Op zaterdag 23 juni 2012 13:45 schreef MotherfuckingQueen het volgende:Hallo.
Ik zal het verhaal even in het kort beschrijven.
Mijn vriend is 22jaar. Opgegroeid bij zijn moeder, ouders zijn sinds zijn 3e uit elkaar.
Hij heeft tot zijn 14e regelmatig contact gehad met zijn vader maar dit is verwaterd.
Hij is enigst kind van zijn moeder maar heeft bij zijn vader wel nog zussen en een broertje (waar de vader met alle geen contact heeft.)
Verder is zijn oma elke dag bij hem thuis om middag te eten en avondeten te eten.
Bankpasje:Hij heeft sinds kort pas zijn eigen bankpasje, Hij heeft een exrvriendin gehad die als ze nieuwe kleren wilde wist als hij geld had dat hij dat betaalde. (
maar ik ben niet zijn ex!!!!). Om zijn bankpas te krijgen heeft hij eerst een grote discussie met haar over moeten voeren want zij vond dat hij zijn eigen bankpasje niet hoefde. Want hij kon volgens haar niet met geld om gaan en telkens als we dus weggingen alleen of met vrienden moest hij altijd naar huis om geld te halen. Waardoor vrienden op een gegeven moment hem geld gingen lenen omdat ze dit erg vonden.
Spaargeld:Ze heeft spaargeld voor hem gespaard maar nu spaart hij daar al ongeveer 3/4 jaar zelf voor. Laatst had hij helemaal geen geld meer omdat hij geen werk heeft en druk opzoek is naar werk. Belde hij haar netjes om te zeggen dat hij 200 euro eraf haalde om zijn rekeningen te kunnen betalen zodat hij niet in de problemen kwam. Zei ze gewoon keihard dat ze hem niet vertrouwd en dat dat niet de afspraak was.(terwijl dit ook grotendeels zijn eigen geld is waar hij zelf hard voor gewerkt heeft)
Samenwonen:Hij had mij gevraagd of ik bij hem wilde komen wonen als hij op zichzelf ging wonen en door ervaring met mijn ex had ik gezegd dat ik alleen samen wilde wonen als we er ook beide voor tekenden. Dit vond zij niet goed want hij moest eerst maar eens alleen leren dat het niet zo makkelijk is als hij denkt. En als het uit zou gaan zou ik hem alles afnemen (heb mijn ex ook ALLES laten houden en niks gepakt dat niet van mij was) net zoals dat bij haar was gebeurd (alleen zij had zelf ervoor gekozen toen ze uit elkaar ging met zijn vader alleen zijn kinderkamer mee te nemen)
Auto kopen:Op een gegeven moment wilde zijn moeder haar auto verkopen. Omdat mij dit een leuk autotje leek had ik aangegeven dat ik hem wel wilde kopen. Ik was met de auto naar mijn huis gegaan om mijn schoonbroer (die in een autogarage werkt) eens onder de motorkap te laten kijken.
Maar omdat we bij die auto het knopje daarvan niet vonden belde mijn vriend zijn moeder op om te vragen waar deze zat. Omdat er een aantal dingetjes niet in orde waren heeft mijn moeder zijn moeder gebeld om te vragen of er wat van de prijs af kon. Verder niks aan de hand
Totdat mijn vriend opeens een whatsapp van zijn moeder kreeg dat dit een kwestie van vertrouwen was en dat ze het niet normaal vond dat hij dit toeliet dat mijn schoonbroer onder de auto keek. Waardoor mijn vriend haar opbelde en ze hem heeft zitten uitschelden aan de telefoon. Waardoor mijn moeder gezegd had dat ik de auto niet mocht kopen omdat ze het niet juist vond dat hij daarvoor uitgescholden werd.
Situatie thuis:Sindsdien elke keer als hij thuis is krijgt hij wel over iets op zijn kop. Waarom hij is weggebleven (terwijl dit dus om haar gedrag is) Waarom hij dit doet, waarom hij dat doet. Altijd zegt ze de slechte dingen en nooit verteld ze hem eens wat hij goed doet. Hij wil terug naar school gaan, omdat we gepraat hebben over de toekomst... Zegt ze dat dit mijn beslissing is... Terwijl hij dit zelf wilt. En dat dit allemaal mijn schuld is...
Waardoor hij dus heel vaak bij mij blijft slapen en weigert naar huis te gaan (wat ik, mijn moeder, of iemand anders ook zegt!)
Schuldig voelen:
Ze zorgt er ook altijd voor dat hij zich schuldig voelt. Bijvoorbeeld door dingen op facebook te zetten of tegen hem te zeggen. Hier enkele voorbeelden:
- Facebook bericht 1:We waren een half jaar samen, mijn vriend had op facebook gezet dat we een half jaar samen waren en hierom dus gingen uiteten, haar reactie was: Wij zijn al 22 jaar samen wanneer neem je mij mee uit eten?
- Facebook bericht 2:Omdat haar vader alcoholist was is ze absoluut tegen drinken, ze drinkt nooit (dit herhaalt ze heeeeel vaak!!) en moet niets van alcohol weten. Laatst had hij ruzie met haar gehad en was hij naar mij gekomen... Paar minuten later stond dit op facebook:
nou nou, ik ga me een keer lekker bezuipen!!!!!- bericht 3Haar zus is overleden aan kanker paar jaar geleden, en dan zegt ze tegen hem: Ik wou dat ik gestorven was in plaats van mijn zus
- Facebook bericht 4:Gisteren is hij naar huis gegaan omdat ik zei dat hij toch thuis moest gaan slapen omdat het anders misschien erger was. Dus hij ging rond een uur of 7... Waardoor hij ook nog tijd had om bij zijn vrienden even een leuk avondje te hebben. Vandaag stond dit op facebook:
Dacht gisteren een avondje te hebben met mijn zoon. moest hij naar een half uurtje al weer weg .jammerWie o wie kan mij hierbij helpen om mij advies te geven. Ik wil mijn vriend niet verlaten want ik houd van hem, maar ik kan hier niet jaren mee leven... Wat zou hij kunnen doen?
Groetjes M.