abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113486160
Na jaren in een rustige buitenwijk van de stad te hebben gewoond verhuis ik over een tijdje naar het centrum. Erg fijn natuurlijk maar het huis staat aan een drukke weg. Het is welliswaar geen snelweg maar er rijden wel continu auto's en fietsers langs.Ik ben dit niet gewend en vraag mij af of je na verloop van tijd kan wennen aan dit geluid.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het wonen aan een drukke weg of überhaupt het wonen in een centrum?
pi_113486491
Ik heb jaren langs de metro gewoon in een redelijk oud huis met slechte isolering, natuurlijk wen je daar aan. Nu woon ik nog steeds langs een redelijk drukke weg, zolang de deuren dicht zijn heb je daar geen last van, met de deuren/ramen open kan het wel eens vervelend zijn.
pi_113486547
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:34 schreef Dennis101 het volgende:
Ik heb jaren langs de metro gewoon in een redelijk oud huis met slechte isolering, natuurlijk wen je daar aan. Nu woon ik nog steeds langs een redelijk drukke weg, zolang de deuren dicht zijn heb je daar geen last van, met de deuren/ramen open kan het wel eens vervelend zijn.
Ik heb nog nooit in een metro gezeten... ;(
pi_113486706
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:34 schreef Dennis101 het volgende:
Je hebt dubbel glas of voorzetramen nu neem ik aan?
pi_113486778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:36 schreef 78rt21 het volgende:

[..]

Je hebt dubbel glas of voorzetramen nu neem ik aan?
Dubbel glas en goede isolatie (redelijk nieuw huis).
pi_113497843
Ik heb een tijdje aan een hele drukke weg in Groningen gewoond, in een oud huis met enkel glas. Natuurlijk went het wel, maar het blijft irritant als je weer eens om 6:30 je bed uit trilt omdat er een vrachtwagen langsdendert. Hoewel het met dubbel glas wel weer beter uit te houden is, maar je kunt natuurlijk moeilijk je ramen 24/7 potdicht houden, zeker niet in de zomer.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  donderdag 28 juni 2012 @ 18:28:49 #7
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_113521586
Ligt ook aan je eigen instelling. Als je tegen jezelf vol blijft houden dat je er nooit aan went zal je dat ook nooit doen. Als je je niet druk maakt om dat soort zaken hoor je het op eeen gegeven moment niet meer. Zo heb ik bijna 10 jaar vrij kort aan een druk bereden spoorlijn gewoond. Bezoek vroeg altijd of ok geen last had van de treinen, ik: Welke treinen :?
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_113521658
Ik heb gewoon besloten heel zen om te gaan met omgevingsgeluid. Klinkt zweverig, maar werkt wel :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:10:58 #9
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_113525783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 18:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb gewoon besloten heel zen om te gaan met omgevingsgeluid. Klinkt zweverig, maar werkt wel :')
Dat gefluit van die vogeltjes komt me de strot uit. Ook de bladeren van de bomen die ritselen door de wind is erg irritant. ;)
pi_113544588
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat gefluit van die vogeltjes komt me de strot uit. Ook de bladeren van de bomen die ritselen door de wind is erg irritant. ;)
Onze buurman een ras Amsterdammer stond het eerste voorjaar uit zijn raam te schreeuwen naar de natuur " *** als jullie nu jullie snaveltjes nu niet houden".
Na een eerst o wat............ lagen we smorgens om vier uur in bed met de slappe lach. Buurman is nu geïntegreerd en loopt heel vroeg met een verrekijker door het groen.

