Het bakje leeggooien blijft leukquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat heb ik ook steeds weer als ik dat bakje leeggooi!! Ook al hebben we hem al 2,5 jaar
Ze staat zelfs bij de Mediamarkt zag ikquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:31 schreef voodoolady het volgende:
[..]
Het bakje leeggooien blijft leuk
Ik zag dat een winkel in arnhem nu ook roomba's verkoopt, misschien handig voor accessoires (steenstraat).
Zekers niet, gezien de reacties van mensen die voor het eerst bij ons komenquote:
Mensen die achterlopen heb je natuurlijk altijdquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zekers niet, gezien de reacties van mensen die voor het eerst bij ons komen
had hem gezien op ebay.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:04 schreef AnkeV het volgende:
de nieuwe homerun? de oude was letterlijk niks waard (heb hem gehad).
de nieuwe LG hombot lijkt me interessant om eens te bekijken. Is evenwel niet officieel te koop want anders wist ik het al.
Ik heb haar tot aan m'n broeksriem, en de Roomba snort al 2,5 jaar tevreden rond. Daarnaast moet ie ook heel wat konijnenhaar verwerken (denk heel fijn pluishaar). Uiteraard moet ik wel vaak de borstels schoonmaken, maar goed, dat is nog altijd minder werk dan zelf stofzuigenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:01 schreef flappy het volgende:
De Klarstein is bij mij binnen 2 maanden kapotgedraaid door lange haren. Alle draaiende delen waren vastgelopen door haren van zo'n 30 centimeter. De rollen en tandwielen draaide grote proppen aan de zijkanten. Nou was dit een hele goedkope (vergeleken met andere, namelijk : ¤ 130,-), maar ik ben bang dat de dure apparaten hier ook niet tegen kunnen.
Iemand ervaring?
Maak je hem af en toe wel schoon dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:01 schreef flappy het volgende:
De Klarstein is bij mij binnen 2 maanden kapotgedraaid door lange haren. Alle draaiende delen waren vastgelopen door haren van zo'n 30 centimeter. De rollen en tandwielen draaide grote proppen aan de zijkanten. Nou was dit een hele goedkope (vergeleken met andere, namelijk : ¤ 130,-), maar ik ben bang dat de dure apparaten hier ook niet tegen kunnen.
Iemand ervaring?
Zeker wel. Maar naast de borstels zaten ingedraaide haren waardoor de borstels vast liepen en het rechter wiel niet meer werkte. Deed alleen nog maar rondjes.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maak je hem af en toe wel schoon dan?
Bij Roomba kun je alle borstels en wieltjes (muv de grote wielen, die zijn wat ingewikkelder maar daar heb ik in 2 jaar geen haar in zien komen) losmaken en de plukken ingedraaid haar zo makkelijk verwijderen. Ideaal.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:13 schreef flappy het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar naast de borstels zaten ingedraaide haren waardoor de borstels vast liepen en het rechter wiel niet meer werkte. Deed alleen nog maar rondjes.
Die grote kunnen niet open. Maar ik pluk er wel eens wat uit, gaat al twee jaar goedquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:19 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Bij Roomba kun je alle borstels en wieltjes (muv de grote wielen, die zijn wat ingewikkelder maar daar heb ik in 2 jaar geen haar in zien komen) losmaken en de plukken ingedraaid haar zo makkelijk verwijderen. Ideaal.
Dat is met een appartement minder. Mijn appartement trekt flink stof aan, als ik al eens 2x per week minder hoef te stofzuigen ben ik al blijquote:Op maandag 23 juli 2012 19:52 schreef Tijn het volgende:
Dat 'ie de trap niet doet vind ik het vervelendst. Maar verder is het echt perfect, vooral voor de dagelijkse kruimels.
Als ze er ook nog eentje uitvinden die ook nog zelf op de bank klimt (dat kan de hond immers ook) dan ben ik ook gelukkigquote:Op maandag 23 juli 2012 19:52 schreef Tijn het volgende:
Dat 'ie de trap niet doet vind ik het vervelendst. Maar verder is het echt perfect, vooral voor de dagelijkse kruimels.
Dat is toch gewoon de Europese naam voor de XV-21 toch?quote:Op maandag 23 juli 2012 21:50 schreef AnkeV het volgende:
Ik heb de upgradekit op mijn Neato XV-15 apparaten gezet en deze is super. De XV-25 gaat het dus nog beter doen, schat ik.
Nee, maar misschien zitten ze binnen of achter het huis.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:59 schreef lezzer het volgende:
Zie je ook die mensen die dan relaxt met een pils in de tuin zitten ipv zwoegend achter zo'n herriemaaier?
Dit topic gaat over stofzuigers, Kees, niet over grasmaaiers.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, maar misschien zitten ze binnen of achter het huis.
Ik heb zelf een gewone handgrasmaaier, gaat ook best. Scheelt me een abonnement op de sportschool.
En een postzegel gras?quote:Op maandag 23 juli 2012 23:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, maar misschien zitten ze binnen of achter het huis.
Ik heb zelf een gewone handgrasmaaier, gaat ook best. Scheelt me een abonnement op de sportschool.
Misschien is de Klarstein Cleanrazor wat voor je, voor rond de 200 euro te koop, natuurlijk minder als een Neato of Roomba, maar doet goed zijn werkquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:16 schreef Idioteque het volgende:
GroupOn heeft op dit moment een stofzuiger robot te koop (http://www.groupon.nl/dea(...)CRM_1_0_0_206&a=1646). Is dit een beetje een goed apparaat voor iemand die geen huisdieren, lange haren, etc. heeft?
Of moet je voor een beetje een knap apparaat toch echt wel minimaal 300 euro betalen?
De Cleanmate QQ2 was mijn vorige toestel, kan je zeggen dat de Klarstein heel wat klasses beter is =)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:00 schreef AnkeV het volgende:
de klarstein ken ik niet.... test enkel retailtoestellen.
de cleanmate qq2 wordt ook niet slecht beoordeeld en deze zuigt letterlijk voor geen meter. Hoe dan ook lijkt mij de klarstein duizend maal meer zijn geld waard dan groupon producten.
Maw, dat lijkt mij inderdaad een goede keuze in dat segment.
De topmodellen van Neato of Roomba.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is nu eigenlijk de beste? De dyson of nilfisk onder de robots?
Anke zegt de Neato, anderen zeggen de roomba.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is nu eigenlijk de beste? De dyson of nilfisk onder de robots?
Op andere fora wordt de Neato ook wel eens Roomba Killer genoment, of het waar is weet ik nietquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Anke zegt de Neato, anderen zeggen de roomba.
Ja ach, 100 m2, niks bijzonders.Maar de gazons die ik zien zijn ook geen golfbanen hoor. Gewoon elke week even overheen lopen, klaar.quote:
Van de andere kant: telkens als ik mijn wasmachine aanzet, denki ik aan mijn moeder die de hele dag bezig was met de was. Ik kan fijn wat anders gaan doen. Buiten grasmaaien, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja ach, 100 m2, niks bijzonders.Maar de gazons die ik zien zijn ook geen golfbanen hoor. Gewoon elke week even overheen lopen, klaar.
Jouw moeder deed de was met de hand? Hoe oud ben jij?quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Van de andere kant: telkens als ik mijn wasmachine aanzet, denki ik aan mijn moeder die de hele dag bezig was met de was. Ik kan fijn wat anders gaan doen. Buiten grasmaaien, bijvoorbeeld.
Nou, als je het tienvoudige hebt ga je aan de andere oplossingen denken kan ik wel zeggenquote:Op woensdag 25 juli 2012 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja ach, 100 m2, niks bijzonders.Maar de gazons die ik zien zijn ook geen golfbanen hoor. Gewoon elke week even overheen lopen, klaar.
Geen ervaring met ramenwas robots?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:34 schreef AnkeV het volgende:
LOL.... heb een Husq rijden maar zag op internet een leuk filmpje van een Bosch robotmaaier. Die zou rechte lijnen kunnen grasmaaien.
Ik heb de Roomba vergeleken met de kobold en ze maken even veel DB. De kobold heeft een andere borstel dan de Neato xv15 maar er is voor dit type als upgrade te koop.quote:
Dat is juist waarom ik niet wil dat 'ie teveel herrie maaktquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:10 schreef crowone het volgende:
[..]
Lawaai is dus geen issue meer aangezien die van mij midden in de nacht loopt.
Op mijn nieuwe XV21 staat versie 2.6, hopelijk brengen ze 3.0 snel als update uit. Merk je verschil tussen de software versies?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:07 schreef AnkeV het volgende:
Ik heb sinds 2 dagen een Neato XV-25 en kan ook beamen dat de machine even stil is al een roomba 780. Welke software staat er op de Kobold? Op de XV-25 staat 3.0, op mijn Neato XV-15 2.6.
Kobold VR 100: SW .2.7. 16621quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:07 schreef AnkeV het volgende:
Welke software staat er op de Kobold? Op de XV-25 staat 3.0, op mijn Neato XV-15 2.6.
Mijn Roomba 536 ook niet. Maar daarom werkt ie ook als we niet thuis zijnquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:51 schreef marloesw het volgende:
Mijn Roomba 530 (ja, ik weet het een oud model) is helemaal niet stil. Als ik hem twee kamers verder aanzet hoor ik hem nog lichtjes tijdens het slapen.
Yey een update! Kan ik mijn XV-21 ook even van nieuwste versie voorzien.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:00 schreef AnkeV het volgende:
Ik heb Neato Robotics even gemaild. De 3.0 software bevat veranderingen op het vlak van error handling en heeft eveneens een aangepast gedrag in de hoeken.
3.0 zit standaard op de Neato XV-25. De XV-15, die ik ook heb, zal in september een update krijgen.
Krijg je rubber strepen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt ook van die rubberstrips kopen die je op Roomba kunt plakken. Dan raakt de strip de plinten.
Of wit rubber. Je kunt het in verschillende kleuren krijgen natuurlijk. In ieder geval is het zonde als de Roomba op de zolder blijft liggenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 08:56 schreef crowone het volgende:
[..]
Krijg je rubber strepen.zou ik eerder vilt proberen.
Lijkt volgens mij op de Klarstein. Daar zijnde wel wat recensies van te vinden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:24 schreef Puala het volgende:
Vraagje. Is een stofzuiger zoals dit iets:
http://www.groupon.nl/dea(...)CRM_1_0_0_228&a=1646
zowel voor de Neato als de Kobold een update.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:00 schreef AnkeV het volgende:
Ik heb Neato Robotics even gemaild. De 3.0 software bevat veranderingen op het vlak van error handling en heeft eveneens een aangepast gedrag in de hoeken.
3.0 zit standaard op de Neato XV-25. De XV-15, die ik ook heb, zal in september een update krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |