ik heb nog wel contact, het is alleen niet in persoon.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Silenus het volgende:
Wat is het probleem dan?
Jammer dat het zo gelopen is, het is niet 'normaal' in de zin dat de meeste 'kinderen' ook op volwassen leeftijd nog contact hebben met hun ouders.
Zolang je lekker in je vel zit is er niets aan de hand.
ik ben er zeker niet op tegen . Alleen komt het nooit ter discussie. En ik ga zekers niet van mijn kant een zielige smeekpoging doen waarbij het duidelijk overkomt dat ik contact zoek. Om vervolgens afgewezen te worden. Dat is weleens in het verleden gebeurd en ik schaamde me toen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef DroogDok het volgende:
Wat is normaal? Elke relatie is uniek.
Aan de andere kant is 7 maanden wel lang. Hoe zit het met jouw behoefte om ze in real-life te zien?
Dit snap ik niet helemaal.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Fokboer het volgende:
Dit begon allemaal vorige zomer toen ik een hele grote reis door Europa ondernam. Ik wist het destijds misschien niet maar mijn ouders zagen het waarschijnlijk als een goede smoesje om mij niet meer te bezoeken of laten bezoeken.
misschien maak ik er een van?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef Silenus het volgende:
Ja, ok. Dus wat is nu precies het probleem?
hier vul je heel veel inquote:Dit begon allemaal vorige zomer toen ik een hele grote reis door Europa ondernam. Ik wist het destijds misschien niet maar mijn ouders zagen het waarschijnlijk als een goede smoesje om mij niet meer te bezoeken of laten bezoeken.
Er is altijd 1 kind het lievelingetje.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:01 schreef Fokboer het volgende:
[..]
misschien maak ik er een van?
Zie jij er niks mis mee?
Kun je mij uitleggen waarom zuslief de voorkeursbehandeling krijgt? En ben ik niet meer emotioneel hiervan alleen wil ik het weten als een soort nieuwsgierigheid. Een afsluiter want mijn ouders worden in niet al te lange tijd bejaard.
mijn zus en ik hadden 7 jaar lang helemaal geen contact. Nog steeds niet maar de laatste twee jaar een paar keer ongeregelde telefoongroetjes/gelukswensen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:58 schreef Crutch het volgende:
Heb je er al eens over gesproken met je zus?
Zij zal vast het een en ander over jou besproken hebben met je ouders.
Ik proef toch wat wrevel, frustratie en verwijten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:04 schreef Fokboer het volgende:
[..]
mijn zus en ik hadden 7 jaar lang helemaal geen contact. Nog steeds niet maar de laatste twee jaar een paar keer ongeregelde telefoongroetjes/gelukswensen.
Dit wordt bevorderd/in stand gehouden door mijn ouders.
En wat zou mijn zus hen verteld hebben? Dat snap ik niet. Eerder andersom denk ik toch?
ik heb ze in de laatste paar jaar wel vaker uitgenodigd om mijn nieuwe woning te komen bezoeken (ik ben in de laatste 3 jaar 4 keer verhuisd) en toen sloegen ze dit expliciet af. Zoiets van, nee, de reistijd is voor ons te groot (terwijl een van de plaatsen op 1 uur afstand lag) en wij zijn niet jong meer.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Er is altijd 1 kind het lievelingetje.
Wellicht vinden je ouders je wel een botte lul omdat je nooit langskomt? Het komt op mij heel erg over of je het initiatief bij hun laat liggen, als je ze weer wil ontmoeten nodig dan hun bij jou uit of jezelf bij hun.
Je zit nu van alles in te vullen waarvan je niets weet. Neem zelf contact op met je ouders en maak een afspraak om langs te komen. Kun je het met ze uitpraten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:04 schreef Fokboer het volgende:
[..]
mijn zus en ik hadden 7 jaar lang helemaal geen contact. Nog steeds niet maar de laatste twee jaar een paar keer ongeregelde telefoongroetjes/gelukswensen.
Dit wordt bevorderd/in stand gehouden door mijn ouders.
En wat zou mijn zus hen verteld hebben? Dat snap ik niet. Eerder andersom denk ik toch?
misschien gingen ze ook wel een weekendje weg?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef Fokboer het volgende:
[..]
ik heb ze in de laatste paar jaar wel vaker uitgenodigd om mijn nieuwe woning te komen bezoeken (ik ben in de laatste 3 jaar 4 keer verhuisd) en toen sloegen ze dit expliciet af. Zoiets van, nee, de reistijd is voor ons te groot (terwijl een van de plaatsen op 1 uur afstand lag) en wij zijn niet jong meer.
En als ik voorstelde om bij hun thuis over de vloer te komen was het altijd uitstel of smoesje of 'wij gaan dat weekend op een dagje uit' of 'wat wil je precies?'
Mmmm, ok, dat is wel erg vreemd vanuit je ouders ja. Blijkbaar heb je iets gedaan waarmee je hun erg gekwetst hebt ofzo? Ik zou Bert van Leeuwen van bellen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef Fokboer het volgende:
[..]
ik heb ze in de laatste paar jaar wel vaker uitgenodigd om mijn nieuwe woning te komen bezoeken (ik ben in de laatste 3 jaar 4 keer verhuisd) en toen sloegen ze dit expliciet af. Zoiets van, nee, de reistijd is voor ons te groot (terwijl een van de plaatsen op 1 uur afstand lag) en wij zijn niet jong meer.
En als ik voorstelde om bij hun thuis over de vloer te komen was het altijd uitstel of smoesje of 'wij gaan dat weekend op een dagje uit' of 'wat wil je precies?'
wat voor gekte /schuldgevoel aanpraten is dit?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:03 schreef DroogDok het volgende:
Het is nu 7 maanden, straks is het 3 jaar en voor je het weet sta je op de begrafenis met spijt dat je nooit meer contact heb gezocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |