Dit zou inderdaad ook kunnen. Maar wordt zoiets niet al meegenomen in het berekenen van de hoogte van de alimentatie?quote:Op maandag 25 juni 2012 08:25 schreef Lienekien het volgende:
Je zou nog kunnen betogen dat ze, in de jaren dat je bij haar hebt gewoond, meer heeft bijgedragen qua dagelijkse zorg dan je vader. En dat bedoel ik niet in financiële termen.
En als dat zo zou zijn, wat zou dan de consequentie moeten zijn van de verandering dat je op kamers gaat wonen?quote:Op maandag 25 juni 2012 08:30 schreef Renn het volgende:
[..]
Dit zou inderdaad ook kunnen. Maar wordt zoiets niet al meegenomen in het berekenen van de hoogte van de alimentatie?
Dat haar bijdrage dagelijkse zorg; niet financieel dan niet meer groter is dan die van mijn vader.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als dat zo zou zijn, wat zou dan de consequentie moeten zijn van de verandering dat je op kamers gaat wonen?
Je vader heeft voor DUO een draagkracht van ¤ 0,- en jij denkt dat de alimentatie kostendekkend is?quote:Op maandag 25 juni 2012 08:12 schreef Renn het volgende:
[..]
Blijf ik thuis wonen, dan eist moeders de alimentatie van vaders op, oftewel dan moet ik kostgeld betalen.
Nee. Ik denk niet dat dit kostendekkend is. Natuurlijk heeft ze de afgelopen jaren naast de verkregen alimentatie ook zelf geld moeten uitgeven aan mij als kind. Ik zie alleen dat de een moet blijven betalen en de ander niet en dat vind ik dus raar.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vader heeft voor DUO een draagkracht van ¤ 0,- en jij denkt dat de alimentatie kostendekkend is?
Reken er maar op dat je moeder de afgelopen jaren maandelijks meer kosten aan jou heeft gehad dan de alimentatie van je vader.
Overigens gaat haar netto besteedbaar inkomen ook naar beneden als ze belastingtechnisch geen alleenstaande ouder meer is, dat scheelt op een aantal toeslagen en dergelijke nogal flink.
Gas, water, licht, ik mag hopen dat je WC-papier gebruikt om je kont af te vegen, je handdoeken en beddengoed worden niet automagisch schoon (zelfs als je zelf de was moet doen lijkt het me sterk dat je wasmiddel/wasverzachter zelf koopt), enz. enz. enz.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:37 schreef Renn het volgende:
[..]
Dat haar bijdrage dagelijkse zorg; niet financieel dan niet meer groter is dan die van mijn vader.
Sorry.. maar lees het nou even goed.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gas, water, licht, ik mag hopen dat je WC-papier gebruikt om je kont af te vegen, je handdoeken en beddengoed worden niet automagisch schoon (zelfs als je zelf de was moet doen lijkt het me sterk dat je wasmiddel/wasverzachter zelf koopt), enz. enz. enz.
Je bent behoorlijk naïef als je denkt dat dat allemaal vrijwel niets kost.
Maar je moeder blijft waarschijnlijk wel je vangnet.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:47 schreef Renn het volgende:
[..]
Sorry.. maar lees het nou even goed.
Het gaat in de quote om de niet financiële bijdrage. Het gaat dus om de steun / hulp bij keuzes / hulp bij ziekte etc. die ze de afgelopen jaren geboden heeft die mijn vader in mindere mate geboden heeft.
Moeilijk te zeggen. Zowel vader en moeder zijn er altijd voor me geweest. Dat het grootste aandeel niet-financiele bijdrage van mijn moeder gekomen is de afgelopen jaren staat denk ik in verband met de weekendverdeling. (12 dagen moeder, 1 weekend vader per 14 dagen).quote:Op maandag 25 juni 2012 08:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je moeder blijft waarschijnlijk wel je vangnet.
Ah prima, dan blijft de basis voor haar bestaansminimum dus die van een alleenstaande ouder, dan is dat dus al een reden waarom zij bij eenzelfde inkomen (als daar werkelijk sprake van is) meer kosten heeft dan je vader.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:44 schreef Renn het volgende:
[..]
Nee. Ik denk niet dat dit kostendekkend is. Natuurlijk heeft ze de afgelopen jaren naast de verkregen alimentatie ook zelf geld moeten uitgeven aan mij als kind. Ik zie alleen dat de een moet blijven betalen en de ander niet en dat vind ik dus raar.
Overigens heb ik ook nog een zusje. Ik denk dat mijn moeder dus alleenstaande ouder blijft als ik uit huis ga. Correct me if i'm wrong.
Dat denk jij, maar in feite heb je geen flauw idee wat een huishouden kost.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:47 schreef Renn het volgende:
[..]
Sorry.. maar lees het nou even goed.
Het gaat in de quote om de niet financiële bijdrage. Het gaat dus om de steun / hulp bij keuzes / hulp bij ziekte etc. die ze de afgelopen jaren geboden heeft die mijn vader in mindere mate geboden heeft.
Je trekt het uit de context.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk jij, maar in feite heb je geen flauw idee wat een huishouden kost.
Allemaal leuk en aardig deze aanvallen, maar totaal niet relevant.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mens ga koken, dit is helemaal niet relevant voor TS' vraag.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Inderdaad. Jammergenoeg geloof jij niet in het doel dat ik voor ogen heb en denk je dat ik een ander doel heb. Uit z'n context, dus.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, want TS heeft vast een doel met dit topic.
Dus val je hem frontaal aan op zijn vermeende doel?quote:Op maandag 25 juni 2012 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, want TS heeft vast een doel met dit topic.
Leg even uit wat je doel is dan?quote:Op maandag 25 juni 2012 09:02 schreef Renn het volgende:
[..]
Inderdaad. Jammergenoeg geloof jij niet in het doel dat ik voor ogen heb en denk je dat ik een ander doel heb. Uit z'n context, dus.
Maar desalniettemin bedankt voor je meedenken.
Er achter komen waarom de één moet blijven betalen en de ander niet, waar ik ze liever beide de helft zie bijdragen.quote:
Heeft je vader geklaagd?quote:Op maandag 25 juni 2012 09:04 schreef Renn het volgende:
[..]
Er achter komen waarom de één moet blijven betalen en de ander niet, waar ik ze liever beide de helft zie bijdragen.
Nee. Ik zie alleen dat hij de grootste moeite heeft om het bij elkaar te krijgen en ik zie dat hij al 5 jaar in een financiële crisis zit, terwijl mijn moeder zich van luxe kan voorzien en een nieuwe auto kan kopen.quote:
Nogmaals, je had ook gewoon thuis kunnen blijven... Dan had je moeder wel die kosten gehad. Jij kiest ervoor om uitwonend te worden en de allimentatie is nou eenmaal tot 21. Stel, jij had tot 25 thuis gewoond, dan had je moeder ook gewoon blijven betalen voor jou en je vader allang niet meer.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:44 schreef Renn het volgende:
[..]
Nee. Ik denk niet dat dit kostendekkend is. Natuurlijk heeft ze de afgelopen jaren naast de verkregen alimentatie ook zelf geld moeten uitgeven aan mij als kind. Ik zie alleen dat de een moet blijven betalen en de ander niet en dat vind ik dus raar.
Nogmaals, dan eist ze alle kosten die ze heeft aan mij bij me op, omdat ze vind dat ik zelfstandig hoor te zijn, beginnende bij de alimentatie.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:11 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nogmaals, je had ook gewoon thuis kunnen blijven... Dan had je moeder wel die kosten gehad. Jij kiest ervoor om uitwonend te worden en de allimentatie is nou eenmaal tot 21. Stel, jij had tot 25 thuis gewoond, dan had je moeder ook gewoon blijven betalen voor jou en je vader allang niet meer.
Ja? Want dat doet ze nu ook? En heeft ze dit gezegd of denk jij dit?quote:Op maandag 25 juni 2012 09:13 schreef Renn het volgende:
[..]
Nogmaals, dan eist ze alle kosten die ze heeft aan mij bij me op, omdat ze vind dat ik zelfstandig hoor te zijn, beginnende bij de alimentatie.
Omdat mijn moeder een dure levensstijl heeft is het voor mij goedkoper om in dat geval op mijzelf te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |