abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:28:36 #26
375139 SuperTinus
I'm really happy for you
pi_113188519
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:21 schreef RoBo87 het volgende:
Wat gezond is hangt af van de situatie! Lees je daarom in over voedingswaarde en kijk naar je eigen leefpatroon. Voor de één kan een lunch van alleen sla heel gezond zijn, voor de ander betekent het dat hij de dag niet door komt. Zo zijn suiker houdende producten voor veel westerse mensen zeer slecht en worden ze er dik van, echter hebben mensen die veel bewegen juist suikers nodig in welke vorm dan ook. Hetzelfde geld voor zout, erg gevaarlijk als je er veel van binnen krijgt! Maar doe je veel aan sport, zeker op warme dagen dan heb je echt redelijk wat nodig hiervan.
Wat een onzin. Je kunt beter je koolhydraten uit complexe koolhydraatbronnen halen als zilvervliesrijst en volkorenbrood dan uit snoep, wat je situatie ook is. De hoeveelheden moeten wel zijn aangepast aan je lichaam, producten niet.

Wat betreft de aardappelpuree, natuurlijk is het niet net zo goed als gewone aardappels. Minder vitaminen en mineralen, minder vocht, veel meer zout en conserveermiddelen...
And I'mma let you finish.
pi_113188520
quote:
Hecht niet te veel waarde aan deze 'gezondheid score". Een gevarieerd dieet met matig gebruik van "slechte producten" zoals rode wijn en chocola kan zeer gezond zijn! Een product op zichzelf is nooit gezond of ongezond, dit hangt namelijk af van het dieet en manier van leven.
pi_113188619
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef SuperTinus het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je kunt beter je koolhydraten uit complexe koolhydraatbronnen halen als zilvervliesrijst en volkorenbrood dan uit snoep, wat je situatie ook is. De hoeveelheden moeten wel zijn aangepast aan je lichaam, producten niet.
Ligt aan de situatie.

Een wielrenner bijvoorbeeld, die tijdens de rit energie nodig heeft, eet geen bruine boterham met kaas kipfillet. Die grijpt naar snelle koolhydraten omdat zijn lichaam ze direct nodig heeft.

Dat die snelle koolhydraten dan niet uit snoep moeten bestaan spreekt voor zich.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113188756
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef SuperTinus het volgende:

[..]

Wat betreft de aardappelpuree, natuurlijk is het niet net zo goed als gewone aardappels. Minder vitaminen en mineralen, minder vocht, veel meer zout en conserveermiddelen...
In een stabiel patroon en voor veruit de meeste mensen, ja dat klopt. Echter heb ik nog nooit een wielrenner gezien die na 100km fietsen en met nog 100km te gaan een hap rijst of iets anders met koolhydraten neemt. Die pakken echt gewoon suikers.. ( geraffineerde suikers zijn ook niet per se slecht maar andere vormen zijn beter)

Het enige wat ik zeg is wees kritisch, en denk flexibel en niet zwart-wit.

Zoals ik al zei het is afhankelijk van de situatie
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:14:23 #30
375139 SuperTinus
I'm really happy for you
pi_113190338
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Dat die snelle koolhydraten dan niet uit snoep moeten bestaan spreekt voor zich.
Dat bedoel ik. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:33 schreef RoBo87 het volgende:

[..]
Het enige wat ik zeg is wees kritisch, en denk flexibel en niet zwart-wit.

Zoals ik al zei het is afhankelijk van de situatie.
Kan ik me absoluut in vinden hoor, en wat je zei over variatie is ook zeker waar. Echter vind ik dat er wel degelijk slechte producten bestaan, die in geen enkele situatie beter zijn.
And I'mma let you finish.
pi_113213538
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef Skv het volgende:
Diepvries is wel gezond (zelfs gezonder) dan vers.
Verklaart u nader!
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_113215373
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:40 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Verklaart u nader!
Zoals ik zei, ik had dat van google ergens gekopieerd. VIVA-forum ofzo :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_113218812
quote:
Als ik het zo bekijk is de aardappelpuree evenwichter samengesteld in eiwitten, koolhydraten en vetten dan een gelijke portie gekookte aardappelen. Daarnaast is ook de energiedichtheid hoger en bevat aardappelpuree meer vitaminen op vitamine C na. Ik ga voor de puree! :o
One man's trash, another man's treasure.
pi_113237840
Het meest ongezonde eraan lijkt me dat het puree is, en de spijsvertering bij het kauwen begint. Ik eet het wel als ik binnen 5 minuten wil koken, en dan doe ik er een klont zelfgemaakte kruidenboter doorheen, grill er een stuk vis en groente bij, of doe de laatste in magnetron. Dat lijkt me gezonder dan het alternatief, een magnetronmaaltijd. Het ongezonde lijkt me wat er niet in zit ipv wat er wel inzit, nl aardappel. Dus gaat het erom wat je voor de rest binnenkrijgt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_113241039
Het is wel een aardige basis om een hele snelle maaltijd mee te maken, als je er inderdáád wat andere dingen bij eet.

Potje erwten/wortelen koken, reepjes spek bakken, door elkaar flikkeren en mixen met de ook reeds klaargemaakte aardappelpuree, beetje zwarte peper en nootmuskaat erbij, en dan is het eindresultaat niet verkeerd. :)

(Komt hier nogal eens op tafel als er heel weinig tijd is om te koken, binnen een kwartier is het klaar. Liever dit dan een magnetronmaaltijd, inderdaad.)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2012 16:43:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')