Hey iedereen,
Ik wil hier mijn verhaal vertellen het zal een beetje chaotisch zijn maar probeer het zo duidelijk mogelijk neer te zetten hier.
Kort geleden heb ik flinke ruzie met mijn oudere zus gehad. We verschillen heel veel van elkaar en zijn gescheiden van elkaar opgegroeid desalniettemin probeer ik een goede band met haar te hebben. En ze is altijd jaloers geweest dat ik goede relaties kan onderhouden met mensen en mijn opleiding heb afgemaakt.
Ik had voor haar afspraken opzij gezet om met haar mee te gaan naar het ziekenhuis, ze had namelijk een uitslag van het landelijke baarmoederhalskanker-onderzoek. De uitslag was afwijkend en ze moest naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Maar goed ik had dus een afspraak opzij gezet voor haar en zij reageerde hier zeer ondankbaar op ( niemand geeft om mij en niemand doet moeite voor mij, terwijl ik nota bene een belangrijke afspraak voor haar opzij had gezet!)..Ik snapte haar wel ze was natuurlijk enorm nerveus voor het onderzoek, maar ik probeerde haar gerust te stellen door te zeggen dat de kans 1/30 is dat ze kanker heeft ( stond in de brief). In de auto zat ze op alles en nog wat te schelden, mijn zus kan enorm agressief doen en ik ben dat juist helemaal niet. De hele tijd liep ik op mijn tenen, wat ik vaker met haar heb.
Eenmaal bij de dokter...werd ze onderzocht en zou 2 weken later de uitslag krijgen, de dokter had namelijk iets raars gevonden en moest dat verder nog onderzoeken. Thuis aangekomen..barstte de bom. Mijn zus was nog nerveuzer en opgefokter dan eerst..reageerde alles op mij af..terwijl ik haar probeerde duidelijk te maken dat er wel degelijk mensen zijn die voor haar klaarstaan. Ik zei dat ze zich niet zo moest aanstellen en niet meteen van het negatieve uit moest gaan. Dat de kans toch klein was en ze het toch niet zou hebben.
Eergisteren kwam ik thuis bij mijn moeder en die zei dat mijn zus een voorstadium van baarmoederhalskanker had.
Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen hoe ik me heb gevoeld....ik voel me zo onwijs schuldig tegenover mijn zus. Ja het is een voorstadium van kanker en we zijn er vroeg bij, het kan gewoon weggehaald worden, maar toch erg schrikken voor mijn zus, mijn familie en mij. En je weet nooit of het terugkeert.
Toen ik het hoorde heb ik mijn zus gebeld, en ze reageerde heel rustig en vergaf het mij ook.
Maar toch blijf ik me schuldig voelen.