Je bent van mening dat er geen ongelukken kunnen gebeuren in een 50-zone?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:17 schreef Sjef_Arie het volgende:
Tja als je alleen binnendoor hoeft en op 50-wegen blijft zou ik hetzelfde doen.
Anders gewoon bescherming aan natuurlijk.
Slippers lijkt me trouwens zeer onprettig schakelen.
Zo zie ik ze dagelijks rijden. Moeten ze lekker zelf weten, enige nadeel is dat ze de zorg-/motorverzekeringspremie onnodig hoger maken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:05 schreef Danger.Mouse het volgende:
Kijk eens wat ik tegenkwam opde terugweg in Nijmegen na het lessen
[ afbeelding ]
Ik hoop dat het fenomeen 'natuurlijke selectie' snel zijn weg weet te vinden...
Bij het examen wel.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:40 schreef weerstandje het volgende:
Is stevig schoeisel nou wel of niet verplicht ?
Ik ben met nog geen 50 km/h gevallen en dat is echt geen pretje en heb er ondanks mijn pak een mooi (kuch) litteken aan over gehouden .quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:17 schreef Sjef_Arie het volgende:
Tja als je alleen binnendoor hoeft en op 50-wegen blijft zou ik hetzelfde doen.
Anders gewoon bescherming aan natuurlijk.
Slippers lijkt me trouwens zeer onprettig schakelen.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:17 schreef Sjef_Arie het volgende:
Tja als je alleen binnendoor hoeft en op 50-wegen blijft zou ik hetzelfde doen.
Ik wil je niet in de war brengen maar waarom zou je gas geven bij de langzame slalom?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:40 schreef einschtein het volgende:
Ben ik in ieder geval niet de enige die de langzame oefeningen langzaam vindt, vooral die slalom. 15 keer gedaan, ging 1 of 2 keer goed. Maar blijft ontzettend lastig.
Zoals al eerder vermeld, ik trek ook snel aan de gas/koppeling. Zal de tips eens gebruiken die hier staan, iets vasts vasthouden.
Rest ging wel goed, de loop/parkeren-oefening en de normale stapvoetsrijden ook.
Vandaag had ik mijn 2e rijles, trouwens.
Dat is geen mening, tuurlijk kunnen er ongelukken gebeuren in een 50 zone.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:25 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Je bent van mening dat er geen ongelukken kunnen gebeuren in een 50-zone?
Oh, dan is het prima.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:35 schreef Sjef_Arie het volgende:
Maar met mijn scooter reed ik ook overal 50-60 zonder beschermende kleding.
Dat wil mijn instructeur. Die wil dat ik: de koppeling laat slippen, toeren boven de 2000 hou en mijzelf laat afremmen met de achterrem.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:28 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ik wil je niet in de war brengen maar waarom zou je gas geven bij de langzame slalom?
Ik heb het als volgt geleerd. Aankomen rijden met slippende koppeling, tijdens de slalom, dus het moment dat je tussen de pionen manoeuvreert, koppeling inknijpen, vervolgens op het 'rechte' stuk, dus als je pionen passeert, weer versnellen met koppeling.
Dat is ook de methode die het meest aangeleerd wordt volgens mij.. Beetje gas, slippende koppeling en achterrem. En dat proberen zo constant mogelijk te houdenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat wil mijn instructeur. Die wil dat ik: de koppeling laat slippen, toeren boven de 2000 hou en mijzelf laat afremmen met de achterrem.
Heb het ook zo geleerd jaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat wil mijn instructeur. Die wil dat ik: de koppeling laat slippen, toeren boven de 2000 hou en mijzelf laat afremmen met de achterrem.
Ik heb het juist geleerd zonder de achterrem of gas. Puur spelen met de koppeling was prima om vanochtend te slagen voor mijn AVB .quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat wil mijn instructeur. Die wil dat ik: de koppeling laat slippen, toeren boven de 2000 hou en mijzelf laat afremmen met de achterrem.
Hopen dat dat gevoel nog komt dan haha Morgen weer 4 uurtjes proberenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:45 schreef BadderAapje het volgende:
maak je om die langzame slalom maar geen zorgen. De laatste les voor het examen lukte het mij geen 1x.. Deze oefening zal altijd het moeilijkste zijn en de instructeurs weten dit ook.
Je mag zelfs tijdens het examen 1 oefening helemaal naar de knoppen helpen als de rest dan maar goed gaat.
Het was bij mij op het begin met de langzame slalom ook ellende.. Alles lukte in 1x behalve dat, maar opeens heb je het gevoel en ga je er goed doorheen en dan is het een eitje
Dankjequote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:46 schreef Vinniiee het volgende:
Er zal wel iets van een boom of lantaarnpaal staan recht tegenover de pionnen. Daarheen kijken helpt vaak ook.
Alle oefeningen gingen bij mij in principe prima, de langzame slalom lukte mij nooit. Ook niet op examen, maar omdat ik de andere oefeningen goed had was ik toch geslaagd Niet de hoop opgeven als de langzame slalom niet lukt.
Succes!
Ook ik leer het op deze manier ja!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:10 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is ook de methode die het meest aangeleerd wordt volgens mij.. Beetje gas, slippende koppeling en achterrem. En dat proberen zo constant mogelijk te houden
In Nederland is het alleen verplicht een helm te dragen. Naast de bedekking van edele delen that is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:06 schreef thenxero het volgende:
Maar goed, op zich is het nog best netjes dat hij een helm opheeft. In sommige mediterrane landen dragen ze hetzelfde outfit zonder helm .
Dat is niet waar , je mag zelfs examen doen met alleen een helm (want dat is verplicht, tevens zelf gevraagd) mijn examinator zei alleen dat je dan toch wel heeeel erg goed moet rijden om nog kans van slagen te hebben.quote:
En hier staat dat het wel verplicht is: http://www.cbr.nl/4339.ppquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:10 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Dat is niet waar , je mag zelfs examen doen met alleen een helm (want dat is verplicht, tevens zelf gevraagd) mijn examinator zei alleen dat je dan toch wel heeeel erg goed moet rijden om nog kans van slagen te hebben.
quote:U draagt hoge schoenen of laarzen die de enkel bedekken.
quote:De uitrusting moet in ieder geval stevig genoeg zijn om u te beschermen als u valt of bijvoorbeeld de hete uitlaat van de motorfiets raakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |