Nee.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:47 schreef NDAsilenced het volgende:
Een hele zware aantijging! is dit dan het begin van het einde van de chinese groei?
Ik vind het vreemd dat de reserves gekoppeld worden aan de vraag naar elektriciteit aangezien steenkool op zichzelf al een exportproduct is. Een hoge steenkoolprijs hoeft daarnaast ook niet te betekenen dat er minder geconsumeerd wordt, integendeel, ik denk dat elektriciteitsbehoeften zelfs een zeer slechte indicator zijn van economische groei omdat de trend van stijgende energieconsumptie redelijk irreversibel van aard is.quote:Er zijn verschillende aanwijzingen voor het vervalsen, schrijft The New York Times. Zo zouden in China de laatste maanden de reserves aan steenkool flink zijn toegenomen. Volgens de krant betekent dat, dat er minder vraag is naar elektriciteit. Dat duidt dan weer op het afnemen van economische activiteiten
Uhm ik denk dat ze bedoelen dat de reserves gestegen zijn in kwantiteit, hetgeen ze koppelen aan dat die hoeveelheid niet verbrand is om energie op te wekken. De prijs van steenkool zou ook een manier kunnen zijn dat er grotere reserves zijn (p*q) maar ook de productie kan bijvoorbeeld hoger liggen.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:27 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat de reserves gekoppeld worden aan de vraag naar elektriciteit aangezien steenkool op zichzelf al een exportproduct is. Een hoge steenkoolprijs hoeft daarnaast ook niet te betekenen dat er minder geconsumeerd wordt, integendeel,
Dat zou kunnen maar wat al ontgonnen is behoort in principe niet tot de reserves maar tot iemands voorraad. In die zin kunnen de economische reserves alleen aangroeien als er nieuwe velden worden ontdekt (=onwaarschijnlijk) of als de kolenprijs stijgt en een deel van de subeconomische reserves weer economisch winbaar zijn.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:49 schreef snabbi het volgende:
Uhm ik denk dat ze bedoelen dat de reserves gestegen zijn in kwantiteit, hetgeen ze koppelen aan dat die hoeveelheid niet verbrand is om energie op te wekken. De prijs van steenkool zou ook een manier kunnen zijn dat er grotere reserves zijn (p*q) maar ook de productie kan bijvoorbeeld hoger liggen.
Te blackmailen ja? En om wat gaan ze blackmailen dan?quote:Op zondag 24 juni 2012 21:18 schreef Traeiter het volgende:
Zwaktebod van USA om China te blackmailen.
In common usage, blackmail is a crime involving threats to reveal substantially true or false information about a person to the public, a family member, or associates unless a demand is met.[1][2] It may be defined as coercion involving threats of physical harm, threat of criminal prosecution, or threats for the purposes of taking the person's money or property.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Te blackmailen ja? En om wat gaan ze blackmailen dan?
"Geef ons al je grondstoffen of we publiceren dat jullie cijfers vals zijn!!11"
Ik vermoed dat je "zwart maken" bedoelt, wat niet hetzelfde is als "blackmailen", hetgeen "afpersen" betekent. Gewoon lekker het nederlandse woord gebruiken als je niet zo goed in engels bent
Volgens mij snap je het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 03:32 schreef Traeiter het volgende:
[..]
In common usage, blackmail is a crime involving threats to reveal substantially true or false information about a person to the public, a family member, or associates unless a demand is met.[1][2] It may be defined as coercion involving threats of physical harm, threat of criminal prosecution, or threats for the purposes of taking the person's money or property.
Toch wel het woord dat ik zoek, leek me vrij relevant aangezien we ook de laatste tijd steeds meer met private ratingbureau's te maken hebben.
Ik hoef geen bedrijf in China te runnen om te snappen dat Chineze het niet zo nauw nemen met de cijfers. Mensen hebben namelijk ongeacht waar ze wonen een neiging zaken mooier te willen voorstellen als ze daadwerkelijk zijn, dat doen wij dus de Chinezen zullen dat ook doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:45 schreef 123dudeguys het volgende:
Mensen die in China een business runnen weten dat dit waar is.
Ik neem aan dat je een grapje maakt al wetende dat China zoveel geld in de wereld heeft uitstaan dat er nooit sprake kan zijn dat dit allemaal niet gewaarborgde yuan's zijn...quote:Op zondag 24 juni 2012 09:47 schreef NDAsilenced het volgende:
Een hele zware aantijging! is dit dan het begin van het einde van de chinese groei?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |