abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113213107
Ik heb zo'n 2 uur geleden per ongeluk rauwe kip gegeten, kan niet echt koken enzo, en nu hoor ik dus van meerderen dat mijn mooie stukje kip nogal rauw was. Nou weet ik dat er ooit in een grijs verleden veel angst was over salmonella, en al zou ik dat hebben, dan is het alsnog niet zo erg als dat men denkt van wat ik heb gelezen, maar wat ik mij nou wel afvraag, als ik er echt ziek van ben, is de kan dan wel groot dat ik dat heb, of kan je ook gewoon ziek worden van het rauwe vlees zelf zonder dat het geinfecteerd hoeft te zijn?

Een half uurtje geleden begon ik mij al erg ziek te voelen, darmproblemen enzo, de wc ruikt ook niet meer naar roosjes, en nu begint het ook weer erg op te borrelen.

All the troll's set aside, wat denken jullie? Paar daagjes erg ziek of kan het ook maar een avondje duren. Of zal het alleen maar de angst zijn dat ik wat kan hebben? Ik kreeg namelijk echt last de seconde nadat ik hoorde dat het rauw was.

Ik heb iets meer dan 1 kipfilet gehad, en zag er zo uit:
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_113213174
:') is dit serieus?
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:36:26 #3
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_113213200
Nou zo heel rauw ziet het er ook weer niet uit....
Is het goed heet geweest?
pi_113213274
Ik voel me kiplekker, jij TS?
BEASTMODE
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:38:35 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_113213372
Ziet er niet zo heel-erg-super-rauw uit. Mocht wel iets meer doorbakken, maar ik heb wel eens erger gezien.
Tics van je petten.
pi_113213381
over het algemeen als salmonella overtrokken.
Eet vaker wel wat kip wat niet 100% doorgegaard is en ben er nog nooit ziek van geworden.

Je misselijkheid is waarschijnlijk een combinatie van wat angst als misschien dat je maag wat van streek is.....
  † In Memoriam † donderdag 21 juni 2012 @ 22:38:44 #7
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_113213390
Ziet er me ook niet zo rauw uit. Heb ooit een voedselvergiftiging gehad, is geen lachertje. Twee weken zo slap als vod, de klok rond braken en koorts.
Are you fokking to me?
pi_113213562
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:38 schreef thesystem het volgende:
over het algemeen als salmonella overtrokken.
Eet vaker wel wat kip wat niet 100% doorgegaard is en ben er nog nooit ziek van geworden.

Je misselijkheid is waarschijnlijk een combinatie van wat angst als misschien dat je maag wat van streek is.....
Dat denk ik dus ook, en las ook dat salmonella (ik geloof zelf echt niet dat ik dat heb) 6-48u nodig heeft om er echt ziek van te worden, dus grote kans is dat dit tussen m'n oren zit. Waarom ik dus ook de vraag stelde of je van rauwe kip zelf ook gewoon ziek kan worden dus niet salmonella ofzo. Dat zou het dus ook nog kunnen zijn wat ik nu heb, vandaar de vraag.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_113213657
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:36 schreef Verbodsbord het volgende:
Nou zo heel rauw ziet het er ook weer niet uit....
Is het goed heet geweest?
De verpakking zei 7 mins per kant, het heeft er ong 8 mins per kant in gezeten. Dus ik dacht dat het ook wel goed zou zitten, toch opengesneden en gekeken, maar dacht dat het de verlichting was die het wat rossiger maakte.
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:44:40 #10
372037 ikWilSpoilersKunnenLezen
Alleen daarom werd ik lid
pi_113213829
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:42 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

De verpakking zei 7 mins per kant, het heeft er ong 8 mins per kant in gezeten. Dus ik dacht dat het ook wel goed zou zitten, toch opengesneden en gekeken, maar dacht dat het de verlichting was die het wat rossiger maakte.
zie hier onze nieuwe master chef _O_
pi_113214194
Zou waarschijnlijk wel meevallen, hooguit wat buikpijn, de buikpijn die je nu voelt komt waarschijnlijk door de angst.
pi_113214210
Typisch de moderne naïve mens. Iets zien of horen op tv/radio en meteen beginnen panikeren. Wat jij denkt is dus als je gehakt eet of een ander bereid rauw vlees dat je direct salmonella krijgt? salmonella krijg je vlugger van bedorven voedsel en dan nog is de kans redelijk klein.
pi_113214472
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:50 schreef Stoffoasje het volgende:
Typisch de moderne naïve mens. Iets zien of horen op tv/radio en meteen beginnen panikeren. Wat jij denkt is dus als je gehakt eet of een ander bereid rauw vlees dat je direct salmonella krijgt? salmonella krijg je vlugger van bedorven voedsel en dan nog is de kans redelijk klein.
Lees nou eens mijn andere posts. Ik weet echtwel dat niet ieder persoon dat wat rauwe kip meteen salmonella krijgt, anders waren we er wel wat meer 'aware' van.

Toch vreemd hoe angst zoveel kan doen terwijl je toch weet dat je waarschijnlijk niets hebt, zit nu al voor de 3e keer op de plee in 20 mins. Geen pretje. Wellicht zo voor de eerste keer ooit een vinger in m'n keel om m'n onderbewustzijn gerust te stellen en dan een zooi slaappillen en slapen maar. Zucht, ik was zo graag uit gegaan vanavond.
pi_113214559
Ga dan gewoon uit....
pi_113214612
Niet zo janken, ff anaal pissen en door. Plus dat die kip er totaal niet rauw uitziet.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:57:08 #16
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_113214624
Je bent ermee bekend dat je jezelf ook ziek kunt praten? Als ik maar blijf denken dat ik moet schijten, dan moet ik uiteindelijk ook schijten.

Als ik denk "ooh, als ik maar niet misselijk word", dan word ik uiteindelijk kotsmisselijk.
Tics van je petten.
pi_113216104
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:57 schreef nattermann het volgende:
Je bent ermee bekend dat je jezelf ook ziek kunt praten? Als ik maar blijf denken dat ik moet schijten, dan moet ik uiteindelijk ook schijten.

Als ik denk "ooh, als ik maar niet misselijk word", dan word ik uiteindelijk kotsmisselijk.
Ja daar heb ik het dus ook over in bovenstaande reacties van mij. Inmiddels van de derde wc-sessie af xD

Ik weet dus ook wel dat ik zo goed als zeker kan zijn dat ik niets heb 'opgelopen', ik wil eigenlijk gewoon even vinger in mn keel zodat ook mn onderbewustzijn weet dat er niets meer kan gebeuren, maar heb nog nooit zoiets gedaan xD
  vrijdag 22 juni 2012 @ 00:40:42 #18
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_113219599
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:20 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

Ik wil eigenlijk gewoon even vinger in mn keel zodat ook mn onderbewustzijn weet dat er niets meer kan gebeuren, maar heb nog nooit zoiets gedaan xD
Dan wil ik je onderbewuste hierbij graag mededelen dat het daarvoor al te laat is.
Ok stelletje hokboeren
pi_113223870
(Kippen)vlees is in principe steriel, de salmonella zit in bepaalde organen en door de verwerking van de kip kan het in het vlees terecht komen. Hetzelfde verhaal met rauwe eieren.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:26:11 #20
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_113224070
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:57 schreef nattermann het volgende:

Fuck, nu moet ik schijten :')
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_113224221
Toch wordt er wel gewaarschuwd voor diarree na het eten van niet goed gebakken kip, er wordt dan aangeraden de huisarts te bellen.

Je hoord niet echt bij de risikogroepen(kleine kinderen, bejaarden en zwangere vrouwen), dus levensgevaarlijk zal het niet zijn, maar hou het wel goed in de gaten en bel de huisarts als je vandaag nog last houdt.

Salmonella is trouwens maar 1 van de risiko's, esbl is een ander risiko, wat zo'n beetje in alle supermarkt kip zit, maar daar krijg je pas last van als er wat anders aan de hand is waarvoor je antibiotica nodig hebt.
Zo zijn er nog wel meer, gewoon altijd je kip goed doorbakken en niet eten als dat niet zo is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_113225498
Erg vervelend TS. Op het moment dat je slijmvliezen in contact komen met de salmonella bacterie zal je lichaam zich meteen verweren: je lichaam zal de kerntemperatuur van je lichaam verhogen en grote hoeveelheden antilichamen maken, hier word je erg misselijk van. Je zult ook wel een gek gevoel in je maag hebben. Vandaar dat het logisch is dat je je al na een paar seconde dat je de kip gegeten heb je je zo beroerd voelt. Ik geef je nog 3 dagen.
Mocht je dit toch ter nauwe nood overleven zul je je kip de volgende keer beter moeten bakken om zo alle bacteriën te doden.
pi_113225519
Niet zeuren man, salmonella krijg je alleen als de kip ermee besmet is (gebeurt vrijwel nooit) en je een zuigeling, bejaarde, of zieke kasplant bent. Gezonde mensen gaan hooguit een avondje/nachtje aan de schijterij (een normale reactie van je lichaam, niks ziekte) en het is over.
pi_113225555
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 10:14 schreef Farenji het volgende:
Niet zeuren man, salmonella krijg je alleen als de kip ermee besmet is (gebeurt vrijwel nooit) en je een zuigeling, bejaarde, of zieke kasplant bent. Gezonde mensen gaan hooguit een avondje/nachtje aan de schijterij (een normale reactie van je lichaam, niks ziekte) en het is over.
Ik denk dat TS meer heeft aan en open en zo eerlijk mogelijk antwoord
pi_122221319
Ik had gisteren wat kip in de oven gedaan, sommige stukjes waren al wat taai maar ik had honger en dacht "10 minuten langer dan nodig in de oven gedaan, zal wel goed zijn "

Net nog even de restjes gebakken zie ik ineens dat sommige stukken zelfs na het bakken nog niet helemaal super eruit zien.

Leeft TS eigenlijk nog? kutzooi maak ik dit soort onzin mee zo vlak voor de wintersport -_-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')