abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113311189
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:58 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Ik zit trouwens in een jurk, even tussendoor.
_O-
Foto's van dit hitsige tafereel.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:03:20 #127
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_113311200
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:02 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Uhm nee? Hij doet toch iets met pedaalemmers?
IJzerhandel :D
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:04:06 #128
239294 PierreTT
pi_113311247
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:03 schreef Michhas het volgende:

[..]

_O-
Sowieso _O-
  zondag 24 juni 2012 @ 14:05:45 #129
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113311336
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:56 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Al je voorbeelden in de eerste alinea waren oorlogen omdat een specifiek land om zich heen begon te slaan en landen en grondgebied te veroveren. In hoeverre is dat nu het geval bij de crisis met Syrie? In hoeverre is dat het geval bij de huidige Euro-crisis? En een nog betere vraag: wie zegt dat een full-scale oorlog voor hetzelfde resultaat gaat zorgen als jaren terug gebeurde bij beeindiging van de oorlogen toen?

Ten eerste zijn de conflicten dus absoluut niet vergelijkbaar, ten tweede is de tijd waarin deze conflicten zich afspelen totaal niet vergelijkbaar.
Na de Eerste Wereldoorlog volgde een periode van relatief slechte jaren, met de beurscrash in 1929 tot gevolg. Deze economische malaise leidde daarna indirect weer tot de Tweede Wereldoorlog, dus in die zin heeft die oorlog niet heel erg veel geholpen. Alleen na de Tweede Wereldoorlog kwamen er jaren van economische voorspoed met bijbehorende welvaart, maar dit hangt ook nauw samen met de zeer snelle modernisering van de samenlevingen en bijbehorende technologische ontwikkelingen. En vergeet daarbij niet dat Europa zonder Marshallhulp van de USA waarschijnlijk een veel langzamer herstelproces had gekend. Maar dat terzijde.

Ik snap je punt ergens wel, maar het mist enige nuance. In hoeverre vind jij dat het gerechtvaardigd is om de agressor en initiator van dergelijke acties te zijn?
Het is nooit gerechtvaardigd, maar sinds de moderne tijd en maatschappij (en dan bedoel ik sinds het begin van de technologie, oftewel, sinds we van jagers en verzamelaars naar boeren en zo verder gingen) wordt door diezelfde maatschappij de natuurlijke orde verstoord. Het zit in het dierlijk instinct om te vechten voor je bestaan, en dat hoef niet meer dankzij die verstoring. Dat kropt allemaal op en om de zoveel tijd komt het eruit. Meestal is de trigger dan inderdaad dat er een of andere gek op de troon zit of een diepe crisis waar mensen een uitweg uit zoeken.

Ik denk dat het allemaal terug te herleiden is naar het oerinstinct, en de manier waarop die instincten onderdrukt worden in moderne maatschappijen. Het kan een hele tijd goed gaan, maar op een gegeven moment worden de spanningen gewoon te hoog.

Datzelfde instinct zorgt er ook voor dat mannen helden zijn als ze players zijn en vrouwen sletten als ze in het rond neuken. :D
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
pi_113311461
quote:
6s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:44 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Het evenwicht van de traditionele machten van de wereld. Het is een cyclus die zich altijd weer herhaald als er overduidelijk onbalans is. In de Gouden eeuw werd de Republiek te machtig, en probeerde Spanje, Engeland, Frankrijk en Duitsland allemaal het op zijn plek te zetten, vervolgens had je Napoleon, onder wiens leiding Frankrijk te machtig werd, op zijn plek gezet door een alliantie van Engelsen, "Benelux mensen", Russen en Pruisen. 1e wereldoorlog, moest de VS erbij komen om heel Europa weer op zijn plaats te zetten, 2e wereldoorlog, het directe gevolg van een crisis en een of andere gek, werd ook op zijn plek gezet door een flinke alliantie.
Je haalt je stelling onderuit met je eigen argument. Al deze voorbeelden tonen alleen maar aan dat er nooit sprake is geweest van een 'juiste' balans. Met het 'herstellen' van een onbalans creëer je altijd een nieuwe.

quote:

[..]

Nu is er weer een crisis en terwijl er niet een land is dat er echt uit springt op het moment, zitten alle landen (vergis je niet, Nederland ook) zo diep in de shit dat een oorlog, en vooral het eind van die oorlog voor een ongekende boost zou kunnen zorgen waardoor de wereld er weer bovenop komt.
Dit is niet waar. Dat de VS en Europa een stapje terug moeten doen betekent niet dat de hele wereld dat moet doen. Brazilië, Rusland, India, China en in mindere mate Zuid-Afrika en Turkije vertonen juist wel een sterke economische groei. Tevens zit het probleem in ons huidige economisch systeem, dat minder geschikt is wanneer er voldoende technologie voorhanden is. Een oorlog zal dus nooit zo'n grote boost opleveren als eind de jaren dertig het geval was.

quote:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, het probleem is dat er op het moment absoluut geen stabiliteit is. Het is letterlijk wachten totdat de grote illusie dat iedereen vriendjes met elkaar is barst.
Onzin. Er is nog nooit zoveel stabiliteit geweest. Economische instabiliteit in de eurozone is van een totaal andere orde dan de instabiliteit in politieke betrekkingen die jij totaal overschat.
pi_113311569
Wacht ff jongens, ik pak even mijn bril. Wil het natuurlijk wel allemaal kunnen lezen, nu ik net wakker ben
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 24 juni 2012 @ 14:12:18 #132
239294 PierreTT
pi_113311615
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:08 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Je haalt je stelling onderuit met je eigen argument. Al deze voorbeelden tonen alleen maar aan dat er nooit sprake is geweest van een 'juiste' balans. Met het 'herstellen' van een onbalans creëer je altijd een nieuwe.

[..]

Dit is niet waar. Dat de VS en Europa een stapje terug moeten doen betekent niet dat de hele wereld dat moet doen. Brazilië, Rusland, India, China en in mindere mate Zuid-Afrika en Turkije vertonen juist wel een sterke economische groei. Tevens zit het probleem in ons huidige economisch systeem, dat minder geschikt is wanneer er voldoende technologie voorhanden is. Een oorlog zal dus nooit zo'n grote boost opleveren als eind de jaren dertig het geval was.

[..]

Onzin. Er is nog nooit zoveel stabiliteit geweest. Economische instabiliteit in de eurozone is van een totaal andere orde dan de instabiliteit in politieke betrekkingen die jij totaal overschat.
Dit en pics van je jurk :D
  zondag 24 juni 2012 @ 14:13:03 #133
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113311646
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:08 schreef Tauchmeister het volgende:

Dat het Westen een stap terug moet doen is wel degelijk een onbalans, als je kijkt dat de machtsbalans al eeuwen bij het Westen ligt.

En wat zorgt meer voor een boost in technologische ontwikkelingen dan een oorlog vraag ik jou? Wist je dat praktisch alle technologie van het dagelijks leven met betrekking tot auto's en dergelijke ontleend wordt aan militaire technologie?
quote:
Onzin. Er is nog nooit zoveel stabiliteit geweest. Financiële instabiliteit in de eurozone is van een totaal andere orde dan de instabiliteit in politieke betrekkingen die jij totaal overschat.
Financiële instabiliteit zorgt voor politieke instabiliteit. Dat is een feit. Je kan het zelfs vlakbij huis zien. Een kabinet dat valt over een bezuinigingspakket.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:14:22 #134
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_113311705
Dus iemand nog chicks lopen neuken, voetbal gekeken, raketten gebouwd, veel vlees lopen stauwen of toevallig iemand een bloempot gekopt?
  zondag 24 juni 2012 @ 14:14:31 #135
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113311712
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:03 schreef Michhas het volgende:

[..]

_O-
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:12 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Dit en pics van je jurk :D
Jullie vroegen erom. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113311716
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:12 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Ik vind het goed om te zien dat er tegenwoordig niet gelijk tot bloedvergieten wordt overgegaan en er organisaties als de NATO bestaan. Iedereen heeft baat bij vrede en stabiliteit. En hoe bepaal je of er sprake is van een 'goede' balans? Je opmerking slaat echt nergens op. Hopelijk sturen ze jou als eerst naar het front.
Zeg dat eens tegen de mensen in Syrië :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_113311733
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:14 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

[..]

Jullie vroegen erom. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een tepel :')
  zondag 24 juni 2012 @ 14:15:09 #138
239294 PierreTT
pi_113311741
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:14 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Zeg dat eens tegen de mensen in Syrië :')
Ja, die hebben toch ook baat bij vrede en stabiliteit?
  zondag 24 juni 2012 @ 14:15:53 #139
239294 PierreTT
pi_113311773
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Dus iemand nog chicks lopen neuken, voetbal gekeken, raketten gebouwd, veel vlees lopen stauwen of toevallig iemand een bloempot gekopt?
1 wel, 2 wel, 3 niet, 4 wel (sparerbis gekocht bij de slager, mijn god :9~ ), 5 niet
  zondag 24 juni 2012 @ 14:15:57 #140
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113311774
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:14 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Dat is een tepel :')
Well thank you captain obvious, ik dacht eigenlijk dat het mijn vagijn was.
pi_113311800
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:15 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Ja, die hebben toch ook baat bij vrede en stabiliteit?
Hebben ze die nu dan?
  zondag 24 juni 2012 @ 14:17:28 #142
239294 PierreTT
pi_113311828
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:16 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hebben ze die nu dan?
Nee, maar ze hebben er wel baat bij. Dat staat er :D

Zeg dat eens tegen de mensen in Syrie:

Pierre: "Jullie hebben baat bij vrede en stabiliteit"
Zij: "Ja inderdaad"
  zondag 24 juni 2012 @ 14:17:40 #143
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_113311832
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:15 schreef PierreTT het volgende:

[..]

1 wel, 2 wel, 3 niet, 4 wel (sparerbis gekocht bij de slager, mijn god :9~ ), 5 niet
Jij leeft echt als een koning
  zondag 24 juni 2012 @ 14:18:38 #144
239294 PierreTT
pi_113311869
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Jij leeft echt als een koning
Wel met een vrouw samen
pi_113311875
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:17 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Nee, maar ze hebben er wel baat bij. Dat staat er :D

Zeg dat eens tegen de mensen in Syrie:

Pierre: "Jullie hebben baat bij vrede en stabiliteit"
Zij: "Ja inderdaad"
:')

Jammer dat het dan weer zolang duurt voordat er iemand iets doet
  zondag 24 juni 2012 @ 14:20:01 #146
239294 PierreTT
pi_113311922
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:18 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

:')

Jammer dat het dan weer zolang duurt voordat er iemand iets doet
Jezelf inlaten in het Midden-Oosten met problemen daar, de internationale politiek kijkt wel uit. Kan je lelijk je handen aan branden.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:21:09 #147
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_113311977
Die mensen moeten ze gewoon geen aandacht geven gewoon op elkaar los laten schieten
pi_113311982
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:20 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Jezelf inlaten in het Midden-Oosten met problemen daar, de internationale politiek kijkt wel uit. Kan je lelijk je handen aan branden.
Ach, denk eerder dat ze aan het berekenen zijn of ze er wel genoeg winst uit kunnen halen. Olie genoeg daar
  zondag 24 juni 2012 @ 14:23:33 #149
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113312089
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:21 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Ach, denk eerder dat ze aan het berekenen zijn of ze er wel genoeg winst uit kunnen halen. Olie genoeg daar
Over een paar jaar wordt de focus op Afrika en China, daar zitten namelijk grondstoffen die dan van veel groter belang zijn. De grondstoffen waarmee computerchips en dergelijke worden gemaakt. Daar wordt nu veel sneller doorheen gebrand dan door de oliereserves. En als die op zijn in het westen, dan is shit aan met China.
pi_113312167
quote:
14s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:23 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Over een paar jaar wordt de focus op Afrika en China, daar zitten namelijk grondstoffen die dan van veel groter belang zijn. De grondstoffen waarmee computerchips en dergelijke worden gemaakt. Daar wordt nu veel sneller doorheen gebrand dan door de oliereserves. En als die op zijn in het westen, dan is shit aan met China.
Focus op China? Welk land is zo gek, dat ze China willen aanvallen? Dat kan alleen Rusland of Amerika zijn, en denk echt niet dat het gebeurt :)
Nja als ze wel doen, krijg je een WW3 :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')