tenth legion is. We want the player to be thinking about their legions rather than a random collection of units.” ![]() In theory, this means a little less micromanagement and “fewer but more significant battles” as vast armies go to it, though I’m assured unit diversity and the essential rock, paper, scissors thinking very much remains. It also means those legions, being more enduring, generate their own history – gaining new traits and perks as they win or lose great battles, their behaviour and abilities reflecting their experiences to date. Of the campaign map and its politicking I’ve seen nothing as yet, however, so I must take said promises at face value. What I can attest to is the mighty magnitude of Rome II’s battles. If ever a demonstration were needed that PC is now a full technical generation on from its console kin, this is it. Total War: Rome II is slated for release late next year. We’ll have some interview features with the devs up for you over the next couple of days. | |
Romanus | woensdag 1 augustus 2012 @ 23:54 |
Ik heb er zin in, mede omdat ik het Romeinse Rijk ver uit het meest interessante rijk uit de geschiedenis vind. Ik hoop dat we wat te zien krijgen van de geniale 'engineers' die de Romeinen hadden. Bijvoorbeeld de bruggen over de Rijn (Caesar liet die binnen 10 dagen bouwen ![]() | |
Revje1 | woensdag 8 augustus 2012 @ 14:18 |
Ja beter een nieuwe Rome! Aan de screens te zien ga ik voor die tijd maar wat extra geheugen in me kast proppen:) | |
Chef_M | woensdag 8 augustus 2012 @ 14:40 |
Het zijn volgens mij 2 identieke bruggen, over de eerste deed hij 2 jaar over, toen die eenmaal af was bouwde hij de 2de in 10 dagen, dus echt goddelijk is het niet, gewoon een kwestie van copy-paste 55 B.C. ![]() | |
Romanus | woensdag 8 augustus 2012 @ 14:56 |
Over de eerste brug deden ze 10 dagen en 2 jaar later bouwden ze de tweede brug 'in enkele dagen'. Er waren dus 2 jaren verstreken, ze deden geen 2 jaar over die brug ![]() Ontopic: Weet iemand wanneer ze de eerste gameplay beelden laten zien? | |
Chef_M | woensdag 8 augustus 2012 @ 14:58 |
![]()
| |
AthCom | donderdag 9 augustus 2012 @ 23:27 |
![]() ![]() | |
Romanus | vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:56 |
![]() jammer dat die niet groter is ![]() | |
Silv | zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:05 |
http://uk.gamespot.com/to(...)war-rome-ii-6398557/ Gameplay. Godverdomme, wat ziet dit er extreem episch uit. ![]() | |
Catkiller | zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:37 |
Die olifanten door die stofwolk. ![]() ![]() Dit is wel weer tof, complete steden en ook nog eens meerdere punten om te veroveren. | |
Romanus | zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:23 |
Wel jammer dat hij pas in de tweede helft van 2013 klaar is | |
DeParo | zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:29 |
Kan ik hopelijk met de Grieken Europa een lesje leren ![]() ![]() | |
Justinn | zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:02 |
Ze te zien zullen sieges een stuk interessanter worden en hopelijk vooral gevarieerder. Die stad in dat filmpje. ![]() ![]() | |
Silv | zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:52 |
Ik hoop ook echt dat ze de hoofdstad van iedere factie zo gaan maken, en dat het niet alleen speciaal is gemaakt omdat het een historical battle is. | |
Romanus | zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:09 |
Ik dacht van wel | |
De_Dakgoot | zondag 21 oktober 2012 @ 11:39 |
Alsjeblieft laat er mod tools bij zitten | |
Silv | zondag 21 oktober 2012 @ 11:49 |
Ik denk dat ze vanaf het begin steam workshop gaan introduceren. Nog niet bevestigd, maar ze waren wel iets 'speciaals' van plan in samenwerking met steam. | |
De_Dakgoot | zondag 21 oktober 2012 @ 11:55 |
Niet in de vorm van Steam Workshop maar gewoon hoe ze het hebben gedaan met Rome total war en Medieval 2 kwa mods. | |
Silv | zondag 21 oktober 2012 @ 11:58 |
Daar stappen ze wel steeds meer van af. Denk dat ze het er niet makkelijker op maken/hebben gemaakt. Erg jammer, want de TW modding community is geweldig. | |
AthCom | woensdag 24 oktober 2012 @ 18:50 |
Waarom staat de video van pre-alfa Carthago nog niet in dit topic? | |
Silv | woensdag 24 oktober 2012 @ 19:46 |
Stond er al wel. Geen youtube link though. ![]() | |
AthCom | woensdag 24 oktober 2012 @ 19:48 |
Excuus, ik keek naar filmpjes. Ik had je link niet eens opgemerkt. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 oktober 2012 @ 15:07 |
Dat moet je dan moed geven om nog een keer warm te draaien met Rome TW! Tegen de tijd dat je dat bent is 2013 al daar en het spel ook. ![]() |