quote:nou doe dat dan
Op vrijdag 8 november 2002 10:35 schreef Katana het volgende:
koop ik liever de daklozen krant op Eindhoven CS
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 10:35 schreef Katana het volgende:
ik verkoop de daklozen krant op Eindhoven CS
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 12:02 schreef HeatWave het volgende:[..]
quote:Leuk he woorden verdraaien
Op vrijdag 8 november 2002 12:02 schreef HeatWave het volgende:Ik lees de margriet liever
quote:yep, redactie van DAS heeft het boek samengesteld:
Op vrijdag 8 november 2002 12:54 schreef Frenkie het volgende:
is het echt door die gatsen van de DAS geschreven..??
want dan ga ik het niet eens bekijken. Dat is van zo slecht niveau. Maar goed, wie weet dat..??
is het wat..?? of is het alleen maar goed omdat er ajax op staat..??
Er zijn ongeveer 100 (ex-)F-Siders geīnterviewd, hetgeen ruim 1000 pagina's ruwe tekst heeft opgeleverd.
dit schema is gemaakt aan de hand van de voorinschrijvingen
niemand heeft het boek nog gezien
quote:Ja hoor ik vond hem wel grappig. Twas ook niet echt een zinnige toevoeging.
Op vrijdag 8 november 2002 12:55 schreef Katana het volgende:[..]
Leuk he woorden verdraaien
[ONtopic]
Ik denk dat ik wel ff een kopietje op de kop zal tikken, al heb ik niet zo heel veel met het hele F-side gebeuren, op de sfeer TIJDENS de wedstrijden na. Dat hele randgebeuren er om heen kan me niet zo boeien.
quote:maar goed ook
Op vrijdag 8 november 2002 12:57 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
niemand heeft het boek nog gezien
quote:commercieel wel interessant dus. want heel veel mannetjes bij ajax willen natuurlijk bij de F-Side horen.
Op vrijdag 8 november 2002 12:57 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
yep, redactie van DAS heeft het boek samengesteld:
Het boek telt 256 pagina's, bevat 500 foto's (kleur en zwart wit) en weegt ongeveer een kilo.Er zijn ongeveer 100 (ex-)F-Siders geīnterviewd, hetgeen ruim 1000 pagina's ruwe tekst heeft opgeleverd.
[afbeelding]
dit schema is gemaakt aan de hand van de voorinschrijvingenniemand heeft het boek nog gezien
Is het boek geschreven uit jaloersheid over het feit dat Van Gageldonk niet over Ajax maar over Feijenoord schreef..?? Dit is neit lullig bedoelt, maar in dat nummer van DAS dat ik gelezen heb, stond -op zijn zachts gezegd- weinig liefs over Paul.
quote:Vind teminste iemand het grappig
Op vrijdag 8 november 2002 13:04 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ja hoor ik vond hem wel grappig. Twas ook niet echt een zinnige toevoeging.
quote:boek is absoluut niet uit commercieel standpunt of jaloersheid geschreven. ze wilden gewoon 25 jaar F-side bundelen en mooi in kaart brengen aan de hand van foto's en verhalen.
Op vrijdag 8 november 2002 13:08 schreef Frenkie het volgende:[..]
commercieel wel interessant dus. want heel veel mannetjes bij ajax willen natuurlijk bij de F-Side horen.
Maar goed, die gasten van DAS vind ik echt helemaal niks. Ik heb eens zo'n blaadje van voor naar achter gelezen. Nivo was wel heel erg laag. Misschien kijk het boek wel in bij een maatje. Het kan allicht meevallen.Is het boek geschreven uit jaloersheid over het feit dat Van Gageldonk niet over Ajax maar over Feijenoord schreef..?? Dit is neit lullig bedoelt, maar in dat nummer van DAS dat ik gelezen heb, stond -op zijn zachts gezegd- weinig liefs over Paul.
Ikzelf (en vele Ajacieden met mij) vinden de DAS geweldig. Ik denk dat je een beetje Ajacied moet zijn om de humor te begrijpen. Cynisme is ook een pré. Ik hoop dat volgend seizoen de DAS weer terug is want ik mis het echt
FC Den Haag - Joden in 1987 meen ik, wedstrijd was totaal uit de hand gelopen met rellen.
Gevolg: Eerstvolgende wedstrijd mochten er geen kaarten verkocht worden aan die neuzen fans.
Wat gebeurde er: Den Haag supportersvereniging koopt 1000 kaarten op en verkoopt die in IJdorp aan die neuzen.
Die waren blij dat ze zo toch de wedstrijd konden bijwonen. Afgesproken werd ook om voor flink wat bengaals vuurwerk te zorgen, voor het neuzen vak dus in hun kleuren (en door hun betaald).
Volgens mij was de wedstrijd de 1e onder de nieuwe leus toen "Maak voetbal niet kapot"
Spelers komen het veld op, bengaals vuur gaat aan en dat hele vak met neuzen stikt half in de groen gele rook,want uiteraard was er geen rood/wit bengaals vuur geplaatst maar groen geel
De woede in dat vak toen was echt schitterend, zelden zo gelachen om een supportersactie
Verder herinner ik me de F-side met name van het feit dat in de hoogtijdagen van het voetbalvandalisme, eind jaren 80, Feyenoord en Utrecht de enige 2 clubs waren die het uitvak in het Zuiderpark uitverkochten, bij die neuzen kwam de helft onverkocht retour.
Zo interessant is die F-side dus helemaal niet.
* DIGGER heeft alleen respect voor de oude gardes van Utrecht en Feyenoord, naast die van Den Haag natuurlijk
quote:oke daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Er gebeurt altijd een hoop in dat soort groepen. Alleen jammer dat de F-Side inmiddels praktisch verdwenen is bij het uitkomen van het boek.
Op vrijdag 8 november 2002 13:17 schreef Doopy-X- het volgende:
boek is absoluut niet uit commercieel standpunt of jaloersheid geschreven. ze wilden gewoon 25 jaar F-side bundelen en mooi in kaart brengen aan de hand van foto's en verhalen.
quote:smaken verschillen dus.
Ikzelf (en vele Ajacieden met mij) vinden de DAS geweldig. Ik denk dat je een beetje Ajacied moet zijn om de humor te begrijpen. Cynisme is ook een pré. Ik hoop dat volgend seizoen de DAS weer terug is want ik mis het echt
quote:ik denk dat het supportershome wat morgen geopend word daar meer aan zal bijdragen
Op vrijdag 8 november 2002 13:20 schreef Frenkie het volgende:[..]
oke daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Er gebeurt altijd een hoop in dat soort groepen. Alleen jammer dat de F-Side inmiddels praktisch verdwenen is bij het uitkomen van het boek.
Maar misschien geeft het boek een impuls aan een nieuwe eendrachtige F-Side.
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 13:19 schreef DIGGER het volgende:
Leukste ooit meegemaakt met de F-side:FC Den Haag - Joden in 1987 meen ik, wedstrijd was totaal uit de hand gelopen met rellen.
Gevolg: Eerstvolgende wedstrijd mochten er geen kaarten verkocht worden aan die neuzen fans.
Wat gebeurde er: Den Haag supportersvereniging koopt 1000 kaarten op en verkoopt die in IJdorp aan die neuzen.
Die waren blij dat ze zo toch de wedstrijd konden bijwonen. Afgesproken werd ook om voor flink wat bengaals vuurwerk te zorgen, voor het neuzen vak dus in hun kleuren (en door hun betaald).
Volgens mij was de wedstrijd de 1e onder de nieuwe leus toen "Maak voetbal niet kapot"
Spelers komen het veld op, bengaals vuur gaat aan en dat hele vak met neuzen stikt half in de groen gele rook,want uiteraard was er geen rood/wit bengaals vuur geplaatst maar groen geel
De woede in dat vak toen was echt schitterend, zelden zo gelachen om een supportersactie
quote:We zullen het zien als volgend jaar ADO weer ere-divisie speelt.
* DIGGER heeft alleen respect voor de oude gardes van Utrecht en Feyenoord, naast die van Den Haag natuurlijk
quote:Aanstaande dinsdag in het NL 3 programma 'andere tijden' (leuk historisch programma overigens) een 'item' over deze rellen.
Op vrijdag 8 november 2002 13:19 schreef DIGGER het volgende:
Leukste ooit meegemaakt met de F-side:FC Den Haag - Joden in 1987 meen ik, wedstrijd was totaal uit de hand gelopen met rellen.
Ik vind het overigens wel grappig dat die F-side pas 25 jaar is. Toen ik er stond waren ze dus pas zo'n 7 jaar bezig. In 1987 stond ik er al niet meer regelmatig. De laatste keer dat ik op F stond was denk ik 1994 of 1995. Was daar met een vriend van me heen, en twee vriendinnen .
quote:Bedankt voor je emotie. Gooi het maar in de groep. We hebben er begrip voor. En vertel eens verder, wat vind je er zo achterlijk aan? Maar om te beginnen: heb je het gelezen?
Op zaterdag 9 november 2002 19:48 schreef LoekB het volgende:
Achterlijk boek, achterlijk topic.
quote:Er staan te veel letters in. Daar krijgt Loek hoofdpijn van.
Op zaterdag 9 november 2002 20:37 schreef Doc het volgende:
En vertel eens verder, wat vind je er zo achterlijk aan?
quote:Mensen die niet vaan=k bij het voetbal komen, denken dat de F-Side bestond uit grote criminelen. En om daar nou vol trots een boek over uit te geven
Op zaterdag 9 november 2002 20:42 schreef keeper het volgende:
Er staan te veel letters in. Daar krijgt Loek hoofdpijn van.
Maar goed. Ik kan er aan de andere kant wel in komen. Ik wil het eerst eens zien voordat ik ga oordelen.
quote:Dat doen ze toch ook niet?
Op zaterdag 9 november 2002 20:53 schreef Frenkie het volgende:
Mensen die niet vaan=k bij het voetbal komen, denken dat de F-Side bestond uit grote criminelen. En om daar nou vol trots een boek over uit te geven
quote:Ik ook
Maar goed. Ik kan er aan de andere kant wel in komen. Ik wil het eerst eens zien voordat ik ga oordelen.
quote:weet ik niet, maar zo denken anderen er over.
Op zaterdag 9 november 2002 21:06 schreef keeper het volgende:
Dat doen ze toch ook niet?
quote:Als je het zo bekijkt is het gek dat ze een boek uitgeven daarover.
Op zaterdag 9 november 2002 21:07 schreef Frenkie het volgende:
weet ik niet, maar zo denken anderen er over.
Of juist logisch, om mensen meer begrip te laten kweken voor voetbalsupporters in het algemeen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |