Oh, niets speciaals, maar een boot waar je ipv. de standaard bash een zsh krijgt. Je start de iso op en krijgt direct een rootshell (met zsh dus) waarvandaan er veel plezier gewenst wordt en je alles met de hand zelf moet regelen ipv. het menu wat je eerst kreeg.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:54 schreef NightH4wk het volgende:
Wat is een zsh-boot? Hier heb ik tutorial geschreven ipv scriptje met alle stappen.
welke laptop heb je? ik heb ook problemen met mijn touchpad namelijk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:46 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Mensen, wat ben ik gelukkig
Zojuist Ubuntu 12.10 Alpha 3 getest op mijn laptop, en eindelijk, ik heb geen issues meer met mijn hardware![]()
touchpad werkt, en zelfs mijn grafische kaart doet normaal.
Doei Windows.
Gaaf. Dan ga ik die ook eens installeren. Nu dusquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:46 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Mensen, wat ben ik gelukkig
Zojuist Ubuntu 12.10 Alpha 3 getest op mijn laptop, en eindelijk, ik heb geen issues meer met mijn hardware![]()
touchpad werkt, en zelfs mijn grafische kaart doet normaal.
Doei Windows.
Ik heb flink wat problemen gehad met de touchpad in mijn Dell Latitude 6420. Die werd niet volledig ondersteund en werd daardoor alleen herkend als een PS/2 muis. Het is een ALPS touchpad en de fabrikant bleek niet genegen om specs vrij te geven... gevolg: scrollen, en tappen uitzetten werkte niet, en de touch pad gaf ook regelmatig bogus input door waardoor je cursor over het scherm stuiterde. Zwaar irritant. Gelukkig hebben wat slimme mensen de boel weten te reverse engineeren zodat er nu al een tijdje een goed werkende driver in de kernel zit.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
welke laptop heb je? ik heb ook problemen met mijn touchpad namelijk.
Het was een dramaquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
welke laptop heb je? ik heb ook problemen met mijn touchpad namelijk.
HP heeft die inderdaad wel, maar die werken vreemd genoeg niet...quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:36 schreef NightH4wk het volgende:
Voor touchpad zijn er toch meestal wel aardige drivers? Alleen configureren is wat vervelend.
http://www.openssh.org/faq.htmlquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:34 schreef Norrage het volgende:
In mijn terminal thuis, (op mijn thuiscomputer) crasht de ssh connection echt elke keer binnen 5 minuten inactiviteit....(gewoon niet reagerende terminal)...hoe kan ik dat veranderen? Op mijn werk heb ik hier geen last van, ondanks zover ik weet exact dezelfde instellingen....is er ergens een soort tijdlimiet die je kan veranderen???
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.openssh.org/faq.html
Zie 2.12
Nu krijg ik het alleen niet gefixed. ik heb geen sshd_config bestand, of moet ik die zelf aanmaken?quote:
Ja heel duidelijk. Maar niet heusquote:
Als je reden hebt om aan te nemen dat die bugs daarin gefixt zijn kun je dat proberen. Maar 3.5 is een development versie dus dat kan instabiel zijn. Ik zou die eigenlijk niet gebruiken. Ik draai zelf 3.4.7 en nieuwer heb ik nog niet geprobeerd, geen reden voor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:32 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Het was een dramaik heb de HP ProBook4720s.
Alleen nog een beetje veel bugs, dus kan iemand me uitleggen hoe ik Linux kernel 3.5 kan installeren op 12.04?
OK.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja heel duidelijk. Maar niet heusHeb het op een andere site moeten opzoeken...
Rebooten hoeft namelijk nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je reden hebt om aan te nemen dat die bugs daarin gefixt zijn kun je dat proberen. Maar 3.5 is een development versie dus dat kan instabiel zijn. Ik zou die eigenlijk niet gebruiken. Ik draai zelf 3.4.7 en nieuwer heb ik nog niet geprobeerd, geen reden voor.
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.4.7-quantal/
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.5-quantal/
En zelfs de release candidates voor 3.6 al:
http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v3.6-rc1-quantal/
Je hebt drie packages nodig: linux-headers, linux-image en linux-image-extra, en dan natuurlijk voor jouw architectuur (32 of 64 bits). Gewoon downloaden en dan installeren met "sudu dpkg -i <packagenaam>" en dan rebooten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop