Ja dat kan.quote:
Dat. Een verhoging die in de CAO is vastgelegd, kun je als werkgever niet zomaar negeren.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:47 schreef joepvd het volgende:
Kijk even wat er in de CAO staat. Het is vrij normaal dat algemene CAO-verhogingen ook gelden voor salarissen boven de schaal.
Dat geldt dan alleen voor het bedrag dat je volgens de cao zou moeten ontvangen... Een cao is een minimum, een werkgever mag er altijd in positieve zin van afwijken, wat de werkgever van TS tot nu toe deed.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat. Een verhoging die in de CAO is vastgelegd, kun je als werkgever niet zomaar negeren.
Ik ben bang van nietquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:32 schreef MaLo het volgende:
Dat geldt dan alleen voor het bedrag dat je volgens de cao zou moeten ontvangen... Een cao is een minimum, een werkgever mag er altijd in positieve zin van afwijken, wat de werkgever van TS tot nu toe deed.
Zoals ik het begrijp krijgt hij een deel 'basissalaris' dat voldoet aan de geldende cao. Daarnaast een toeslag op dat salaris. Dus wat ze gaan doen, is als de cao 1% stijgt, dit bedrag van zijn toeslag afhalen en netjes bij zijn cao-loon tellen. Totdat hij (na jaaaaaren) weer valt in de normale schaal.
Ik ben bang dat dit mag.
waar kan ik documentatie hierover ergens vinden?quote:Ik ben bang van niet
Welke cao heb je? Misschien kunnen we daar iets in vindenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 06:33 schreef Vandaahl het volgende:
[..]
waar kan ik documentatie hierover ergens vinden?
Verhogingen zijn meestal gesplitst in 2 delen, een prestatie-onafhankelijk deel, de bedrijfsbrede trendmatige verhoging (inflatie correctie), en een deel wat gerelateerd is aan je persoonlijke ontwikkeling. Als je aan het max van je schaal zit, en er in jouw geval overheen, dan zal je voor dat stuk voorlopig niks extra's krijgen lijkt me?quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:19 schreef Vandaahl het volgende:
Hallo
op het werk zijn recentelijk de salarissctucturen onder de loep genomen.
het bleek dat in het verleden cao verhogingen en salarisverhogen ook over een eventuele P1 gegeven werden.
we hebben een brief gekregen met daarin ons nieuwe salaris structuur
basis salaris
een bovenschalig deel (P1)
en een P2
P1 is onstaan door het aanhouden van een bedrijfseigen salaris schaal die boven de normale schaal zit
tussen de max CAO schaal en de bedrijfseigen schaal zit bruto ongeveer 600 euro
ik zit op dit moment boven die max bedrijfseigen schaal (ongeveer 300 euro)
vanaf nu wil men elke verhoging CAO of gewone loonsverhoging van mijn P2 afhalen waardoor ik vanaf nu jaren geen salarisgroei meer hoef te verwachten
ik snap dat ik veel meer salaris krijg dan wat volgens mijn schaal normaal is maar dit komt ook omdat ik er al een hele tijd werk
mijn vraag is dus;
Kan dat zo maar?
Ja, die CAO staat in je arbeidscontract, waar ook jouw handtekening onder staat..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:38 schreef Vandaahl het volgende:
zo word het inderdaad wel verteld
en het zal CAO technisch misschien best allemaal in orde zijn
maar dan sta ik voor jaren stil en ik vraag me af of dat wel mag/kan
Zo kan je het zien.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:38 schreef Vandaahl het volgende:
Je kan toch je mond opentrekken tegen de werkgever? Als jij denkt dat je meer waard bent, dan kan je dat toch aangeven?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:38 schreef Vandaahl het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |