Boohoo stomdronken op straat liggen. Ik zou ook zo iemand in elkaar rammenquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:39 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Het schoppen is inderdaad niet netjes te noemen en ik denk toch echt dat deze meneer niet naar de grond wilde. Er zijn genoeg verhalen over dat hij eerst tekenen van agressie vertoonde en dat hij pepperspray in zijn ogen heeft gekregen. Als dit klopt dan heeft de agente deze meneer met geweld naar de grond gewerkt. Is dat terecht? Ik denk van wel, de politie zijn bevelen moet je nu eenmaal opvolgen dat is een afspraak die we gemaakt hebben in dit land. Doe je dat niet mag de politie ingrijpen, maar dan wel gepast. Het naschoppen vindt ik wel kwalijk maar laten we eerst de uitkomst van het onderzoek afwachten voordat we oordelen. Wie weet heeft de man de agente wel aangevallen.
En mensen die aub niet zo schijnheilig alsof deze man niets gedaan heeft en dat de agente de schuldige is. Deze man zou ook stomdronken op straat hebben rondgelopen. en kijk naar de basis van dit probleem, dat is de man zelf. De politie en het optreden van de politie is slechts een gevolg. Vergeet dat niet, deze man is voorlopig nog geen slachtoffer.
Je hebt je punt gemaakt jaquote:Op donderdag 21 juni 2012 21:51 schreef Mishu het volgende:
Feit is gewoon dat het bij de politie normaal is geworden om burgers af te tuigen. Zo, het is gezegd
Tot mijn verbazing praat half FOK het goed. En dan ben ik nog voorzichtig.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:48 schreef Mishu het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe ze durven te betwijfelen wat die vrouw heeft gedaan. Het staat gewoon op film, klinkklaar, busted, finito. Hoeveel meer heterdaad en bewijs wil je hebben?
Sowieso, heel Nederland is er boos over en wilt gerechtigheid, dus ze kunnen het moeilijk onder het tapijt schuiven, helaas. Het moet niet zo zijn dat politieagenten wel misdaden mogen plegen.
Nou, dat idee heb ik niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:51 schreef Mishu het volgende:
Feit is gewoon dat het bij de politie normaal is geworden om burgers af te tuigen. Zo, het is gezegd
Leer eens genuanceerd nadenken, vrouwquote:Op donderdag 21 juni 2012 21:51 schreef Mishu het volgende:
quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:58 schreef Sanne-Peet het volgende:
[..]
En de manier waarop ook, alsof ze een deur probeerde open te trappen
Begrijpelijk, maar onmogelijk in een rechtsstaat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een zelf agressieve geweldplegende mongool (bijvoorbeeld het mocrotuig) mag je best een trap (extra) verkopen. Een weerloze dronken vent die hooguit "straatbeeldvervuilend" is in elkaar trappen is van een heel andere orde.
in een rechtstaat moeten bijde kanten van het verhaal gehoord worden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar onmogelijk in een rechtsstaat.
was een behoorlijke trap .. zat best wat kracht achter.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:29 schreef erodome het volgende:
Je ziet het verschil niet tussen krachtig optreden waar nodig en iemand die op dat moment weerloos is in zijn ballen schoppen en doorschoppen als hij ligt?
Het feit dat de andere agent niet mee trapt vertelt mij al dat er geen direct gevaar was voor de dienders.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
was een behoorlijke trap .. zat best wat kracht achter.![]()
en ik zeg ik beoordeel nog niet zolang er nog niet duidelijk is wat er voor dit filmpje allemaal heeft afgespeeld
Misschien moet je nog iets over de Telegraaf roepenquote:Op donderdag 21 juni 2012 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik laat me in ieder geval niet verblinden door een paar politie-insignes in ieder geval. Als het een paar lichtgetinte mannen waren die deze man op deze manier te lijf gingen dan zaten we nu al bij deel 10 met schande ervan spreken.
Ze hadden het stuk dronken oostblokker die al vaker overlast veroorzaakte zo hard moeten trappen dat ie de Memel overvloog. WTF moet je hier met dat tuig?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:29 schreef erodome het volgende:
Je ziet het verschil niet tussen krachtig optreden waar nodig en iemand die op dat moment weerloos is in zijn ballen schoppen en doorschoppen als hij ligt?
Leuk van die onderbuik gevoelens, maar als ze die dronken idioot mogen schoppen mogen ze dat in veel meer gevallen en dan is het ineens huilen over die slechte politie.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze hadden het stuk dronken oostblokker die al vaker overlast veroorzaakte zo hard moeten trappen dat ie de Memel overvloog. WTF moet je hier met dat tuig?
simpel het was niet nodig die ene agent kon het makkelijk alleen afquote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het feit dat de andere agent niet mee trapt vertelt mij al dat er geen direct gevaar was voor de dienders.
Waarom deze agente op deze manier zou mogen schoppen moet in het filmpje van 1 minuut zitten. Het filmpje begint immers met een situatie waarin een agent niet het recht heeft om dergelijk geweld te gebruiken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:30 schreef theguyver het volgende:
maar ... zoals ik al zeg... dit is 1 minuut filmpje zolang niet duidelijk is waarom deze agent zo nodig moest schoppen. kunnen we niet zomaar over gaan beoordelen.
Werkloosheid in stand houden om de loonkosten te drukken zodat er meer verdiend kan worden aan het werkvolk. De arbeidsmigratie komt van rechts.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze hadden het stuk dronken oostblokker die al vaker overlast veroorzaakte zo hard moeten trappen dat ie de Memel overvloog. WTF moet je hier met dat tuig?
Het uitkeringen verstrekken, gezinsmigratie toestaan en huilen als ze eruit moeten van links.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Werkloosheid in stand houden om de loonkosten te drukken zodat er meer verdiend kan worden aan het werkvolk. De arbeidsmigratie komt van rechts.
Het mag wel wat strenger hier ja, absoluut.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Leuk van die onderbuik gevoelens, maar als ze die dronken idioot mogen schoppen mogen ze dat in veel meer gevallen en dan is het ineens huilen over die slechte politie.
Het is maar goed dat die regels er zijn, of wil je graag in een politiestaat wonen?
Het is natuurlijk de vraag of dat filmpje een representatief beeld geeft van de hele situatie, iets wat niet te beoordelen valt op basis van de beelden. Het begint als ze ~1 meter van die man vandaan zijn, en hij staat te zwalken. De voorafgaande commotie zal de reden geweest zijn om überhaupt te beginnen met filmen. Inmiddels weten we dat hij met peperspray was bespoten, voorafgaand aan de opname. De richtlijnen stellen dat men sprayt om een verdacht zo te immobiliseren/desoriënteren, dat een aanhouding verricht kan worden. Ergo, voordat het filmpje begon is al het besluit genomen om hem aan te houden en te boeien, en geoordeeld dat dit niet kon zonder fysieke tegenwerking. Dat laatste omdat hij goed dronken was.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom deze agente op deze manier zou mogen schoppen moet in het filmpje van 1 minuut zitten. Het filmpje begint immers met een situatie waarin een agent niet het recht heeft om dergelijk geweld te gebruiken.
[..]
Nee, serieus, aub, niet doen, dit is te erg!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de vraag of dat filmpje een representatief beeld geeft van de hele situatie, iets wat niet te beoordelen valt op basis van de beelden. Het begint als ze ~1 meter van die man vandaan zijn, en hij staat te zwalken. De voorafgaande commotie zal de reden geweest zijn om überhaupt te beginnen met filmen. Inmiddels weten we dat hij met peperspray was bespoten, voorafgaand aan de opname. De richtlijnen stellen dat men sprayt om een verdacht zo te immobiliseren/desoriënteren, dat een aanhouding verricht kan worden. Ergo, voordat het filmpje begon is al het besluit genomen om hem aan te houden en te boeien, en geoordeeld dat dit niet kon zonder fysieke tegenwerking. Dat laatste omdat hij goed dronken was.
Die trappen lijken me uit een handboek/opleiding te komen, als methode om hem naar de grond te dwingen als hij nog niet wil luisteren. Overigens was het eerder 1 forse trap om hem op de knieën te dwingen, en maar porren/knietjes om hem, in die beschonken toestand, zo ver te krijgen dattie ging liggen om geboeid te worden.
Wat snap je hier niet aan?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de vraag of dat filmpje een representatief beeld geeft van de hele situatie, iets wat niet te beoordelen valt op basis van de beelden.
Als je niet tegen mijn argument ingaat maar gewoon je eigen onzinnige riedeltje wil afsteken, waarom citeer je mij dan?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom deze agente op deze manier zou mogen schoppen moet in het filmpje van 1 minuut zitten. Het filmpje begint immers met een situatie waarin een agent niet het recht heeft om dergelijk geweld te gebruiken.
Een dergelijk verweer ken ik nog van deze beelden:quote:Het begint als ze ~1 meter van die man vandaan zijn, en hij staat te zwalken. De voorafgaande commotie zal de reden geweest zijn om überhaupt te beginnen met filmen. Inmiddels weten we dat hij met peperspray was bespoten, voorafgaand aan de opname. De richtlijnen stellen dat men sprayt om een verdacht zo te immobiliseren/desoriënteren, dat een aanhouding verricht kan worden. Ergo, voordat het filmpje begon is al het besluit genomen om hem aan te houden en te boeien, en geoordeeld dat dit niet kon zonder fysieke tegenwerking. Dat laatste omdat hij goed dronken was.
Die trappen lijken me uit een handboek/opleiding te komen, als methode om hem naar de grond te dwingen als hij nog niet wil luisteren. Overigens was het eerder 1 forse trap om hem op de knieën te dwingen, en maar porren/knietjes om hem, in die beschonken toestand, zo ver te krijgen dattie ging liggen om geboeid te worden.
Ik hang er geen waarde-oordeel aan, omdat ik het niet met eigen ogen heb gezien. Na wat googlen, weet ik wel dat de inzet van pepperspray pas gebeurd om onwillige personen zover te krijgen, dat ze zonder overbodig fysiek gevaar voor de agenten, geboeid en afgevoerd kunnen worden. Verder zie je ook in het filmpje extra agenten aankomen, die blijkbaar hiervoor zijn opgeroepen. Normaliter komen er geen 2 auto's met politie om 1 slapende dronkenlap uit een portiek te plukken, of wel? Voor mij nog een reden om te vermoeden dat er zich van alles heeft afgespeeld voordat het filmpje begint..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nee, serieus, aub, niet doen, dit is te erg!
Die man staat op moment van filmen wankel in zijn ogen te wrijven en vormt op dat moment geen enkele dreiging voor de agenten, hoe kun je dan in hemelsnaam het geweld van die agente goedpraten?
Ik word werkelijk niet goed van al die mensen die hier dit geweld maar proberen goed te praten of zelfs verheerlijken. Het zal me niet verbazen wanneer dit van hetzelfde volk komt als wat roept "ach, je hebt toch niks te verbergen?" wanneer het op privacy beperkende zaken aankomt, hetzelfde volk dat juicht over de wietpas en het helemaal geweldig vinden.
Blergh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |