abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:37:41 #1
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113274846
Toevallig had ik het hier gisteravond met een vriend over, en ik vroeg me af:

Hoe denken jullie over trouwen?

Zelf ben ik niet voor. Ik zal niet zeggen dat ik nooit ga trouwen, maar dat is alleen omdat ik nooit 'nooit' zeg, want je weet niet wat er nog kan gebeuren in je leven.

De redenen waarom ik het niet wil, zijn deze:

- ik heb geen ceremonie nodig om te laten zien hoeveel ik van mijn vriend hou
- natuurlijk ga je ervan uit dat het voor altijd is wanneer je trouwt. Maar als je dan toch uit elkaar gaat, is het nogal een gedoe om er weer 'vanaf' te komen
I'm guilty of living in sin.
pi_113274976
Nutteloos ritueel. Onpersoonlijk en verre van origineel.

"Dit is onze speciale dag!"

Oja? Een dag die exact hetzelfde is als alle andere trouwdagen van anderen? Niet zo heel speciaal he.
(wat mij een blik opleverde van het bruidspaar die net niet kon doden)
pi_113275053
Liefde behoort ten alle tijde vrij te zijn zonder bemoeienis van religie of staat.

zaterdag 23 juni 2012 @ 14:46:04 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_113275066
topic 100000000000
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_113275096
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:46 schreef Nembrionic het volgende:
topic 100000000000
Echt?
Das toevallig. Zo'n mooi rond nummer.
pi_113275100
TS heeft t duidelijk niet begrepen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_113275125
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:42 schreef RichardDawkins het volgende:

Oja? Een dag die exact hetzelfde is als alle andere trouwdagen van anderen? Niet zo heel speciaal he.
Niet iedereen doet hetzelfde, en twee personen delen de dag... Dus uiteraard uniek.

Ik sta er niet negatief tegenover, maar heb zeker geen haast.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113275137
quote:
Nutteloos ritueel.
Klopt.
quote:
Onpersoonlijk en verre van origineel.
Dat ligt helemaal aan jezelf. De truuk is natuurlijk dat als het bruidspaar verre van origineel is, dan is de dag dat ook en is het dus zeer persoonlijk. Is het bruidspaar wél origineel dan is de dag dat waarschijnlijk ook en daardoor nog persoonlijker.
quote:

Tsja, als jij vindt dat je anderen moet beledigen dan moet je dat vooral doen. Weet je in ieder geval zeker dat je nooit meer voor die "speciale dagen" uitgenodigd wordt.

Al die soort sociale rituelen zijn, puur technisch gezien, nutteloos. Verjaardag vieren is nutteloos, kerst is nutteloos, oud en nieuw is zinloos, pasen kan niets verrotten, konninginnedag kan net zo goed afgeschaft worden....

Maar ja, de mens is nou eenmaal geen technisch wezen. De mens hecht veel waarde aan emotie en dat is waar al die rituelen thuis horen. Heb je geen emotionele band met het huwelijk dan is alleen het feit dat het krijgen van kinderen bij getrouwden beter gedekt is nog een technische reden. Heb je wel een emotionele band met het huwelijk dan hoef ik je niet eens te vertellen dat het een prachtig ritueel is.
pi_113275139
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:47 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Echt?
Das toevallig. Zo'n mooi rond nummer.
Ben je niet benieuwd wat je gewonnen hebt?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:49:57 #10
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113275167
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:47 schreef HostiMeister het volgende:
TS heeft t duidelijk niet begrepen.
Dat zou heel goed kunnen hoor.
Maar wil je dan ook uitleggen waarom ik het niet goed begrepen heb?
pi_113275178
quote:

Je snapt zelf ook wel dat je dat niet gaat zeggen tegen mensen die net op het punt staan om te trouwen :{
pi_113275184
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:48 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Niet iedereen doet hetzelfde, en twee personen delen de dag... Dus uiteraard uniek.

Ik sta er niet negatief tegenover, maar heb zeker geen haast.
De meesten doen het vrijwel exact hetzelfde. Uitzonderingen heb je altijd natuurlijk.

En in theorie is alles uniek maar niet meteen speciaal.
pi_113275275
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:50 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

De meesten doen het vrijwel exact hetzelfde.
Heel veel mensen zijn ook schapen voor wie in de pas lopen het summum van existentiele vervulling is.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:54:47 #14
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113275308
Even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen mensen die trouwen. Iedereen moet het zelf weten en ik vind sowieso dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom iemand het zou willen.
pi_113275373
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:48 schreef Kumerian het volgende:

Tsja, als jij vindt dat je anderen moet beledigen dan moet je dat vooral doen. Weet je in ieder geval zeker dat je nooit meer voor die "speciale dagen" uitgenodigd wordt.

Al die soort sociale rituelen zijn, puur technisch gezien, nutteloos. Verjaardag vieren is nutteloos, kerst is nutteloos, oud en nieuw is zinloos, pasen kan niets verrotten, konninginnedag kan net zo goed afgeschaft worden....

Maar ja, de mens is nou eenmaal geen technisch wezen. De mens hecht veel waarde aan emotie en dat is waar al die rituelen thuis horen. Heb je geen emotionele band met het huwelijk dan is alleen het feit dat het krijgen van kinderen bij getrouwden beter gedekt is nog een technische reden. Heb je wel een emotionele band met het huwelijk dan hoef ik je niet eens te vertellen dat het een prachtig ritueel is.
Beledigen? Door iemand erop te wijzen dat ze lulkoek verkopen beledig ik ze? Denk dat ze het beledigde gevoel dan toch volledig aan zichzelf te danken hebben. Het bruidspaar in kwestie (mijn volslanke nicht en haar vriend) stond daar heel opzichtig te verkopen hoe speciaal het allemaal wel niet was. Nuchterheid leek me wel op zijn plaats.

De mens is juist het enige wezen dat technisch dingen kan bekijken. Je hebt het erover dat de mens dit is en de mens is dat. Klinkt alsof je bedoelt dat omdat velen het doen het wel bij de mens zal horen. Kromme redenering vind je niet?

Ik heb geen emotionele band met een ritueel. Ik heb een emotionele band met mensen en personen waar ik van hou. Als ik iemand wil tonen dat ik van ze hou of samen met iemand wil vieren wat ik met die persoon heb zal ik als laatste een te vaak gekopieerd ritueel aanhalen wat anderen verzonnen hebben.
Tuurlijk, als iemand meent dat denkbeeldige verbintenis nodig is voor de verhouding tussen 2 personen dan veel plezier. Maar besef wel dat het niets veranderd. De mensen zijn hetzelfde, de liefde is hetzelfde en de verhouding is hetzelfde.

Maar goed afgezien van dat allemaal vind ik het simpelweg erg jammer dat het zo vaak allemaal hetzelfde is bij huwelijken.
pi_113275388
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:50 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Je snapt zelf ook wel dat je dat niet gaat zeggen tegen mensen die net op het punt staan om te trouwen :{
Nee dat snap ik niet. Leg uit.
pi_113275412
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:54 schreef Ondori het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen mensen die trouwen. Iedereen moet het zelf weten en ik vind sowieso dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom iemand het zou willen.
Oh, al doe je alles precies zoals iedereen... Alleen jij trouwt op dat moment jouw liefde (als het goed is). Dus speciaal is het hoe dan ook.

En waarom je het zou willen? Een soort ultieme bezegeling, en een officiele gelofte :) Kan me er iets bij voorstellen.
pi_113275432
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:57 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Nee dat snap ik niet. Leg uit.
:') Word je vaak uitgenodigd?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:00:12 #19
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_113275439
TS heb nix meer aan je OP toe te voegen ben het er helemaal mee eens.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:00:34 #20
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113275452
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Oh, al doe je alles precies zoals iedereen... Alleen jij trouwt op dat moment jouw liefde (als het goed is). Dus speciaal is het hoe dan ook.

En waarom je het zou willen? Een soort ultieme bezegeling, en een officiele gelofte :) Kan me er iets bij voorstellen.
Er zit wat in, ja. Maar ik ben het hier ook wel heel erg mee eens:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:57 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Ik heb geen emotionele band met een ritueel. Ik heb een emotionele band met mensen en personen waar ik van hou. Als ik iemand wil tonen dat ik van ze hou of samen met iemand wil vieren wat ik met die persoon heb zal ik als laatste een te vaak gekopieerd ritueel aanhalen wat anderen verzonnen hebben.
Tuurlijk, als iemand meent dat denkbeeldige verbintenis nodig is voor de verhouding tussen 2 personen dan veel plezier. Maar besef wel dat het niets veranderd. De mensen zijn hetzelfde, de liefde is hetzelfde en de verhouding is hetzelfde.

Maar goed afgezien van dat allemaal vind ik het simpelweg erg jammer dat het zo vaak allemaal hetzelfde is bij huwelijken.
pi_113275513
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid een aantal vragen.
Waarom vind je dat speciaal? Wanneer is in jouw ogen iets speciaal als tegelijkertijd velen exact hetzelfde doen?

Bezegeling? Door wie of wat en waarom heeft dat waarde?
Officiële gelofte? Hoezo officieel?

Is het een kromme gedachte om te denken dat de "waarde" er alleen is omdat de personen in kwestie het zichzelf hebben aangepraat/laten aanpraten?
pi_113275533
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:59 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

:') Word je vaak uitgenodigd?
Als je geen argument kunt geven dan gewoon eerlijk zeggen.
pi_113275547
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:00 schreef Ondori het volgende:

[..]

Er zit wat in, ja. Maar ik ben het hier ook wel heel erg mee eens:

[..]

Oneens.

Blijkbaar hecht RichardDawkins niet zoveel waarde aan beloftes. Ik wel.

Als ik een belofte doe (iets heel uitzonderlijks) verandert er mijns inziens wel degelijk iets.
pi_113275559
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:03 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Als je geen argument kunt geven dan gewoon eerlijk zeggen.
Ik ga hier niks op terug zeggen :D
pi_113275593
even een droom uit de wereld helpen hoor; want zodra je samenwoont is er al 'gedoe' met uit elkaar staan. wanneer er dan ook nog kinderen zijn gelden voor uit elkaar gaan dezelfde 'regels' (kinderalimentatie, wie woont waar, enz...) als wanneer je getrouwd bent. wanneer er niks formeel geregeld is kan dat zelfs zomaar opeens meer gedoe leveren.

niet dat ik getrouwd ben hoor. wij zijn nu 10 jaar samen en hebben 3 kinderen. en een geregistreerd partnerschap enkel om alles rondom de kinderen proper te regelen. we zijn al wel 9 jaar verloofd en ooit willen we wel trouwen. wanneer we zat pieken hebben om het cool te vieren :7
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')