Niet iedereen doet hetzelfde, en twee personen delen de dag... Dus uiteraard uniek.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:42 schreef RichardDawkins het volgende:
Nutteloos ritueel. Onpersoonlijk en verre van origineel.
"Dit is onze speciale dag!"
Oja? Een dag die exact hetzelfde is als alle andere trouwdagen van anderen? Niet zo heel speciaal he.
(wat mij een blik opleverde van het bruidspaar die net niet kon doden)
Klopt.quote:
Dat ligt helemaal aan jezelf. De truuk is natuurlijk dat als het bruidspaar verre van origineel is, dan is de dag dat ook en is het dus zeer persoonlijk. Is het bruidspaar wél origineel dan is de dag dat waarschijnlijk ook en daardoor nog persoonlijker.quote:Onpersoonlijk en verre van origineel.
Tsja, als jij vindt dat je anderen moet beledigen dan moet je dat vooral doen. Weet je in ieder geval zeker dat je nooit meer voor die "speciale dagen" uitgenodigd wordt.quote:"Dit is onze speciale dag!"
Oja? Een dag die exact hetzelfde is als alle andere trouwdagen van anderen? Niet zo heel speciaal he.
Ben je niet benieuwd wat je gewonnen hebt?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:47 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Echt?
Das toevallig. Zo'n mooi rond nummer.
Dat zou heel goed kunnen hoor.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:47 schreef HostiMeister het volgende:
TS heeft t duidelijk niet begrepen.
Je snapt zelf ook wel dat je dat niet gaat zeggen tegen mensen die net op het punt staan om te trouwenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:42 schreef RichardDawkins het volgende:
Nutteloos ritueel. Onpersoonlijk en verre van origineel.
"Dit is onze speciale dag!"
De meesten doen het vrijwel exact hetzelfde. Uitzonderingen heb je altijd natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:48 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Niet iedereen doet hetzelfde, en twee personen delen de dag... Dus uiteraard uniek.
Ik sta er niet negatief tegenover, maar heb zeker geen haast.
Heel veel mensen zijn ook schapen voor wie in de pas lopen het summum van existentiele vervulling is.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:50 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
De meesten doen het vrijwel exact hetzelfde.
Beledigen? Door iemand erop te wijzen dat ze lulkoek verkopen beledig ik ze? Denk dat ze het beledigde gevoel dan toch volledig aan zichzelf te danken hebben. Het bruidspaar in kwestie (mijn volslanke nicht en haar vriend) stond daar heel opzichtig te verkopen hoe speciaal het allemaal wel niet was. Nuchterheid leek me wel op zijn plaats.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:48 schreef Kumerian het volgende:
Tsja, als jij vindt dat je anderen moet beledigen dan moet je dat vooral doen. Weet je in ieder geval zeker dat je nooit meer voor die "speciale dagen" uitgenodigd wordt.
Al die soort sociale rituelen zijn, puur technisch gezien, nutteloos. Verjaardag vieren is nutteloos, kerst is nutteloos, oud en nieuw is zinloos, pasen kan niets verrotten, konninginnedag kan net zo goed afgeschaft worden....
Maar ja, de mens is nou eenmaal geen technisch wezen. De mens hecht veel waarde aan emotie en dat is waar al die rituelen thuis horen. Heb je geen emotionele band met het huwelijk dan is alleen het feit dat het krijgen van kinderen bij getrouwden beter gedekt is nog een technische reden. Heb je wel een emotionele band met het huwelijk dan hoef ik je niet eens te vertellen dat het een prachtig ritueel is.
Nee dat snap ik niet. Leg uit.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:50 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel dat je dat niet gaat zeggen tegen mensen die net op het punt staan om te trouwen
Oh, al doe je alles precies zoals iedereen... Alleen jij trouwt op dat moment jouw liefde (als het goed is). Dus speciaal is het hoe dan ook.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:54 schreef Ondori het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen mensen die trouwen. Iedereen moet het zelf weten en ik vind sowieso dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom iemand het zou willen.
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:57 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Nee dat snap ik niet. Leg uit.
Er zit wat in, ja. Maar ik ben het hier ook wel heel erg mee eens:quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Oh, al doe je alles precies zoals iedereen... Alleen jij trouwt op dat moment jouw liefde (als het goed is). Dus speciaal is het hoe dan ook.
En waarom je het zou willen? Een soort ultieme bezegeling, en een officiele gelofteKan me er iets bij voorstellen.
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:57 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Ik heb geen emotionele band met een ritueel. Ik heb een emotionele band met mensen en personen waar ik van hou. Als ik iemand wil tonen dat ik van ze hou of samen met iemand wil vieren wat ik met die persoon heb zal ik als laatste een te vaak gekopieerd ritueel aanhalen wat anderen verzonnen hebben.
Tuurlijk, als iemand meent dat denkbeeldige verbintenis nodig is voor de verhouding tussen 2 personen dan veel plezier. Maar besef wel dat het niets veranderd. De mensen zijn hetzelfde, de liefde is hetzelfde en de verhouding is hetzelfde.
Maar goed afgezien van dat allemaal vind ik het simpelweg erg jammer dat het zo vaak allemaal hetzelfde is bij huwelijken.
Puur uit nieuwsgierigheid een aantal vragen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Oh, al doe je alles precies zoals iedereen... Alleen jij trouwt op dat moment jouw liefde (als het goed is). Dus speciaal is het hoe dan ook.
En waarom je het zou willen? Een soort ultieme bezegeling, en een officiele gelofteKan me er iets bij voorstellen.
Oneens.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:00 schreef Ondori het volgende:
[..]
Er zit wat in, ja. Maar ik ben het hier ook wel heel erg mee eens:
[..]
Ik ga hier niks op terug zeggenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:03 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Als je geen argument kunt geven dan gewoon eerlijk zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |