abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:28:10 #91
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113823854
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
Begin nou gewoon eens simpel :). Twee stations, eentje bij een kolencentrale, eentje bij een kolenmijn, trein ertussen laten rijden. Maak je winst? Dan snap je het principe en maak je een tweede trein :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113824493
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:41 schreef JTT het volgende:

[..]

Kan je daarvan misschien een savegame uploaden?
Kan ik zien wat ik verkeerd doe.
Nee sorry, ik ga mijn eigen spel niet openbaar maken. Verder, wat Bart zegt: simpel beginnen. Zodra je een trein hebt die winst maakt, kan er eigenlijk weinig fout meer gaan. Neem de tijd om alles rustig op te bouwen.
pi_113824733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee sorry, ik ga mijn eigen spel niet openbaar maken.
pi_113826733
Is de perronlengte eigenlijk nog relevant?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113826862
Ja. Als je treinen langer zijn dan je perron duurt het een stuk langer voor ze zijn gelost en geladen.

Dat is met passagierstreinen wel zo iig, of het met goederentreinen ook zo is weet ik niet, maar dat lijkt me wel het meest logische.
pi_113827671
Over winst maken: Het plaatje wat ik postte was een savefile in het jaar 2480 zoiets. Denk dat ik in 2050 begonnen ben? dus reken zelf maar uit hoeveel uren ik daar over gedaan heb.
Geld maken is simpel als je eenmaal constant maglev treinen je stations komen binnen rijden met ladingen van 10 miljoen euro.
pi_113828175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:30 schreef ArnosL het volgende:
Ja. Als je treinen langer zijn dan je perron duurt het een stuk langer voor ze zijn gelost en geladen.

Dat is met passagierstreinen wel zo iig, of het met goederentreinen ook zo is weet ik niet, maar dat lijkt me wel het meest logische.
Ah ok.

Ben nu begonnen met passagiers/
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113828672
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:46 schreef KrentebolHooft het volgende:
Over winst maken: Het plaatje wat ik postte was een savefile in het jaar 2480 zoiets. Denk dat ik in 2050 begonnen ben? dus reken zelf maar uit hoeveel uren ik daar over gedaan heb.
Geld maken is simpel als je eenmaal constant maglev treinen je stations komen binnen rijden met ladingen van 10 miljoen euro.
Dan moet je inflatie wel aan hebben staan :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:47:36 #99
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113841872
Wat is de beste tactiek voor het vervoeren van passagiers? Een grote cirkel met allerlei steden en dan treinen laten rondrijden of een lange streep waarbij de treinen van begin tot eind shuttelen en bij elk station stoppen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:56:15 #100
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113842159
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is de beste tactiek voor het vervoeren van passagiers? Een grote cirkel met allerlei steden en dan treinen laten rondrijden of een lange streep waarbij de treinen van begin tot eind shuttelen en bij elk station stoppen?
Dat ligt er heel erg aan..

Je hebt 3 variabelen:

Tijd (tijd die de trein erover doet om passagiers in te laden en weer uit te laden)
Hoeveelheid (de hoeveelheid passagiers die je vervoert)
Afstand (de afstand tussen het laden en lossen van de passagiers)

Soms is het handig om te pendelen, en soms is het handig om die "cirkel" te gebruiken. Dat ligt ook aan het aanbod. Let wel op dat hoe langer de passagiers onderweg zijn des te minder geld je krijgt. Maar dat ligt wel kruislings over het feit dat hoe verder je vervoert hoe meer geld je krijgt (er zit wel een max aan)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:06:22 #101
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113842494
Hmm ik ben nu bezig met een shuttle netwerk waarbij treinen heen en weer rijden over een lengte met 4 stations, sommige kruislings. We gaan het meemaken. Sommige steden groeien al een beetje, ben nu bezig met de integratie van het personen- en goederennetwerk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:29:08 #102
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113843305
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm ik ben nu bezig met een shuttle netwerk waarbij treinen heen en weer rijden over een lengte met 4 stations, sommige kruislings. We gaan het meemaken. Sommige steden groeien al een beetje, ben nu bezig met de integratie van het personen- en goederennetwerk.
Paar screens? :)
pi_113843397
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:56 schreef Saninl het volgende:

[..]

Dat ligt er heel erg aan..

Je hebt 3 variabelen:

Tijd (tijd die de trein erover doet om passagiers in te laden en weer uit te laden)
Hoeveelheid (de hoeveelheid passagiers die je vervoert)
Afstand (de afstand tussen het laden en lossen van de passagiers)

Soms is het handig om te pendelen, en soms is het handig om die "cirkel" te gebruiken. Dat ligt ook aan het aanbod. Let wel op dat hoe langer de passagiers onderweg zijn des te minder geld je krijgt. Maar dat ligt wel kruislings over het feit dat hoe verder je vervoert hoe meer geld je krijgt (er zit wel een max aan)
Huh? Passagiers vervoeren over een lange afstand levert een stuk meer op dan over een kleine afstand bij mij.

Ik ben begonnen met het Nederland scenario uit de OP, inmiddels 10 miljoen omzet bij m'n treintjes :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:41:42 #104
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_113843761
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:31 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Huh? Passagiers vervoeren over een lange afstand levert een stuk meer op dan over een kleine afstand bij mij.

Ik ben begonnen met het Nederland scenario uit de OP, inmiddels 10 miljoen omzet bij m'n treintjes :)
Ja. Klopt. Op grotere afstand levert ook meer geld op. Maar als ze lánger onderweg zijn -veel stoppen, geen goede infrastructuur dus- dan leveren ze relatief minder op.

Snap je?
pi_113844350
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:41 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ja. Klopt. Op grotere afstand levert ook meer geld op. Maar als ze lánger onderweg zijn -veel stoppen, geen goede infrastructuur dus- dan leveren ze relatief minder op.

Snap je?
Oh zo, ik snap hem ja.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:01:25 #106
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113844519
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:29 schreef Saninl het volgende:

[..]

Paar screens? :)
Zal er straks wat maken, feedback is altijd leuk :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113844880
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:06 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Dan moet je inflatie wel aan hebben staan :P
Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:18:14 #108
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113845146
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
Alles duurder maken in de loop der jaren. Advies: zet het altijd uit, voegt niets toe maar op een gegeven moment worden je running costs dermate hoog dat je nooit meer winst kan maken. Moet je wel lang spelen hoor :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113845217
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ik heb Inflatie aan staan, wat doet dat precies in OTT?
Dat zorgt er voor dat alles duurder wordt en je dus 10 miljoen voor een trein vol passagiers krijgt. Als je inflatie uit hebt staan ga je dat nooit redden, dan blijft het bedrag dat je krijgt voor een volle trein gelijk met het bedrag in je startjaar.
pi_113845264
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Alles duurder maken in de loop der jaren. Advies: zet het altijd uit, voegt niets toe maar op een gegeven moment worden je running costs dermate hoog dat je nooit meer winst kan maken. Moet je wel lang spelen hoor :7.
Dat heb ik al wel eens gehad, treinen vervangen kostte 4 miljard. Dat bedrag kreeg ik net bij elkaar in de 20 jaar daarop. Investeren kon dus niet meer :P
pi_113883200
Is de Fok server eigenlijk al geupdate :o ?
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 07:41:34 #112
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113883357
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 06:12 schreef Johan1994 het volgende:
Is de Fok server eigenlijk al geupdate :o ?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113916361
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef Bart het volgende:

[..]

Begin nou gewoon eens simpel :). Twee stations, eentje bij een kolencentrale, eentje bij een kolenmijn, trein ertussen laten rijden. Maak je winst? Dan snap je het principe en maak je een tweede trein :).
Ik snap het,maar wat ik niet snap is hoe jullie er van die mooie infrastructuur met al die treinen bij krijgen.Komt dat vanzelf ofzo?
  zondag 8 juli 2012 @ 09:07:22 #114
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_113916452
quote:
6s.gif Op zondag 8 juli 2012 08:51 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik snap het,maar wat ik niet snap is hoe jullie er van die mooie infrastructuur met al die treinen bij krijgen.Komt dat vanzelf ofzo?
Toen jij voor het eerst in een auto stapte, kon je toen gelijk al een toptijd op Zandvoort neerzetten? Gewoon met de basics beginnen, als je dat doorhebt ga je vanzelf experimenteren met meer ;). Eerst leren autorijden :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_113916649
quote:
99s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Toen jij voor het eerst in een auto stapte, kon je toen gelijk al een toptijd op Zandvoort neerzetten? Gewoon met de basics beginnen, als je dat doorhebt ga je vanzelf experimenteren met meer ;). Eerst leren autorijden :P.
bedankt
  zondag 8 juli 2012 @ 09:54:05 #116
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_113916815
Wat werkt dat kut, openttd op mijn galaxy s3 beeld is veel te klein. En dat mouse emulation is helemaal bagger.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zondag 8 juli 2012 @ 10:20:31 #117
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113917104
IS er trouwens een versie voor op de NDS? Want dan kan ik in de vakantei doorgaan. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 12:49:25 #118
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_113920481
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.

Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.

Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 8 juli 2012 @ 12:50:17 #119
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_113920504
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.

Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.

Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
plaatje zou handig zijn.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_113920507
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een probleem met 2 treinen op 1 spoor. Er staan wissels, maar ik denk niet goed. Het probleem is nu dat trein 1 tussen beide wissels stil staat, exact voor het depot. Een order geven richting het depot gaat niet, hij zegt dat er geen geldig spoor loopt naar het depot.

Trein 2 staat in een treinstation en wacht op een vrije route.

Hoe hier mee om te gaan? Trein 1 moet weg, maar hoe verwijder ik die daar ie geen kant op kan?
Kun je een screenshotje (ctrl+s) maken en die uploaden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')