abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113450553
Ik heb mijn ouders maandenlang niet meer gezien in persoon. Wel hebben we contact via de telefoon en ongeregeld via email, maar het fysiek contact ontbreekt. Deze laatste keer wordt het zeven maanden. Daarvoor ging het bijna een jaar lang.

Mijn zus overigens gaat om de week naar het ouderlijk huis toe waar ze een warme ontvangst krijgt. En zelfs vervoerd wordt in hun auto.

Dit begon allemaal vorige zomer toen ik een hele grote reis door Europa ondernam. Ik wist het destijds misschien niet maar mijn ouders zagen het waarschijnlijk als een goede smoesje om mij niet meer te bezoeken of laten bezoeken.

Ik bevond mij als kind in een dysfunctioneel gezin, (papa aan de drank en soms gewelddadig (bijna uitsluitend tegen mij) en moeder een grote schelder en vreemde eis-steller.

Ik snap dat alle ouder-kind relaties uniek kunnen zijn, maar is dit gebrek aan contact normaal? Ik huil er overigens niet om, ik heb er geen last van dat ik mijn ouders niet meer zien. Ik ga mij ook niet pathetisch en zielig opstellen door bij hen om zoiets te smeken. Ik heb nog zelfrespect.
pi_113450615
O en ik ben 32 jaar. Ik ging het ouderlijk huis uit op mijn 21e.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:49:30 #3
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_113450642
Wat is het probleem dan?

Jammer dat het zo gelopen is, het is niet 'normaal' in de zin dat de meeste 'kinderen' ook op volwassen leeftijd nog contact hebben met hun ouders.

Zolang je lekker in je vel zit is er niets aan de hand.
Gourmetten of steengrillen?
pi_113450766
Wat is normaal? Elke relatie is uniek.

Aan de andere kant is 7 maanden wel lang. Hoe zit het met jouw behoefte om ze in real-life te zien?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113450810
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Silenus het volgende:
Wat is het probleem dan?

Jammer dat het zo gelopen is, het is niet 'normaal' in de zin dat de meeste 'kinderen' ook op volwassen leeftijd nog contact hebben met hun ouders.

Zolang je lekker in je vel zit is er niets aan de hand.
ik heb nog wel contact, het is alleen niet in persoon.

Voor de rest kan het mij aan mijn reet roesten dat ze mij niet meer willen zien. Maar vroeger werd ik er weleens verontrust van, ik heb menige lange nacht erover zitten piekeren. Waarom het zo was.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:57:14 #6
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_113450942
Ja, ok. Dus wat is nu precies het probleem?
Gourmetten of steengrillen?
pi_113450972
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:52 schreef DroogDok het volgende:
Wat is normaal? Elke relatie is uniek.

Aan de andere kant is 7 maanden wel lang. Hoe zit het met jouw behoefte om ze in real-life te zien?
ik ben er zeker niet op tegen . Alleen komt het nooit ter discussie. En ik ga zekers niet van mijn kant een zielige smeekpoging doen waarbij het duidelijk overkomt dat ik contact zoek. Om vervolgens afgewezen te worden. Dat is weleens in het verleden gebeurd en ik schaamde me toen.

Elke subtiele poging (zoiets van, hoi ik moet door jullie plaats rijden volgende week) en toen helemaal geen suggestie zelfs van hunner kant :{ over een ontmoeting.

Mijn ouders hebben me duidelijk gemaakt meerdere keren in het verleden toen ik bij hen nog in huis zat dat ze me niet meer thuis wilden. Mijn zus wel.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:58:13 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_113450976
Heb je er al eens over gesproken met je zus?
Zij zal vast het een en ander over jou besproken hebben met je ouders.
Je moeder is een hamster
pi_113450980
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Fokboer het volgende:

Dit begon allemaal vorige zomer toen ik een hele grote reis door Europa ondernam. Ik wist het destijds misschien niet maar mijn ouders zagen het waarschijnlijk als een goede smoesje om mij niet meer te bezoeken of laten bezoeken.

Dit snap ik niet helemaal.
pi_113451017
Misschien moet je eens een goed gesprek aangaan met je ouders. Het is voor je eigen gemoedsrust natuurlijk prettig dat je weet dat er mensen zijn waar je op kan terugvallen. En ten slot van rekening hebben deze mensen je groot gebracht en vroeger geholpen. Zoiets kan je, ondanks de problemen met de opvoeding, gewoon niet even aan de kant schuiven.

Praten zal niet gemakkelijk zijn, maar ik hoop dat je het wel gaat doen. Nogmaals het is niet specifiek voor hun maar voor jezelf. En simpelweg zeggen dat je er geen last van hebt klopt natuurlijk niet anders had je geen topic hier gestart erover.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_113451080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef Silenus het volgende:
Ja, ok. Dus wat is nu precies het probleem?
misschien maak ik er een van?

Zie jij er niks mis mee?

Kun je mij uitleggen waarom zuslief de voorkeursbehandeling krijgt? En ben ik niet meer emotioneel hiervan alleen wil ik het weten als een soort nieuwsgierigheid. Een afsluiter want mijn ouders worden in niet al te lange tijd bejaard.
pi_113451098
Nee dat is niet normaal.
Maar misschien denken zij ook wel dat jij geen contact meer wil en stellen ze daarom de meeting maar niet voor. BAng om afgewezen te worden..

IK zou eens goed met je zus babbelen, mits je dar nog wel goed contact mee hebt..
pi_113451107
quote:
hier vul je heel veel in
je zegt ook: ik ga niet smeken maar misschien denken zij ook wel dat jij er geen zin in hebt
praat gewoon met elkaar als je iets mist

kijk als je niks mist zou ik het lekker zo door laten kabbelen maar je trekt de vergelijking met je zus en zo dus ik heb het gevoel dat je je wel achter gesteld voelt zeg maar
spreek dat dan uit
als jij dingen voor hen in gaat vullen en zij voor jou heb je zo 30 jaar geen contact en moeten je kinderen later de eo bellen voor het 'familidiner'
daar gaan die verhalen ook altijd precies zo: ruzie om letterlijk niks (alleen wat ze zelf invullen voor de ander) en dan jaren niet praten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113451133
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:01 schreef Fokboer het volgende:

[..]

misschien maak ik er een van?

Zie jij er niks mis mee?

Kun je mij uitleggen waarom zuslief de voorkeursbehandeling krijgt? En ben ik niet meer emotioneel hiervan alleen wil ik het weten als een soort nieuwsgierigheid. Een afsluiter want mijn ouders worden in niet al te lange tijd bejaard.
Er is altijd 1 kind het lievelingetje.
Wellicht vinden je ouders je wel een botte lul omdat je nooit langskomt? Het komt op mij heel erg over of je het initiatief bij hun laat liggen, als je ze weer wil ontmoeten nodig dan hun bij jou uit of jezelf bij hun.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:03:46 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113451158
Maakt het je iets uit of mis je het?

Ik zie en spreek mij pa ook nooit meer, boeit me niets (is natuurlijk wel eea aan voorafgegaan).

Ik zie het maar zo; je kiest zelf met wie je omgaat en je hoeft niet per sé contact met iemand te hebben omdat het toevallig je pa of ma is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113451165
Het is nu 7 maanden, straks is het 3 jaar en voor je het weet sta je op de begrafenis met spijt dat je nooit meer contact heb gezocht.
pi_113451168
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:58 schreef Crutch het volgende:
Heb je er al eens over gesproken met je zus?
Zij zal vast het een en ander over jou besproken hebben met je ouders.
mijn zus en ik hadden 7 jaar lang helemaal geen contact. Nog steeds niet maar de laatste twee jaar een paar keer ongeregelde telefoongroetjes/gelukswensen.

Dit wordt bevorderd/in stand gehouden door mijn ouders.

En wat zou mijn zus hen verteld hebben? Dat snap ik niet. Eerder andersom denk ik toch?
pi_113451204
Over een paar jaar kan je misschien alleen langs hun steen met geschift erop.. denk daar over na en ga langs!
pi_113451245
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:04 schreef Fokboer het volgende:

[..]

mijn zus en ik hadden 7 jaar lang helemaal geen contact. Nog steeds niet maar de laatste twee jaar een paar keer ongeregelde telefoongroetjes/gelukswensen.

En wat zou mijn zus hen verteld hebben? Dat snap ik niet. Eerder andersom denk ik toch?
Ik proef toch wat wrevel, frustratie en verwijten.
pi_113451436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Er is altijd 1 kind het lievelingetje.
Wellicht vinden je ouders je wel een botte lul omdat je nooit langskomt? Het komt op mij heel erg over of je het initiatief bij hun laat liggen, als je ze weer wil ontmoeten nodig dan hun bij jou uit of jezelf bij hun.
ik heb ze in de laatste paar jaar wel vaker uitgenodigd om mijn nieuwe woning te komen bezoeken (ik ben in de laatste 3 jaar 4 keer verhuisd) en toen sloegen ze dit expliciet af. Zoiets van, nee, de reistijd is voor ons te groot (terwijl een van de plaatsen op 1 uur afstand lag) en wij zijn niet jong meer.

En als ik voorstelde om bij hun thuis over de vloer te komen was het altijd uitstel of smoesje of 'wij gaan dat weekend op een dagje uit' of 'wat wil je precies?'
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:12:51 #21
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_113451498
Dus het probleem is niet zozeer het ontbreken van fysiek contact maar meer dat je je afvraagt of het wel normaal is??

Nou ja, in de meeste gezinnen gaat het er anders aan toe, dus in die zin is het niet normaal.
Maar gezien de omstandigheden waarin je opgegroeid is het niet vreemd.

Vormen van contact die niet fysiek zijn (mail, sms enz.) zijn laagdrempeliger, dus een logisch begin.
Mocht iedereen er behoefte aan hebben dan kan het uitgroeien tot een face to face contact. En dat lijkt me op den duur heel goed. Je bent toch directe familie van elkaar.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_113451501
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:04 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Je zit nu van alles in te vullen waarvan je niets weet. Neem zelf contact op met je ouders en maak een afspraak om langs te komen. Kun je het met ze uitpraten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_113451543
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef Fokboer het volgende:

[..]

ik heb ze in de laatste paar jaar wel vaker uitgenodigd om mijn nieuwe woning te komen bezoeken (ik ben in de laatste 3 jaar 4 keer verhuisd) en toen sloegen ze dit expliciet af. Zoiets van, nee, de reistijd is voor ons te groot (terwijl een van de plaatsen op 1 uur afstand lag) en wij zijn niet jong meer.

En als ik voorstelde om bij hun thuis over de vloer te komen was het altijd uitstel of smoesje of 'wij gaan dat weekend op een dagje uit' of 'wat wil je precies?'
misschien gingen ze ook wel een weekendje weg?
en mijn schoonouders wonen hier ook een uurtje vandaan en komen ook maar 1 keer per jaar omdat het te ver is
niet iedereen denkt zoals jij

als jij er mee zit, moet jij het gesprek aan gaan
wie weet denken ze wel "wat wil hij" omdat zij ook denken dat jij geen contact wil en dan hebben ze zoiets van huh waar komt dit vandaan?

kom op je bent 32 kies eens de volwassen optie en ga een gesprek aan
niemand hier op fok gaat dit voor je kunnen verklaren
en blijkbaar wil je toch antwoorden
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113451568
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Mmmm, ok, dat is wel erg vreemd vanuit je ouders ja. Blijkbaar heb je iets gedaan waarmee je hun erg gekwetst hebt ofzo? Ik zou Bert van Leeuwen van bellen.
pi_113451572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:03 schreef DroogDok het volgende:
Het is nu 7 maanden, straks is het 3 jaar en voor je het weet sta je op de begrafenis met spijt dat je nooit meer contact heb gezocht.
wat voor gekte /schuldgevoel aanpraten is dit? :{

ik ben al jarenlang volwasssen, opgegroeid en ontwikkeld.

Ik ken mijn ouders wel en ook alles wat ze mij bijgebracht hebben als kind. Herinneringen zat. Op een gegevent moeten we toch uit elkaar gaan als volwassenen. Dat is de bestemming der natuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')