Ik kan slecht alle wachtwoorden onthouden die tegenwoordig ook nog regelmatig aangepast moeten worden en bij de ING niet gelijk mogen zijn aan de afgelopen tien. Dat maakt de problematiek er niet beter op. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn, met alleen een hotmailaccount en ING rekening, die het superhandig vinden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Euhm
Jij maakt een fout, tot 3x toe iets wat je zou moeten weten, de bank blokkeert uit voorzorg alles zodat je niet wordt bestolen, en het is de schuld van de bank? Randdebiel.
Dat kan alleen bij de ING natuurlijk.quote:ING nooit problemen mee gehad (sinds 1979, voorheen postbank :p)
In het buitenland nog nooit problemen gehad qua betalen en opnemen. En met buitenland bedoel ik achterland China en overig Azie, heel west Europa en Amerika.
Vorig jaar Creditcard vergeten bij de ferry van vasteland China naar Hong Kong, gebeld in Hong Kong (NL tijd 2 uur 's nachts ....), contact met echt mens, transacties nagelopen en kaart direct geblokkeerd en 2 dgn later een nieuwe thuis (in NL).
De ING maakt het me behoorlijk lastig omdat ik er inmiddels vijf versleten heb. En het steeds een nieuwe moet zijn. En omdat hun password recovery zuigt natuurlijk.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon je wachtwoord onthouden
Ja, het ligt aan jou. Zonder mijn pincode kunnen ze helemaal niks.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar daar ben ik juist wel blij mee. Voor het geval dat er wellicht ooit een kwaadwillend persoon met je bankpas vandoor gaat of je smartfoon... schijnt weleens te gebeuren heb ik gehoord.![]()
E.dentifier meeslepen? Waar ga je allemaal heen dat je dat ding nodig hebt? Dat gedoe via sms vind ik weer totaal niet veilig.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:06 schreef jroz het volgende:
ING: makkelijk geld overmaken zonder steeds zo'n e.dentifier mee te slepen
ABN: bij overschrijvingen tussen particulieren heb je je geld sneller. Geld vanuit instanties (DUO) maakt dat niet uit.
Bij ABN heb ik al jaren een rekening lopen en nog geen enkele keer betaald voor m'n bankrekening. Bij ING heb ik ook een bankrekening lopen en wordt er elk kwartaal bedrag x door ING afgeschreven.
Buitenland betalen maakt niet uit. Maar hoezo ING of ABN? En niet één van de andere banken?
gelukkig is wat jij vindt niet zaligmakend danquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
E.dentifier meeslepen? Waar ga je allemaal heen dat je dat ding nodig hebt? Dat gedoe via sms vind ik weer totaal niet veilig.
Nee, dan heeft diegene ook nog jou telefoon nodig voor een TAN code.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Als iemand mijn wachtwoord zou weten kan ik dus bestolen worden? Sterk argument wel.
Dan moet je niet zoveel crack gebruiken. Kan je je pincode wel onthouden?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:48 schreef Cracka-ass het volgende:
De ING maakt het me behoorlijk lastig omdat ik er inmiddels vijf versleten heb. En het steeds een nieuwe moet zijn. En omdat hun password recovery zuigt natuurlijk.
Of thuis, of op m'n werk. Heb geen zin om dat ding elke dag mee te nemen naar m'n werk. Hoezo is SMS minder veilig? Je hebt sowieso een wachtwoord nodig om in te loggen, en dan heeft de dief ook nog je telefoon nodig. Bij ABN Amro hoeft de dief alleen je pincode te weten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
E.dentifier meeslepen? Waar ga je allemaal heen dat je dat ding nodig hebt? Dat gedoe via sms vind ik weer totaal niet veilig.
Precies. Schijnt moeilijk te begrijpen te zijn voor sommigen hier...quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:39 schreef jroz het volgende:
Of thuis, of op m'n werk. Heb geen zin om dat ding elke dag mee te nemen naar m'n werk. Hoezo is SMS minder veilig? Je hebt sowieso een wachtwoord nodig om in te loggen, en dan heeft de dief ook nog je telefoon nodig. Bij ABN Amro hoeft de dief alleen je pincode te weten.
Altijd leuk dit soort opmerkingen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Precies. Schijnt moeilijk te begrijpen te zijn voor sommigen hier...
Er zijn overigens nog wel wat meer banken TS.
Als je ook nog een beetje sociaal/natuur-bewust bent is wellicht de ASN-bank of de Triodos bank ook wel een goed idee. Ik hoor er alleen maar positieve verhalen over.
ONZINquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:07 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
ING is extreem kut.
Rammel je 3x verkeerd je password in kun je een nieuwe aanvragen.... op papier.... waar je een dag of 5 op mag wachten.... ophalen tijdens kantoortijden.....![]()
Precies, een dom argument dus.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:39 schreef jroz het volgende:
[..]
Nee, dan heeft diegene ook nog jou telefoon nodig voor een TAN code.
Die kun je naar keuze instellen. Mijn wachtwoord bij ING niet (meer).quote:Dan moet je niet zoveel crack gebruiken. Kan je je pincode wel onthouden?
Kun je bij de ING inmiddels ook al niet meer pinnen bij een automaat?quote:Of thuis, of op m'n werk. Heb geen zin om dat ding elke dag mee te nemen naar m'n werk. Hoezo is SMS minder veilig? Je hebt sowieso een wachtwoord nodig om in te loggen, en dan heeft de dief ook nog je telefoon nodig. Bij ABN Amro hoeft de dief alleen je pincode te weten.
Ik heb het gehele traject vorige week doorlopen. Als jij weet hoe het sneller kan hou ik me aanbevolen. Stuur dan gelijk ook een briefje naar de ING dat ze hun klanten juist informeren op de website.quote:
Bij het activeren van de app via mijn laptop (jaja, dat is een van de stappen) kreeg ik een foutmelding. Gisteren om precies te zijn. Misschien is dit proces ook al veranderd, dat kan natuurlijk.quote:
1. Druk op 'inlogcodes vergeten' bij Mijn INGquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:22 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik heb het gehele traject vorige week doorlopen. Als jij weet hoe het sneller kan hou ik me aanbevolen. Stuur dan gelijk ook een briefje naar de ING dat ze hun klanten juist informeren op de website.
1. Kloptquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
1. Druk op 'inlogcodes vergeten' bij Mijn ING
2. Vul je rekening- en pasnummer in
3. Ontvang je nieuwe wachtwoord op je telefoon
4. Log in en maak een nieuw wachtwoord aan
Hmm vreemd, blijkbaar is je telefoon dan niet bekend bij de ING ofzo. Vorige week nog zo gedaan, werkte perfect en zat binnen een minuut weer in internetbankieren met een nieuw wachtwoordquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:37 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
1. Klopt
2. Klopt.
3. U ontvangt binnen 5 dagen een afhaalbericht.
4. Haal uw wachtwoord op bij bovenstaand adres tijdens kantoortijden met een geldig legitimatiebewijs.
Klantvriendelijk zijn ze dus ook al niet. Want het kan kennelijk wel anders.
Wat een kutbank.
Uitstekende selectiecriteria, mijn complimenten!quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:49 schreef Swaggmon het volgende:
Waarom ik alleen ABN en ING als optie neem? Omdat we in crisis tijden leven, dus wil ik niet een bank kiezen die failliet kan gaan (DSB).
ABN en ING zijn 2 van de grootste banken in NL dus gaan ze niet zo snel failliet denk ik. Over rabobank heb ik een vreemd beeld gekregen door dat plaatje met "het is de schuld van rabobank".
Bij ING kan je direct een nieuwe op je SMS krijgen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:54 schreef Papabear het volgende:
[..]
Bij ABN Amro kun je onbeperkt je password proberen, of direct via e-mail een nieuwe krijgen? Meteen doen!
Ideaal voor als je b.v. je mobiele smartjap verliest met toegang tot je e-mail![]()
3 keer een verkeerd wachtwoord opgeven![]()
Dus als je je telefoon en portemonnee in je tas hebt en die wordt gestolen, heb je een probleem?quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
1. Druk op 'inlogcodes vergeten' bij Mijn ING
2. Vul je rekening- en pasnummer in
3. Ontvang je nieuwe wachtwoord op je telefoon
4. Log in en maak een nieuw wachtwoord aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |