abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5298432
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:32 schreef KingShakur het volgende:
Er moet gewoon even ruimte zijn om alles te klaren.
Ook dit is een waar woord. Hetliefst zou ik onze vriendschap "een tijd in de koelkast zetten" en over een hele poos kijken hoe het dan is.
Ms kan ik het zo brengen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_5298498
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ook dit is een waar woord. Hetliefst zou ik onze vriendschap "een tijd in de koelkast zetten" en over een hele poos kijken hoe het dan is.

Voordat ik heel hard NEE!! Wat hebben we nou net gezegd? ga schreeuwen... wat bedoel je precies met "in de koelkast zetten"?
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  woensdag 7 augustus 2002 @ 22:39:28 #28
4605 KingShakur
back.... really...
pi_5298505
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Echte vriendschap groeit door kwaliteit en niet door kwantiteit. Overheerst de kwantiteit en werkt het verstikkend ( ja ja ik moet want het wordt verwacht) dan moet je even tijd nemen om de ware 'waarde' weer in te zien van je vriendschap.

Als je al zolang vrienden bent dan zal ze vast ook wel voelen dat het niet echt meer 'puur' is. Is ze redelijk genoeg om ook eerlijk dat in te zien? Gewoon ff voorstellen eens een halfjaartje geen contact te hebben, dan komen de verhalen en het gemis wel vanzelf terug...

... of niet...
maar dat zien jullie dan wel

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  woensdag 7 augustus 2002 @ 22:44:25 #29
4605 KingShakur
back.... really...
pi_5298602
eh Moonah, sjek 's ff je hotmail?
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_5298667
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:39 schreef Anton het volgende:
wat bedoel je precies met "in de koelkast zetten"?
Nou, een hele tijd geen contact, ff afstand, lucht... Niet meteen de deur helemaal dichtgooien.
Hm, zoals ik het nu opschrijft klinkt het ook maar halfslachtig... Maar met mijn moeder heb ik dat ook gedaan, en nu ben ik op het punt dat ik haar kan respecteren zoals ze is.
pi_5298697
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:39 schreef KingShakur het volgende:
Gewoon ff voorstellen eens een halfjaartje geen contact te hebben, dan komen de verhalen en het gemis wel vanzelf terug...
Hahaha ! Maar DIE VERHALEN wil ik juist niet meer .
pi_5298754
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:39 schreef Anton het volgende:

[..]

Voordat ik heel hard NEE!! Wat hebben we nou net gezegd? ga schreeuwen... wat bedoel je precies met "in de koelkast zetten"?

ik dacht ook ff aan uitstel van executie.... maar het kan ook de 'soft way' zijn natuurlijk ipv de 'hard way'.....

Ik zou het ook niet op kunnen brengen, zo keihard. Dat is geen beslissing, ik zou het gewoon niet kúnnen. En dat is idd een vrouwenziekte volgens mij.
Eerst in de 'koelkast', een zekere afstand creeëren, daarna zou ik het wellicht wél kunnen om echt eerlijk te zijn, denk ik.

woensdag 7 augustus 2002 @ 22:53:40 #33
4605 KingShakur
back.... really...
pi_5298794
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hahaha ! Maar DIE VERHALEN wil ik juist niet meer .

Hmm ja, bedoelde 'nieuwe anderssoortige verhalen'
pi_5298901
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 21:47 schreef Moonah het volgende:
gewoon geen contact meer opnemen, heb ik ook vaak genoeg gedaan.. zie het om me heen ook regelmatig gebeuren.. het lijkt hard, helemaal voor jou medelevende karakter, maar je zult zelf de stap moeten zetten..
we are.. slaves to the rave
pi_5299000
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 23:00 schreef cenobite het volgende:

[..]

gewoon geen contact meer opnemen, heb ik ook vaak genoeg gedaan.. zie het om me heen ook regelmatig gebeuren.. het lijkt hard, helemaal voor jou medelevende karakter, maar je zult zelf de stap moeten zetten..

Nee. Alles in me verzet zich daartegen. Dit is geen optie voor me.
Bovendien heeft iemand met wie ik een poos bevriend ben geweest dat ook gedaan bij mij. Gewoon niets meer laten horen, niet reageren op SMS-jes, "te druk"-smoezen... Ja, dat kwartje viel vrij snel bij mij. Maar ik vind dat geen manier van doen. Eigenlijk vind ik het onbeschoft .

Maar ik zou het ook niet kunnen denk ik. Het hoofdstuk X zou dan onafgesloten zijn, vind ik moeilijk, iets dat 'onaf' is.

pi_5299122
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 23:05 schreef Moonah het volgende:
Nee. Alles in me verzet zich daartegen. Dit is geen optie voor me.
*phew*

* Anton spaart zijn stembanden weer

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_5299165
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 23:13 schreef Anton het volgende:

[..]

*phew*

* Anton spaart zijn stembanden weer

pi_5299391
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 21:47 schreef Moonah het volgende:

Ik wil haar geen pijn doen, want ze is wel een lief mens. Bovendien heeft ze me in een periode dat het erg slecht met me ging waanzinnig opgevangen. Maar dat is meteen ook een beetje de kern denk ik, met mij gaat het nu heel goed, terwijl zij in steeds dezelfde kringetjes blijft ronddraaien... Ik voel me ook een beetje 'ondankbaar', alsof ik haar nu niet meer nodig heb.

Iemand advies?

het spijt me ik heb het nog een keer doorgelezen, ditmaal aandachtig. Wat ik begrijp uit jou verhaal is dat jij eigenlijk 2 redenen hebt waaraan jij je irriteert: namelijk dat ze alle aandacht naar haar toe trekt, en (graag) blijft vertellen... (btw: iemand waarnaar aandachtig geluisterd wordt voelt zich belangrijk, houdt dat in gedachten)

Jij raakt een beetje moe van haar "terugkerende verhalen", en voelt je ook een beetje verplicht om elke keer daar over de vloer te komen..

hmmm moeilijk hoor.. misschien kun je haar een soort van liefdesbrief sturen waarin je haar gedrag afkeurt en waarin tevens motivaties instaan waarom je om haar geeft.. en waarom je afstand wilt nemen voor een bepaalde periode goede tip, kingshakur etc.

btw ruzie maken is niet slim denk ik, aangezien al jou frustraties en verwijten naar haar toegesmeten worden..

we are.. slaves to the rave
  donderdag 8 augustus 2002 @ 11:30:05 #39
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_5303753
D'r is natuurlijk nog altijd een andere optie. De vriendschap voortzetten, maar dit maal meer voor je zelf op komen. Meer karakter tonen, niet door haar over je heen laten lopen, eens een keer eerlijk zeggen dat je geen zin hebt om te luisteren en zelf je verhalen vertellen (desnoods opdringen). Belangrijk ook om te delen wat je voelt, hoe je tegen de relatie aan kijkt en zeggen wat je dwars zit. Kijk dan hoe ze dáár op reageert. Klapt ze dicht na een tijdje en vervalt ze alsnog in het zelfde patroon, dan is het duidelijk dat ze jouw alleen voor de aandacht gebruikte en dan kun je haar alsnog dumpen en dan ligt de "schuld" alsnog bij haar. Dan is het misschien wel een lief mens, maar wel een egoistisch energie zuigend lief mens.

[edit]
Ik denk dan ook dat het probleem net zo goed bij jou ligt dan bij haar (every problem has got your name written on it). Dat is oneerlijk, en dat wéét je, daarom vind je het moeilijk om de knoop door te hakken.
[/edit]

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_5304787
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 11:30 schreef chocolatemoeze het volgende:
D'r is natuurlijk nog altijd een andere optie. De vriendschap voortzetten, maar dit maal meer voor je zelf op komen. Meer karakter tonen, niet door haar over je heen laten lopen, eens een keer eerlijk zeggen dat je geen zin hebt om te luisteren en zelf je verhalen vertellen (desnoods opdringen). Belangrijk ook om te delen wat je voelt, hoe je tegen de relatie aan kijkt en zeggen wat je dwars zit. Kijk dan hoe ze dáár op reageert. Klapt ze dicht na een tijdje en vervalt ze alsnog in het zelfde patroon, dan is het duidelijk dat ze jouw alleen voor de aandacht gebruikte en dan kun je haar alsnog dumpen en dan ligt de "schuld" alsnog bij haar. Dan is het misschien wel een lief mens, maar wel een egoistisch energie zuigend lief mens.

[edit]
Ik denk dan ook dat het probleem net zo goed bij jou ligt dan bij haar (every problem has got your name written on it). Dat is oneerlijk, en dat wéét je, daarom vind je het moeilijk om de knoop door te hakken.
[/edit]

Zeer goed punt wat je hier aankaart. Is wel een van de moeilijkste opgaven als dat niet in je karakter ligt. Maar het overkomt wel sneller de personen die zachtaardiger van karakter zijn, dus er zit wat in.
pi_5305030
in plaats van een punt erachter te zetten kun je er ook proberen verbetering in te brengen...
mja... vind het beetje kort door de bocht zoals hierboven staat
pi_5305129
Verbreken van een vriendschap of problemen in een vriendschap kunnen soms net zo veel pijn doen als in een relatie is mijn ervaring.

Ze zou je kunnen verrassen Moonah als je eerlijk zegt hoe het er voor staat.
Ik had ook zoiets een paar jaar geleden en ik heb uiteindelijk, na net zoveel wikken en wegen als jij nu doet, precies verteld wat me dwars zat. Van te voren had ik al precies ingevuld wat ze mogelijk zou doen, zeggen en denken. Maar dat had ik helemaal fout! Ze reageerde volkomen anders dan ik had verwacht. Ze heeft aandachtig geluisterd, dingen erkent en mij ook nog eens fijntjes op wat dingen gewezen ().

Al met al is door dat hele gebeuren de vriendschap helemaal verdiept. Dus je weet het maar nooit

Iig veel succes en wijsheid

pi_5306457
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 11:30 schreef chocolatemoeze het volgende:
Ik realiseer me heel goed dat ik ook mijn aandeel heb in het probleem. Maar ik kan nog niet zo goed een vinger leggen waar het hem precies in zit (hoewel, wat jij beschrijft komt aardig in de buurt...). Het is makkelijker om naar haar te wijzen...
pi_5306537
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 13:24 schreef Tinkerbell het volgende:
Ze zou je kunnen verrassen Moonah als je eerlijk zegt hoe het er voor staat.
Ik heb besloten om eea eerlijk op tafel te leggen. Dat was ik al lang van plan, maar telkens durfde ik niet en wist ik niet hoe. Ik ben heel benieuwd hoe ze reageert. Mijn eigen verantwoordelijkheid in de vriendschap zal ik niet ontlopen (ik heb het immers ook maar laten aanmodderen). Wellicht geeft zo'n gesprek een positieve draai aan onze vriendschap .
quote:
Iig veel succes en wijsheid
Dank je, dat heb ik wel nodig want ik vind het best eng... .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')