Nee hoor, de jaren 20 waren behoorlijk rooskleurig economisch gezien. Behalve voor de Weimar Republiek en een aantal andere Europese landen die in puin lagen misschien.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:44 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ja, een paar schamele jaren. Daarna direct weer misere.
Edit: En daarbij, de roaring twenties slaan niet op economische voorspoed, maar het roerige jaren waren![]()
Ditquote:Op zondag 24 juni 2012 12:52 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Rome Total War is nog steeds briljant
Kan je uitleggen wat je dan wel onder balans verstaat? Want blijkbaar vind je dat die er niet is.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:35 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je aan welvaart een balans kan afmeten, als je probeert iedereens welvaart een soort van gelijk te krijgen kom je uit bij het communisme, en dat werkt duidelijk niet.
Ik denk dat je dat overschat. In mijn eerste post geef ik aan dat er tegenwoordig zoveel technologie voorhanden is dat menselijke arbeid bijna overbodig is. De productie is zo geautomatiseerd geraakt dat er in vergelijking met begin vorige eeuw veel meer technologische werkloosheid zal ontstaan. Dat is ook de reden dat er tegenwoordig miljoenen ambtenaren, bank- en verzekeringsmedewerkers zijn die helemaal niets produceren maar wel beslag leggen op een deel van de productie. Zie onderstaande grafieken:quote:Op zondag 24 juni 2012 14:35 schreef Kutstudent het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet, mijn punt is alleen dat in dat opzicht een oorlog dus werkt om de economie weer draaiende te krijgen. Het zorgt voor bizar veel werkgelegenheid en een ongekende drive voor mensen om iets te betekenen.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik zat teveel in de ontwikkeling van nieuwe technologie te denken, maar productie van die technologie is inderdaad een veel grotere factor, en daar is alles inderdaad geautomatiseerd.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:57 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat je dan wel onder balans verstaat? Want blijkbaar vind je dat die er niet is.
[..]
Ik denk dat je dat overschat. In mijn eerste post geef ik aan dat er tegenwoordig zoveel technologie voorhanden is dat menselijke arbeid bijna overbodig is. De productie is zo geautomatiseerd geraakt dat er in vergelijking met begin vorige eeuw veel meer technologische werkloosheid zal ontstaan. Dat is ook de reden dat er tegenwoordig miljoenen ambtenaren, bank- en verzekeringsmedewerkers zijn die helemaal niets produceren maar wel beslag leggen op een deel van de productie. Zie onderstaande grafieken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarom denk ik niet dat een oorlog voor veel werkgelegenheid en voor een boost zal zorgen zoals toentertijd in Nazi-Duitsland en de VS het geval was. Misschien na afloop van een oorlog wel, maar per saldo zal het meer kosten dan opleveren. Ik zie dan ook niet in waarom een oorlog voor minder onbalans zou kunnen zorgen, waar deze discussie eigenlijk om begon. Het probleem en de oplossing zit 'm naar mijn mening in het kapitalisme, dat in zijn huidige vorm geschikt was voor de jaren dertig, maar niet voor deze tijd.
quote:Op zondag 24 juni 2012 15:16 schreef Tauchmeister het volgende:
We halen Piri zo in ieder geval wel door z'n zondag heen
Would bang roze/zwarte shirt en shirt met hubble of humble ofzo erop.quote:
Hier ook. Voor het eerst dat ik zo veel last heb van "oogpoep", teveel traanvocht enshit..quote:Op zondag 24 juni 2012 15:42 schreef Michhas het volgende:
Ik sta op het punt om een zak bevroren doperwten op mijn ogen te leggen.
Kuthooikoorts
quote:
quote:
Ik weet dat jullie Hamilton allemaal haten en dat er nooit een goed woord kan worden gedaan over hem maar ik zou nog eens de beelden goed bekijken als ik jullie was.quote:
Mja ik had eerst het idee dat Hamilton te vroeg naar binnen kwamquote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik weet dat jullie Hamilton allemaal haten en dat er nooit een goed woord kan worden gedaan over hem maar ik zou nog eens de beelden goed bekijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |