abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juli 2012 @ 00:00:18 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114179604
Zal ik mijn favoriete topic eens even uppen? ;) Haha.

Ik ben al bijna klaar. Jajajaja, ongelooflijk. Of naja, met mijn eerste versie :) Maar jemie... Ik ben echt slecht in schrijven. Mijn zinsbouw is volgens mij één grote ramp :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114188686
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:00 schreef automatic_ het volgende:
Zal ik mijn favoriete topic eens even uppen? ;) Haha.

Ik ben al bijna klaar. Jajajaja, ongelooflijk. Of naja, met mijn eerste versie :) Maar jemie... Ik ben echt slecht in schrijven. Mijn zinsbouw is volgens mij één grote ramp :@
Valt vast wel mee toch? :) misschien een studiegenoot feedback laten geven? (Mag mij ook pm'en voor feedback als je wil.)

Ik heb mijn scriptie gisteren ingeleverd *O* nu afwachten wanneer mijn eindgesprek kan plaatsvinden :)
pi_114288218
Verdediging gepland op 30 augustus, net voor t nieuwe schooljaar. Ben nu bij validatie en dan moet ik de conclusie nog schrijven. Vervolgens de abstract en nog wat punten in de thesis bijwerken.
Gaat begin augustus naar beide docenten en dan kan ik mij in de tussentijd richten op de paper en presentatie :)

Als alles goed gaat is de scriptie dan 27 augustus af dus hebben beide begeleider mooi 3 dagen om het door te nemen! Spannend dus :)
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:15:01 #29
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114648912
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:17 schreef Operc het volgende:

[..]

Valt vast wel mee toch? :) misschien een studiegenoot feedback laten geven? (Mag mij ook pm'en voor feedback als je wil.)

Ik heb mijn scriptie gisteren ingeleverd *O* nu afwachten wanneer mijn eindgesprek kan plaatsvinden :)
Ik heb nu feedback gehad van mijn begeleider. Moet het echt even allemaal op mijn gemak doorlezen en dan verbeteren/aanpassen. Vrijdag ga ik op gesprek bij haar, dus dan wil ik even het meeste aangepast hebben.
Ik vind het wel grappig dat ik bepaalde dingen heb gedaan qua APA die medestudenten ook hebben gedaan. Daarbij is het goed gerekend en bij mij klopt er (blijkbaar) iets niet. Ook nog maar even grondig naar kijken _O- en ik ben er zo klaar mee... ;(

Ik ga jouw aanbod even onthouden! :) Al kan ik mij voorstellen dat je met dit weer wel iets beters te doen hebt, haha.
pi_114649076
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:15 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb nu feedback gehad van mijn begeleider. Moet het echt even allemaal op mijn gemak doorlezen en dan verbeteren/aanpassen. Vrijdag ga ik op gesprek bij haar, dus dan wil ik even het meeste aangepast hebben.
Ik vind het wel grappig dat ik bepaalde dingen heb gedaan qua APA die medestudenten ook hebben gedaan. Daarbij is het goed gerekend en bij mij klopt er (blijkbaar) iets niet. Ook nog maar even grondig naar kijken _O- en ik ben er zo klaar mee... ;(

Ik ga jouw aanbod even onthouden! :) Al kan ik mij voorstellen dat je met dit weer wel iets beters te doen hebt, haha.
Als de feedback duidelijk is (en vooral: de begeleider qua feedback zichzelf niet teveel tegen spreekt) dan is het goed te doen om die feedback te verwerken meestal. :)
APA puntjes blijven inderdaad soms ff tricky. Ik had het zelf nog dat ik bij referenties in de tekst vergat om een komma voor het &-teken te zetten bij 3 of meer auteurs. (En APA style gezien zou ik de 3 uit de vorige regel eigenlijk als drie moeten schrijven.)

