abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juni 2012 @ 13:05:00 #101
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_113308690
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:03 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Zijn er hier veel mensen die ook nog op pc gamen btw?
Aangezien er toch wel wat mensen TW spelen :P
Eigenlijk vrij weinig. Ik speel singleplayer vooral op PC, ben laatst begonnen met Tropico 4. Af en toe Football Manager, maar dan houdt het wel op :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:05:20 #102
239294 PierreTT
pi_113308708
quote:
6s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:03 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Alleen TW en af en toe Generals Zero Hour, voor de rest niks.
Generals Zero Hour was ook briljant inderdaad _O_
pi_113309018
quote:
14s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:02 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Het zou goed zijn voor de wereld als er een keer een echt flinke oorlog komt. Iets met het herstellen van de juiste balans.
Ik vind het goed om te zien dat er tegenwoordig niet gelijk tot bloedvergieten wordt overgegaan en er organisaties als de NATO bestaan. Iedereen heeft baat bij vrede en stabiliteit. En hoe bepaal je of er sprake is van een 'goede' balans? Je opmerking slaat echt nergens op. Hopelijk sturen ze jou als eerst naar het front.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:16:47 #104
239294 PierreTT
pi_113309173
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:12 schreef Tauchmeister het volgende:

En hoe bepaal je of er sprake is van een 'goede' balans?
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:03 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Welke balans moet hersteld worden dan? En in welke zin? :)
Kruisverhoor! :D
  zondag 24 juni 2012 @ 13:17:54 #105
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_113309236
Ik denk niet dat Turkije een complete oorlog gaat beginnen. Het gaat juist goed met Turkije en dat zal het niet kapot willen maken door een oorlog. Aan de andere kant houdt het ook een keer op voor Syrie. En zal Turkije of andere NAVO landen toch actie ondernemen tegen Syrie.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:22:42 #106
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_113309447
Plat bombarderen en in de doofpot stoppen dat Syrië
pi_113309467
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:16 schreef PierreTT het volgende:

[..]

[..]

Kruisverhoor! :D
Oh, daar las ik overheen :P
  zondag 24 juni 2012 @ 13:23:50 #108
239294 PierreTT
pi_113309510
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Plat bombarderen en in de doofpot stoppen dat Syrië
A la minute oplossing van onze held uit Limbabwe _O_

70 triljard liter kaasfondue er overheen, dat zal ze leren! Branden zullen ze!
pi_113309826
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:17 schreef SoldMayor het volgende:
Ik denk niet dat Turkije een complete oorlog gaat beginnen. Het gaat juist goed met Turkije en dat zal het niet kapot willen maken door een oorlog. Aan de andere kant houdt het ook een keer op voor Syrie. En zal Turkije of andere NAVO landen toch actie ondernemen tegen Syrie.
Ik denk dat het niet tot een militaire actie zal komen gezien de spanningen tussen lsraël en Iran. Daarnaast vind ik het altijd moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen, omdat wij onze mening op wat er in de westerse media gezegd wordt baseren en die natuurlijk totaal niet objectief zijn.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:44:14 #110
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113310345
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:03 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Welke balans moet hersteld worden dan? En in welke zin? :)
Het evenwicht van de traditionele machten van de wereld. Het is een cyclus die zich altijd weer herhaald als er overduidelijk onbalans is. In de Gouden eeuw werd de Republiek te machtig, en probeerde Spanje, Engeland, Frankrijk en Duitsland allemaal het op zijn plek te zetten, vervolgens had je Napoleon, onder wiens leiding Frankrijk te machtig werd, op zijn plek gezet door een alliantie van Engelsen, "Benelux mensen", Russen en Pruisen. 1e wereldoorlog, moest de VS erbij komen om heel Europa weer op zijn plaats te zetten, 2e wereldoorlog, het directe gevolg van een crisis en een of andere gek, werd ook op zijn plek gezet door een flinke alliantie.

Nu is er weer een crisis en terwijl er niet een land is dat er echt uit springt op het moment, zitten alle landen (vergis je niet, Nederland ook) zo diep in de shit dat een oorlog, en vooral het eind van die oorlog voor een ongekende boost zou kunnen zorgen waardoor de wereld er weer bovenop komt. Dat is namelijk ook precies wat de 2e wereldoorlog heeft gedaan. Voor de 2e wereldoorlog was er 10 jaar lang een crisis en na de 2e wereldoorlog was het een jaar of 20 hoogtij.

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:12 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Ik vind het goed om te zien dat er tegenwoordig niet gelijk tot bloedvergieten wordt overgegaan en er organisaties als de NATO bestaan. Iedereen heeft baat bij vrede en stabiliteit. En hoe bepaal je of er sprake is van een 'goede' balans? Je opmerking slaat echt nergens op. Hopelijk sturen ze jou als eerst naar het front.
Je hebt helemaal gelijk, het probleem is dat er op het moment absoluut geen stabiliteit is. Het is letterlijk wachten totdat de grote illusie dat iedereen vriendjes met elkaar is barst.

Daarnaast is de NATO een log gevaarte van een bureaucratie, en als het er een keer echt op aan komt, dan kan de NATO niks doen.

En jouw opmerking over dat ze mij als eerste moeten sturen is behoorlijk hypocriet, aangezien je eerst voor vrede pleit. Het is niet dat ik oorlog wil ofzo, ik denk alleen dat het onvermijdelijk is.
You can call me scarface, snortin' mountains of cocaine.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:45:00 #111
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113310368
En nee, ga het niet krompraten dat ik dus de 2e wereldoorlog goed vind, want dat zeg ik helemaal niet. Ik noem enkel feiten op.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:46:33 #112
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113310430
De reconquista en de kruistochten zijn ook goede voorbeelden, al zit daar natuurlijk officieel een religieuze reden achter, de echte reden was gewoon verdeling van de macht.
pi_113310737
Iemand heeft écht teveel Mass Effect gespeeld...
  zondag 24 juni 2012 @ 13:54:39 #114
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113310813
quote:
11s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:53 schreef Michhas het volgende:
Iemand heeft écht teveel Mass Effect gespeeld...
Omdat ik het over een cyclus heb die ook echt bestaat? Damn. :')
pi_113310859
quote:
13s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:54 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Omdat ik het over een cyclus heb die ook echt bestaat? Damn. :')
Kalmeer eens man, ik zit je maar een poets te bakken :')
  zondag 24 juni 2012 @ 13:56:30 #116
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113310890
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:55 schreef Michhas het volgende:

[..]

Kalmeer eens man, ik zit je maar een poets te bakken :')
Je kan beter een bak gaan poetsen, dan doe je nog iets nuttigs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:56:52 #117
239294 PierreTT
pi_113310903
quote:
6s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:44 schreef Kutstudent het volgende:

Het evenwicht van de traditionele machten van de wereld. Het is een cyclus die zich altijd weer herhaald als er overduidelijk onbalans is. In de Gouden eeuw werd de Republiek te machtig, en probeerde Spanje, Engeland, Frankrijk en Duitsland allemaal het op zijn plek te zetten, vervolgens had je Napoleon, onder wiens leiding Frankrijk te machtig werd, op zijn plek gezet door een alliantie van Engelsen, "Benelux mensen", Russen en Pruisen. 1e wereldoorlog, moest de VS erbij komen om heel Europa weer op zijn plaats te zetten, 2e wereldoorlog, het directe gevolg van een crisis en een of andere gek, werd ook op zijn plek gezet door een flinke alliantie.

Nu is er weer een crisis en terwijl er niet een land is dat er echt uit springt op het moment, zitten alle landen (vergis je niet, Nederland ook) zo diep in de shit dat een oorlog, en vooral het eind van die oorlog voor een ongekende boost zou kunnen zorgen waardoor de wereld er weer bovenop komt. Dat is namelijk ook precies wat de 2e wereldoorlog heeft gedaan. Voor de 2e wereldoorlog was er 10 jaar lang een crisis en na de 2e wereldoorlog was het een jaar of 20 hoogtij.

Al je voorbeelden in de eerste alinea waren oorlogen omdat een specifiek land om zich heen begon te slaan en landen en grondgebied te veroveren. In hoeverre is dat nu het geval bij de crisis met Syrie? In hoeverre is dat het geval bij de huidige Euro-crisis? En een nog betere vraag: wie zegt dat een full-scale oorlog voor hetzelfde resultaat gaat zorgen als jaren terug gebeurde bij beeindiging van de oorlogen toen?

Ten eerste zijn de conflicten dus absoluut niet vergelijkbaar, ten tweede is de tijd waarin deze conflicten zich afspelen totaal niet vergelijkbaar.
Na de Eerste Wereldoorlog volgde een periode van relatief slechte jaren, met de beurscrash in 1929 tot gevolg. Deze economische malaise leidde daarna indirect weer tot de Tweede Wereldoorlog, dus in die zin heeft die oorlog niet heel erg veel geholpen. Alleen na de Tweede Wereldoorlog kwamen er jaren van economische voorspoed met bijbehorende welvaart, maar dit hangt ook nauw samen met de zeer snelle modernisering van de samenlevingen en bijbehorende technologische ontwikkelingen. En vergeet daarbij niet dat Europa zonder Marshallhulp van de USA waarschijnlijk een veel langzamer herstelproces had gekend. Maar dat terzijde.

Ik snap je punt ergens wel, maar het mist enige nuance. In hoeverre vind jij dat het gerechtvaardigd is om de agressor en initiator van dergelijke acties te zijn?
pi_113310950
quote:
9s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:56 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Je kan beter een bak gaan poetsen, dan doe je nog iets nuttigs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
  zondag 24 juni 2012 @ 13:58:28 #119
352286 Kutstudent
Hitsige hertjes hengelen
pi_113310975
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:57 schreef Michhas het volgende:

[..]

_O-
Ik zit trouwens in een jurk, even tussendoor.
pi_113310978
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:51 schreef KneusTeun het volgende:
Iemand hier wel eens een total war serie gespeeld?
Het lijkt me wel dope, mits het allemaal beetje fijn werkt.
Ja werkt
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_113310985
en middag btw :W
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
  zondag 24 juni 2012 @ 13:58:49 #122
239294 PierreTT
pi_113310990
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:58 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

Ik zit trouwens in een jurk, even tussendoor.
:D _O_
pi_113311070
quote:
6s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:44 schreef Kutstudent het volgende:

[..]

[..]

Je hebt helemaal gelijk, het probleem is dat er op het moment absoluut geen stabiliteit is. Het is letterlijk wachten totdat de grote illusie dat iedereen vriendjes met elkaar is barst.

Daarnaast is de NATO een log gevaarte van een bureaucratie, en als het er een keer echt op aan komt, dan kan de NATO niks doen.

En jouw opmerking over dat ze mij als eerste moeten sturen is behoorlijk hypocriet, aangezien je eerst voor vrede pleit. Het is niet dat ik oorlog wil ofzo, ik denk alleen dat het onvermijdelijk is.
wow... ik had zoiets eerder verwacht van Tauch..
  zondag 24 juni 2012 @ 14:01:16 #124
239294 PierreTT
pi_113311093
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:00 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

wow... ik had zoiets eerder verwacht van Tauch..
Denken dat hij echt MBO IJzerhandel doet :D
pi_113311174
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:01 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Denken dat hij echt MBO IJzerhandel doet :D
Uhm nee? Hij doet toch iets met pedaalemmers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')