ik zou als ik jou was, en niet echt wilt afvallen, niet minder of gezonder gaan eten dan wat je nu doet. Je eet eerder te weinig, je lichaam gaat daardoor juist vet vast houden.
Ik probeer zelf altijd 1x 2 boterhammen op een dag te eten, ivm koolhydraten. Nou wil ik wat kilo's kwijt, dus jij kunt er gerust 3 nemen. Neem ik deze 's ochtends, dan neem ik smiddags een uitgebreide salade (bijvoorbeeld met kipfilet of zalm/tonijn erbij, en uiteraard tomaat, komkommer enzo) of yoghurt met muesli (gezonde vezelrijke versie van kellogs). Maar meestal ontbijt ik 's ochtends met een bakje yoghurt met de muesli en neem ik smiddags mijn 2 boterhammen, eventueel met een salade er nog bij. Je kunt natuurlijk ook 's ochtends 1 boterham en smiddags 2, of andersom. Probeer veel eitwitten te eten (ei, kip, vis. zuivelproducten) dit vult goed en is ook erg goed voor oa. je spieren.
Eet 's avonds gewoon normaal, eventueel begin je met de groente/salade zodat je al wat in je maag hebt en je minder aardappelen eet. Drink tussendoor 2 glazen water (of thee).
Tussendoor kun je een stukje fruit nemen, of bijvoorbeeld een stukje komkommer. Maar aangezien jij niet wilt afvallen kun je ook rustig een sultana of wat dan ook nemen. Drink veel tussendoor (water of thee) dit vult vaak en reinigt je lichaam ook goed.
Probeer dus gewoon normaal en afwisselend te eten.
Aan sport zou ik als jou was gericht(er) aan de slag gaan op de plekken die je strak wil. Buik en been spieroefeningen dus. Al doe je dit elke dag 10 minuutjes voor je gaat douchen. Je kunt wel vaker gaan tennissen, maar hier zul je alleen maar vet van gaan verbranden (en dit doe je helaas over je hele lichaam en niet alleen op je buik of benen). Met spieroefeningen zul je meer spieren krijgen en dus een strakker lichaam. Ik heb op mijn iPhone wat apps gedownload waar verschillende oefeningen op staan die je kunt doen. Sommige speciaal voor je buik, sommige voor je conditie, misschien is dat ook wat voor je? (hij heet fitbooster, maar er zullen vast meerdere van dit soort apps zijn)
Hoop dat je hier wat mee kunt.