abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113273309
Hallo.
Ik zal het verhaal even in het kort beschrijven.

Mijn vriend is 22jaar. Opgegroeid bij zijn moeder, ouders zijn sinds zijn 3e uit elkaar.
Hij heeft tot zijn 14e regelmatig contact gehad met zijn vader maar dit is verwaterd.
Hij is enigst kind van zijn moeder maar heeft bij zijn vader wel nog zussen en een broertje (waar de vader met alle geen contact heeft.)
Verder is zijn oma elke dag bij hem thuis om middag te eten en avondeten te eten.

Bankpasje:
Hij heeft sinds kort pas zijn eigen bankpasje, Hij heeft een exrvriendin gehad die als ze nieuwe kleren wilde wist als hij geld had dat hij dat betaalde. (maar ik ben niet zijn ex!!!!). Om zijn bankpas te krijgen heeft hij eerst een grote discussie met haar over moeten voeren want zij vond dat hij zijn eigen bankpasje niet hoefde. Want hij kon volgens haar niet met geld om gaan en telkens als we dus weggingen alleen of met vrienden moest hij altijd naar huis om geld te halen. Waardoor vrienden op een gegeven moment hem geld gingen lenen omdat ze dit erg vonden.

Spaargeld:
Ze heeft spaargeld voor hem gespaard maar nu spaart hij daar al ongeveer 3/4 jaar zelf voor. Laatst had hij helemaal geen geld meer omdat hij geen werk heeft en druk opzoek is naar werk. Belde hij haar netjes om te zeggen dat hij 200 euro eraf haalde om zijn rekeningen te kunnen betalen zodat hij niet in de problemen kwam. Zei ze gewoon keihard dat ze hem niet vertrouwd en dat dat niet de afspraak was.(terwijl dit ook grotendeels zijn eigen geld is waar hij zelf hard voor gewerkt heeft)

Samenwonen:
Hij had mij gevraagd of ik bij hem wilde komen wonen als hij op zichzelf ging wonen en door ervaring met mijn ex had ik gezegd dat ik alleen samen wilde wonen als we er ook beide voor tekenden. Dit vond zij niet goed want hij moest eerst maar eens alleen leren dat het niet zo makkelijk is als hij denkt. En als het uit zou gaan zou ik hem alles afnemen (heb mijn ex ook ALLES laten houden en niks gepakt dat niet van mij was) net zoals dat bij haar was gebeurd (alleen zij had zelf ervoor gekozen toen ze uit elkaar ging met zijn vader alleen zijn kinderkamer mee te nemen)

Auto kopen:
Op een gegeven moment wilde zijn moeder haar auto verkopen. Omdat mij dit een leuk autotje leek had ik aangegeven dat ik hem wel wilde kopen. Ik was met de auto naar mijn huis gegaan om mijn schoonbroer (die in een autogarage werkt) eens onder de motorkap te laten kijken.
Maar omdat we bij die auto het knopje daarvan niet vonden belde mijn vriend zijn moeder op om te vragen waar deze zat. Omdat er een aantal dingetjes niet in orde waren heeft mijn moeder zijn moeder gebeld om te vragen of er wat van de prijs af kon. Verder niks aan de hand
Totdat mijn vriend opeens een whatsapp van zijn moeder kreeg dat dit een kwestie van vertrouwen was en dat ze het niet normaal vond dat hij dit toeliet dat mijn schoonbroer onder de auto keek. Waardoor mijn vriend haar opbelde en ze hem heeft zitten uitschelden aan de telefoon. Waardoor mijn moeder gezegd had dat ik de auto niet mocht kopen omdat ze het niet juist vond dat hij daarvoor uitgescholden werd.

Situatie thuis:
Sindsdien elke keer als hij thuis is krijgt hij wel over iets op zijn kop. Waarom hij is weggebleven (terwijl dit dus om haar gedrag is) Waarom hij dit doet, waarom hij dat doet. Altijd zegt ze de slechte dingen en nooit verteld ze hem eens wat hij goed doet. Hij wil terug naar school gaan, omdat we gepraat hebben over de toekomst... Zegt ze dat dit mijn beslissing is... Terwijl hij dit zelf wilt. En dat dit allemaal mijn schuld is...
Waardoor hij dus heel vaak bij mij blijft slapen en weigert naar huis te gaan (wat ik, mijn moeder, of iemand anders ook zegt!)

Schuldig voelen:
Ze zorgt er ook altijd voor dat hij zich schuldig voelt. Bijvoorbeeld door dingen op facebook te zetten of tegen hem te zeggen. Hier enkele voorbeelden:

- Facebook bericht 1:
We waren een half jaar samen, mijn vriend had op facebook gezet dat we een half jaar samen waren en hierom dus gingen uiteten, haar reactie was: Wij zijn al 22 jaar samen wanneer neem je mij mee uit eten?

- Facebook bericht 2:
Omdat haar vader alcoholist was is ze absoluut tegen drinken, ze drinkt nooit (dit herhaalt ze heeeeel vaak!!) en moet niets van alcohol weten. Laatst had hij ruzie met haar gehad en was hij naar mij gekomen... Paar minuten later stond dit op facebook:
nou nou, ik ga me een keer lekker bezuipen!!!!!

- bericht 3
Haar zus is overleden aan kanker paar jaar geleden, en dan zegt ze tegen hem: Ik wou dat ik gestorven was in plaats van mijn zus

- Facebook bericht 4:
Gisteren is hij naar huis gegaan omdat ik zei dat hij toch thuis moest gaan slapen omdat het anders misschien erger was. Dus hij ging rond een uur of 7... Waardoor hij ook nog tijd had om bij zijn vrienden even een leuk avondje te hebben. Vandaag stond dit op facebook:
Dacht gisteren een avondje te hebben met mijn zoon. moest hij naar een half uurtje al weer weg .jammer

Wie o wie kan mij hierbij helpen om mij advies te geven. Ik wil mijn vriend niet verlaten want ik houd van hem, maar ik kan hier niet jaren mee leven... Wat zou hij kunnen doen?

Groetjes M.
<3Mitchel
pi_113273372
Zijn moeder dumpen en weer contact zoeken met zijn pa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:47:16 #3
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273375
even een vraagje; hij is dus 24 en krijgt nu een bankpasje?
pi_113273430
22. En hij heeft sinds een maand eindelijk zijn eigen bankpasje. Voorheen had zij dit in haar portemonnee.

Zijn vader is ook een lastige situatie. Zijn zussen en hij zien hun vader niet meer, belt nooit en trekt zich absoluut niks van zijn kinderen aan. Wat zijn moeder teveel doet, doet zijn vader te weinig...
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:49:49 #5
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273447
Ik heb alles gelezen maar TS je moet echt wat duidelijker schrijven, ik snap er nog niet zoveel van.
Of misschien is het verhaal wel raar[niet beledigend hoor]
pi_113273477
Zeg tegen je vriend dat hij volwassen moet worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:51:17 #7
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273483
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:49 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
22. En hij heeft sinds een maand eindelijk zijn eigen bankpasje. Voorheen had zij dit in haar portemonnee.

Zijn vader is ook een lastige situatie. Zijn zussen en hij zien hun vader niet meer, belt nooit en trekt zich absoluut niks van zijn kinderen aan. Wat zijn moeder teveel doet, doet zijn vader te weinig...
WAT!!!! waar bemoeit die moeder zich mee? ik ga der vanuit dat met hem alles geestelijk en fysiek in orde is
Maar ik zou al het contact met zijn moeder verbreken en dat ook met hem afspreken
pi_113273487
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:45 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hallo.
Ik zal het verhaal even in het kort beschrijven.

Mijn vriend is 22jaar. Opgegroeid bij zijn moeder, ouders zijn sinds zijn 3e uit elkaar.
Hij heeft tot zijn 14e regelmatig contact gehad met zijn vader maar dit is verwaterd.
Hij is enigst kind van zijn moeder maar heeft bij zijn vader wel nog zussen en een broertje (waar de vader met alle geen contact heeft.)
Verder is zijn oma elke dag bij hem thuis om middag te eten en avondeten te eten.

Bankpasje:
Hij heeft sinds kort pas zijn eigen bankpasje, Hij heeft een exrvriendin gehad die als ze nieuwe kleren wilde wist als hij geld had dat hij dat betaalde. (maar ik ben niet zijn ex!!!!). Om zijn bankpas te krijgen heeft hij eerst een grote discussie met haar over moeten voeren want zij vond dat hij zijn eigen bankpasje niet hoefde. Want hij kon volgens haar niet met geld om gaan en telkens als we dus weggingen alleen of met vrienden moest hij altijd naar huis om geld te halen. Waardoor vrienden op een gegeven moment hem geld gingen lenen omdat ze dit erg vonden.

Spaargeld:
Ze heeft spaargeld voor hem gespaard maar nu spaart hij daar al ongeveer 3/4 jaar zelf voor. Laatst had hij helemaal geen geld meer omdat hij geen werk heeft en druk opzoek is naar werk. Belde hij haar netjes om te zeggen dat hij 200 euro eraf haalde om zijn rekeningen te kunnen betalen zodat hij niet in de problemen kwam. Zei ze gewoon keihard dat ze hem niet vertrouwd en dat dat niet de afspraak was.(terwijl dit ook grotendeels zijn eigen geld is waar hij zelf hard voor gewerkt heeft)

Samenwonen:
Hij had mij gevraagd of ik bij hem wilde komen wonen als hij op zichzelf ging wonen en door ervaring met mijn ex had ik gezegd dat ik alleen samen wilde wonen als we er ook beide voor tekenden. Dit vond zij niet goed want hij moest eerst maar eens alleen leren dat het niet zo makkelijk is als hij denkt. En als het uit zou gaan zou ik hem alles afnemen (heb mijn ex ook ALLES laten houden en niks gepakt dat niet van mij was) net zoals dat bij haar was gebeurd (alleen zij had zelf ervoor gekozen toen ze uit elkaar ging met zijn vader alleen zijn kinderkamer mee te nemen)

Auto kopen:
Op een gegeven moment wilde zijn moeder haar auto verkopen. Omdat mij dit een leuk autotje leek had ik aangegeven dat ik hem wel wilde kopen. Ik was met de auto naar mijn huis gegaan om mijn schoonbroer (die in een autogarage werkt) eens onder de motorkap te laten kijken.
Maar omdat we bij die auto het knopje daarvan niet vonden belde mijn vriend zijn moeder op om te vragen waar deze zat. Omdat er een aantal dingetjes niet in orde waren heeft mijn moeder zijn moeder gebeld om te vragen of er wat van de prijs af kon. Verder niks aan de hand
Totdat mijn vriend opeens een whatsapp van zijn moeder kreeg dat dit een kwestie van vertrouwen was en dat ze het niet normaal vond dat hij dit toeliet dat mijn schoonbroer onder de auto keek. Waardoor mijn vriend haar opbelde en ze hem heeft zitten uitschelden aan de telefoon. Waardoor mijn moeder gezegd had dat ik de auto niet mocht kopen omdat ze het niet juist vond dat hij daarvoor uitgescholden werd.

Situatie thuis:
Sindsdien elke keer als hij thuis is krijgt hij wel over iets op zijn kop. Waarom hij is weggebleven (terwijl dit dus om haar gedrag is) Waarom hij dit doet, waarom hij dat doet. Altijd zegt ze de slechte dingen en nooit verteld ze hem eens wat hij goed doet. Hij wil terug naar school gaan, omdat we gepraat hebben over de toekomst... Zegt ze dat dit mijn beslissing is... Terwijl hij dit zelf wilt. En dat dit allemaal mijn schuld is...
Waardoor hij dus heel vaak bij mij blijft slapen en weigert naar huis te gaan (wat ik, mijn moeder, of iemand anders ook zegt!)

Schuldig voelen:
Ze zorgt er ook altijd voor dat hij zich schuldig voelt. Bijvoorbeeld door dingen op facebook te zetten of tegen hem te zeggen. Hier enkele voorbeelden:

- Facebook bericht 1:
We waren een half jaar samen, mijn vriend had op facebook gezet dat we een half jaar samen waren en hierom dus gingen uiteten, haar reactie was: Wij zijn al 22 jaar samen wanneer neem je mij mee uit eten?

- Facebook bericht 2:
Omdat haar vader alcoholist was is ze absoluut tegen drinken, ze drinkt nooit (dit herhaalt ze heeeeel vaak!!) en moet niets van alcohol weten. Laatst had hij ruzie met haar gehad en was hij naar mij gekomen... Paar minuten later stond dit op facebook:
nou nou, ik ga me een keer lekker bezuipen!!!!!

- bericht 3
Haar zus is overleden aan kanker paar jaar geleden, en dan zegt ze tegen hem: Ik wou dat ik gestorven was in plaats van mijn zus

- Facebook bericht 4:
Gisteren is hij naar huis gegaan omdat ik zei dat hij toch thuis moest gaan slapen omdat het anders misschien erger was. Dus hij ging rond een uur of 7... Waardoor hij ook nog tijd had om bij zijn vrienden even een leuk avondje te hebben. Vandaag stond dit op facebook:
Dacht gisteren een avondje te hebben met mijn zoon. moest hij naar een half uurtje al weer weg .jammer

Wie o wie kan mij hierbij helpen om mij advies te geven. Ik wil mijn vriend niet verlaten want ik houd van hem, maar ik kan hier niet jaren mee leven... Wat zou hij kunnen doen?

Groetjes M.
Hoe ver zijn die ballen van je vriend wel niet ingedaald?
pi_113273500
@ Aequus, hoe wil je dat ik het duidelijker maak? Wat snap je niet???

@Spijkerbroek: Wat bedoel je daar precies mee?
<3Mitchel
pi_113273503
Die jongen moet gewoon op zichzelf gaan wonen.

En jij moet je er minder druk om maken :)
Raak en plezierig.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:52:10 #11
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_113273514
Hij is 22 en mag dus zonder dat zij daar ook maar iets aan kan doen zijn spullen pakken en ergens anders dan bij haar thuis gaan wonen. Dat is dan ook de enige oplossing die ik zie, want zijn moeder gaat simpelweg niet veranderen.

En ja, ineens uit huis gaan, zonder de steun van je ouder(s), is moeilijk, maar hij zal lang niet de eerste zijn en de huidige situatie lijkt mij nog moeilijker en bovendien destructief.

Is het misschien een mogelijkheid dat hij een tijdje bij jou en je moeder komt wonen?
pi_113273524
Wat je vriend kan doen...ruggengraat laten groeien en zijn moeder eens weerspreken. Hij is volwassen en kan z'n mond open doen, hij moet zijn moeder voor eens en altijd duidelijk maken dat hij geen 4 of 14 meer is en dat kan zonder ruzie maar gewoon met een gesprek duidelijk maken dat het tijd is om de navelstreng door te knippen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:52:58 #13
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273537
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:51 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ Aequus, hoe wil je dat ik het duidelijker maak? Wat snap je niet???

De tekst is soms een beetje rommelig, die dat mijn zijn hij ik etc. de tekst zou zegmaar wat rustiger geschreven moeten worden.
Dit of het verhaal is moeilijk uit te leggen of ik ben gewoon te verbaad dat iemand van 22 nog zo door zijn moeder bestuurd word
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:53:19 #14
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113273553
Wat een kut OP, ik begrijp er niets van. Misschien moet je eens normale zinnen leren te gebruiken.
pi_113273559
@ Anna tralala. Het heeft wel effect op onze relatie, ik mag daardoor daar niet meer slapen omdat ik het volgens haar schuld ben (door die auto). En ik heb een relatie met hem, niet met haar.... Hoelang moet ik dit pikken en hij ook?
<3Mitchel
pi_113273566
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:51 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
Hij laat zich ERG bemoederen. Hij moet zijn leven in zijn eigen handen nemen.
Als mams niet wil dat hij een bankpasje krijgt en hij wil dat wel.. gvd hij is volwassen: laat hem een eigen rekening openen waar mams niks mee te maken heeft.
Jezus, hoe erg kun je over je heen laten lopen?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:54:03 #17
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_113273582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:53 schreef MrBaas het volgende:
Wat een kut OP, ik begrijp er niets van. Misschien moet je eens normale zinnen leren te gebruiken.
Bijzonder duidelijk is de OP niet nee, maar als je er echt niets van begrijpt dan ligt dat toch echt aan jou. :')
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:54:07 #18
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273587
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:53 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ Anna tralala. Het heeft wel effect op onze relatie, ik mag daardoor daar niet meer slapen omdat ik het volgens haar schuld ben (door die auto). En ik heb een relatie met hem, niet met haar.... Hoelang moet ik dit pikken en hij ook?
Ik heb een vraagje; is je vriend geestelijk of fysiek gehandicapt?
pi_113273609
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:53 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
HIJ moet zijn bek open doen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_113273617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:54 schreef trovey het volgende:
HIJ moet zijn bek open doen.
Dat.
pi_113273624
@ aequus, nee hij is geen van beide. Functioneert normaal (al zegt ze wel dat hij autisme heeft terwijl dit echt NOOIT is aangetoond en dit ook echt niet te merken valt!)
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:55:38 #22
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_113273630
Is je vriend verstandelijk beperkt?
Narcist
pi_113273669
Even ter duidelijkheid Hij heeft haar dit al 100x gezegd en nog snapt ze het niet!! Dat het tijd is hem los te laten en dat hij zelf van zijn eigen fouten wil leren en alles zelf wil ontdekken.
<3Mitchel
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:56:45 #24
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273672
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:55 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
@ aequus, nee hij is geen van beide. Functioneert normaal (al zegt ze wel dat hij autisme heeft terwijl dit echt NOOIT is aangetoond en dit ook echt niet te merken valt!)
die moeder moet eens een eind gaat optyfen en hij moet ze mond een gaan open doen.
Hij is volwassen en dat moet hij maar gaan bewijzen, desnoods door al het contact te verbreken.
hij kan ook zijn vader weer gaan opzoeken.
Die moeder blokkeert vanalles voor hem, ik denk dat dat ook met de thuis situatie te maken heeft[scheiding enzo]
  zaterdag 23 juni 2012 @ 13:56:58 #25
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113273682
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:55 schreef Magistic het volgende:
Is je vriend verstandelijk beperkt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:54 schreef aequus het volgende:

[..]

Ik heb een vraagje; is je vriend geestelijk of fysiek gehandicapt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 13:55 schreef MotherfuckingQueen het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')