abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:14:53 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117754091
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:50 schreef klipper het volgende:

[..]

Of een pluspunt, de Roomba is matig tijdens de test, krijgt alleen het beste cijfer, terwijl de hover beter schoonmaakt, maar die moet je niet alleen laten.
En de neato is niet getest.


Alleen zien we ankev momenteel niet, blijkbaar is ze druk bezig met de filmpjes welke ze 3 weken geleden al beloofd had.
Waarom moet je hoover niet alleen laten?
Olga kan prima alleen, maakt iedere dag de boel schoon. Verbaasd me eigenlijk hoeveel ze iedere dag verzameld in de huiskamer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117754986
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

OMG Anke gaat door het plafond.
Ja, van het lachen als ze ook even naar het commentaar luistert. "Het lijkt wel of hij het vuil vermijd." ;)

Maar inderdaad een 1/2 uur is gewoon te kort, een kansloze test dus. :(
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:30:55 #258
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_117755102
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom moet je hoover niet alleen laten?
Omdat 'ie in het half uurtje dat ze 'em getest hebben wel vier keer vastliep.
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:43:08 #259
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117755728
Heb het afgelopen weekend een Roomba 531 gescoord bij de MediaMarkt (ja... vanwege de 'geen BTW'-actie :P), grappig om nu te zien dattie het wint bij de radar-test. :D

Ben er best tevreden mee, maar moet hem wel heel wat langer laten rondhobbelen dan een half uurtje voordat hij hier klaar is. Maar grotendeels laminaat, laagpolig tapijt en nauwelijks rommeltjes op de vloer dus doet hij zijn werk prima. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117757861
Wel een verouderde versie van de Roomba. Ik heb de 780 gekocht maar nog niet in bezit. Ben erg benieuwd.
  maandag 8 oktober 2012 @ 23:57:49 #261
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117759006
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:26 schreef Qunix het volgende:
Wel een verouderde versie van de Roomba. Ik heb de 780 gekocht maar nog niet in bezit. Ben erg benieuwd.
Ja weet ik, maar ik vond 300 euro wel een leuk prijsje voor een dergelijk ding en ik moet bekennen dat ik gewoon ben gezwicht voor de demo in de MM-winkel... bovendien heb ik niet zoveel met allerlei gadgets, als het ding gewoon vrolijk zijn rondjes draait hier en het lijkt erop dattie toch een hoop stof en andere zooi oppikt (wat hij dus inderdaad ook doet!) dan vind ik het allang okee. :P

Kijk ernaar uit om te lezen hoe je ervaringen zijn met de 780!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 01:05:19 #262
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_117760886
quote:
6s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.trosradar.nl/u(...)obotstofzuigers/?p=1

Nooit meer zelf stofzuigen. Wie wil dat niet? Met de komst van de robotstofzuiger zou die droom werkelijkheid kunnen worden. Radar test vier modellen.

Er zijn inmiddels verschillende robotstofzuigers op de markt. Radar wil deze wel eens testen. We testen er vier, die rond de 400 euro kosten. De Samsung Navibot SR8855 heeft een adviesprijs van 487 euro. De robotstofzuiger van iRobot, de Roomba 531 is goedkoper en heeft een adviesprijs 369,99 euro. De Hoover RBC003 is een robotstofzuiger van 399 euro en de Cleanmate QQ2 Extreme heeft een adviesprijs van 349 euro. Dit zijn allemaal adviesprijzen. Vaak zijn de stofzuigers online goedkoper te vinden.

De test
De robots moeten alle vier dezelfde ruimte schoonmaken. We leggen op dezelfde plekken dezelfde hoeveelheid vuil neer, zoals het as van de kachel, wat zand, koekkruimels en kattenharen.

Ons testpanel bestaat uit vier deskundigen. Drie deskundigen zijn afkomstig van de Technische Universiteit Eindhoven en weten alles van robots. Onze schoonmaakdeskundige ‘ tante Kaat’ beoordeelt na afloop hoe schoon de ruimte is.

Daarnaast testen we hoe de robots in een standaard huiskamer te werk gaan? Welke route kiezen ze? En ruimen ze rommel op?

Samsung Navibot
De Samsung Navibot bepaalt zijn route aan de hand van hoe het plafond eruit ziet. Helaas loopt deze stofzuiger vast en blijft er rommel liggen. Echt efficiënt vindt het panel deze robot niet.

Roomba van IRobot
Vervolgens testen we de Roomba van IRobot. De robot heeft veel verschillende patronen die hij kan rijden om zo de hele ruimte te stofzuigen. Deze robot heeft een anti vastloopmechanisme. En dat blijkt. Deze robot loopt geen enkele keer vast.

Hoover
De Hoover bepaalt zijn route aan de hand van verschillende patronen, maar staat al snel weer stil. Deze robot loopt vast waar andere stofzuigers dat niet deden.

Cleanmate
Tot slot testen we de Cleanmate. Deze robot maakt behoorlijk wat lawaai. Het vloerkleedje overleeft deze robot niet.; hij komt vast te zitten. De Cleanmate vond weliswaar als enige zijn basisstation snel terug maar het vastlopen op het vloerkleed leverde flink wat minpunten op.

De uitslag
De Hoover maakt het beste van alle robots schoon, maar blijft volgens de testleden te vaak vastzitten. De Samsung ruimt redelijk op maar komt ook vaak vast te zitten. Tot slot de Roomba. Deze robot lijkt geen logische route te hebben maar is lekker snel en loopt geen enkele keer vast .

Ons panel heeft de robotstofzuigers de volgende cijfers gegeven:

1. Roomba 531 van iRobot: 6,4
2. Samsung Navibot SR 8855 : 6
3. Hoover RBC003: 5,8
4. Cleanmate QQ2 Extreme: 4,6
Ze hadden op z'n minst ook een Neato mee kunnen nemen. Dit geeft een erg onvolledig beeld, bovendien was die hele test niet representatief.
pi_117762195
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 01:05 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ze hadden op z'n minst ook een Neato mee kunnen nemen. Dit geeft een erg onvolledig beeld, bovendien was die hele test niet representatief.
Het bedieningsgemak, accuduur en bouwkwaliteit hebben ze inderdaad achterwege gelaten,maar qua hoofddoel hebben ze toch getest? Snoertjes, richeltjes, verschillende soorten vuil en een tapijtje lijken me toch wel alledaagse dingen in een woonkamer.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 06:42:09 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117762218
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 06:35 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het bedieningsgemak, accuduur en bouwkwaliteit hebben ze inderdaad achterwege gelaten,maar qua hoofddoel hebben ze toch getest? Snoertjes, richeltjes, verschillende soorten vuil en een tapijtje lijken me toch wel alledaagse dingen in een woonkamer.
Ik vind het belangrijker dat ie goed zuigt en in alle hoeken komt, kabeltje en losse draden van een kleedje haal ik wel weg bij wijze van spreken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117762432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 06:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijker dat ie goed zuigt en in alle hoeken komt, kabeltje en losse draden van een kleedje haal ik wel weg bij wijze van spreken.
Maar dan moeten ze onafhankelijk zijn......
pi_117766357
Haha zo een test kan ik ook doen ja... En dan niet de Neato meenemen, zeer representatief... NOT!
pi_117776224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 01:05 schreef Coelho het volgende:

bovendien was die hele test niet representatief.
Wanneer is een test wel goed, het testteam weet al niet hoe het werkt.

Een robotstofzuiger is zo goed als dat je tevreden bent. Wie maakt zich er druk om als er een kruimel blijft liggen, morgen komt hij weer langs. De gewone stofzuiger kwam maar 2x per week. :)

Ik heb géén Roomba genomen omdat hier dingen op de vloer staan die hij omgooide. De Vorwerk heb ik gekozen omdat hij in Europa wordt gemaakt en dat kunnen we in deze tijd wel gebruiken. ;)

Trosradar had zich beter moeten verdiepen alvorens te testen.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:44:22 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117777163
Ik kan me testen van de consumentenbond herinneren waar fotografie objectieven van een vaag merk mickeymouse kwaliteit als beste uit de test kwamen. Dit was om dat de objectieven van dit merk maar 25 gulden kosten en de Canon/Nikon/Pentax/etc waren allemaal veul en veul duurder.
Daar moet ik bij deze test aan denken. Zuigt voor geen meter, maar loopt niet vast.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117833373
Geen enkel apparaat wat duurder is dan 450 euro deed mee. Geen roomba 700, neato, kärcher, navibot S.
De test IS NIKS waard. Oude navibots die ik al 2 jaar neersabel wegens slechte mapping software en NUL zuigkracht. Trieste voorstelling.

Als de gestripte roomba nog geen koning van de "vegertjes" wordt, dan zou het al erg zijn.

Ik zeg nog steeds: onder de 450 euro koop je niks goed. Beter een televisie of ipad kopen, dan denken dat je een robotSTOFZUIGER hebt. Een rondrijdend projectiel dat je elke dag 10min kan kuisen, dat heb je gekocht. Uiteindelijke besparing in tijd = nihil.

Conclusie: een VR100 of XV-25 (of XV-15+upgradekit), een LG Roboking, Navibot S krijgen bij mij een dikke stip tov een random machine. Wat de random apparaten betreft, is de karcher rc3000 of 4000 nog steeds top.

(De retail verkoopt de apparaten met de meeste marge en dat zijn de roomba's. Believe it or not. 8j oude technologie met af en toe een veranderde bovenplaat.)
pi_117857687
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:59 schreef AnkeV het volgende:
Geen enkel apparaat wat duurder is dan 450 euro deed mee. Geen roomba 700, neato, kärcher, navibot S.
De test IS NIKS waard. Oude navibots die ik al 2 jaar neersabel wegens slechte mapping software en NUL zuigkracht. Trieste voorstelling.

Als de gestripte roomba nog geen koning van de "vegertjes" wordt, dan zou het al erg zijn.

Ik zeg nog steeds: onder de 450 euro koop je niks goed. Beter een televisie of ipad kopen, dan denken dat je een robotSTOFZUIGER hebt. Een rondrijdend projectiel dat je elke dag 10min kan kuisen, dat heb je gekocht. Uiteindelijke besparing in tijd = nihil.

Conclusie: een VR100 of XV-25 (of XV-15+upgradekit), een LG Roboking, Navibot S krijgen bij mij een dikke stip tov een random machine. Wat de random apparaten betreft, is de karcher rc3000 of 4000 nog steeds top.

(De retail verkoopt de apparaten met de meeste marge en dat zijn de roomba's. Believe it or not. 8j oude technologie met af en toe een veranderde bovenplaat.)
De test geeft anders heel duidelijk aan dat er belachelijk hoge prijzen worden gevraagd voor die apparaten. Henk en Ingrid kunnen dat niet betalen en hebben dus ook geen interesse in die miljonairs-speeltjes.
Henk en Ingrid hebben wel interesse in de betaalbare apparaten welke getest werden door radar. Die blijken dus eigenlijk niet te doen wat je hoopt dat ze doen.

De test geeft dus aan dat je gewoon zelf moet stofzuigen, zolang je geen kapitaal hebt om AnkeV's gadgets te kopen.
pi_117859006
Inderdaad, vergelijk het met een Android tablet te kopen van 100 euro via Groupon. Deze zijn waardeloos als je de kwaliteit naast een Ipad, Galaxy Pad, Xoom en andere zet.

Maw, aan "afkooksels" heb je niets. Het ziet eruit als een "tablet" maar eigenlijk is de werking waardeloos.

Kortom: 100% gelijk. Het is een "niche" product in een groeiende markt. Het kost dus nog geld en zoniet besteed je het geld beter aan een DIrt Devi GEWONE stofzuigerl (die ik evengoed als een Dyson vind). Of ga eens lekker eten of een weekend weg. Geld 100x beter besteed.

Maar nogmaals: de producten in de test zijn waardeloos en zouden een 100 euro tablet tonen terwijl er nu al quad-cores bestaan.
Het is heel simpel: "wat de massa wil, de massa krijgt". Wil iedereen een tablet, dan gooien ze "rommel" van 100 euro op de markt. Wil iedereen een robotstofzuiger, dan maak je er toch eentje voor 80 dollar, wat je verkoopt voor 160 euro (en zegt dan ook nog 50% groupon korting). Dat noemen ze marketing.
(90% van die troep gaat in de kast na een maand, batterij dood na 6 maanden en welke garantie ga je dan claimen? Allemaal ingecalculeerd).
Om een "huis" te zuigen heb je de "betere" modellen nodig, that's it.
En "iedereen" moet die niet kopen hoor: het potentieel is 200.000 toestellen in de Benelux (Gartner), dus als er 20k verkocht worden van de "goede" is dat prima.
pi_117859218
maar hetzelfde geld voor je Ipad die je toch KOOPT, je iphone of SIII, je 50 inch tv, enz. Allemaal niet nodig, maar toch koop je het. Waarom? Omdat je het wil.

De behoefte is er dus: iedereen vult ze anders in. De ene koopt product x en de andere product y. Voor iedereen is er iets: goedkoop of duur.

Maw, wat is duur? De poetsvrouw van 50¤ per week? Het etentje van 50 euro? De Efteling parking van 30¤? Je betaalt het allemaal en waardeert het.
pi_117859571
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:49 schreef AnkeV het volgende:
maar hetzelfde geld voor je Ipad die je toch KOOPT, je iphone of SIII, je 50 inch tv, enz. Allemaal niet nodig, maar toch koop je het. Waarom? Omdat je het wil.

De behoefte is er dus: iedereen vult ze anders in. De ene koopt product x en de andere product y. Voor iedereen is er iets: goedkoop of duur.

Maw, wat is duur? De poetsvrouw van 50¤ per week? Het etentje van 50 euro? De Efteling parking van 30¤? Je betaalt het allemaal en waardeert het.
Goedzo en voortaan gelijk luisteren.

[ Bericht 10% gewijzigd door klipper op 11-10-2012 21:42:09 ]
pi_117861063
edit: heb mij reactie op "de nonsens" van klipper maar gewist.

[ Bericht 62% gewijzigd door AnkeV op 11-10-2012 18:48:07 ]
pi_117863272
en het broertje....


[ Bericht 4% gewijzigd door AnkeV op 11-10-2012 18:54:49 ]
pi_117863460
om te tonen dat ik ze allemaal heb:
pi_117863520
klipper: zeg nu eens. Sorry Anke, ik had me vergist. Sorry is genoeg :-)

Moraal van het verhaal: denk 2x na voor je onzinnig iets schrijft. Waarom zou ik liegen als ik ze allemaal kan hebben. Wat heb ik daar nu aan?

[ Bericht 32% gewijzigd door AnkeV op 11-10-2012 19:02:54 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 20:41:43 #279
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_117869625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:14 schreef teano het volgende:

[..]

De test geeft anders heel duidelijk aan dat er belachelijk hoge prijzen worden gevraagd voor die apparaten. Henk en Ingrid kunnen dat niet betalen en hebben dus ook geen interesse in die miljonairs-speeltjes.
Henk en Ingrid hebben wel interesse in de betaalbare apparaten welke getest werden door radar. Die blijken dus eigenlijk niet te doen wat je hoopt dat ze doen.

De test geeft dus aan dat je gewoon zelf moet stofzuigen, zolang je geen kapitaal hebt om AnkeV's gadgets te kopen.
Ze testten ook de navibot van 487 euro, voor dat geld heb je ook een Neato...
pi_117872128
Waarom heb je er zoveel?
pi_117873139
quote:
12s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:55 schreef AnkeV het volgende:
klipper: zeg nu eens. Sorry Anke, ik had me vergist. Sorry is genoeg :-)

Moraal van het verhaal: denk 2x na voor je onzinnig iets schrijft. Waarom zou ik liegen als ik ze allemaal kan hebben. Wat heb ik daar nu aan?
Waarom?
Je had deze foto's 3 weken geleden dus ook al kunnen posten, wat dat betreft bewijst dit in ieder geval wel dat je heel erg lui bent, bewijs heb je geleverd.
pi_117873867
quote:
10s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:39 schreef klipper het volgende:

wat dat betreft bewijst dit in ieder geval wel dat je heel erg lui bent,
:)
Ze houdt in ieder geval niet van stofzuigen maar dat doen de meesten hier niet. :P
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_117900534
Nieuwe software versie 3.1 voor de VR100 is beschikbaar. ^O^
http://kobold.vorwerk.de/de/service/software-updates/saugroboter/

(deze is dus NIET geschikt voor de Neato)


Morgen eerst even een filmpje van de huidige loop maken en dan met de nieuwe software. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_117900802
Ik mag morgen mijne ophalen :)
pi_117900868
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:20 schreef crowone het volgende:
Nieuwe software versie 3.1 voor de VR100 is beschikbaar. ^O^
http://kobold.vorwerk.de/de/service/software-updates/saugroboter/

(deze is dus NIET geschikt voor de Neato)

Morgen eerst even een filmpje van de huidige loop maken en dan met de nieuwe software. :)
Nu nog snel voor de Neato :P
pi_117901174
Hier is vast wat leesvoer te vinden.

Neato zal spoedig volgen. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_117901544
Ik moet mijn 564 pet eens nakijken, 1 wieltje slipt door over de grond als hij in een moeilijk hoekje zit en hij heeft moeite om er dan uit te komen.
Vanavond eens demonteren en goed schoonmaken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_117908635
Neato update komt ergens volgende week. Naast corner clever, zouden er nog een paar extra's moeten komen. Ben benieuwd.
pi_117918148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 21:06 schreef AnkeV het volgende:
Naast corner clever, zouden er nog een paar extra's moeten komen. Ben benieuwd.
Dit is er aangepast voor de Kobold.

MEHR SERVICE
Aktualisierte Display-Texte

BESSERE NAVIGATION
Detailliertere Erfassung von Objekten in der virtuellen Karte ermöglicht präzisere Navigation
Optimierte Verarbeitung von Laserscanner-Daten reduziert Scan-Abbrüche

MEHR SAUBERKEIT
Optimierte Reinigung von Innenecken durch verbesserte Raumausnutzung
Optimierte Reinigung von Außenecken durch automatisches Zurücksetzen und doppeltes Abfahren
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_117920579
Mn klarstein had een dode accu :(


Na een beetje zoeken op ebay, zag ik dat de roomba accu wel erg op die vd klarstein leek. Die maar besteld voor 25¤, werkt prima. Klara zuigt weer als de beste!
pi_117928335
Ik heb hem dan eindelijk!

De Roomba 780 heeft zijn eerste beurt gedaan en ik ben echt onder de indruk. Het stoten valt allemaal wel mee. Het is hetzelfde als je met de stofzuigerslang met borstel tegen een kast komt. Geluid is echt zachter dan ik had verwacht. De normale stofzuiger is vele malen harder.

Bij het stofzuigen schrikt de kat en rent hij weg. Bij de Roomba schrok hij een beetje, maar meer omdat het nieuw is en hij dat ding niet kent. Hij bleef van een afstand kijken en vond het prima.

Uiteraard kan de Roomba overal komen waar je normaal met een stofzuigerslang niet bij kan, zoals onder een bank in de hoek en dat heb ik geweten ook... Hij heeft veel stof gezogen ondanks dat er een stofzuiger al langs was geweest. Erg tof.

Vastlopen heeft hij niet gedaan, wel 2x in een hoop kabels. Hij kon zich makkelijk bevrijden. Wat mij wel opviel is dat de Roomba wel degelijk een patroon volgt (of het is nieuw in deze type). Als hij naast een muur of kast ging, volgde hij de muur tot hij een hoek zag. Hij draaide 180 graden en ging vervolgens terug. Mij viel ook op dat deze meer oppakte dan de 5xx uit de test van Kassa.

Ik ben dus niet teleurgesteld. :)





pi_117931407
Ziet er goed uit Qunix. ^O^

Vandaag de nieuwe software versie op de Kobold geplaatst en er zijn inderdaad verbeteringen maar volgens mij moet het nog beter kunnen. ;)

In de software kan je nu de melding van het stofbakje uitschakelen. _O_

In een binnen hoek loopt hij nu helemaal tot aan de plint, rijdt daarna achteruit en maakt dan de bocht. In een buitenbocht rijdt hij om de bocht en rijd dan achteruit om vervolgens strak langs de muur zij weg weer te vervolgen. Volgt er na deze bocht echter direct weer een bocht dan doet hij dit niet en maakt de bocht op de oude manier. :(

Het rijden langs de muur doet hij nu nog strakker zonder de plint te raken. _O_

Om mijn stoel poten heb ik het gevoel dat het slechter is geworden en dat hij de doorgang nu te smal vindt, dit moet ik echter nog even beter testen. :P

Filmpjes volgen.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_117932378
Dat met het "bakje" zit ook al in de Neato XV-25 software.
Normaliter zou de software al moeten uitgekomen zijn. Misschien dat men eerst wacht tot de productiestock met 2.6 op is. Lijkt me logisch dan alle dozen te openen en up te daten.
pi_117933212
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 17:28 schreef AnkeV het volgende:
Normaliter zou de software al moeten uitgekomen zijn. Misschien dat men eerst wacht tot de productiestock met 2.6 op is. Lijkt me logisch dan alle dozen te openen en up te daten.
Denk het niet, aangezien dit product ook prima draait op de huidige software. Het gaat hier niet om bugs maar om kleine verbeteringen. Goed mogelijk dat ze de eerste week van Vorwerk afwachten op foutjes. Er lopen veel meer Neato's dan Vorwerk dus een mooie kleine test groep. :)

Bij Vorwerk was de software na de eerste dag alweer offline. :( Daarna is hij opnieuw online gezet met een ander nummer. De grootste aanpassing zitten in het gedeelte van Neato lijkt mij.

Inmiddels een filmpje gemaakt maar door het donkere weer niet geweldig.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:24:31 #295
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_117933837
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 18:00 schreef crowone het volgende:

[..]

Denk het niet, aangezien dit product ook prima draait op de huidige software. Het gaat hier niet om bugs maar om kleine verbeteringen. Goed mogelijk dat ze de eerste week van Vorwerk afwachten op foutjes. Er lopen veel meer Neato's dan Vorwerk dus een mooie kleine test groep. :)

Bij Vorwerk was de software na de eerste dag alweer offline. :( Daarna is hij opnieuw online gezet met een ander nummer. De grootste aanpassing zitten in het gedeelte van Neato lijkt mij.

Inmiddels een filmpje gemaakt maar door het donkere weer niet geweldig.
Wow, een absolute verbetering! Hopelijk snel beschikbaar voor Neato.
pi_117953916
Kan je even feedback geven over de minpunten? Er is toch wat kritiek op het Dtse forum of loopt alles vlekkeloos?
pi_117961211
Ik heb nog niet veel kunnen testen maar ik vind alle hoeken nog niet perfect zoals je ook in het filmpje ziet, ook het wegrijden uit een hoek kan beter, hij klimt nu soms met de achterkant tegen de wand terwijl ik dat nog nooit had gezien. Toen ik hem zaterdag in de keuken liet rijden kwam hij niet onder de stoelen en tafel, nu is de doorgang wel erg smal maar met de oude software kwam hij er wel onder.

Ik ga komende week de oude software terug zetten en een test doen in de keuken, daarna de zelfde ruimte met de nieuwe software. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_117976894
Hoe vaak rijdt jullie robot eigenlijk door jullie huis, en hoe vaak maken jullie het stofbakje schoon? Ikzelf heb een appartement van ongever 90 vierkante meter, waarvan mijn Neato XV-21 ongeveer 80 vierkante meter schoonmaakt. Ik laat hem ongeveer twee keer per week zijn rondje maken. Meestal is 1x in de week het bakje leeg gooien voldoende :)
pi_117978755
Leegmaken elke dag. Toestellen rijden ook elke dag:
- XV-15 beneden op traditionele borstel
- XV-25 boven op halfharige borstel

De traditionele borstel heeft veel minder onderhoud nodig: 1x/2 weken. De borstel met de haren kijk ik elke week na.

Toestel rijdt een dik uur of iets meer voor herlading. Is met beiden hetzelfde.
Belangrijk is de wrijving van de ondergrond. Hier is dat weinig: steen, parket, laminaat, weinig tapijt.
  maandag 15 oktober 2012 @ 09:55:49 #300
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_117988245
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:24 schreef Lolhozer het volgende:
Stuur eens een email naar http://www.neatoshop.de/. Kwam ik via ebay.de bij. Volgende prijzen hanteerde hij 2,5 wk geleden

XV-11 .......................... EUR 399,-
XV-21 .......................... EUR 449,-
XV-11 with XV-21 upgrade kit ... EUR 449,-
Die ga ik even mailen! We hebben besloten een XV-21 te kopen. Moeders krijgt moeite met stofzuigen, dus ik hoop dat dit haar wat ontlast.
We wilden eerst een roomba, maar gaan toch voor een Neato.
pi_117990997
zou ik ook doen :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')