quote:Yup ... Ik zal helaas wel aan de zang moeten wennen ....
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:45 schreef Tokus het volgende:
en holy fuck, die sample van The Reckoning klinkt bruut zeg
Het is geen Matt Barlow, maar dit klinkt zeker wel leuk.
Ben benieuwd naar de rest.
quote:Waar is er iets van te beluisteren?
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:59 schreef Seborik het volgende:
Zo klinkt goed zeg, zonder die rare Ripper-schreeuwen die hij bij Priest deed. Als hij zo bij Priest had gezongen, waren die vast nooit zo ver afgezakt.Het is geen Matt Barlow, maar dit klinkt zeker wel leuk.
Ben benieuwd naar de rest.
quote:www.icedearth.com/sounds
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:09 schreef yvonne het volgende:[..]
Waar is er iets van te beluisteren?
Ik blijf het een vreemd idee vinden
Vette nummers! echt het Iced Earth geluid!
Die dubbele base in Red Baron ![]()
De zang is niet verkeerd, tpast wel redelijk, al had ik toch liever Barlow gehad *snik*
Betekent dit dat Ripper de zanger blijft of was dit tijdelijk?
quote:Kan ze om de een of andere reden niet luisteren
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:14 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
In het begin moest ik nog wel beginnen aan de zang.Maar nu kan ik het wel waarderen,alhoewel hij een iets te "dunne" stem heeft naar mijn mening.
De single "the reckoning" zal ook nog de nummers; hollow man,when the eagles crie en nog een nummer bevatten.
Er gaat een video komen van "when the eagle cries".En het album word verwacht rond eind oktober, ![]()
En indien ripper geen volledige i.e. lid word dan komt er waarscheinlijk geen tour en gaat jon verder met demons&wizards.
[Dit bericht is gewijzigd door dantes_inferno86 op 04-08-2003 10:57]
quote:Jon kan altijd nog Sebastian Bach (o.a. ex-Skid Row) benaderen als Ripper Owens niet bevalt of deze niet bij de band zou willen. Ik zou het een uitstekend idee vinden als hij met twee zangers zou gaan experimenteren.
Op maandag 4 augustus 2003 10:39 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Dat zal wel komen doordat de mp3's er maar kort op zouden staan.In het begin moest ik nog wel beginnen aan de zang.Maar nu kan ik het wel waarderen,alhoewel hij een iets te "dunne" stem heeft naar mijn mening.
De single "the reckoning" zal ook nog de nummers; hollow man,when the eagles crie en nog een nummer bevatten.
Er gaat een video komen van "when the eagle cries".En het album word verwacht rond eind oktober,
En indien ripper geen volledige i.e. lid word dan komt er waarscheinlijk geen tour en gaat jon verder met demons&wizards.
quote:Of matt gewoon bij zijn studie weghalen en weer laten zingen.
Op maandag 4 augustus 2003 18:30 schreef sjun het volgende:[..]
Jon kan altijd nog Sebastian Bach (o.a. ex-Skid Row) benaderen als Ripper Owens niet bevalt of deze niet bij de band zou willen. Ik zou het een uitstekend idee vinden als hij met twee zangers zou gaan experimenteren.
Volgens mij heeft jon nou ook echt definitief voor het powermetalhoek gekozen als je luistert naar de zang,zanglijnen,muziek en onderwerpen.
quote:waar heeft hij dat gezegd? Dat is nogal een harde klap in het gezicht van Matt, waar hij toch nogal goeie vrienden mee is.
Op woensdag 6 augustus 2003 13:34 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Bovendien heeft ripper de zang die jon altijd al voor ogen had.
quote:Bah, geen tour op korte termijn.
ICED EARTH's SCHAFFER: Ex-JUDAS PRIEST Singer Is Not A Member Of The Band - Aug. 8, 2003
Former JUDAS PRIEST frontman Tim "Ripper" Owens contributed vocals to the upcoming ICED EARTH album, "The Glorious Burden", as a guest singer only and has not yet made up his mind as to whether he will join the band permanently.Speaking to Canada's BW&BK, ICED EARTH mainman Jon Schaffer clarified Owens' status in the group.
"Tim was hired to do the vocals for the record only," he said. "Two days after we finished, he lost his gig with PRIEST. Obviously this changes things and maybe he will be the new guy someday in the future, but right now he needs some time to figure out what he's going to do."
"There will come a time when I will decide to look for a permanent singer in the near future, if Tim can't commit. I hired Tim to do this record knowing that he had the ability to do the parts that I'd written and that was the extent of it. I would love to have Tim as the new frontman in ICED EARTH, but he's got to want it or it's no good for anyone involved. He's going through a big change in his life and I will give him some time to figure out what he wants for his future career, but obviously we can't wait forever."
"Either way, ICED EARTH will carry on in the same tradition as always. I feel great and am very, very optimistic for the band's future, no matter who ends up in the vocal position. I will find the right guy and maybe it is Tim. Time will tell. This record has brought about a new beginning for the band and fate will take its course!"
In an interview with Cleveland's The Beacon Journal last month, Tim indicated that since JUDAS PRIEST's last tour ended in the fall, he has been working on solo demos and has just completed vocal tracks with a well-known musician he declined to name (presumably referring to Schaffer). Owens described his upcoming original work as GODSMACK-meets-PANTERA-meets-PRIEST.
ICED EARTH's "The Glorious Burden", with Tim Owens on vocals, is scheduled to be released through SPV Records in the fall.
Na de samples gehoord te hebben, ben ik ervan overtuigd dat hij in Iced Eart zou passen, ondanks mijn eerdere kritiek en ik hoop eigenlijk stiekem wel dat hij ervoor gaat.

Luister maar eens naar Slave to the Grind van Skid Row dan begrijp je wel waarom.
quote:ja, leuk, Slave to the Grind is meer dan 10 jaar oud. Noem 's iets wat Sebastian Bach nog gedaan heeft sindsdien, afgezien van die redelijk geflopte Skid Row albums?
Op zaterdag 16 augustus 2003 07:17 schreef sjun het volgende:
Als Ripper er nog steeds niet uit is moet Jon heel vlot de Canadees Sebastian Bach binnenhalen.Luister maar eens naar Slave to the Grind van Skid Row dan begrijp je wel waarom.
Hij zit momenteel vaker in het theater (en zich vol te vreten, want hij is redelijk dik geloof ik) dan in een concertzaal. 10 jaar terug was hij misschien een goeie geweest, tegenwoordig niet meer zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |