abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114927471
Ik gebruik alleen exit( EXIT_SUCCESS ) en exit( EXIT_FAILURE ); enig andere info vertrekt naar stderr.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2012 @ 09:20:09 #203
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_115128363
Nu Arch sinds twee maanden over is afgestapt van hun Arch Installation Framework naar een zsh-boot en een install.txt en ik over een maand niet al te lang kan doen over een nieuwe werkdesktopinstallatie ben ik maar een eigen scriptje aan het maken. Sowieso handig voor mijzelf dat ik met een druk op de knop de hele berg pakketjes kan installeren die ik gebruik en alle dingen als timezone zetten, etc. automagisch gebeurt.

Dat 'berg pakketjes' is het uhm een beetje. Met de hand cfdisk, wat mount en mkfs commandootjes uitvoeren is uiteraard een eitje, maar bedenken welke pakketjes ik nou daadwerkelijk gebruik. :')
Carpe Libertatem
pi_115137936
Wat is een zsh-boot? Hier heb ik tutorial geschreven ipv scriptje met alle stappen.
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2012 @ 17:42:37 #205
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_115144799
quote:
0s.gif
Op zondag 5 augustus 2012 14:54 schreef NightH4wk het volgende:
Wat is een zsh-boot? Hier heb ik tutorial geschreven ipv scriptje met alle stappen.
Oh, niets speciaals, maar een boot waar je ipv. de standaard bash een zsh krijgt. Je start de iso op en krijgt direct een rootshell (met zsh dus) waarvandaan er veel plezier gewenst wordt en je alles met de hand zelf moet regelen ipv. het menu wat je eerst kreeg.
Carpe Libertatem
pi_115144875
Ah, ok. Het gebruk van zsh ipv bash kan ik wel apprecieren. :7
pi_115191864
Mensen, wat ben ik gelukkig *O*

Zojuist Ubuntu 12.10 Alpha 3 getest op mijn laptop, en eindelijk, ik heb geen issues meer met mijn hardware :D _O_ touchpad werkt, en zelfs mijn grafische kaart doet normaal.

Doei Windows. :W
pi_115193293
quote:
14s.gif
Op maandag 6 augustus 2012 16:46 schreef Computerfluisteraar het volgende:

Zojuist Ubuntu 12.10 Alpha 3 getest op mijn laptop, en eindelijk, ik heb geen issues meer met mijn hardware :D _O_ touchpad werkt, en zelfs mijn grafische kaart doet normaal.

welke laptop heb je? ik heb ook problemen met mijn touchpad namelijk. :P
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:24:17 #209
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_115194001
quote:
14s.gif
Op maandag 6 augustus 2012 16:46 schreef Computerfluisteraar het volgende:

Gaaf. Dan ga ik die ook eens installeren. Nu dus *O*

Is er al veel te zien wijzigingen?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_115194634
Voor touchpad zijn er toch meestal wel aardige drivers? Alleen configureren is wat vervelend.
pi_115196095
quote:
0s.gif
Op maandag 6 augustus 2012 17:13 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik heb flink wat problemen gehad met de touchpad in mijn Dell Latitude 6420. Die werd niet volledig ondersteund en werd daardoor alleen herkend als een PS/2 muis. Het is een ALPS touchpad en de fabrikant bleek niet genegen om specs vrij te geven... gevolg: scrollen, en tappen uitzetten werkte niet, en de touch pad gaf ook regelmatig bogus input door waardoor je cursor over het scherm stuiterde. Zwaar irritant. Gelukkig hebben wat slimme mensen de boel weten te reverse engineeren zodat er nu al een tijdje een goed werkende driver in de kernel zit. :)
pi_115197644
quote:
0s.gif
Op maandag 6 augustus 2012 17:13 schreef erikkll het volgende:

[..]

Het was een drama :'( ik heb de HP ProBook4720s.

Alleen nog een beetje veel bugs, dus kan iemand me uitleggen hoe ik Linux kernel 3.5 kan installeren op 12.04? :D

Heb trouwens net geprobeerd grafische drivers te installeren op 12.10, maar toen kreeg ik geen beeld meer :'( :')

Als ik het draaiende krijg, gooi ik Windows eraf *O*
pi_115197665
quote:
0s.gif
Op maandag 6 augustus 2012 17:36 schreef NightH4wk het volgende:
Voor touchpad zijn er toch meestal wel aardige drivers? Alleen configureren is wat vervelend.
HP heeft die inderdaad wel, maar die werken vreemd genoeg niet...
pi_115211923
In mijn terminal thuis, (op mijn thuiscomputer) crasht de ssh connection echt elke keer binnen 5 minuten inactiviteit....(gewoon niet reagerende terminal)...hoe kan ik dat veranderen? Op mijn werk heb ik hier geen last van, ondanks zover ik weet exact dezelfde instellingen....is er ergens een soort tijdlimiet die je kan veranderen???
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2012 @ 22:38:58 #215
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_115212224
quote:
0s.gif
Op maandag 6 augustus 2012 22:34 schreef Norrage het volgende:
In mijn terminal thuis, (op mijn thuiscomputer) crasht de ssh connection echt elke keer binnen 5 minuten inactiviteit....(gewoon niet reagerende terminal)...hoe kan ik dat veranderen? Op mijn werk heb ik hier geen last van, ondanks zover ik weet exact dezelfde instellingen....is er ergens een soort tijdlimiet die je kan veranderen???
http://www.openssh.org/faq.html

Zie 2.12
Carpe Libertatem
pi_115212340
quote:
14s.gif
Op maandag 6 augustus 2012 22:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

http://www.openssh.org/faq.html

Zie 2.12
^O^
Thanks, snel antwoord :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_115213288
quote:
0s.gif
Op maandag 6 augustus 2012 22:40 schreef Norrage het volgende:

[..]

^O^
Thanks, snel antwoord :D
Nu krijg ik het alleen niet gefixed. ik heb geen sshd_config bestand, of moet ik die zelf aanmaken?
pi_115221962
Zelfde FAQ?
pi_115224999
Files als sshd_config hebben zelfs een man entry. :9
pi_115225026
Zitten jullie nog ergens op IRC?
pi_115227914
quote:
2s.gif
Op dinsdag 7 augustus 2012 00:59 schreef trancethrust het volgende:
Zelfde FAQ?
Ja heel duidelijk. Maar niet heus :P Heb het op een andere site moeten opzoeken... :)
pi_115230580
quote:
0s.gif
Op maandag 6 augustus 2012 18:32 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Het was een drama :'( ik heb de HP ProBook4720s.

Alleen nog een beetje veel bugs, dus kan iemand me uitleggen hoe ik Linux kernel 3.5 kan installeren op 12.04? :D
Als je reden hebt om aan te nemen dat die bugs daarin gefixt zijn kun je dat proberen. Maar 3.5 is een development versie dus dat kan instabiel zijn. Ik zou die eigenlijk niet gebruiken. Ik draai zelf 3.4.7 en nieuwer heb ik nog niet geprobeerd, geen reden voor.

http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.4.7-quantal/
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.5-quantal/

En zelfs de release candidates voor 3.6 al:
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.6-rc1-quantal/

Je hebt drie packages nodig: linux-headers, linux-image en linux-image-extra, en dan natuurlijk voor jouw architectuur (32 of 64 bits). Gewoon downloaden en dan installeren met "sudu dpkg -i <packagenaam>" en dan rebooten.
pi_115231248
quote:
0s.gif
Op dinsdag 7 augustus 2012 09:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja heel duidelijk. Maar niet heus :P Heb het op een andere site moeten opzoeken... :)
OK.
pi_115260129
Lekker kloten met je OS. Je OS naar de knoppen helpen en vervolgens lekker overal weer aan pielen.

Weer een paar uur verder, maar het is stiekem zo leuk. :P
pi_115269822
quote:
0s.gif
Op dinsdag 7 augustus 2012 11:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je reden hebt om aan te nemen dat die bugs daarin gefixt zijn kun je dat proberen. Maar 3.5 is een development versie dus dat kan instabiel zijn. Ik zou die eigenlijk niet gebruiken. Ik draai zelf 3.4.7 en nieuwer heb ik nog niet geprobeerd, geen reden voor.

http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.4.7-quantal/
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.5-quantal/

En zelfs de release candidates voor 3.6 al:
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.6-rc1-quantal/

Je hebt drie packages nodig: linux-headers, linux-image en linux-image-extra, en dan natuurlijk voor jouw architectuur (32 of 64 bits). Gewoon downloaden en dan installeren met "sudu dpkg -i <packagenaam>" en dan rebooten.
Rebooten hoeft namelijk niet :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop