abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113457557
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van nét 18 en sinds een paar weken heb ik een relatie met een heel erg leuk meisje. We zijn allebei heel erg verliefd en in het begin hadden we het erg naar onze zin. Echter het probleem is nu dat ik zelf gewoon een heel lastig persoon ben. Altijd als ik in een relatie terecht kom weet ik het op de een of andere manier te verpesten omwille van mijn eigen onzekerheid. Ik heb het idee dat ik last heb van verlatingsangst. Op sommige momenten gaat er bij mij een knop om en denk ik dat mijn vriendin mij helemaal niet meer leuk vind, omdat ik denk dat ik niet leuk genoeg ben. Op die momenten verlies ik ook een deel van mezelf. Ik ga haar proberen te 'pleasen' en dat is natuurlijk niet de juiste manier om het op te lossen. Daarnaast vind ik het gewoon vervelend dat ik niet helemaal mezelf kan zijn. Om geen misverstanden erover te laten ontstaan. Dit ligt puur aan mezelf, want zij verwacht in geen enkel opzicht dat ik me aan haar normen of waarden ga aanpassen.

In het begin van onze relatie had ik hier nog geen problemen mee, maar naarmate de tijd vorderde werd dit gevoel steeds sterker. Als ik mijn vriendin dan weer zie, is het gevoel bijna meteen weg en is het weer zoals het was.

Daarnaast ben ik ook erg onzeker over sex. Zij heeft al (veel) ervaring en ik heb nagenoeg bijna geen ervaring met sex. Altijd als we een beetje aan het zoenen zijn in bed en het ziet er naar uit dat we bijna sex gaan hebben, ga ik scenario's in mijn hoofd bedenken waardoor het mis zou kunnen gaan (bijvoorbeeld dat ik hem niet omhoog krijg enz.). Dit is heel vervelend aangezien het er juist toe leidt dat ik niet meer bezig ben met genieten, maar meer met denken. Ik heb dit ook met haar besproken en dat was heel fijn. Ze zei dat ze zou wachten tot ik er klaar voor was en dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken.

De laatste paar keren dat ik mijn vriendin zag, had ik een beetje een naar/ongemakkelijk gevoel in mijn buik. Ik kon haar verhalen over de dingen die ze had meegemaakt met uitgaan/feestjes niet goed verwerken. Het was gewoon minder vertrouwd en ik had het idee dat er een zekere afstand was tussen mijn vriendin en mij. Daarnaast voelde het niet meer zo vertrouwd als het eerst was. Ik heb dit met haar besproken en zij had dit gevoel ook.

Ik heb nu zelf het idee dat doordat wij nog geen sex met elkaar gehad hebben, er een zekere druk op onze relatie komt te staan. Zij voelt zich onzeker omdat altijd als we aan het zoenen zijn in bed het uiteindelijk niet uitdraait op sex. Dit ervaart zij toch op de een of andere manier als een afwijzing. Ik weet niet hoe ik deze situatie moet aanpakken. Ik vind het gewoon naar om te merken dat er nu al een druk op onze relatie ligt, terwijl het in het begin écht zo leuk was (nog nooit had ik zo'n leuke start). Soms vraag ik mezelf af of ik niet gewoon te onzeker ben voor een relatie, maar het is natuurlijk geen goede strategie om weg te lopen voor dit soort dingen. Ook ben ik als ik niet in een relatie zit helemaal niet zo onzeker, maar juist als ik een relatie krijg met iemand begint het weer.

Ik wil gewoon dat het weer goedkomt met onze relatie en dat we er allebei weer van kunnen genieten, want dat is nu niet echt het gevalt. Ik weet namelijk wel zeker dat zij degene is waarmee ik een relatie wil hebben en dat ik écht verliefd op haar ben.

Ik hoop dat jullie voor mij handige tips/strategieën hebben om hiermee om te gaan.

Jongen 18jr.
pi_113457753
niet helemaal gelezen.

Ga zaterdag lekker samen uit. drink wat. blijf bij elkaar slapen.

en probeer gewoon te genieten van haar aanwezigheid.
ieder man krijgt hem wel 'omhoog' als de vrouw haar best doet

succes
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_113458418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:52 schreef MrHazard het volgende:
Ik hoop dat jullie voor mij handige tips/strategieën hebben om hiermee om te gaan.
Je onzekerheid zit in jou, is intern, en je relatie, iets externs, haalt die in jou naar boven.

Je kunt jezelf de onmogelijke opdracht geven dat interne weg te willen krijgen met dat externe, dus door middel van je relatie te beïnvloeden (die 'goed' te willen maken) je gevoel weg of anders te krijgen. Dit kan je dan je hele leven blijven doen want dan verander je het interne niet en dat draag je altijd bij je.

Andere optie is voor jezelf na gaan waar je onzekerheid vandaan komt en waar deze uit bestaat; met welke negatieve zelfoordelen loop je rond, hoe hebben die zich in de loop van je leven gevormd en wat kan je daar tegenover zetten om er iets positiefs en iets wat jou bevordert in het zijn van jezelf van te maken.

Je onzekerheid zijn letterlijk delen van jezelf waar je nog niet positief in geïnvesteerd hebt en waar je naar jezelf toe negatief over bent, gedachten over niet goed en leuk genoeg zijn etc. Op dat gebied heb je dus nog aan jezelf te laten zien dat je daar goed mee om kan gaan. dat kan accepteren zijn, dat kan er mee aan de slag gaan zijn. Belangrijk is daarbij om door te hebben dat wanneer jij oprecht leert geloven dat je er mag zijn zoals je bent iets als onzekerheid geen functie meer heeft :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:28:15 #4
322506 appelschaap
Is that a torpedo?
pi_113459213
Praat je met je vriendin over je onzekerheid?
Sometimes the world's greatest miracles happen by accident.
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:48:20 #5
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_113463445
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:28 schreef appelschaap het volgende:
Praat je met je vriendin over je onzekerheid?
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_113477480
Ik praat er wel over met mijn vriendin. En in het begin hielp dit mij wel heel erg.
Het vervelende gevoel ging weg, maar ik merkte dat ik afhankelijk werd van haar om dit gevoel te laten verdwijnen. Dat hoort ook niet toch?
pi_113480158
Praat erover met haar. Zodra dat gevoel op komt, praat er op dát moment met haar over. Praten, praten, praten.. en met háár praten. Het gevoel zit misschien wel in jou, maar zij is de trigger.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:25:10 #8
322506 appelschaap
Is that a torpedo?
pi_113485741
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:20 schreef MrHazard het volgende:
Ik praat er wel over met mijn vriendin. En in het begin hielp dit mij wel heel erg.
Het vervelende gevoel ging weg, maar ik merkte dat ik afhankelijk werd van haar om dit gevoel te laten verdwijnen. Dat hoort ook niet toch?
Als zij het laat verdwijnen betekend dit toch dat je door te praten een leukere tijd met haar hebt. Het is niet zo dat je afhankelijk bent, zei haalt jou onzekerheid naar boven en door er over te praten zorgt ze weer dat dit weg gaat waardoor jullie een leukere tijd kunnen hebben.
Sometimes the world's greatest miracles happen by accident.
pi_113488056
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:25 schreef appelschaap het volgende:

[..]

Als zij het laat verdwijnen betekend dit toch dat je door te praten een leukere tijd met haar hebt. Het is niet zo dat je afhankelijk bent, zei haalt jou onzekerheid naar boven en door er over te praten zorgt ze weer dat dit weg gaat waardoor jullie een leukere tijd kunnen hebben.
Als iets werkelijk verdwijnt zou het wegblijven en daar is hier geen sprake van; het wordt tijdelijk gedempt om vervolgens harder terug te komen. Dit is afhankelijk in pure vorm.

Niemand anders kan ooit je eigen onzekerheid weghalen omdat onzekerheid je eigen negatieve zelfoordelen zijn, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_113488344
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:20 schreef MrHazard het volgende:
Het is geen vervelend gevoel; het is je eigen afkeurende houding tegenover dat gevoel wat het vervelend maakt.

Als je dit echt op zou lossen heb je ook niet meer de behoefte om externe dingen aan te grijpen om bepaalde gevoelens weg te willen krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')