De TT zegt mijn vraag eigenlijk al. Is "in de openlucht" hetzelfde als "in het openbaar"?
Ik wil graag in een open plek in het bos of bij de Rijn barbecueën. Op de website van de gemeentes Ede en Wageningen staat dat het is toegestaan in de openlucht te barbecueën, maar niks over specifieke plaatsen. Bedoelen ze dan met open lucht "buiten" of "buiten op je eigen terrein"?
Geen idee eigenlijk. Ik heb ook wel eens aan het strand gebbq. Toen ik studeerde ook wel eens voor het studentenhuis op de stoep. Nooit problemen mee gehad. Maar of het mag weet ik eigenlijk niet. Ik zou het gewoon doen. Tenzij er natuurlijk vanwege droogte een verbod is.
Ik heb al gebarbequed bij het henschotermeer, zeumeren en Westkapelle aan het strand. Politie rijd regelmatig langs. Zolang geen droogte verbod of gewoon een open vuur maken is het geen probleem.
Zorgen dat je voldoende water / brandblusser erbij hebt, uit de buurt van brandbare dingen (in het bos bv ff iets vrij ruimte maken, emmer zand erbij, evt water gieten rond de bbq)
Overigens kun je in Ede ook een vuurkuil reserveren, dan mag je een open kampvuur maken naast je bbq. Gratis, alleen even melden. Ook wel leuk lijkt me.
[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 02-07-2012 17:40:52 ]