Wat een onzin. Je kunt beter je koolhydraten uit complexe koolhydraatbronnen halen als zilvervliesrijst en volkorenbrood dan uit snoep, wat je situatie ook is. De hoeveelheden moeten wel zijn aangepast aan je lichaam, producten niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:21 schreef RoBo87 het volgende:
Wat gezond is hangt af van de situatie! Lees je daarom in over voedingswaarde en kijk naar je eigen leefpatroon. Voor de één kan een lunch van alleen sla heel gezond zijn, voor de ander betekent het dat hij de dag niet door komt. Zo zijn suiker houdende producten voor veel westerse mensen zeer slecht en worden ze er dik van, echter hebben mensen die veel bewegen juist suikers nodig in welke vorm dan ook. Hetzelfde geld voor zout, erg gevaarlijk als je er veel van binnen krijgt! Maar doe je veel aan sport, zeker op warme dagen dan heb je echt redelijk wat nodig hiervan.
Hecht niet te veel waarde aan deze 'gezondheid score". Een gevarieerd dieet met matig gebruik van "slechte producten" zoals rode wijn en chocola kan zeer gezond zijn! Een product op zichzelf is nooit gezond of ongezond, dit hangt namelijk af van het dieet en manier van leven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef ß het volgende:
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=513
5.5 net aan dus.
Ligt aan de situatie.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef SuperTinus het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt beter je koolhydraten uit complexe koolhydraatbronnen halen als zilvervliesrijst en volkorenbrood dan uit snoep, wat je situatie ook is. De hoeveelheden moeten wel zijn aangepast aan je lichaam, producten niet.
In een stabiel patroon en voor veruit de meeste mensen, ja dat klopt. Echter heb ik nog nooit een wielrenner gezien die na 100km fietsen en met nog 100km te gaan een hap rijst of iets anders met koolhydraten neemt. Die pakken echt gewoon suikers.. ( geraffineerde suikers zijn ook niet per se slecht maar andere vormen zijn beter)quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:28 schreef SuperTinus het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt beter je koolhydraten uit complexe koolhydraatbronnen halen als zilvervliesrijst en volkorenbrood dan uit snoep, wat je situatie ook is. De hoeveelheden moeten wel zijn aangepast aan je lichaam, producten niet.
Wat betreft de aardappelpuree, natuurlijk is het niet net zo goed als gewone aardappels. Minder vitaminen en mineralen, minder vocht, veel meer zout en conserveermiddelen...
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat die snelle koolhydraten dan niet uit snoep moeten bestaan spreekt voor zich.
Kan ik me absoluut in vinden hoor, en wat je zei over variatie is ook zeker waar. Echter vind ik dat er wel degelijk slechte producten bestaan, die in geen enkele situatie beter zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:33 schreef RoBo87 het volgende:
[..]
Het enige wat ik zeg is wees kritisch, en denk flexibel en niet zwart-wit.
Zoals ik al zei het is afhankelijk van de situatie.
Verklaart u nader!quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:08 schreef Skv het volgende:
Diepvries is wel gezond (zelfs gezonder) dan vers.
Zoals ik zei, ik had dat van google ergens gekopieerd. VIVA-forum ofzoquote:
Als ik het zo bekijk is de aardappelpuree evenwichter samengesteld in eiwitten, koolhydraten en vetten dan een gelijke portie gekookte aardappelen. Daarnaast is ook de energiedichtheid hoger en bevat aardappelpuree meer vitaminen op vitamine C na. Ik ga voor de puree!quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:02 schreef ß het volgende:
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=513
5.5 net aan dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |