abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:21:13 #1
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_113411490
Naar aanleiding van het topic "is mijn vriend jaloers, of ga ik te ver?"

vraag ik me af na een reactie van een user of je spanning tussen je partner en een ander aan kunt voelen, en op basis waarvan dat mogelijk is.

Ikzelf kan me daar geen voorstelling van maken, en het lijkt me stug dat je dat aanvoelt.,het lijkt mij meer een domme gedachte. Hoe denken jullie erover?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_113411516
Ja, dat kan.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:25:30 #3
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_113411635
Welke emoties moet ik dan aan denken volgens jou? Lijkt mij meer een gedachtegang die op tunnelvisie is gebaseerd.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_113411707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Welke emoties moet ik dan aan denken volgens jou? Lijkt mij meer een gedachtegang die op tunnelvisie is gebaseerd.
Zoals je al vraagt in de OP. Dat kan je voelen.
En welke tunnelvisie precies? :?

Ik kan bij vrienden/vriendinnen toch ook voelen of ze iemand leuk vinden.
Het lijkt me nogal sociaal gehandicapt als je dat niet kan bij iemand die je goed kent.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:30:58 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_113411851
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Nou ja, heeft wel een hoop met gedrag omtrent en lichaamstaal te maken.
Zoiets zie je wel, mag ik hopen.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:33:54 #6
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_113411997
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zoals je al vraagt in de OP. Dat kan je voelen.
En welke tunnelvisie precies? :?

Ik kan bij vrienden/vriendinnen toch ook voelen of ze iemand leuk vinden.
Het lijkt me nogal sociaal gehandicapt als je dat niet kan bij iemand die je goed kent.
Voelen in de zin van detecteren is geen erkend zintuig. ik bedoel dat je als persoon de gedachtegang "die vindt die leuk" en alles zet je als argument om voor die zelfbedachte stelling. Je maakt je eigen waarheid.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:35:31 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_113412078
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:30 schreef Crutch het volgende:

[..]

Nou ja, heeft wel een hoop met gedrag omtrent en lichaamstaal te maken.
Zoiets zie je wel, mag ik hopen.
Dan nog, kan je daaruit dan steekhoudende argumenten halen, dat degene geïnteresseerd is? Het motief voel je niet denk ik.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:40:03 #8
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_113412284
Ik vind je vraag vreemd. Als ik je zou vragen of het mogelijk is om bijvoorbeeld spanning tussen je beste vriend en een meisje te voelen zou je waarschijnlijk zonder twijfelen ja roepen. Waarom zou het dan niet kunnen tussen je vriendin en iemand anders?

Hoe je dat dan merkt? Lijkt mij dat dat per situatie verschilt. Hoe mensen spanning ervaren en uiten verschilt.

En ja, het kan zijn dat je je dingen inbeeldt. 'Je eigen waarheid maakt.'

----

Dus... Tussen wie en je vriendin denk je spanning te bespeuren?

Je zegt wel dat het naar aanleiding van dat topic is, maar ik vind de antwoorden op je vragen dusdanig vanzelfsprekend dat ik toch het vermoeden heb dat er meer achter zit. Ook de manier waarop je de vragen stelt doet mij dat vermoeden.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:40:27 #9
118585 Crutch
pi_113412303
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Voelen in de zin van detecteren is geen erkend zintuig. ik bedoel dat je als persoon de gedachtegang "die vindt die leuk" en alles zet je als argument om voor die zelfbedachte stelling. Je maakt je eigen waarheid.
Heus niet alles, want er kunnen ook genoeg redenen zijn waarom die persoon diegene ''niet op die manier leuk" zou hoeven vinden. Om redenen als: hij/zij is al bezet en hij/zij heeft het gewoon gezellig met diegene.
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dan nog, kan je daaruit dan steekhoudende argumenten halen, dat degene geïnteresseerd is? Het motief voel je niet denk ik.
Bij vreemden misschien niet, maar je vrienden ken je toch wel?
Je moeder is een hamster
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:53:00 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_113412812
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:40 schreef CruellaDeVil het volgende:
Ik vind je vraag vreemd. Als ik je zou vragen of het mogelijk is om bijvoorbeeld spanning tussen je beste vriend en een meisje te voelen zou je waarschijnlijk zonder twijfelen ja roepen. Waarom zou het dan niet kunnen tussen je vriendin en iemand anders?

Hoe je dat dan merkt? Lijkt mij dat dat per situatie verschilt. Hoe mensen spanning ervaren en uiten verschilt.

En ja, het kan zijn dat je je dingen inbeeldt. 'Je eigen waarheid maakt.'

----

Dus... Tussen wie en je vriendin denk je spanning te bespeuren?

Je zegt wel dat het naar aanleiding van dat topic is, maar ik vind de antwoorden op je vragen dusdanig vanzelfsprekend dat ik toch het vermoeden heb dat er meer achter zit. Ook de manier waarop je de vragen stelt doet mij dat vermoeden.
Nee, dit heeft geen betrekking op mijn persoonlijke situatie of dergelijke. Het gaat mij meer om het feit dat je eigen bevindingen als "gevoel dat" door laat gaan. Dat vind ik een risicovolle zaak. Vooral omdat sommige mensen zo erg uit gaan van vermoedens en 'gevoelens'. Mijns inziens is dat alles behalve verstandig, vooral het feit dat je motieven voor bepaalde acties laat voeden door 'gevoel' wat eigenlijk verkapte vermoedens zijn.

En dat ligt vaak weer ten grondslag in onzekerheid in plaats van goed vertrouwen en het feit dat je partner alles met je zou delen. Laat staan het idee dat je kunt voelen of je partner iemand anders leuk vindt.

Zodoende vraag ik mij af wat beweegredenen van mensen zijn om op basis hierop iets voor te leggen aan je partner.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 14:57:39 #11
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_113412977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee, dit heeft geen betrekking op mijn persoonlijke situatie of dergelijke. Het gaat mij meer om het feit dat je eigen bevindingen als "gevoel dat" door laat gaan. Dat vind ik een risicovolle zaak. Vooral omdat sommige mensen zo erg uit gaan van vermoedens en 'gevoelens'. Mijns inziens is dat alles behalve verstandig, vooral het feit dat je motieven voor bepaalde acties laat voeden door 'gevoel' wat eigenlijk verkapte vermoedens zijn.

En dat ligt vaak weer ten grondslag in onzekerheid in plaats van goed vertrouwen en het feit dat je partner alles met je zou delen. Laat staan het idee dat je kunt voelen of je partner iemand anders leuk vindt.

Zodoende vraag ik mij af wat beweegredenen van mensen zijn om op basis hierop iets voor te leggen aan je partner.
Laat ik het zo zeggen, ik ben er van overtuigd dat het mogelijk is om te merken dat er spanning bestaat tussen jouw partner en een derde persoon, maar de kans is inderdaad reëel, en wat mij betreft ook vrij hoog, dat dat 'opmerken' een andere oorzaak heeft dan dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:00:33 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_113413104
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:57 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ik ben er van overtuigd dat het mogelijk is om te merken dat er spanning bestaat tussen jouw partner en een derde persoon, maar de kans is inderdaad reëel, en wat mij betreft ook vrij hoog, dat dat 'opmerken' een andere oorzaak heeft dan dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.
Dat is precies mijn gedachtegang. Het enige is wat er anders is bij mij is dat ik er niet van overtuigd ben dat je dat kunt aanvoelen. Maar het in die gevallen dat het gevoel 'klopte' het of zo duidelijk was dat een blinde het nog zou merken of het een ongefundeerde gelukstreffer was in het aanvoelen. Wat op zijn beurt weer een denkwijze was die verward werd met gevoel.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:02:06 #13
118585 Crutch
pi_113413182
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat is precies mijn gedachtegang. Het enige is wat er anders is bij mij is dat ik er niet van overtuigd ben dat je dat kunt aanvoelen. Maar het in die gevallen dat het gevoel 'klopte' het of zo duidelijk was dat een blinde het nog zou merken of het een ongefundeerde gelukstreffer was in het aanvoelen. Wat op zijn beurt weer een denkwijze was die verward werd met gevoel.
Tja, dan is het maar net hoe gevoelig/onzeker je bent, denk ik dan.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:05:28 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_113413294
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:02 schreef Crutch het volgende:

[..]

Tja, dan is het maar net hoe gevoelig/onzeker je bent, denk ik dan.
Inderdaad, daar is het mijns inziens allemaal op gebaseerd. Stel je voor, je 'voelt' dat je partner iemand anders leuk vindt. Je legt het voor aan je partner, deze ontkent en het is blijkbaar inderdaad zo dat je partner totaal geen gevoelens heeft voor deze derde.

Alleen jij zit wel met het 'gevoel' dat hij/zij deze persoon wel leuk vindt. Dan kan het maar op 1 ding gebaseerd zijn, en dat is onzekerheid.

Want, een heel zelfverzekerd mens houdt zich toch niet bezig of zijn/haar partner hem/haar nog wel leuk vindt?
pi_113414317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 14:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

mijn ervaring is dat die gevoelens meestal wel ergens op gebaseerd zijn. Een andere manier van praten bij bepaalde telefoontjes, ineens 2x in de week op bezoek gaan bij een vriend die hij eerst eens in de twee weken zag, telefoon niet meer op tafel laten liggen, alleen ja zeggen op de vraag of t leuk was waar je altijd wel iets meer feedback krijgt normaal, minder lichamelijk contact of juist meer. Dat kan bv bijdragen aan t gevoel dat er iets niet klopt. Op zichzelf staand of eenmalig zet je het ws zo van je af, maar opgeteld gaat het kriebelen.
compact en kleverig.
pi_113414650
O, en als je je partner en n ander samen ziet, kun je ook gewoon zien hoe ze naar elkaar kijken bijvoorbeeld.
Zo had ik op mijn werk meteen in de gaten dat de directrice en een van de medewerkers iets met elkaar hadden, door enkel een blik, terwijl ze langs elkaar heen liepen in de hal.
Ze bleken getrouwd te zijn :')

Dat hoeft helemaal niet opvallend te zijn, soms zie je het gewoon.
compact en kleverig.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:43:43 #17
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_113414982
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

mijn ervaring is dat die gevoelens meestal wel ergens op gebaseerd zijn. Een andere manier van praten bij bepaalde telefoontjes, ineens 2x in de week op bezoek gaan bij een vriend die hij eerst eens in de twee weken zag, telefoon niet meer op tafel laten liggen, alleen ja zeggen op de vraag of t leuk was waar je altijd wel iets meer feedback krijgt normaal, minder lichamelijk contact of juist meer. Dat kan bv bijdragen aan t gevoel dat er iets niet klopt. Op zichzelf staand of eenmalig zet je het ws zo van je af, maar opgeteld gaat het kriebelen.
Jij somt hier vermoedens tot vreemdgaan op. Dat is wat anders dan het gebrek aan goede concrete voorbeelden hebben, maar toch voelen dat je partner iemand anders leuk vindt ;)
pi_113415259
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Jij somt hier vermoedens tot vreemdgaan op. Dat is wat anders dan het gebrek aan goede concrete voorbeelden hebben, maar toch voelen dat je partner iemand anders leuk vindt ;)
Ik denk dat die dingen soms niet eens opvallen en dat het dan op gevoel gegooid wordt.
Ik bedacht me bv achteraf pas dat mijn vriend ineens vaker naar zijn broer ging en dat hij zijn telefoontjes ineens niet meer bij mij afhandelde, dat had ik op het moment zelf niet zo in de gaten, ik had echter wel het gevoel dat er iets niet klopte.
Ik ben niet zo achterdochtig, dus ik dacht bij die dingen ook helemaal niet na, toch zei mn gevoel dat er iets niet klopte en toen kwam ik tot die optelsom.

Dat is wat ik wilde zeggen. Sms zegt je gevoel dat er iets niet klopt, al is het misschien niet meteen duidelijk wat dat dan precies is, vaak blijkt het volgens mij wel degelijk ergens op gebaseerd te zijn.
compact en kleverig.
pi_113415542
Is het niet zo dat wij mensen onbewust lichamelijke gebaren maken als we "gevoelens" hebben voor iemand anders? En misschien pikken we dat ook onbewust op en kunnen we daardoor spanning "voelen" tussen bepaalde mensen?
"Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater." A. Einstein
pi_113415607
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 15:56 schreef Sheldorrr_ het volgende:
Is het niet zo dat wij mensen onbewust lichamelijke gebaren maken als we "gevoelens" hebben voor iemand anders? En misschien pikken we dat ook onbewust op en kunnen we daardoor spanning "voelen" tussen bepaalde mensen?
Dat klopt. En vaak is het dan dus toch ergens op gebaseerd.
compact en kleverig.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:33:40 #21
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_113434041
Ik voel dat wel aan. Ik voel al aan als een jongen naar een meisje kijkt, dan voel ik soms echt aan van ja die zit haar wel zitten.
Maar ik ben heel gevoelig voor spanning, dus van daar dat ik dat dan ook goed aan voel.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')