Feedback-aanbod staat nog steeds (1 tip: Als iemand feedback aanbiedt kun je beter meteen ja zeggen, dan vragen of diegene het wel zeker weet ;) )

Ik ben zelf nu klaar met studeren :) Deze week eindgesprek gehad en een 8 voor mijn scriptie gekregen :)
pi_114649362
Ik heb hem trouwens ook in 1 keer binnen! Over 3 weken eingesprek :)
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:29:49 #32
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114649391
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:14 schreef mafkees10 het volgende:
Verdediging gepland op 30 augustus, net voor t nieuwe schooljaar. Ben nu bij validatie en dan moet ik de conclusie nog schrijven. Vervolgens de abstract en nog wat punten in de thesis bijwerken.
Gaat begin augustus naar beide docenten en dan kan ik mij in de tussentijd richten op de paper en presentatie :)

Als alles goed gaat is de scriptie dan 27 augustus af dus hebben beide begeleider mooi 3 dagen om het door te nemen! Spannend dus :)
Zijn ze bij jullie dan wel zo snel om alles te registeren? Dus zodat het dan nog binnen dit studiejaar valt?
pi_114651054
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:28 schreef Guidetti het volgende:
Ik heb hem trouwens ook in 1 keer binnen! Over 3 weken eingesprek :)
Gefeliciteerd!
pi_114661549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:29 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Zijn ze bij jullie dan wel zo snel om alles te registeren? Dus zodat het dan nog binnen dit studiejaar valt?
Ik ben langs de informatiebalie geweest die de cijfers verwerken en men zegt dat ze standaard op 31 augustus een ronde doen waarin alles cijfers worden verwerkt. Juist voor dit soort gevallen (en natuurlijk voor andere studenten die in augustus afgestudeerd zijn). Ik denk ook dat ze anders een hoop heisa krijgen en het is logisch dat dit op de laatste dag van de maand gebeurt :)
pi_114680833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:12 schreef Spunks het volgende:
over redigeren van scripties
Interessante vraag :)

Ikzelf vind dat je je scriptie best door studiegenoten kunt laten doorlezen. Vaak zie je zelf ergens de logica van, omdat je al een aantal maanden in het project zit. Ook je begeleider weet vaak meer van je scriptie dan enkel de tekst die op papier staat. Daarom is het, denk ik, goed om studiegenoten je scriptie te laten doorlezen op onduidelijkheden en uitleg van termen die mogelijk mist.

Maar om echt een bureau in te huren om je scriptie te herschrijven vind ik nogal ver gaan. Dan kun je je inderdaad gaan afvragen of het nog wel 'jouw' product is als afstuderende student. Hoe intensief redigeer je? Als je er een paar typfoutjes uithaalt, of een paar pagina's feedback geeft over hoe iemand de rode draad in zijn scriptie kan verduidelijken lijkt me dat geen probleem. Als je de definitieve versie krijgt en die herschrijft tot het nog beter is, vind ik dat te ver gaan. (Al is het voor jou gewoon werk natuurlijk. :))

[ Bericht 8% gewijzigd door motorbloempje op 02-08-2012 12:20:01 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:38:01 #36
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_114681324
-nee-

[ Bericht 33% gewijzigd door motorbloempje op 02-08-2012 12:20:25 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:59:38 #37
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_114689508
-verkapte spam-

[ Bericht 24% gewijzigd door motorbloempje op 02-08-2012 12:17:36 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:43:28 #38
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114955971
Het is een wonder, maar ik ga hem vrijdag of maandag inleveren :o
pi_114990033
Even een snelle Endnote vraag:
Mijn Thesis is in het Nederlands, dus ik moet dit handmatig aanpassen: Borowitz, Cox, and Sutphen (1999).
De vorige keer heb ik Endnote uitgezet en heb ik daarna alle "and" vervangen door "en". Maar... Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb _O-

Iemand een idee?
pi_114990287
Spunks, ik haal (delen van) je posts weg. De discussie is natuurlijk an sich best interessant, maar je bent hier natuurlijk gewoon bezig met het creëren van content en verwijzingen naar je website (wat je volgens je website ook professioneel doet) en na overleg met de FA's is dit gewoon niet de bedoeling.

Je post verder ook gewoon mee op FOK!, dus blijf dat ook vooral doen, maar dit soort verkapte reclame voor je bedrijfje wordt niet op prijs gesteld.

[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 02-08-2012 12:27:06 ]
Ja doei.
pi_114990297
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:11 schreef automatic_ het volgende:
Even een snelle Endnote vraag:
Mijn Thesis is in het Nederlands, dus ik moet dit handmatig aanpassen: Borowitz, Cox, and Sutphen (1999).
De vorige keer heb ik Endnote uitgezet en heb ik daarna alle "and" vervangen door "en". Maar... Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb _O-

Iemand een idee?
EndNote uitzetten of vervangen?

Eerste weet ik niet. Vervangen doe je door even Ctrl-F te drukken, en dan is het afhankelijk van je Word hoe je kunt vervangen. In 2010 doe je het door pijltje naast het zoekveld op 'Vervangen...' te zetten.
pi_114990326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:19 schreef AMDB het volgende:

[..]

EndNote uitzetten of vervangen?

Eerste weet ik niet. Vervangen doe je door even Ctrl-F te drukken, en dan is het afhankelijk van je Word hoe je kunt vervangen. In 2010 doe je het door pijltje naast het zoekveld op 'Vervangen...' te zetten.
Ja, dat laatste weet ik, maar zolang Endnote aanstaat, kan je niets aanpassen. Endnote past het dan weer automatisch aan in zijn / haar vorm.

Ik heb nu dit gevonden: http://translate.google.n(...)urn-off-endnote.html
Maar dat werkt ook niet :')

Naja, anders zet ik het wel op USB en pas ik het op de laptop aan (daar staat geen Endnote op). Misschien werkt dat wel. Al lijkt mij dat het makkelijker moet kunnen _O-
pi_114990551
Godver. Op aanraden van een vriend een ritalinnetje genomen om de concentratie te verbeteren (al weken ver te zoeken). Volledig af te raden iig. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114990574
Hoe dat zo? :D
Ja doei.
pi_114990624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe dat zo? :D
Nou, blijkbaar krijgen mensen met ADHD er concentratievermogen van. Mensen zonder ADHD (of iig ik) krijgen het effect van speed. Klemmende kaken, klamme handjes, helemaal wazig in mn kop, kan me nergens op focussen. Weer een dag weggegooid. :( :') Collega's zitten me ook al raar aan te kijken. :+
pi_114990685
quote:
18s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Nou, blijkbaar krijgen mensen met ADHD er concentratievermogen van. Mensen zonder ADHD (of iig ik) krijgen het effect van speed. Klemmende kaken, klamme handjes, helemaal wazig in mn kop, kan me nergens op focussen. Weer een dag weggegooid. :( :') Collega's zitten me ook al raar aan te kijken. :+
Joh! Dat had ik je ook wel kunnen vertellen _O- _O-
pi_114990722
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:29 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Joh! Dat had ik je ook wel kunnen vertellen _O- _O-
Ik heb ook nog de 'langzame afgifte' genomen, dus de hele dag krijg ik om de 1,5 uur weer een rush van wazigheid. :').
pi_114990812
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:30 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb ook nog de 'langzame afgifte' genomen, dus de hele dag krijg ik om de 1,5 uur weer een rush van wazigheid. :').
Dan heb je Concerta genomen?! :D
pi_114990869
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:32 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dan heb je Concerta genomen?! :D
Ja. Bekend mee? :')
pi_114990901
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja. Bekend mee? :')
Jup. Althans, niet persoonlijk, maar ik werk(te) in de psychiatrie. Ik heb ze vaak aan kinderen gegeven.

Jij gaat nog even last hebben 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')