abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113306176
Hola .. ik wilde mijn verhaal kwijt en reacties zijn gewenst.
Ik ben net 22 jaar geworden(V), maar in de liefde wil het niet lukken.
Tot mijn 18e was ik er simpelweg niet mee bezig, ik vond vrienden leuker en kon mij goed zelf vermaken, had dus geen behoefte aan een relatie.
Nu ben ik net jarig ben geweest..zat ik toch wel ergens mee.. In de afgelopen 4 jaren heb ik om de 4 maanden (ongv) altijd wel een date gehad.. in het begin was het of niet leuk (geen klik) of juist wel maar liep het nergens op uit. Alleen merk ik steeds meer dat
wanneer iemand te dichtbij komt, mij erg leuk vindt, ik wat afstandelijker wordt.. Bv; hij verteld mij Weet je wel hoe mooi je bent? Of hoe komt het dat jij nog single bent? Etc.

Ja, je ziet het goed.. ik heb dus geen relatie gehad. Iets houdt me tegen om liefde echt een kans te geven, ik vind het veiliger om wat te daten en niemand te close toe te laten. Waardoor ik later redenen ga verzinnen waarom het niet lukte.

Nu heb ik onlangs iemand ontmoet, hij heeft bijna alle dingen die ik zoek in een ander.. lief, integer, een leuke jongen met oprechte intenties.
Maar ik begin het nu al moeilijk te krijgen, ik werd het net emotioneel van : (, omdat er iets ongrijpbaars is dat mij tegenhoudt. misschien beetje angst om te binden of verlaten te worden?
mijn vader had vroeger vaak weg willen gaan..
pi_113306444
daddy issues
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_113306767
En je vraag is wat nu te doen?

Wees eerlijk tegen hem, en vertel waarom je soms afstandelijk bent, en doe het gewoon rustig aan.
pi_113306986
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:14 schreef RoBo87 het volgende:
En je vraag is wat nu te doen?

Wees eerlijk tegen hem, en vertel waarom je soms afstandelijk bent, en doe het gewoon rustig aan.
Dit en niet zo miepen, geniet gewoon van de leuke dingen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_113307329
Een ander echt leuk vinden is dus het probleem niet, dat is al een groot voordeel. Het maakt het alleen wel ingewikkeld dat je een bepaalde verwachting hebt die je kennelijk ook waar maakt: tot hier maar niet verder kunnen. Dat botsts. Feitelijk maak je dus onbewust een keuze waar je het niet helemaal mee eens bent. En dat is niet zo gek - iemand erg leuk vinden is iets waar je nauwelijks controle over hebt - maar het beslissen om wel of niet verder te willen gaan is het gewoonlijk wel. Je geeft zelf al aan dat er dingen kunnen spelen die je mogelijk tegenhouden. Emotioneel worden tegen je bewuste gedachten in is een kernmerk dat er iets speelt. En je geeft zelf een concreet voorbeeld waarin je denkt dat het vandaan kan komen - je vader waarin je een herkenning ziet in eerder gedrag.

Goed nieuws: jij bent jij. Als je iets doet is het vast ergens goed voor, zelfs als je het bewust doet. Stukje zelfbehoud. Misschien wil je nog iets, misschien wil je iets juist niet, of allebij. Ik neem aan dat je vader inmiddels minder vaak weg wil - misschien kan je ontdekken wat er voor zorgde waarom dat minder is geworden. Maar nog beter is om het bij jezelf te zoeken: wat zijn de dingen waar je tegenop ziet als je met iemand gaat en wat zijn de voordelen die je hebt als je dat niet doet. En dat even los van emoties - dat een uitting als een reactie op iets wat je ervaart als iets negatiefs of positiefs. Schrijf t op, maak een lijstje, dan heb je een begin. Je hebt het over integer, heb je misschien negatieve ervaringen met andere personen die je bedrogen hebben waardoor je een ander niet makkelijk vertrouwd?

ps: met 22 hoef je je absoluut nog geen zorgen te maken dat je nog geen vaste relatie hebt en als je gemiddeld iedere 4 maanden een date hebt zit je nmm ver boven het gemiddelde wat betreft wederzijds interesse tussen personen. Wat zou het gevolg zijn als je minder ging daten?
pi_113307362
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:05 schreef Lotje-Plusone het volgende:
daddy issues
Before you jump to conclusions.. mijn vader wilde vroeger scheiden..dat is iets anders dan permanent geen aandacht krijgen.

>"These days, people say a woman has daddy issues
when she appears to be seeking attention from men in order to compensate for the
attention she may not have received from her father. When we talk about her
daddy issues, we⤙re generally talking about things like aggressive flirtation,
promiscuity, a tendency toward exhibitionism, and certain emotional
hang-ups."

Dat heb ik allemaal niet, ik heb juist niet de aandacht van mannen nodig om me goed te voelen.. want ik kan juist prima zonder
pi_113307421
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:30 schreef kodak_ het volgende:
Een ander echt leuk vinden is dus het probleem niet, dat is al een groot voordeel. Het maakt het alleen wel ingewikkeld dat je een bepaalde verwachting hebt die je kennelijk ook waar maakt: tot hier maar niet verder kunnen. Dat botsts. Feitelijk maak je dus onbewust een keuze waar je het niet helemaal mee eens bent. En dat is niet zo gek - iemand erg leuk vinden is iets waar je nauwelijks controle over hebt - maar het beslissen om wel of niet verder te willen gaan is het gewoonlijk wel. Je geeft zelf al aan dat er dingen kunnen spelen die je mogelijk tegenhouden. Emotioneel worden tegen je bewuste gedachten in is een kernmerk dat er iets speelt. En je geeft zelf een concreet voorbeeld waarin je denkt dat het vandaan kan komen - je vader waarin je een herkenning ziet in eerder gedrag.

Goed nieuws: jij bent jij. Als je iets doet is het vast ergens goed voor, zelfs als je het bewust doet. Stukje zelfbehoud. Misschien wil je nog iets, misschien wil je iets juist niet, of allebij. Ik neem aan dat je vader inmiddels minder vaak weg wil - misschien kan je ontdekken wat er voor zorgde waarom dat minder is geworden. Maar nog beter is om het bij jezelf te zoeken: wat zijn de dingen waar je tegenop ziet als je met iemand gaat en wat zijn de voordelen die je hebt als je dat niet doet. En dat even los van emoties - dat een uitting als een reactie op iets wat je ervaart als iets negatiefs of positiefs. Schrijf t op, maak een lijstje, dan heb je een begin. Je hebt het over integer, heb je misschien negatieve ervaringen met andere personen die je bedrogen hebben waardoor je een ander niet makkelijk vertrouwd?

ps: met 22 hoef je je absoluut nog geen zorgen te maken dat je nog geen vaste relatie hebt en als je gemiddeld iedere 4 maanden een date hebt zit je nmm ver boven het gemiddelde wat betreft wederzijds interesse tussen personen. Wat zou het gevolg zijn als je minder ging daten?
Dankjewel! :)
pi_113307545
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:31 schreef bruni het volgende:

[..]

Before you jump to conclusions.. mijn vader wilde vroeger scheiden..dat is iets anders dan permanent geen aandacht krijgen.

>"These days, people say a woman has daddy issues
when she appears to be seeking attention from men in order to compensate for the
attention she may not have received from her father. When we talk about her
daddy issues, we⤙re generally talking about things like aggressive flirtation,
promiscuity, a tendency toward exhibitionism, and certain emotional
hang-ups."

Dat heb ik allemaal niet, ik heb juist niet de aandacht van mannen nodig om me goed te voelen.. want ik kan juist prima zonder
Het was maar een dom grapje omdat je de nadruk erop legt met die laatste zin in je OP.
Maar de rest meen ik wel, niet zoveel nadenken over alles maar gewoon voor iets gaan.
No offence maar ik vind dit altijd van die non-problemen, eigenlijk is er helemaal niets aan de hand maar je praat jezelf van allerlei problemen aan.
Er is maar 1 manier om dat op te lossen en dat is jezelf een schop onder je kont verkopen en zorgen dat je er anders instaat.
Anders zit je hier over 10 jaar nog mee en dan ben je 32 zonder relatie.
pi_113307698
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:36 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Het was maar een dom grapje omdat je de nadruk erop legt met die laatste zin in je OP.
Maar de rest meen ik wel, niet zoveel nadenken over alles maar gewoon voor iets gaan.
No offence maar ik vind dit altijd van die non-problemen, eigenlijk is er helemaal niets aan de hand maar je praat jezelf van allerlei problemen aan.
Er is maar 1 manier om dat op te lossen en dat is jezelf een schop onder je kont verkopen en zorgen dat je er anders instaat.
ja misschien til ik er wel te zwaar aan.. mr het is niet vreemd als je je het gaat afvragen wanneer het systematisch gebeurd..
pi_113307857
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:40 schreef bruni het volgende:

[..]

ja misschien til ik er wel te zwaar aan.. mr het is niet vreemd als je je het gaat afvragen wanneer het systematisch gebeurd..
Nee dat is ook niet vreemd maar over analyseren werkt averechts dat merk je nu wel. Kijk gewoon hoe het loopt met die jongen en geniet er een beetje van.
Als je er wat meer ontspannen instaat is dat voor jullie beide een stuk leuker.
pi_113307881
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:36 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Herkenbaar.. doe ik ook :@
Ik probeer mezelf er nu ook op in te stellen van: 'doe gewoon en we zien wel wat er gebeurt'
Toch blijft mijn verstand af en toe sterker dan mijn gevoel haha! Maar het gaat met kleine stapjes vooruit..
Ik zou zeggen gewoon rustig aan doen en eerlijk blijven ;)
pi_113308162
Ik heb een gouden tip :o

Stel jezelf open :)
En vuur je interesse in hem op hem af ipv dat je gaat zitten nadenken over de toekomst.. Je gevoel zegt toch dat je hem interessant vindt? Ga pijlen of dat gevoel klopt..
Zo ja - blijven daten. Zo nee - stoppen met daten.
Rustig aan.
pi_113308346
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:32 schreef bruni het volgende:

[..]

Dankjewel! :)
Graag gedaan!
pi_113308744
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:40 schreef bruni het volgende:

[..]

Het grappige is dat je het ook om kan draaien: stel je moeder wilde nooit bij iemand weg en dat is iets wat je ook denkt te willen. Zou dat dan door haar komen of omdat je een bepaalde manier van denken hebt over wat positief of negatief voor jezelf is? ;)
pi_113310906
TS: je bent niet alleen, ik ben inmiddels 27 en ben ook nog alleen, min of meer om dezelfde redenen als jij. Op het moment dat er iemand dichtbij dreigt te komen ga ik afzetten, en als het even kan geef ik een ander helemaal de kans niet om zo ver te komen. Maar ik baal er tegelijk wel van dat ik nog alleen ben.

Het antwoord is om aan jezelf te werken, want het zit in je bovenkamer. Ik ben er ook nog lang niet, maar erkenning is stap 1 ^O^

Love is giving someone the ability to destroy you, but trusting them not to.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')