mighty_myte | woensdag 20 juni 2012 @ 22:41 |
Omdat ik een nieuwere beemer heb gekocht moet de oude de deur uit, en snel ook. 't Is een 'opknapper', maar ik denk dat hij voor een euro of 100 weer helemaal goed is. BMW 520i (6 cilinder met kettingdistributie) Bouwjaar 1992 APK tot 04-01-2013 kmstand 334 000 (wordt nog bijna dagelijks gebruikt door mijn vriendin) Opties stuurbekrachtiging, mistlampen, electrische ramen, electrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, leeslampjes voor en achter, hoofdsteunen achter, armsteunen voor en achter, gescheiden temperatuurregeling links en rechts, verstelbaar stuur, trekhaak, derde remlicht, alerm met afstandsbediening Hij was de mijne sinds drie jaar. Ik heb er zo'n 80 000 km mee gereden en er 1x mee stilgestaan (kapotte brandstofpomp) Hij rijdt nog steeds erg fijn en doe hem met pijn in het hart weg. Echter, aan de kant van de weg staan kost me onnodig geld. Hij ziet er niet als nieuw uit. Toch zit hij best goed in de lak voor zijn leefttijd en kmstand. Ik heb hem in mei nog een beurt gegeven en bij de laatste APK zijn ook wat onderhoudsdingen gedaan, zoals brandstoffilter. Er zit bewijs van de onderhoudsgeschiedenis bij incl alle orginele boekjes, maar is niet 100% compleet. Waarom is het een opknapper? Bekleding van de zitting van de bestuurdersstoel en armleunig is versleten. Contactslot kapot > de sleutel krijg je niet rond (is wel gewoon te starten en mee te rijden) Heeft bij de achterbumper schade van een paaltje Uitlaat lek (einddemper) Vraagprijs: 500 euro. Proefrit en bezichtiging in regio Eindhoven. vooraanzicht ![]() schuinvoor ![]() zij/achterkant ![]() stuur/dash ![]() middenconsole ![]() achterbumper ![]() | |
Guitar93 | woensdag 20 juni 2012 @ 23:18 |
Ik neem aan dat je hem wel gewoon met de sleutel start? Hoeveel ben je kwijt aan belasting en verzekering? | |
mighty_myte | donderdag 21 juni 2012 @ 00:33 |
De clinder is kapot. Je moet hem starten door de schakelaar die aan de andere kant van de clinder zit om te draaien met de sleutel. Eigenlijk precies wat je normaal doet, maar dan zonder het slot er tussen. Belasting iets meer dan 50 euro per maand. Verzekering 30 euro. | |
Wiebelkont | donderdag 21 juni 2012 @ 07:35 |
Kun je me de rekensom laten zien waarmee je op 'honderd euro' terecht bent gekomen voor de te maken reparaties? Ik heb er ook een tijd eentje gereden, het is inderdaad een betrouwbare auto die hoge kilometerstanden aankan, maar ik heb toch echt een keer een d-riem gewisseld bij mijn 2.0i - 6 cylinder, dus geen ketting ;-). | |
T42 | donderdag 21 juni 2012 @ 08:54 |
250 geboden | |
mighty_myte | donderdag 21 juni 2012 @ 08:56 |
Heb je interesse? Van d-riem wisselen is geen sprake. Het is een M50TUB20 motor. Jij had waarschijnlijk de oudere/eenvoudigere en minder krachtige M20 motor. Ik heb via onderdelenzoeker.nl een tijdje terug aangevraagd wat de onderdelen zouden kosten.
| |
mighty_myte | donderdag 21 juni 2012 @ 08:56 |
Is genoteerd. Blijf bieden. ![]() | |
Wiebelkont | donderdag 21 juni 2012 @ 21:18 |
Kun je een foto maken recht van achteren en de dorpelhoeken bij de achterdeuren? (daar waar de wielkast begint). Dat zijn punten waarop mijn ouwe trouwe op een gegeven moment rot werd. | |
rubenm89 | donderdag 21 juni 2012 @ 21:25 |
325 | |
mighty_myte | donderdag 21 juni 2012 @ 21:25 |
Ik kan er foto's van maken, maar kan je ook vertellen dat die rot waren en zijn gelast. Een kant is gedaan door een schadeexpert (onzichtbaar dat hij de halve balk heeft vervangen), de andere kant is minder mooi (je ziet een lasnaad) maar wel 100% gefixt. Als het weer wat minder kut is zal ik foto's maken. | |
mighty_myte | donderdag 21 juni 2012 @ 21:25 |
Staat genoteerd. | |
Guitar93 | donderdag 21 juni 2012 @ 23:23 |
Ik bied 375. Ik wil graag ook wat foto's hebben van waar de wielkast begint. | |
mighty_myte | vrijdag 22 juni 2012 @ 08:35 |
Staat genoteerd. Ik zal vanavond nog wat foto's maken. | |
mighty_myte | vrijdag 22 juni 2012 @ 08:38 |
Ik bedacht me dat deze 'opties' er ook bij horen: LED stadslicht Xenon dimlicht | |
Wiebelkont | vrijdag 22 juni 2012 @ 08:40 |
Welke Xenon units zitten erin? Die van een E32 of van de Halfords? | |
mighty_myte | vrijdag 22 juni 2012 @ 08:59 |
Pilot. Ik heb de orginele doos nog. [ Bericht 2% gewijzigd door mighty_myte op 22-06-2012 09:38:06 ] | |
mighty_myte | vrijdag 22 juni 2012 @ 23:38 |
T42 | zaterdag 23 juni 2012 @ 01:16 |
350 reserve bod. ik hoef geen foto's ![]() | |
Wiebelkont | zaterdag 23 juni 2012 @ 14:03 |
![]() Je hebt er wel moeite in gestoken ![]() Die pijp klinkt idd rot, maar je hebt ook nog ergens een licht gierend geluidje vandaan komen aan de voorkant, kan een multiriem zijn uiteraard, of ergens een luchtlekkage in een slang. Wat is je minimale prijs? | |
mighty_myte | zondag 24 juni 2012 @ 02:26 |
Dat licht gierende geluid is de dynamo. Het geluid is normaal. De multiriem heb ik twee jaar geleden vervangen. Inclusief spanrollen. Rekening aanwezig. Minimale prijs heb ik natuurlijk alleen in mijn hoofd. Er zijn hier al wat biedingen voorbij gekomen, dus ik zou zeggen: komt gewoon een rondje rijden en neem mee dat ding. Hier de gelaste kokers: links ![]() rechts ![]() | |
T42 | zondag 24 juni 2012 @ 13:01 |
misschien wil ik van de week even komen kijken ![]() zou dat morgen misschien al kunnen? [ Bericht 1% gewijzigd door T42 op 24-06-2012 13:08:53 ] | |
mighty_myte | maandag 25 juni 2012 @ 11:05 |
Slecht nieuws voor de potentiele kopers. Ik heb alsnog een perfecte plek gevonden om hem te stallen. De Beemer wordt donor voor mijn net gekochte andere BMW. Als ik mensen blij heb gemaakt met een dooie mus: Sorry. | |
T42 | maandag 25 juni 2012 @ 11:10 |
jammer wou er een drift wagen van maken ![]() | |
mighty_myte | maandag 25 juni 2012 @ 11:46 |
Mijn Beemer, wat doe je! ![]() | |
T42 | maandag 25 juni 2012 @ 12:03 |
eerst in rijden was voor over tijdje. met een 34pk sterke kever gaat dat alleen op sneeuw ![]() | |
Guitar93 | maandag 25 juni 2012 @ 14:03 |
Aaah schade! | |
Housekeeper | maandag 25 juni 2012 @ 15:35 |
dan maar dicht ![]() |