abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113528193
Ik ben van baan verandert en zit nu bij een ander pensioenfonds. Ik heb toen geinformeerd bij p&o of het verstandig is om de waarde over te dragen. Het antwoord was dat dit nu niet kon vanwege de dekkingsgraad.

Moet ik nog iets doen om later de mogelijkheid te houden om het alsnog over te dragen?
Want normaal vervalt die mogelijkheid na 6 maanden.

Wat gebeurt er met het oude 'slapende' pensioen, verdampt zeker ?
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:57:02 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_113528308
Nu wel aanvragen, dan behoud je het recht het alsnog te doen als de dekkingsgraad weer goed genoeg is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:57:12 #3
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_113528321
Je kan het aanvragen en dan blijft de reservering staan totdat het wel overgenomen mag worden.
Je geld verdampt verder niet, je moet alleen aan alle fondsen altijd je adreswijzigingen doorgeven.
En als het een klein fonds is, heb je de kans dat ze het willen afkopen.
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:58:34 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_113528414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:57 schreef FF het volgende:
Je kan het aanvragen en dan blijft de reservering staan totdat het wel overgenomen mag worden.
Je geld verdampt verder niet, je moet alleen aan alle fondsen altijd je adreswijzigingen doorgeven.
En als het een klein fonds is, heb je de kans dat ze het willen afkopen.
Ik heb nog nooiteen adreswijziging doorgegeven en ze weten me prima te vinden.
pi_113535058
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik heb nog nooiteen adreswijziging doorgegeven en ze weten me prima te vinden.
Dat komt door je HR afdeling. Nu weet je oude HR niet meer dat je verhuist, dus voortaan wel doorgeven.

Verder mogen ze inderdaad bij onderdekking een overdracht weigeren. Laat je het staan dan krijg je bij je pensioengerechtigde leeftijd gewoon 2 bedragen. 1 van je oude pensioenfonds en 1 van je nieuwe (+natuurlijk aow)
pi_113535633
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:35 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat komt door je HR afdeling. Nu weet je oude HR niet meer dat je verhuist, dus voortaan wel doorgeven.

Verder mogen ze inderdaad bij onderdekking een overdracht weigeren. Laat je het staan dan krijg je bij je pensioengerechtigde leeftijd gewoon 2 bedragen. 1 van je oude pensioenfonds en 1 van je nieuwe (+natuurlijk aow)
Wat een nonsens!

Bij onderdekking staat je waardeoverdracht in de wacht zeg maar! Dus gewoon op tijd aanvragen.
Pensioenfondsen zijn afnemer bij de GBA ( gemeentelijke Basisadministratie). Dus als jij netjes je adres/verhuizing doorgeeft krijgen de fondsen het ook door. Heeeel soms gaat er weleens wat mis.
Vertrek je naar het buitenland dan moet je dit wel aangeven en het juiste adres doorgeven!
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:09:52 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_113537446
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:35 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik werk al jaren niet meer in de sector, maar krijg nog steeds post van PMT, op mijn nieuwe adres. Dus nee, ik ga niks doorgeven.
pi_113537535
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:42 schreef samara het volgende:

[..]

Wat een nonsens!

Bij onderdekking staat je waardeoverdracht in de wacht zeg maar! Dus gewoon op tijd aanvragen.
Pensioenfondsen zijn afnemer bij de GBA ( gemeentelijke Basisadministratie). Dus als jij netjes je adres/verhuizing doorgeeft krijgen de fondsen het ook door. Heeeel soms gaat er weleens wat mis.
Vertrek je naar het buitenland dan moet je dit wel aangeven en het juiste adres doorgeven!
Wellicht leest het wat onhandig, maar wat ik bedoel te zeggen is dat de plicht tot de waardeoverdracht niet aanwezig is in het geval van een onderdekking. Dit is iets anders dan dat ze het niet kunnen en/of automatisch je aanvraag daardoor in de wacht gezet wordt. Ze kunnen het weigeren zolang er sprake is van onderdekking. Je aanvraag blijft geldig.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 05:28:26 #9
545 dop
:copyright: dop
pi_113544492
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:42 schreef samara het volgende:

[..]

Wat een nonsens!

zo is het helemaal.
toen ik getrouwd ben heb ik min of meer voor de lol ook de achternaam van mijn vrouw aangenomen achter mijn eigen naam.
dat ik getrouwd ben weten ze wel op mijn werk maar die achternaam is nooit door gegeven.
toch kreeg ik op een gegeven moment de vraag hoe het nu zat , want uit de gegevens van het pensioenfonds kwam in een die tweede achternaam rollen :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_113700214
Bedankt voor de opheldering
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_113705275
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:11 schreef snabbi het volgende:

[..]

Wellicht leest het wat onhandig, maar wat ik bedoel te zeggen is dat de plicht tot de waardeoverdracht niet aanwezig is in het geval van een onderdekking. Dit is iets anders dan dat ze het niet kunnen en/of automatisch je aanvraag daardoor in de wacht gezet wordt. Ze kunnen het weigeren zolang er sprake is van onderdekking. Je aanvraag blijft geldig.
Dit klopt niet exact. Pensioenfondsen hebben wettelijk de plicht om waardeoverdracht uit te voeren voor pensioenen boven de afkoopgrens (in 2012 438 euro bruto per jaar). Pensioenfondsen die niet de vereiste dekkingsgraad hebben, moeten een herstelplan aanleveren bij de Nederlandse Bank en een van de gebruikelijke maatregelen daarin is het niet uitvoeren van waardeoverdracht.

Je moet je waardeoverdrachtsaanvraag binnen 6 maanden na indiensttreding indienen en dan is het wél zo dat het fonds je aanvraag in de wacht zet tot het moment dat waardeoverdracht weer mogelijk is.
pi_113710853
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:18 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Dit klopt niet exact. Pensioenfondsen hebben wettelijk de plicht om waardeoverdracht uit te voeren voor pensioenen boven de afkoopgrens (in 2012 438 euro bruto per jaar). Pensioenfondsen die niet de vereiste dekkingsgraad hebben, moeten een herstelplan aanleveren bij de Nederlandse Bank en een van de gebruikelijke maatregelen daarin is het niet uitvoeren van waardeoverdracht.

Je moet je waardeoverdrachtsaanvraag binnen 6 maanden na indiensttreding indienen en dan is het wél zo dat het fonds je aanvraag in de wacht zet tot het moment dat waardeoverdracht weer mogelijk is.
Wordt dan de aanvraag automatisch afgehandeld als de dekkingsgraaf van 105 gehaald wordt of meot je zelf hier achter aan gaan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_113711642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wordt dan de aanvraag automatisch afgehandeld als de dekkingsgraaf van 105 gehaald wordt of meot je zelf hier achter aan gaan?
Op het moment dat de dekkingsgraad voldoende is, krijg je daar bericht over. Ook op dat moment kun je nog beslissen of je daar al dan niet mee akkoord gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')