Dus alles went als je er maar voor open staat.
Jeroentje.
pi_113545318
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:29 schreef 78rt21 het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het wonen aan een drukke weg of überhaupt het wonen in een centrum?
Vroeger (ouderlijk huis) woonde ik in het centrum, in een vrij rustig straatje met cafe's, in het weekend was het dus altijd een struk drukker.
Nu woon ik buiten het centrum, maar aan een drukke weg. Ik woon in nieuwbouw, dus dubbelglas, in de herfst/winter periode heb ik echt geen last van die weg. In de lente/zomer als de ramen en deuren weer opengaan, is het een ander verhaal. Ik woon hier al 15 jaar en om eerlijk te zijn went het drukke verkeer nooit echt. Je 'leert' ermee leven, maar leuk is anders.
Als ik ooit de kans krijg om een gelijkwaardige woning (we hebben nu een garage en dakterras) te vinden in een rustige- liefst natuurrijke omgeving, dan ben ik vertrokken.
Het is niet altijd kommer en kwel hoor, en ieder mens is anders natuurlijk, maar weet wel waar je aan begint.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_113545428
Het is deels mogelijk door gewenning, maar dat gaat maar zover is mijn ervaring. Mijn appartement lag aan de rand van een parkeerterrein inclusief winkelcentrum, en zelfs na een paar jaar schrok ik toch nog af en toe wakker van bekende geluiden. Het hangt ook wel wat af van het type geluid, en de isolatie van je woning etc.

Nu we rustiger wonen, slaap ik wel degelijk dieper en rustiger.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113545580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Moet je 's morgens om half vier eens een paar parende eksters in je zinken dakgoot hebben...

Volgens mij went het echt wel. Wij woonden hiervoor langs een drukke weg waar 80 gereden mocht worden. Toen we hiernaartoe verhuisden heb ik nachten wakker gelegen omdat het zo stil was. Alleen de klok van buurvrouw die elk kwartier een deuntje speelt werd ik gek van, en die hoor ik no ook amper meer.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:52:12 #14
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_113548748
Ik woon sinds ik geboren ben aan een drukke weg (doorgaande, maar vmax = 60 kmph dus geen grote weg), maar dan ook echt met m'n raam naar de wegkant. Ik ben een vaste slaper, maar toch word ik 's morgens wakker van het verkeer als ik niet super-moe was toen ik ging slapen.
Heb er totaal geen last van om in slaap te vallen en als ik de ochtendspits door heb geslapen dan slaap ik ook gewoon door tot ik uitgeslapen ben, maar ik irriteer me er wel aan ja.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_113551196
Het hangt er een beetje vanaf wat voor geluid. Ik heb jarenlang bij een druk kruispunt gewoond, waar ook 4 trams kwamen. Lag bovendien vrij dicht bij een brandweerkazerne. Het gewone verkeersgeluid, daar wen je wel aan, maar het piepen van trams door de bocht / bellen als er weer eens een fietser / auto bijna onder de tram lag (het was toen een van de ergste blackspots van Amsterdam) / sirenes, daar wende ik nooit echt aan. Gelukkig sliep ik aan de achterkant, en daar hoorde je van dat alles eigenlijk bijna niets.

Nu wonen we redelijk dicht bij de A10, ook lekker druk, maar dank zij geluidswal horen we ook daar vrij weinig van.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:02:05 #16
244933 trovey
Nachtoele
pi_113551352
Alles went. :D Ik ken mensen die aan een spoorlijn woonden, merkten het niet eens meer dat er regelmatig een trein langsraasde. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_113551596
Bedankt voor de reacties!

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:58 schreef Bleie het volgende:
Het hangt er een beetje vanaf wat voor geluid. Ik heb jarenlang bij een druk kruispunt gewoond, waar ook 4 trams kwamen. Lag bovendien vrij dicht bij een brandweerkazerne. Het gewone verkeersgeluid, daar wen je wel aan, maar het piepen van trams door de bocht / bellen als er weer eens een fietser / auto bijna onder de tram lag (het was toen een van de ergste blackspots van Amsterdam) / sirenes, daar wende ik nooit echt aan. Gelukkig sliep ik aan de achterkant, en daar hoorde je van dat alles eigenlijk bijna niets.
Kruispunt Rozengracht/Marnixstraat toevallig? :P
pi_113553676
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:08 schreef 78rt21 het volgende:
Bedankt voor de reacties!

[..]

Kruispunt Rozengracht/Marnixstraat toevallig? :P
Bijna: De Clercqstraat / Bilderdijkstraat :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')