quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Weten jullie nog dat ik zo handig was om een zwart vloerkleed te kopen waar de Roomba niet opdurfde? Want zwart = afgrond = help, ik val van de trap?
We hebben dat opgelost, door aluminiumfolie op de dieptesensoren te plakken. Hierdoor ziet ie de zwarte afgrond niet, maar een weerkaatsing van het aluminium. En nu gaat ie zonder problemen over het vloerkleed en is dat ook weer prachtig schoon![]()
En nee, bang voor trapgaten zijn we niet, want we hebben een appartement, zonder trappen dus
@AnkeVquote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:16 schreef AnkeV het volgende:
Het begon met dit topic: Stofzuiger robot
En sindsdien zijn er verschillende eigenaren op Fok! Stel hier je vragen, discuceer over welk merk het beste is, en vertel over de belevenissen van je stofzuiger robot.
De merken
iRobot Roomba
De Cleanmate Infinuvo
De Autocleaner Intelligent Floor Vac
De Krcher RoboCleaner RC3000
De XV-11 van 'Neato Robotics'
De Samsung Furot II
De Smart Cleaner
Hoe weet jij precies hoeveel marge er op een irobot zit? Ben je zelf een dealer?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:58 schreef AnkeV het volgende:
en geen kritiek op irobot, maar wees slim en koop dan een 500 reeks en geen 700.
Je bent gek om voor het nihil verschil in batterij en de cosmetische "bedekplaat" de hoofdprijs neer te tellen. De 581 aerovac is zeker een zo goede optie als de 780.
De dealers klappen in hun handen wanneer iemand een 780 koopt. De marge is ongeloofelijk
Bronquote:Robotstofzuiger
Stofzuiger met grote roterende borstel en kleine zijborsteltjes. Dankzij vele sensoren worden botsingen en ongelukjes vermeden. Is de accu bijna leeg, dan keert de robot automatisch terug naar het oplaadstation om daarna weer door te gaan met stofzuigen.
- geluidsarm
- diverse programma’s
- desinfectie met UV-lamp
- gebruiksduur: 80 minuten
- compleet met afstandsbediening
Troep!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:09 schreef Wokkel het volgende:
In de aanbieding bij de Aldi, 149 euro. Bekend bij iemand?
[..]
Bron
Hij lijkt heel erg op de infinuvo qq-2L
Ah, welke irobot (of ander merk) zou jij adviseren? Welke is goed en niet te duur? Ik ben overtuigd dar de Roomba series een van de beste zijn. Welke twijfel ik nog al vind ik 780 erg interessant.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef AnkeV het volgende:
ik ben geen dealer... maar een kennis (directeur Franse retailgroep) verkoopt ze allemaal..... gaande van de roomba over de neato tot de samsung... dus ja ik ken de marges.... en heb professioneel zelfs access tot GfK cijfers.
Dus.... er is wel degelijk een verschil.
Is idem op alle andere wit- en bruingoed. Waarom zou er anders kieskeurig zijn als er niets aan te verdienen is of wat? Sorry, maar dat is naef.
Iemand vraagt om wat de beste ROOMBA is, en jij moet toch echt weer eerst ff roepen dat andere merken (uiteraard weer 'toevallig' de Neato) toch echt zoveel malen beter zijn, maar 'als je dan toch een Roomba wil kopen...' komt er nog een adviesjequote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:19 schreef AnkeV het volgende:
ja, man.... ik ben geen dealer.
Ik werk voor 1 van de grootste Nederlandse bedrijven als BU directeur. Nu jij?
Sommige mensen hebben connecties, andere niet zullen we maar zeggen zeker.
Als je dan zo blijft zagen, weet je het nu, ok.
En nu terug gewoon over deze apparaatjes.
Ja, dus? We zitten hier niet in School & Studie, of WGR, of het economische subforum, wat boeien al die nutteloze weetjes. Iemand vraagt een goede ROOMBA, en jij kan het weer niet laten je persoonlijke voorkeur ten toon te spreiden terwijl je zogezegd zelf ervaring met alle merken hebt, dus op basis van die vraag best zou kunnen zeggen 'dat type roomba is beter dan dat andere type roomba'. Maar dan komt er weer over 2 posts verspreid een epistel over marges, zuigkracht, neato's, en tig andere merken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:20 schreef AnkeV het volgende:
Apple is ook nice vergeleken met Android. Heb nu een Galaxy 3, maar deze is te plastic en ICS is niet zo intuitief als ios. Dus ja,.... ook daarin zijn we verschillend.
Laat ik het even marketintechnisch zo stellen: als 50% van je verkoop uit het grijze circuit komt (lees goedkope sites die je op kieskeurig en beslist vindt, denk je dan echt dat deze de producten gratis zonder marge verkopen).
Welkom in de wereld van de retail zou ik zeggen.
Wat kost zo'n upgrade dan in totaal?quote:Op zondag 8 juli 2012 22:04 schreef AnkeV het volgende:
kijk even hier om een 500 reeks up te graden naar een 700 reeks.
Van een 555 maak je voor geen geld een 770
Van een 581 maak je dus een 780
http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?f=1&t=16158
Dat wordt nog even doorsparen aangezien deze moddellen allemaal rond de 500 euro liggenquote:Op maandag 9 juli 2012 18:18 schreef AnkeV het volgende:
Ik heb diverse cleanmates gehad en die zijn "bagger". Alles wat geen 250 euro kost is bagger. Logisch, er zit een "pruts" nicad batterij in en de intelligentie stelt niks voor.
(De Carneo was van de "rommel" nog het beste wat ik ooit gehad heb aan "prullen". Maar, dat is een vegertje).
Of je pakt de Kobold, iRobot 581 (dus niet de 780), de Neato of de Navibot S.
Crowone, op robotreviews staat een vergelijking tussen de effectiviteit van de "zijborstel" van de kobold.
Mijn advies: of je koopt NIETS of je koopt kwaliteit. Aldi stofzuigers zijn verschillend van Medion kwaliteit, die best goed is. (Idem met de etenswaren echter). Clonen kopen is rommel kopen.
Een iRobot 555 heb je voor 340,- en voor een 581 hoef je minder dan 400,- neer te tellen.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:27 schreef Razer het volgende:
[..]
Dat wordt nog even doorsparen aangezien deze moddellen allemaal rond de 500 euro liggen
Iemand ervaring met de Samsung SR8895? Zie dat deze op Kieskeurig rond de 380 kost, scheelt toch weer 120 met de Neato en iRobot =)
Mijn voorkeur gaat uit naar een apparaat met intelligentie, helaas bieden de Roomba's dat niet in de mate waarin de Neato of de Samsung dat doen. Als ik zo op internet rond kijk krijgt de Samsung SR8895 veel positieve reviews. Hij legt het wel nog af tegen de Neato op zuigkracht maar verder schijnt het een heel degelijk apparaat te zijn. Eens kijken of nog mensen hier zich melden met ervaringen.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een iRobot 555 heb je voor 340,- en voor een 581 hoef je minder dan 400,- neer te tellen.
Ik heb de mijne bij bestekeus.nl gekocht, dat is voor zover ik weet de goedkoopste.
Ik ga nog maar 2 maandjes doorsparen en dan voor de Neato.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:36 schreef AnkeV het volgende:
http://www.robotreviews.c(...)=22&t=15218&start=60
Lees even de laatste post over de Navi S.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |