capuchon_jongen | maandag 2 juli 2012 @ 01:55 |
Hallo, Ik heb een nissan micra bouwjaar 96 en vroeg me al een tijdje af welke benzine nu eigenlijk het beste is voor erin? ![]() ongelode 95 of toch 98 | |
Tinos85 | maandag 2 juli 2012 @ 01:56 |
98 is de moeite niet voor zo'n hok lijkt mij. | |
Ishimaru | maandag 2 juli 2012 @ 02:00 |
Wat is het verschil tussen 95 en 98? | |
Daffodil31LE | maandag 2 juli 2012 @ 02:02 |
3 | |
Ishimaru | maandag 2 juli 2012 @ 02:06 |
![]() | |
SillyWalks | maandag 2 juli 2012 @ 02:08 |
De Nissan Micra 1996 staat er bekend om te veranderen in een Ferrari als je er 98 ongelood in stopt. Nog beter is diesel. | |
Ishimaru | maandag 2 juli 2012 @ 02:10 |
Verschil tussen ongelood 95 en 98? Via goolge gevonden. | |
capuchon_jongen | maandag 2 juli 2012 @ 02:12 |
Weer zo'n achterlijk arrogante FOK! reactie | |
krokdown | maandag 2 juli 2012 @ 02:39 |
diesel | |
#ANONIEM | maandag 2 juli 2012 @ 02:40 |
Tenzij je de Alpen gaat beklimmen ![]() | |
bas-beest | maandag 2 juli 2012 @ 02:47 |
Ik zou gaan voor 114...
| |
SillyWalks | maandag 2 juli 2012 @ 03:43 |
Arrogant? Eerder flauw. | |
Bananenvlaflip | maandag 2 juli 2012 @ 09:52 |
Zo;n micra rijdt ook nog wel op 92. 98 heeft alleen nut als het motormanagement het verschil in octaangetal überhaupt kan opmerken en er bij 98 iets meer vermogen uit weet te halen, bijvoorbeeld wat nieuwere auto's die 'sportief' in de markt zijn gezet. Deze micra is en niet nieuw, en verre van sportief. Van 98 gaat ie niet harder en het is ook niet beter voor de motor. | |
ACT-F | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:32 |
Ik zou gaan voor 130, waterstof ![]() | |
Lone_Gunman | dinsdag 3 juli 2012 @ 11:40 |
Wat staat er in je onderhoudsboekje en/of tankdopklepje? | |
MrKikker | dinsdag 3 juli 2012 @ 15:39 |
diesel denks. | |
Kriegel | dinsdag 3 juli 2012 @ 15:54 |
Even zonder grapjes: gewoon 95 nemen. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 3 juli 2012 @ 18:51 |
95 ![]() verschil tussen 95 en 98? de klop vastheid of te wel de zelfontbranding ligt bij 98 hoger en zal dus bij motoren met meer vermogen worden verplicht te gebruiken voor maximale resultaten (veel moderne ECU's kunnen aan de hand van pingelen (ongecontroleerde ver branding) bepalen als er 95 of 98 in zit, en aan de hand hier van wordt een ander stuk ken veld gebruikt | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 3 juli 2012 @ 19:11 |
Absoluut weer. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 3 juli 2012 @ 19:36 |
![]() | |
T42 | woensdag 4 juli 2012 @ 15:35 |
weet dan mijn nissan sunny 1.6 uit 1987 niet start op euro 95 ![]() | |
H-D | woensdag 4 juli 2012 @ 15:58 |
95 gewoon. | |
ACT-F | woensdag 4 juli 2012 @ 16:14 |
Je spatiebalk is een beetje overactief. Het is kloptvastheid, oftewel en verbranding. En die laatste vetgedrukte zin snap ik niet. | |
AdoraBelle | woensdag 4 juli 2012 @ 16:29 |
Dat is wel apart eigenlijk, helemaal voor een auto van '87. Ik had altijd een idee dat een verbrandingsmotor niet zo kritisch was op welke benzine/brandstof die kreeg. Ik heb wel mensen gezien die rustig de tank van een diesel onder een benzinewagen zetten en dat er dan nog een restje diesel in zat ofzo. Maar dat dat dermate verdund werd door de benzine die erbij kwam dat de motor er toch op liep. | |
ACT-F | woensdag 4 juli 2012 @ 16:52 |
Ik merkte bij een Toyota uit 1983 dat het zelfs verschil maakte of je 98 bij BP tankte, wat waardeloos was, of 98 bij Texaco wat de beste was. Het verschil tussen 95 en 98 was ook groot, de motor werd warmer en had minder vermogen bij 95, terwijl volgens de handleiding het octaangetal minimaal 89,5 mocht zijn. |