17 jaar geleden werd een meisje, genaamd magneetstrip, geboren in Leiden. Sindsdien woont ze in een huisje in Leiden Noord.
Nu 17 jaartjes later ziet magneetstrip steeds meer in wat een klerestad Leiden is met zijn klerewijken.
Ik stel u voor aan:
De Merenwijk: hierin bevinden zich de buurten de Horsten en de Werven. De Horsten zijn flats met merendeel tokkies erin. De Werven staat bekend als een buurt met veel criminaliteit. In de Merenwijk zie je dan ook veel hoeren en pimps lopen. In het winkelcentrum daar zijn er weleens incidentjes geweest die in de krant kwamen als dat 12jarigen opgewacht werden door 15jarigen

De Kooi: deze gaat wel vooruit door de herinrichting van Leiden Noord. Maar wat zijn die stereotype tokkiehuizen lelijk...! Typisch volksbuurtje. De bewoners zijn grotendeels allochtonen, die meestal netjes en aardig zijn, en Nederlandse mensen, waarvan een deel een dolfijn op hun arm heeft getatoeeerd, Leids praat, rookt, piercings heeft en dat.
De Mors: Deze wijk bestaat voor een groot deel uit flats. combinatie van de Merenwijk en de Kooi. Sommige gebouwen daar moeten ze platgooien en daar een beter onderhouden gebouw voor in de plaats zetten. Hier wonen dan veel tokkies, vaak helaas ook allochtonentokkies, jammer. Verder ken ik deze wijk niet zo goed.
Maar er is meer dan deze drie klerewijkjes. Zo is er een megamoskee in Leiden Noord gekomen, die de groei van de Islam in Leiden tot 2050 aan kan. Tuurlijk mag je een moskee bouwen, maar een die groter is dan een middelbare school ernaast en verwachten dat de Islam in Leiden flink groeit de komende 35 jaar gaat echt te ver.
Bij mij op de basisschool in de binnenstad hadden de moeders die hun kind kwamen ophalen vaak zwartgeverfde of geblondeerde haren, piercings, een sigaretje en dat soort shit. Ik weet niet hoe het op andere scholen zit maar dit lijkt me niet normaal. En als ik er nog weleens langskom zie ik het steeds meer.
Steeds vaker zie ik ook dat mensen van vroeger nu piercings en dat soort tokkieshizzle hebben.
Dat Leiden achteruit gaat, weet ook ibehesj, want die zie ik steeds meer en vaker rondlopen.
Klacht: Leiden wordt steeds meer ghetto